Messerschmitt Bf 109
Moderátor: Hans S.
Na frontě se píše toto. Cituji:
Správné „oficiální“ označení zní Messerschmitt Bf 109. Označení Bf 109 (a stejně tak i Bf 108 či Bf 110) totiž bylo tomuto letounu přiděleno v době, kdy se firma která stroj zkonstruovala stále ještě jmenovala Bayerische Flugzeugwerke A.G. (též BFW; tato firma byla založena roku 1926 v Augsburgu). Teprve později, v červenci 1938, byla firma přejmenována na Messerschmitt A.G. (ovšem typu již jednou přidělené označení Bf 109 zůstalo nadále beze změn).
No a podle mě je to odpověď celkem logická. A že se v dokumentech objevovalo i to Me, tak je to podle mě podobné, jako když se v naší armádě místo označení PA-II používalo označení OA vz. 23... Takže spíše chyba nějakého zásobovače než opravdové přejmenování...
Správné „oficiální“ označení zní Messerschmitt Bf 109. Označení Bf 109 (a stejně tak i Bf 108 či Bf 110) totiž bylo tomuto letounu přiděleno v době, kdy se firma která stroj zkonstruovala stále ještě jmenovala Bayerische Flugzeugwerke A.G. (též BFW; tato firma byla založena roku 1926 v Augsburgu). Teprve později, v červenci 1938, byla firma přejmenována na Messerschmitt A.G. (ovšem typu již jednou přidělené označení Bf 109 zůstalo nadále beze změn).
No a podle mě je to odpověď celkem logická. A že se v dokumentech objevovalo i to Me, tak je to podle mě podobné, jako když se v naší armádě místo označení PA-II používalo označení OA vz. 23... Takže spíše chyba nějakého zásobovače než opravdové přejmenování...
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Nedá se to trochu srovnat i s naším Avia B-534 nebo pro Řecko vyrobené Avia 534, kdy to B je označení jen pro naši armádu a později Avia B-135 a Avia Av 135, kde to Av je podle německého vzoru? Tedy opět podle firmy. A není třeba možné, že po přejmenování celé firmy se u nových vývojových strojů a to i odnoží Bf 109 začalo interně firemně používat označení Me 109? A v Luftwaffe se používalo jen to Bf 109?
Naposledy upravil(a) hydrostar dne 26/3/2009, 22:33, celkem upraveno 1 x.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Dříve jsem byl mohutným zastáncem označování "Bf 109" a snažil jsem se ostatní odrazovat od psaní "Me 109". Časem jsem ale dospěl k názoru, že povětšinou je správné označení jak Bf 109, tak Me 109. Přibližně od roku 1940 se v tovární i vojenské dokumentaci uvádí stále častěji označení Me 109. Ideální by možná bylo označovat letouny, jejichž vývoj započal do Hydrostarem zmiňované doby, jako Bf a ty po ní jako Me. Takto bychom dostali například Bf 109 C-3, Bf 109 E-1, Me 109 G-5, Me 109 K-4.. Zřejmě jediným skutečně špatným a nevhodným označením by bylo "Me 109 A - D".
U ostatních je to tak nějak už jedno
TADY je spousta originální dokumentace. U pozdějších Bf/Me 109 je to v označení guláš. Někde je to Bf 109 G-6, jinde Me 109 G-6 - zjevně si z toho v Augsburgu těžkou hlavu nedělali 
U ostatních je to tak nějak už jedno


Naposledy upravil(a) Hans S. dne 26/3/2009, 22:14, celkem upraveno 1 x.
Je hloupé odpovídat jen odkazem, ale stejně to udělám - http://109lair.hobbyvista.com/index1024.htm , Articles, Bf or Me an explanation.
P.S. - článek o Bf/Me 109 bude asi opravdu vhodnější pro tuhle debatu.
P.S. - článek o Bf/Me 109 bude asi opravdu vhodnější pro tuhle debatu.

http://www.wwiiaircraftperformance.org/ ... -gj-fx.jpg viz DB-605AS s MW50Hans S. píše:G-6/AS je v ILovi takovej hybrid neodpovídající dohromady ničemu. G-14/AS by měl být v nízké výšce podobně výkonný, jako klasický G-14 (možná trochu méně) a ve velké výšce by na tom měl být zhruba jako G-6/AS. ILovský G-6/AS je z výkonostního hlediska jedno z nejzmrvenějších tamních letadel.Tempik píše:Vím že teď odběhnu trochu od tématu, ale co je pak G6AS ve hře/simulátoru il2 sturmovik? G14AS?
K tomu porovnání s ostatními letadly. Přijde mi to dost zjednodušené a zejména jde-li o výkony, hodně ale opravdu hodně generalizované. Což je na jednu stranu pochopitelné, jelikož tam hraje roli vícero proměných (i u jednoho konkrétního typu letadla) na druhou stranu bych tedy raději vynechal výkonnostní srovnání vůbec. Abych nevařil z vody, udám konkrétní příklad:
Sprovnání P-51 vs 109K. Počítám tedy s verzí P-51D. Podle testu zde: http://www.wwiiaircraftperformance.org/ ... -level.jpg
při 3000rpm/67MP s pumovými závěsníky, je rychlost P-51D 375mph, což je cca 605km/h. To je ta snažší část. Teď to komplikovanější.
U Bf 109K-4 se dá snadno dostat k výkonů s motorem DB 605L (kritická výška 9.6km) + vstřikování Methanolu, DB 605DB (kritická výška 6,8km) DB 605D (kritická výška 6.5km). Rozdíly ve výkonech s jednotlivými typy motorů se pohybují v řádech desítek km/h takže jaká varianta verze K je použitá pro srovnání? Navíc i kdybych z výše uvedených vzal tu nejvýkonnější (s motorem DB 605L) a vzal křivku výkonu pro "Start und Notleistung", pořád bude u země o cca 30km/h pomalejší než P-51D, ve 3km je rozíl zhruba 50km/h, ve výšce 5km budou na tom obě letadla rychlostně prakticky stejně, v 8km je to opět 30km/h pro Mustang, v 9km se rychlosti prakticky srovnají a pak má navrch 109K-4. V 11km je rozdíl cca 80km/h pro K-4.
Údaje jsem našel zde:
http://simcentrum.com/uploads/109_projekt.pdf
Jak jsem psal, díval jsem se i na několik dalších grafů z testů verze K-4, jeden dokonce s verzí K-14. Můžeš mi Hansi kdyžtak postnout na základě čeho si posuzoval letadla ty? Nic ve zlém, ale trochu z toho mám dojem, že je to psáno na základě zkušeností s Il-2
Sprovnání P-51 vs 109K. Počítám tedy s verzí P-51D. Podle testu zde: http://www.wwiiaircraftperformance.org/ ... -level.jpg
při 3000rpm/67MP s pumovými závěsníky, je rychlost P-51D 375mph, což je cca 605km/h. To je ta snažší část. Teď to komplikovanější.
U Bf 109K-4 se dá snadno dostat k výkonů s motorem DB 605L (kritická výška 9.6km) + vstřikování Methanolu, DB 605DB (kritická výška 6,8km) DB 605D (kritická výška 6.5km). Rozdíly ve výkonech s jednotlivými typy motorů se pohybují v řádech desítek km/h takže jaká varianta verze K je použitá pro srovnání? Navíc i kdybych z výše uvedených vzal tu nejvýkonnější (s motorem DB 605L) a vzal křivku výkonu pro "Start und Notleistung", pořád bude u země o cca 30km/h pomalejší než P-51D, ve 3km je rozíl zhruba 50km/h, ve výšce 5km budou na tom obě letadla rychlostně prakticky stejně, v 8km je to opět 30km/h pro Mustang, v 9km se rychlosti prakticky srovnají a pak má navrch 109K-4. V 11km je rozdíl cca 80km/h pro K-4.
Údaje jsem našel zde:
http://simcentrum.com/uploads/109_projekt.pdf
Jak jsem psal, díval jsem se i na několik dalších grafů z testů verze K-4, jeden dokonce s verzí K-14. Můžeš mi Hansi kdyžtak postnout na základě čeho si posuzoval letadla ty? Nic ve zlém, ale trochu z toho mám dojem, že je to psáno na základě zkušeností s Il-2

přesně tak.
A kdyby tu měl Hans porovnávat každou subverzi každého typu letadla, tak to dělá pravděpodobně ještě teď. On i ten P51 měl docela dost různých výkonů v závislosti na plnění jeho motoru a konkrétním typu.
Argumentovat tím, že (by) byla K4 s motorem 605L v 11km rychlejší je tak trochu bezpředmětné, protože se v těchto výškách téměř nelétalo a za druhé i když tam ty letadla vyletěla, tak už měla horko těžko vůbec výkon navíc pro nějaký boj. Krom toho křídla Bf jsou pro takové výšky zcela nevhodné s velkým plošným zatížením a maximální vyvinutá rychlost je takřka nicnevypovídající, protože to letadlo dokázalo letět sotva rovně.
Navíc Hans neudává přesný typ P-51 a když se podíváš, tak ona například verze C byla výkonnější, než verze D.
A kdyby tu měl Hans porovnávat každou subverzi každého typu letadla, tak to dělá pravděpodobně ještě teď. On i ten P51 měl docela dost různých výkonů v závislosti na plnění jeho motoru a konkrétním typu.
Argumentovat tím, že (by) byla K4 s motorem 605L v 11km rychlejší je tak trochu bezpředmětné, protože se v těchto výškách téměř nelétalo a za druhé i když tam ty letadla vyletěla, tak už měla horko těžko vůbec výkon navíc pro nějaký boj. Krom toho křídla Bf jsou pro takové výšky zcela nevhodné s velkým plošným zatížením a maximální vyvinutá rychlost je takřka nicnevypovídající, protože to letadlo dokázalo letět sotva rovně.
Navíc Hans neudává přesný typ P-51 a když se podíváš, tak ona například verze C byla výkonnější, než verze D.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Pragr, mrkni se třeba na TENTO, nebo TENTO graf. První je pro DB 605 DB, druhý pro DC. O nějaké převaze 30 km/h u P51 u země nemůže být ani řeč. I pokud vezmeš nejoptimističtější data P51D, tak s používaným plnicím tlakem to taková sláva nebyla. Rozhodně nebyl rychlejší o 30 km/h. Údaje o Bf 109 na spitfireperformance jsou trochu nedokonalé. Raději data o 109kách čerpej z výše uvedeného zdroje. Je myslím z hlediska výkonů nejkompletnější.
Jsou tam jak K-4, tak K-6. S verzí K-14 tě trošičku zklamu, neboť - jak ostatně naznačují Zemakt s Tempíkem - již nestihl vzlétnout.
Jsou tam jak K-4, tak K-6. S verzí K-14 tě trošičku zklamu, neboť - jak ostatně naznačují Zemakt s Tempíkem - již nestihl vzlétnout.
Díky.
Mně to bylo jen divný, vzhledem k těm grafům, ke kterým se dostanu.
ta K-14ka mi byla podezřelá, ale zas až tak důkladně se do 109ek nevrtám
Ad P-51. Ta maximální výkonostní křivka je pro 3000rpm a 67MP. Pokud bych bral nejoptimističtější verzi, dalo by se argumentovat tím, že při použití 150oktanového paliva by výkony šly o dost nahoru.
Mně to bylo jen divný, vzhledem k těm grafům, ke kterým se dostanu.
ta K-14ka mi byla podezřelá, ale zas až tak důkladně se do 109ek nevrtám
Ad P-51. Ta maximální výkonostní křivka je pro 3000rpm a 67MP. Pokud bych bral nejoptimističtější verzi, dalo by se argumentovat tím, že při použití 150oktanového paliva by výkony šly o dost nahoru.
Ani nemusíš brát nejoptimističtější verze. Mustangy se 150 oktanovým palivem létali a podle dodávek tohodle paliva jich bylo opravdu hodně takto používaných na konci r 44 a v roce 45pragr píše: Ad P-51. Ta maximální výkonostní křivka je pro 3000rpm a 67MP. Pokud bych bral nejoptimističtější verzi, dalo by se argumentovat tím, že při použití 150oktanového paliva by výkony šly o dost nahoru.
Tady je pěkně vidět, že max rychlost P-51 stoupla zhruba o 25-30 km/h

- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Hvízdá snad kompresor, ale těžko říct. Hvízdá jak Merlin, tak i DB 605.
Dneska jsem zjistil zajímavou věc a to že Bf 109 byl vybaven benzinovým ostřikovačem čelního skla. Včera v noci jsem s někým na Aviatické pouti na toto téma debatoval a tvrdil jsem, že to opravdu není možné. Inu spletl jsem se
A pak jsem zjistil ještě jednu zajímavou věc týkající se Fw 190 
lkala, nenavštívil jsi náhodou náš modrý ministánek s leteckými simulátory?
Mohli jsme hodit krátkou řeč 
Dneska jsem zjistil zajímavou věc a to že Bf 109 byl vybaven benzinovým ostřikovačem čelního skla. Včera v noci jsem s někým na Aviatické pouti na toto téma debatoval a tvrdil jsem, že to opravdu není možné. Inu spletl jsem se


lkala, nenavštívil jsi náhodou náš modrý ministánek s leteckými simulátory?

