Saab JAS-39 Gripen
No pokud máme stíhačky na obranu elektráren, tak je Gripen zbytečný, protože na zničení dopraváku stačí např. nejstarší F-16 (nebo třeba ty MiGy-29) a pod. Pokud to má být skutečně plnohodnotný bojový stroj, tak AIM-120 nebo srovnatelný ekvivalent mít musí. To samé u protizemní výzbroje.
Haness: právě, že v manévrovém souboji je to hodně o štěstí. Proto se do něj nechtějí kvalitní piloti pouštět, je to pro ně až ta úplně poslední možnost.
Haness: právě, že v manévrovém souboji je to hodně o štěstí. Proto se do něj nechtějí kvalitní piloti pouštět, je to pro ně až ta úplně poslední možnost.


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Když už jste tady trochu nakously JSF tak bychchtěl přispět taky pár informacemi. Například tu nezaznělo že se JSF vybíral ze dvou prototypů a to X-32 od Boeingu a X-35 od Lockheed Martin. Nakonec to vyhrál X-35, i když X-32 měl větší nosnost zbraní. Přidám pár fotek těchto dvou letounů a vy si udělejte názor sami.

X-32 <><><><><> X-35

X-32


X-32 <><><><><> X-35

X-32
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Tak plány na využití kolmého stratu sou na papíře vypracovány a jsou všude propagovány - jako že Harriery budou neustále startovat z polních letišť co nejblíže bojiště a přímo podporovat pozemní jednotky jenže pokud vím tak to nebylo nikdy realizováno jak píšeš...
Ale slyšel jsem že tento způsob chtěli použít Američané v Iráku při těch dlouhých přípravách na konečný útok a obsazení Bagdádu kdy měli Harriery Mariňáků podporovat jejich tanky - nakonec se však ten útok neodehrál tak jak se ho "báli"/představovali takže nic:)
Ale slyšel jsem že tento způsob chtěli použít Američané v Iráku při těch dlouhých přípravách na konečný útok a obsazení Bagdádu kdy měli Harriery Mariňáků podporovat jejich tanky - nakonec se však ten útok neodehrál tak jak se ho "báli"/představovali takže nic:)
- sa58
- 1. Armádní generál
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 4/2/2005, 12:43
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
U Harrieru se kolmý start nepoužívá kvůli vyšší nosnosti letadla, ale i tak je start poměrně krátký - na lodích je ten pěkný můstek
Jinak idea V/STOL je pěkná idea, po zničení letišť by to byl asi jediný prostředek pro leteckou podporu. Západní stoje nejsou zrovna konstuovány pro polní podmínky - rusové to měli asi zmánuté lépe

Jinak idea V/STOL je pěkná idea, po zničení letišť by to byl asi jediný prostředek pro leteckou podporu. Západní stoje nejsou zrovna konstuovány pro polní podmínky - rusové to měli asi zmánuté lépe
U toho Migu 31 to ano že nemůže startovat z travnatých ploch=provizorních letišť (ikdyž má hodně pevnej podvozek tak by ty kola určitě nevydržely nápor startu-vzhledem k síle motorů je ten letoun vystřelenej do vzduchu což by se s trávou asi moc nemělo rádu:)),ale co se týče těch Su-27 a Migu-29 tak si myslím že ty by mohli vzlétat z provizorních letišť - Su 27 je i palůubní letoun - tzn. že má hodně silnej podvozek a takové starty a přistání na loukách by měl dávat:) a ten Mig-29 asi taky pže slouží u jednotek hlídajících hranice někde na Sibiři kde jsou ty podmínky pro start taky hodně těžký a "asi" se to rovná startu z "louky"
Já z rusů nedělám idioty!!Je to určitě známka jejich předvídání když staví letadla tímto způsobem,že se snaží letadla postavit i pro případné použití z provizorních letišť - - ale je pravda že ty podmínky na letišti někde v horní dolní díře na sibiři určitě nejsou výborné!
Já viděl v TV stratovat Harrier z travnaté plochy vedle startovací dráhy a to normálně z rozjezdu!!Je sice pravda že neměl nic podvěšené,což by to naprosto změnilo,ale přeci!! Bylo to myslím z Mez.leteckého dne v Hradci Králové
Já viděl v TV stratovat Harrier z travnaté plochy vedle startovací dráhy a to normálně z rozjezdu!!Je sice pravda že neměl nic podvěšené,což by to naprosto změnilo,ale přeci!! Bylo to myslím z Mez.leteckého dne v Hradci Králové
No nechci být kverulant ale ani Harrier není vhodný pro start z trávy - viděl někdo z vás co to stou trávou provede? Já to viděl a rovnou říkám nechtěl bych v tom sedět a hlavně nechtěl bych být mechanikem daného stroje. Pokud vím tak Britové počítají z nasazením pouze ze spevněných ploch.
Národu, který si neváží svých hrdinů hrozí, že nebude žádné mít, až je bude potřebovat.
Ona ta tráva na letišti je trošku jiný nezpevněný povrch, než v praxi. Je rovná a s poměrně solidní nosností, probíhá to za dobrého počasí, bez zátěže. A jestli mají Rusové něco v solidním stavu, tak letiště určitě...i když teď už možná ani ty ne.


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
tak ono asi žádné letadlo není pořádně vhodný na starty z travnatých ploch,a moderní letadla už vůbec ne,ale ten Harrier má podvozek hodně měkký takže i když stratuje kolmo tak pro něj není problém z nezpevněného letiště...
YAMATO: no jo "proslulá" korupce v Ruské armádě určitě dělá svoje
ale to je zase epizoda sama pro sebe....
YAMATO: no jo "proslulá" korupce v Ruské armádě určitě dělá svoje

To Haness: tady vůbec nejde o podvozek - problém Harrieru je někde úplně jinde - jeho problémen je právě vektorování tahu. Přemejšlel jsi někdy nad tím co se asi tak stane, když přímo pod letadlo pustíš výkon motorů (vím že tam nejde celých 100%). Zkrátka Harrier neodstartuje (tedy kolmým startem) z žádné nezpevněné plochy bez toho, aby si minimálně nepoškodil motory.
Národu, který si neváží svých hrdinů hrozí, že nebude žádné mít, až je bude potřebovat.
Jo,ale když má Harrier trysky po krajích které může vytáčet a tím si korigovat směr tahu tak se z té trávy může přímo "vznést" (je to hodně blbě vyjádřený) prostě když máš vzadu motor který tvoří hlavní tah a ještě těmi bočními se odpychneš od země tak to zase taková "ničivá síla" na podvozek zrovna není!!A taky ty motory snad musí něco vydržet a né že by byly hned zničený,to by pak byl Harrier letadlo na několik použití a určitě by se z něj nestalo tak úspěšné letadlo.Asi sem špatně pochopil tvou poslední větu - jestli to myslíš že neodstartuje kolmým,nebo přímým startem??
No to máš tak když pustíš vektorováním tahu výkon motoru pod letadlo na trávě, tak se zvedne množství zeminy, trávy a kamenů a spousty dalšího bordelu, který bude s velkou pravděpodobností nasátý do motoru.
V roce 1991 jsem v Roudnici viděl pokus o přistání, který skončil někde na 15m výšky a i tak se letadlo nacházelo v oblaku bordelu, který se vznesl ze země. Pro přesnost jednalo se o kolmé přistání.
V roce 1991 jsem v Roudnici viděl pokus o přistání, který skončil někde na 15m výšky a i tak se letadlo nacházelo v oblaku bordelu, který se vznesl ze země. Pro přesnost jednalo se o kolmé přistání.
Národu, který si neváží svých hrdinů hrozí, že nebude žádné mít, až je bude potřebovat.