Strategické bombardování
He 162 byl v celku dost nepovedený (doporučuji publikaci MBI) a pro boj s bombardéry obzvlášť-málo pancíře, slabá výzbroj... Me 262 jako bombardér existoval (A-2a), ale úspěch to moc nebyl. Mimoto dolet by na takové akce nestačil. Ani u jinak výborného bombardéru Ar 234.


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Jo?? to je docela zajímavá taktika napadat noční bombardéry při návratu u jejich letišť je docela drsná,když se na to tak podívám tak jediným účelem je snad t ože se podrývala morálka posádek (už tak hodně dole) pže si museli dávat pozor pořát, než byli na zemi a snad taky ještě "snižování stavů" jejich počtů ikdyž byly u svých základen...


Pouze zasáhnout nestačí.....
Ne tak dorážet poškozené stroje, při pohledu z jiné strany už nebyl pořádně dúvod když už bomby shodili,ikdyž zase je pravda že zničenej bombardér je lepší než funkční bombardér.
Zajímaly by mě celkově úspěchy v těchhle sweepech na obou stranách, nemáš o tom nějaký informace??
Zajímaly by mě celkově úspěchy v těchhle sweepech na obou stranách, nemáš o tom nějaký informace??


Pouze zasáhnout nestačí.....
Kutelšvejer v tom byl borec, sestřelovat nepřátelská letadla u jejicjch letiště ... tzv. taktika night intruder, noční jezdec ...
Britská obrana probíhala jednoduše, radar zachytil s předčasem blížící se letadlo ... a byla vysláno speciální letadlo, letadla naproti ... operátor pilota naváděl ... ten se blížil ... potom ho už odhalil sám pomocí centimetrového radaru, Němci pomocí "paroží".
Němci se toto snažili eliminovat tím, že do Anglie létali přilepeni k moři, aby je radar nezachytil ... někdy měli štestí, někdy ne.
Ze začátku války bez patřičných opatření, ale byla tato taktika u obou stran vcelku úspěšná.
Britská obrana probíhala jednoduše, radar zachytil s předčasem blížící se letadlo ... a byla vysláno speciální letadlo, letadla naproti ... operátor pilota naváděl ... ten se blížil ... potom ho už odhalil sám pomocí centimetrového radaru, Němci pomocí "paroží".
Němci se toto snažili eliminovat tím, že do Anglie létali přilepeni k moři, aby je radar nezachytil ... někdy měli štestí, někdy ne.
Ze začátku války bez patřičných opatření, ale byla tato taktika u obou stran vcelku úspěšná.





Jsou často popisovány neštěstí kdy se obranným stíhačkám RAF podařilo sestřelit své vlastní bombardéry, to se stalo i jednomu bombradéru z čs. bombardovací letky,ze které už nevím a kdo v tom bombardéru letěl taky ne...
Ale těžký muselo být se vmísit mezi bombardéry to bylo asi nebezpečnější než letět samostatně třeba u toho moře.
Ale těžký muselo být se vmísit mezi bombardéry to bylo asi nebezpečnější než letět samostatně třeba u toho moře.


Pouze zasáhnout nestačí.....
Nu, on noční boj byl samozřejmě ještě nebezpečnější než denní. Např. nehod při přistání bylo více. Poměrně často docházelo také k "sestřelu" noční stíhačky troskami jí právě sestřeleného bombardéru. Jinak nevím, co bylo těžší, zda let těsně nad mořem nebo mezi bombardéry...v noci muselo být obojí sakra nebezpečné...
Lord: myslíš např. výstražný radar Monica na Lancasterech? Ten naopak Němci využívali pro navedení na bombardér, proto se od něj později upustilo. A co se týče střelců...poznej ve tmě, co to tam vlastně letí...
Lord: myslíš např. výstražný radar Monica na Lancasterech? Ten naopak Němci využívali pro navedení na bombardér, proto se od něj později upustilo. A co se týče střelců...poznej ve tmě, co to tam vlastně letí...


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.