
B-25 byl používán i řadou jiných států jako třeba RAF.
Ale k jeho službě v Pacifiku. Mitchelly byly používány k několika způsobům boje které se odlišovaly hlavně svým provedením a druhem cílů.
- Námořní bombardovací letoun - ničení lodí a jných nepřátelských plavidel ať už se jednalo o samostatné akce tak o pomoc vlastním lodím buď v defenzívě či v útoku.
- Hloubkový bombardovací letoun - útoky na japonská letiště která byla většinou na obsazených ostrovech vybudována v polních podmínkách. B-25 se pro tyto útoky skvěle hodil (jak už jsem psal) pro svou rychlost /rychlý únik
zbraňový arzenál:víceúčelové pumy (M43 např.-230 kg) další až do 1 360kg
hlavňové zbraně:palubní kanon (75mm - ten byl ale pro tyto účely vyměněn za jiné zbraně) a to 16! kulometů ráže 12,7 mm
možnost podvěšení raket 127mm -8-
:obratnost,rychlý útok,vyhnutí se flaku a co nejrychleji pryč

- Střední bombardovací letoun-výškové útoky na vojenské cíle a později (do příchodu jiných bombardérů (B-29) i na stretegické cíle - města.
Nejznámější a do konce války využívanou úlohou tohoto letounu bylo však útoky proti lodím.Silně vyzbrojené B-25 byly jako další přezdívány "dělovými čluny" (zprvu u Luftwaffe,Moldersova Me-109 aj.)
Aby také s palubním kanonem ráže 75mm bylo opravdu umění létat,střílet a taky ničit!Tento kanon (M4) byl protažen celým letadlem (délka 2,97m a váha téměř 410 kg) a jeden náboj do této zbraně vážil téměř 7 kg! Jeden Mitchell prý touto zbraní potopil japonský torpédoborec 5-ti zásahy.
Ale když bych se nedíval jen na tuhle zbraň tak celková salva ze 16-ti kulometů 12,7 je docela "dost"...a pokud se přičte bojová hodnota pum...
Technické údaje:B-25H
Motory:Wright R-2 600 Cyclone - výkon 1 268 kW
Max.rychlost:438 Km/h v 4000m
Dolet: 2 200 km
Rozměry:
Rozpětí-20,60m
Délka-16,13m
Výška-4,98m
Plocha křídel-56,67 m2
Mitchelly určené pro přepadové námořní akce měli řadu vylepšení na tehdejší dobu a to třeba vyhledávací radar AN/APS-3 který byl umístěn na konci pravého křídla nebo na přídi.
Používaly se také velké výmetnice hustého černého kouře pro zastínění útoku.
B-25 byl i obávaný stroj, udájně byl i rychlejší než některé stíhací stroje.
Mitchell byl dobře chráněn 4mi střelišti nahoře,na konci a po stranách trupu,posádka se skládala z 5ti mužů - - 2 piloti (jeden obsluhoval i přední zbraně) střelci z nichž kařdý měl i jiný úkol -operátor:vrchní střelcec;nabíječ palubního kanonu a letovod:některý z bočních střelců a zadní střelec se staral i o zapisování o rozsahu a účinku palby.
Tak co dodat na konec,B-25 Mitchell bylo skvělé letadlo vzhledem k tomu že v sobě kloubilo několik vlastností které byly v té době nesmírně potřebné pokud se spojily. A to jeho rychlost,obratnost = účinek letu společně s velkou škálou nesených zbraní což mělo za následek velkou možnost útočení na velký počet cílů.

B-25...

asi takhle byly Mitchelly zdobeny...

alespoň částečný pohled na hlavněmi posetou příď