Extrémně vysoké rychlosti letounů a jejich materiály
Já osobně netvrdím, že Rusko má náskok ve zpracování titanu.
T-4 byla určena pro útoky vysokou rychlostí ve velké výšce na letadlové lodě. Jestli tohle není v sedmdesátých letech anachronismus tak nevím co?
Nejsem si teď jist, ale nemělo být řízení T-4 pomocí FBW? A já vím o letové rychlosti M=2,8 ne o maximálce. Kolik letadel to dokáže, krom SR-71 a MiGu-25?
Minimální radarový průřez u SR-71. Opravdu to byl požadavek nebo druhotný efekt? Přeci jen letadlo s konstrukcí navrženou na STEALTH již začátkem šedesátých let..
T-4 byla určena pro útoky vysokou rychlostí ve velké výšce na letadlové lodě. Jestli tohle není v sedmdesátých letech anachronismus tak nevím co?
Nejsem si teď jist, ale nemělo být řízení T-4 pomocí FBW? A já vím o letové rychlosti M=2,8 ne o maximálce. Kolik letadel to dokáže, krom SR-71 a MiGu-25?
Minimální radarový průřez u SR-71. Opravdu to byl požadavek nebo druhotný efekt? Přeci jen letadlo s konstrukcí navrženou na STEALTH již začátkem šedesátých let..



Bylo požadován? Zajímavé, pak tedy je vlastně konstrukce F-15 a F-14 krokem zpět. a pak to znovuobjevení STEALTH koncem sedmdesátých let. Opravdu zajímavé..
Pokud vím, tak si SR-71 troufli nasadit jen do málo střežených oblastí SSSR. Ani oni nebyli takoví blázni, aby jej nasadili proti silně bráněným, a tedy citlivým oblastem SSSR.
A to, že v šedesátých letech mělo FBW (u T-4) problémy. Tebe to překvapuje? Mne ne.
Pokud vím, tak si SR-71 troufli nasadit jen do málo střežených oblastí SSSR. Ani oni nebyli takoví blázni, aby jej nasadili proti silně bráněným, a tedy citlivým oblastem SSSR.
A to, že v šedesátých letech mělo FBW (u T-4) problémy. Tebe to překvapuje? Mne ne.



Ve Vietnamu, Kubě, ČLR a KLDR ho nemělo z prominutím dlouho co ohrozit. V SSSR to byly MiGy-25 a S-200. Takže neohroženě si nad střeženými oblastmi SSSR mohl poletovat tak dva tři roky do rozvinutí systému S-200.
Pokud tento požadavek vzneslo CIA již v r.1957 a na SR-71 jej zvládli, tak proč tento požadavek nevzneslo USAF a US Navy pro novou generaci stíhačů, které vznikaly o deset let později? A místo toho zvolili aerodynamickou koncepci a la MiG-25? Proč se snížení radiolokační plochy provedlo až u B-1B a ne o deset let starší B-1A z let sedmdesátých? Proč to nebylo požadováno u B-70, které se vyvíjelo ve stejnou dobu jako A-12?
Pokud tento požadavek vzneslo CIA již v r.1957 a na SR-71 jej zvládli, tak proč tento požadavek nevzneslo USAF a US Navy pro novou generaci stíhačů, které vznikaly o deset let později? A místo toho zvolili aerodynamickou koncepci a la MiG-25? Proč se snížení radiolokační plochy provedlo až u B-1B a ne o deset let starší B-1A z let sedmdesátých? Proč to nebylo požadováno u B-70, které se vyvíjelo ve stejnou dobu jako A-12?



- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Vím, že je spousta druhů ocelí s různými příměsemi (legování), způsoby zušlechťování i třeba mechanického zpracování..ale pořád to jsou oceli, tedy nehezky těžký železný kov. Většina kovových letadel, která znám, má konstrukci duralovou (Al-Cu-Mn-Mg). Pravda je, že se o moderní letadla nezajímám. Ale přijde mi divné, proč měnit relativně vyhovující dural za ocel? Kvůli kterým vlastnostem - v čem dural nestačil, že ho nahradila těžká ocel?
Lety SR-71 nad SSSR jsou ještě dnes přísně tajné ,takže to nemá cenu řešit.
Každopádně žádný nebyl sestřelen.
Proč si požadavek podala CIA takovýhle a jiné složky armády ne, to nevíma a asi nikdo z nás.
Každopádně to tak je . Zase byla amerika okousek před SSSR
Hans S. - někdy dural nestačí pevností, tepelnou odolností a pod.
Každopádně žádný nebyl sestřelen.
Proč si požadavek podala CIA takovýhle a jiné složky armády ne, to nevíma a asi nikdo z nás.
Každopádně to tak je . Zase byla amerika okousek před SSSR
Hans S. - někdy dural nestačí pevností, tepelnou odolností a pod.
požadavek na STEALTH vlastnosti SR-71 je postavený na hlavu, pokud jej dosadíš do dalšího vývoje amerického vojenského letectva. B-70, B-1A měly podnikat stejné lety do stejně bráněných oblastí. Pokud by to bylo v té době aspoň trochu teoreticky možné, tak by to učinili. Jenže se tomu tak nestalo, proč asi? Je to stejné jako tvrdit, že GNAT, resp. Ajeet, byla první stealth stíhačka na světě.



Zvýšit tepelnou odolnost můžeš několika způsoby. Buď můžeš vyvinout nějaké speciální sklo, přičemž aby ti nepropustilo teplo tak narůstá i jeho tloušťka a váha. Nebo namáhanou plochu můžeš chladit vnějším zdrojem.reddog píše:jak to vím - je všeobecně známé že 25 trpěla roztavováním čelního skla,
a svařovat sklo a kov neuměly ještě dlouho.
První způsob ti selže dříve nebo později, proto jsou například požární uzávěry v budovách ve zkušebnách testovány na určitou dobu, než se konstrukce zbortí). Druhý způsob je složitější, ale může vydržet teoreticky po neomezenou dobu.
Onen druhý způsob používal MiG-25, pokud vím byl čelní štítek chlazen. Zvolili méně nákladný způsob jak dosáhnout stejné efektivity. Opět nic co by dokazovalo zastaralost. Pouze šly cestou menšího odporu.
Dělám ve firmě vyrábějící protipožární uzávěry (okna, dveře). teoreticky je možné vyrobit dveře, které ti nepropustí teplo ohně zuřícího na druhé straně, ale ty dveře by stály pomalu více než ona stavba. Proto se v praxi využívá u takových požárních uzávěrů ochlazování vodou.



Jestli to věděli nevím, ale Hans.S by to vědět mohl. Upřímně o tom pochybuji. Spíše si všimli, že některé prototypy na radaru byly vidět méně než druhé. Podobně jako u jednoho z prvních Northropových křídel.
Takže celé to bylo spíše takové ta A-12 hezky vypadá, a hele blbě ji vidíme na radaru. No dyť jsme to vlastně chtěli
A že by si onoho efektu všiml provozovatel SR-71, tedy USAF až o takřka 15 let později...
Takže celé to bylo spíše takové ta A-12 hezky vypadá, a hele blbě ji vidíme na radaru. No dyť jsme to vlastně chtěli



