Dávno před nástupem Hitlera k moci pracoval Daimler-Benz na vývoji těžkého terénního vozidla pro Reichswehr. Byl vytvořen automobil ze šesti nápravami nazývaný typ G4. Od roku 1934 do roku 1939 byl každým rokem postaven nějaký automobil. Avšak pro Reichswehr byl příliš drahý a těžký. Ovšem využíval ho Hitler, Goering a další papaláši při návštěvách manévrů, při záboru Rakouska, Československa a pak především pro cesty do válečných zón. Mercedes-Benz G4 byl pro tyto cesty vhodný nejen kvůli jeho terénním schopnostem, ale spíše také kvůli jeho velikosti a výlučnosti.
Časem byly vyráběny tři varianty motoru a také úpravy karosérie. Některé automobily byly neprůstřelné a vybavené neprůstřelnými pneumatikami. Konec války přežily údajně jen tři G4. Jeden je v soukromé sbírce francouzského sběratele, druhý v Americe a třetí byl převezen z Československa do Německa.
Je zajímavé, že se Vůdce nebál jezdit v otevřeném vozu, že se nabál atentátu. Nějaký snajper v okně a Áda je tuhej, zahraniční rozvědka atd.
Ale no tak...myslím osobní odvahu...Churchill taky nebyl statečný díky strategickému vraždění a pod. Proč nepřiznat nepříteli statečnost a pod.? Má se snad stále dělat z Hitlera a spol. spolek bláznů, zbabělců a idiotů? Byly to možná zrůdy, ale ne kreténi.
Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Yamato:A proč se z nich ten spolek nemá dělat?Zavinili jednu z největších katastrof na této planetě,proto je máme oslavovat,s tím "pangermanizmem" bych ubral...
Nebyl to zbabělec, ale byl to fanatik! Jasan věci dokázali, průměrný člověk by to nedokázal. Dokázal si vybrat i schopné spolupracovníky. Ovšem problém byl v tom, že mnozí spíše měly talent na politiku, ale k válce příliš použitelný nebyli. Ale s moderním válčením měly problémy i generálové. Nechci tady teď spojovat zvěrstva, která se děla, ale třeba předválečnou situaci a jeho cestu k moci. Vojenský stratég to velký nebyl, protože nedokázal příliš předvídat na základě racionální úvahy, ale spíše na základě nějakého instinktu, jasnozřivosti atd. Kupodivu mu to až do napadení SSSR vycházelo.
Nebál se jezdit v otevřeném voze mezi davy a ulicemi měst, unikl atentátu v mnichovské pivnici, nastražená bomba v letadle selhala, přežil atentát ve Wolfschanze a ani potom neučinil nějaká zvýšená bezpečnostní opatření vědom si toho, že jeho nikdo nezabije, že může zemřít jedině vlastní rukou když se mu nepodaří dokončit jeho úkol.
Jinak co se týče toho ježdění v otevřeném voze určitá bezpečnost zde byla zajištěna. Vůz byl pancéřovaný, včetně odolných skel. Při jízdě jelo v koloně více vozů, přičemž se v průběhu jízdy měnila jejich pozice, přejížděly zprava doleva atd. Ale i tak zde určitá zranitelnost od snajpra byla.
Takže ty atentáty na Adolfa plánoval kdo? Desetitisíce němců (nežidů) v KT pro politické zločiny, jejich popravy atd., to nebylo nic? Zase vše do jednoho pytle, že?
Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Nepočítáme-li zbytek demokratů a komunistů co SNAD zbyli po roce 1933 v Německu tak žádná opozice nebyla,ten komu se to nelíbilo si to nechal pro sebe,věděl jak by ho spoluobčané "pochválili",strašně málo bylo takových jako Weisse Rosse či Vonderfögl!
No řežim byl zpočátku vcelku úspěšný, tak proč nějaká opozice? Kdyby si to nezkurvili válkou ... do roku 1937 se to nezdálo marný ... jasně, že existuje vždy několik nespokojenců za každé situace, a ti bývají zpravidla i dobře organizováni. Existoval zde i systém včasného potírání potenciálního nebezpečí apod. Všechno bylo třeba zglajšajtovat a učinit transparentní. Existovala tajná politická policie, Gestapo, masáž pomocí propagandy, novinami, rozhlasem a dokonce i televizi !