Luftwaffe - Obecné dotazy
Moderátor: Hans S.
Technologická převaha je velmi diskutabilní problematika a já bych to tak neviděl. Spíše bych to viděl jako válku bohatých a válku chudších. Německo bez přístupu k surovinám muselo improvizovat a co se toho týká prokázalo neuvěřitelné schopnosti. Stejně tak SSSR. Ten létal na dřevácích a polodřevácích celou válku.
Když někdo má všechno a ví že má i finance tak jede po svém. Mě to až tak nerozčiluje to co jste nazvali zaslepením říší musí to mít důvod. Když se podíváte na spektrum článků - kolik je jich věnováno technice SSSR, USA a VB a kolik Německé. Prostě je asi pro lidi zajímavější.
Když někdo má všechno a ví že má i finance tak jede po svém. Mě to až tak nerozčiluje to co jste nazvali zaslepením říší musí to mít důvod. Když se podíváte na spektrum článků - kolik je jich věnováno technice SSSR, USA a VB a kolik Německé. Prostě je asi pro lidi zajímavější.


Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Dvojitý křížku, myslím si že to tak až zlé není.
To není o tom že by přitahovalo zlo. Jde o to, že údaje o této technice byly dlouhá léta nedostupné a pořád funguje efekt novosti a kde už ne tak setrvačnosti.
Ale třeba sapík napíše skvělou práci o německé samochodce a na druhou stranu nás všechny nadchne ještě hezčí prácí o sovětské stíhačce. A tak se na nikoho nezlobím.
Dej se do práce a začni tvořit, vytvoř protiváhu.
To není o tom že by přitahovalo zlo. Jde o to, že údaje o této technice byly dlouhá léta nedostupné a pořád funguje efekt novosti a kde už ne tak setrvačnosti.
Ale třeba sapík napíše skvělou práci o německé samochodce a na druhou stranu nás všechny nadchne ještě hezčí prácí o sovětské stíhačce. A tak se na nikoho nezlobím.
Dej se do práce a začni tvořit, vytvoř protiváhu.


Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Dovolil bych si nesouhlasit, myslím si, že jsou data tak přístupná, jako každá jiná. Některá možná i více, třeba testy německých stíhaček mi subjektivně přijdou přístupnější, než spojeneckých letounů. Snad proto, že neměli tolik typů letadel...
A k tomu zlu- co kdo ví kupříkladu o spojeneckých zajateckých táborech? Nikdo nic, protože se tam nedělo veskrze nic špatnýho, kdežto o ty nacistický a stalinistický se zajímají tisíce a milióny lidí. Proč asi...
Abysme si rozuměli, nemám nic proti zájmu o německou organizaci, techniku, atd., ale vadí mi, když se příliš démonizuje, toť vše
A k tomu zlu- co kdo ví kupříkladu o spojeneckých zajateckých táborech? Nikdo nic, protože se tam nedělo veskrze nic špatnýho, kdežto o ty nacistický a stalinistický se zajímají tisíce a milióny lidí. Proč asi...
Abysme si rozuměli, nemám nic proti zájmu o německou organizaci, techniku, atd., ale vadí mi, když se příliš démonizuje, toť vše

Don't worry, pee happy.
Tak to jsme si nerozměli. Já pamatuji dob kdy se sem model Pantera pašoval a sehnat literaturu nešlo. Jazyková bariéra, politická zvůle. Že to od roku 1992 je jinak a s internetem už tuplem, nezmamená že to tak nebylo.
Nevím jestli se nic zlého nedělo ve spojeneckých táborech. Ale i v Německých pro západní vojáky byly podmínky přiměřené a realtivně na úrovni.
A na tom co jsemnapsal o tvorbě si myslím, že se shodneme . Skutečně zkus to.
Nevím jestli se nic zlého nedělo ve spojeneckých táborech. Ale i v Německých pro západní vojáky byly podmínky přiměřené a realtivně na úrovni.
A na tom co jsemnapsal o tvorbě si myslím, že se shodneme . Skutečně zkus to.


Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
A modely amerických mašin byly volně k dostaní?
Podmínky byly na úrovni? Myslím si, že zajatci by ti odpověděli jinak, x-krát jsem četl, jak byli třeba američtí letci doslova šokovaní, v čem měli žít, co měli jíst a srovnávali to s tím, jak se mají v zajateckých táborech Němci. A to se amíci měli ještě zdaleka nejlépe. Taky asi spojenci nepostříleli na jeden zátah 50 letců za to, že se pokusili o útěk, což bylo jejich svaté a vojenské právo a neměl jim za to být trest nikterak navýšen, natož aby propadli hrdlem. Pokračovat by šlo dlouho. Je to zajímavej námět na článek, porovnání podmínek zajatců, nasadil's mi brouka
K tvorbě- mám teď jiný plány, zaměřený hlavně na WW1

Podmínky byly na úrovni? Myslím si, že zajatci by ti odpověděli jinak, x-krát jsem četl, jak byli třeba američtí letci doslova šokovaní, v čem měli žít, co měli jíst a srovnávali to s tím, jak se mají v zajateckých táborech Němci. A to se amíci měli ještě zdaleka nejlépe. Taky asi spojenci nepostříleli na jeden zátah 50 letců za to, že se pokusili o útěk, což bylo jejich svaté a vojenské právo a neměl jim za to být trest nikterak navýšen, natož aby propadli hrdlem. Pokračovat by šlo dlouho. Je to zajímavej námět na článek, porovnání podmínek zajatců, nasadil's mi brouka

K tvorbě- mám teď jiný plány, zaměřený hlavně na WW1

Don't worry, pee happy.
Boli, firma Revell tu mala s nimi celkom slušné zastúpenie. A mohli ich vyrábať aj naši Smeráci a KP, keby bola väčšia ochota. Moskovský výrobca modelov, firma NOVO, mal už za socíku medzi svojimi produktami slušne spracované napr. P-38, F-4F, Gloster Meteor a iné. , ale u nás si ich nekúpil, to si sa skôr dostal k modelu od f. Hasegawa. "Pašovačka" z NSR 1:72 za cca 100,-Kčs.A modely amerických mašin byly volně k dostaní? Wink
- Destroyman
- Kapitán
- Příspěvky: 1288
- Registrován: 25/6/2008, 08:35
- Kontaktovat uživatele:
Myslim, že jo. Měl jsem v ruce jakousi obrázkovou knížku z osmdesátejch let o letadýlkách a na německejch mašinách tam byly vyretušovaný hákenkrojce z křídel a kormidel. Místo toho tam byly takový ty trámový kříže jako na tancích, což byla dost legrace.# píše:Na německý stroje existovalo nějaký předrevoluční vyšší posvěcený tabu? Nejsem zrovna modýlkovej nadšenec, takže netuším
BTW, o osudech německejch zajatců u různejch spojenců nedávno vyšla knížka od Guido Knoppa: Zajatci, život za ostnatými dráty.
I takhle...pbarry píše:Co třeba japonci v americe ? Jak se měli tito američané ?


Naposledy upravil(a) Destroyman dne 7/8/2009, 11:58, celkem upraveno 1 x.
さようなら。
Copak Japonci se nějak houfně vzdávali? ;) A co kdybych tvou otázku otočil- jak se měli američani v japonských zajateckých táborech?pbarry píše:Svaté právo na útěk. Hezké![]()
Co třeba japonci v americe ? Jak se měli tito američané ?
EDIT> možná by bylo vhodný tuhle debatu krapet pročistit a přenést někam jinam, poslední 2 stránky není vůbec nic o GZ

Naposledy upravil(a) # dne 7/8/2009, 12:02, celkem upraveno 1 x.
Don't worry, pee happy.
Fakt? si pamatuju, že na jejich místě byl vždy černý kosočtverecDestroyman píše: Myslim, že jo. Měl jsem v ruce jakousi obrázkovou knížku z osmdesátejch let o letadýlkách a na německejch mašinách tam byly vyretušovaný hákenkrojce z křídel a kormidel. Místo toho tam byly takový ty trámový kříže jako na tancích, což byla dost legrace.



- Destroyman
- Kapitán
- Příspěvky: 1288
- Registrován: 25/6/2008, 08:35
- Kontaktovat uživatele:
Yamato máš pravdu, je to o 45°otočený čtverec
http://www.club-tm.ru/Hasegawa/Catalog/00722.jpg
http://www.hracky-tis.cz/shop_obrazky/5 ... 010834.jpg
http://www.club-tm.ru/Hasegawa/Catalog/00722.jpg
http://www.hracky-tis.cz/shop_obrazky/5 ... 010834.jpg



- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
K těm normohodinám: samozřejmě že u Britů došlo k optimalizaci a k značnému urychlení výroby, jenže se nesmí zapomínat, že podobnou optimalizací během války prošel i říšský průmysl. V knize Collision of Empires od A. D. Harveyho se udává, že jen v průběhu výroby Bf 109 G se podařilo počet normohodin snížit z 6500 na 3900 (zřejmě včetně motoru).
Bf 109 prostě byl extrémně levný letoun s velmi slušnou bojovou hodnotou. Spitfire byl dosti drahý letoun taktéž s velmi slušnou bojovou hodnotou. Oba dva měly své výhody a nevýhody, ale nemyslím si, že by značně vyšší náročnost výroby Spitfiru dostatečně obhájily jeho kvality.
Mimochodem v roce 1940 už měl být Spitfire zavedeným letounem. Potíže s výrobou křídla v této době přetrvávaly. U Bf 109 byly již první prototypy poslány do Španělska. Několikasetkusová výroba se rozjela prakticky okamžitě a není mni známo, že by vykazovala nějaké závažné problémy a průtahy. Narozdíl od Spitfiru.
O Me 163 nebásní snad nikdo
Sám šéfpilot projektu Me 163, úspěšný stíhač Wolfgang Späte, se zasazoval o přerušení jeho vývoje a ukončení výroby ve prospěch mnohem účinnějšího Me 262.
Me 262 byl skutečným vládcem nebe a těžko se diskutuje o opaku. Vzhledem k tomu, že čtveřice YP-80 pár posledních týdnů v Itálii byla de facto nebojeschopná a Meteora Britové pro jistotu do leteckých soubojů neposílali, tak Schwalbe jednoduše neměly protipól. Jestli to bylo dáno nepotřebou spojenců něco takového vyvíjet a nasazovat je další věc, ale výsledek je jednoznačný.
Bf 109 prostě byl extrémně levný letoun s velmi slušnou bojovou hodnotou. Spitfire byl dosti drahý letoun taktéž s velmi slušnou bojovou hodnotou. Oba dva měly své výhody a nevýhody, ale nemyslím si, že by značně vyšší náročnost výroby Spitfiru dostatečně obhájily jeho kvality.
Mimochodem v roce 1940 už měl být Spitfire zavedeným letounem. Potíže s výrobou křídla v této době přetrvávaly. U Bf 109 byly již první prototypy poslány do Španělska. Několikasetkusová výroba se rozjela prakticky okamžitě a není mni známo, že by vykazovala nějaké závažné problémy a průtahy. Narozdíl od Spitfiru.
Rozdíl mezi Bf 109 vs Spitem a Tigerem vs T-34 jest v tom, že ač bojová hodnota Spitfiru a Bf 109 byla víceméně podobná, Tiger a T-34 na tom byly zcela odlišně. Tiger do jisté míry svými výsledky obhajoval svou cenu. Sice to nic nemění na faktu, že jej bylo zřejmě možné postavit lépe a levněji, ale rozdíl v jeho síle proti Téčku (až do příchodu T-34/85) byl ohromný.# píše:Myslel jsem to tak, že v současný době je cokoliv německýho bráno jako lepší než to, co bylo na spojenecký straně. Letadla, tanky, všechno. Vtipný pak je, že když se třeba porovnává Spitfire s Mezkem, je počet výrobních chlapohodin obrovská nevýhoda Spitu, ale když se porovnává Tiger s T-34, je vyšší náročnost výroby německýho stroje známka kvality. O úžasných paskvilech typu Me-163 se básní, Me-262 je považován za obsolutního vládce nebe, atd., atd. Někteří lidé jsou zkrátka Reichem úplně zaslepení a pohlcení. Bohužel.
O Me 163 nebásní snad nikdo

Me 262 byl skutečným vládcem nebe a těžko se diskutuje o opaku. Vzhledem k tomu, že čtveřice YP-80 pár posledních týdnů v Itálii byla de facto nebojeschopná a Meteora Britové pro jistotu do leteckých soubojů neposílali, tak Schwalbe jednoduše neměly protipól. Jestli to bylo dáno nepotřebou spojenců něco takového vyvíjet a nasazovat je další věc, ale výsledek je jednoznačný.