North American B-25 Mitchell
Moderátor: Hans S.
Sory, ale s tímhle ti asi moc nepomůžu. Zajímám se spíš o námořní operace v období od Rusko-Japonské války až po Koreu. To letectvo jen okrajově nebo pokud se to týká námořní války. I když v tomto případě to byl vlastně náklad konvojů.
Jediná informace kterou jsem zjistil na téma Mitchel + Lend-Lease je, že se jednalo hlavně o verzi B-25/J. Jenže tahle verze je vlastně jen lehce upravený B-25/H a zároveň je nejpočetnější v celé produkci (4318 ks) a v rámci ní se vyráběly prakticky všechny modifikace od klasických bombardérů až po útočné verze s neprosklenou přídí osazenou osmi kulomety.
Až bude chvilku čas, zkusím prošmejdit net a když tak ti dám vědět.
Jediná informace kterou jsem zjistil na téma Mitchel + Lend-Lease je, že se jednalo hlavně o verzi B-25/J. Jenže tahle verze je vlastně jen lehce upravený B-25/H a zároveň je nejpočetnější v celé produkci (4318 ks) a v rámci ní se vyráběly prakticky všechny modifikace od klasických bombardérů až po útočné verze s neprosklenou přídí osazenou osmi kulomety.
Až bude chvilku čas, zkusím prošmejdit net a když tak ti dám vědět.
Jednalo se o verze B, C, D, G, J z poštama je to těší celkové počtz se dost liší od 852 do 870 - což jsou čísla do Ruska skutečne dodaných bez ztrát na moři. Těch J mělo být 796ks, ale opravdu bych to nebral ze spolehlivé číslo.Haness píše:Nevíš jaký ty verze byly poslány do Ruska-to byly ty klasický bombardovací s obranným střelcem v přídi (bombometčíkem) ne??Něco jako to měla RAF.
Národu, který si neváží svých hrdinů hrozí, že nebude žádné mít, až je bude potřebovat.
tohle letadlo k nam pomerne pravidelne lita na letecky dny, takze si ho muzete prohlidnout zblizka, strasne se mi libi, jak s nim piloti litaji (tusim ze holandani), delaji s nim kolikrat vetsi kravoviny, nez piloti stihacek a kdyz cloveku preleti v 50m temer nad hlavou, je to senzace...
na predlonskym ciafu jsme meli s kamosema slibeno, ze si ho budem moct prolezt i uvnitr, bohuzel se tam dostali jenom dva a pak museli odletet
a jak se to povedlo? prekvapive- kamik se zeptal, jestli bysme se do nej mohli kouknout
na predlonskym ciafu jsme meli s kamosema slibeno, ze si ho budem moct prolezt i uvnitr, bohuzel se tam dostali jenom dva a pak museli odletet

a jak se to povedlo? prekvapive- kamik se zeptal, jestli bysme se do nej mohli kouknout

válka je vůl
- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
Dočetl jsem se v souvislosti se současným výbuchem islandské sopky, že za WW2 byla největší ztráta B-25 zapříčiněna právě sopkou. V Itálii roku 1944 vybuchl Vesuv a následný spad sopečného prachu prý zničil (díky svým abrasivním vlastnostem) na 80 zaparkovaných B-25. Byla to prý největší jednorázová ztráta USAF za WW2. Ví někdo k tomu více?




Zajímavá věc, už je to delší dobu co jsem ji trochu studoval. Čísla "ztrát" 340th BG z 23.března 1944 kolísají od 78 do 88 Mitchellů. Ale většina byla podle fotografií spíš poškozená, nikoliv nenávratně ztracená. Hodně zajímavé je to, že vahou sopečného prachu se některé Mitchelly "posadili na zadek". Popis události s vynikajícími fotkami je k přečtení tady - http://www.warwingsart.com/12thAirForce/Vesuvius.html
Naposledy upravil(a) Farky dne 16/4/2010, 23:23, celkem upraveno 1 x.
To je zatraceně zajímavé. Sice jsem si prohlédl jen obrázky ale i tak to stojí za to. Prý se Američané pokoušeli Vesuv probudit k aktivní činnosti bombardováním. Pokud je to pravda tak se ji to povedlo. Akorát jim selhalo časování.


Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Re: North American B-25 Mitchell
Něco málo o 75 mm kanónu:
Nápad ozbrojit B25 kanónem větší ráže vznikl v roce 1942. Byla použita verze B25G.
Zbraň nabíjel ručně letovod. Bylo pro ni neseno jednadvacet nábojů. Pilot nalétával na loď obvykle z boku-měl největší plochu cíle, ale proti sobě všechnu protiletadlovou výzbroj jednoho boku lodě (pokud útočilo jedno letadlo). Kanón se zaměřoval metodou, často užívanou pro větší ráže-kulometná dávka střel se stopovkou a když střely zasahovaly cíl, odpálení kanónu. Přesto byl zásah spíš věcí štěstí. Při jednom náletu nestačil pilot vypálit víc než čtyřikrát.
V únoru 1944 byl do verze B25H vestavěn kanón T-13E1, speciálně konstruovaný pro letadlo. Zkušenost se opakovala-kanónová střelba nebyla dostatečně efektivní, proto byl kanón nahrazen osmi neřízenými raketami ráže 127 mm.
Nápad ozbrojit B25 kanónem větší ráže vznikl v roce 1942. Byla použita verze B25G.
A to ještě měl 530 mm zákluz ...Haness píše:Tento kanon (M4) byl protažen celým letadlem (délka 2,97m a váha téměř 410 kg)
Zbraň nabíjel ručně letovod. Bylo pro ni neseno jednadvacet nábojů. Pilot nalétával na loď obvykle z boku-měl největší plochu cíle, ale proti sobě všechnu protiletadlovou výzbroj jednoho boku lodě (pokud útočilo jedno letadlo). Kanón se zaměřoval metodou, často užívanou pro větší ráže-kulometná dávka střel se stopovkou a když střely zasahovaly cíl, odpálení kanónu. Přesto byl zásah spíš věcí štěstí. Při jednom náletu nestačil pilot vypálit víc než čtyřikrát.
V únoru 1944 byl do verze B25H vestavěn kanón T-13E1, speciálně konstruovaný pro letadlo. Zkušenost se opakovala-kanónová střelba nebyla dostatečně efektivní, proto byl kanón nahrazen osmi neřízenými raketami ráže 127 mm.

-
- Kapitán
- Příspěvky: 1366
- Registrován: 9/10/2011, 19:03
Re: North American B-25 Mitchell
Doslechl jsem se, že už před válkou některé firmy pracovaly na automatickém nabíjení kanónů větší ráže než 37 mm a že se dosáhla kadence i 50 ran/min.vodouch píše: Nápad ozbrojit B25 kanónem větší ráže vznikl v roce 1942 ... Zbraň nabíjel ručně letovod ... Při jednom náletu nestačil pilot vypálit víc než čtyřikrát.
Je tedy pravda, že mechanické nabíjení kanónu ráže 75 mm plus určitá zásoba nábojů by asi vyšly větší než jeden navigátor.
