Německé císařství
před a během WW1
1. díl
Možná většinu z vás napadla otázka, proč si některé státy mohou dovolit vybudovat obrovské námořní síly a některé zase ne. Samozřejmě se touto otázkou dostáváme i na investice vložené do námořního zbrojení, které se dle možností jednotlivých států značně různí. Aby jsme pochopili hodnotu investic do válečných plavidel, připravil jsem několik tabulek s cenami za jednotlivé typy plavidel. Tyto tabulky jsou zpracované pro moderní Německá plavidla, tedy myšleno moderní od 90.let 19.století, kdy se již plavidla rozdělila do různých tříd (bitevní lodě, pancéřové a chráněné křižníky, torpédoborce....atd.) dle svého určení.
Všechny ceny jsou uvedeny ve výši v době pořízení plavidla.
Orientační kurz v období před WW1:
4 marky = 1 usd
20 marek =1 britská libra
EDIT dne 14.dubna 1918
Dohledal jsem přesnější přepočet kurzů té doby.
1 USD = 4,245 Marek
1 USD = 4,9535 Korun
1 Libra = 20,5884 Marek
Výše celkovách nákladů na válečné námořnictvo v letech 1906 - 1913
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Velká Británie.............1491,4 Mio USD
USA...........................1007,6 Mio USD
Německo.....................733,3 Mio USD
Francie........................580,1 Mio USD
Rusko..........................519,1 Mio USD
Itálie...........................328,9 Mio USD
Japonsko.....................318,5 Mio USD
Rakousko-Uhersko.......171,8 Mio USD
Nejdůležitější součástí každé námořní velmoce jsou nejtěžší hladivá plavidla. Idea bitevní lodě, tedy lodě se silným pancéřováním, těžkým a středním dělostřelectvem se začala formovat koncem 80.tých let 19.století. Do té doby byla plavidla stavěna spíše jako kasematové nebo barbetové (otevřené pozice děl hlavních). S konstrukcí první řadové bitevní lodě se rozjela nová spirála v námořním zbrojení, kterou již císařské Německo zachytilo a během pouhé jedné dekády se vyšvihlo na druhé místo na světě.