Děkuji za doplnění. Co se týče úspěšnosti polských stíhačů-rozhodně nejsme ve sporu. Spíše naopak. Jestliže úspěchů dosáhly i PZL-7a ... co to vypovídá o šancích našeho letectva



Moderátor: Hans S.
Pletete dohromady 2 kategorie. Š-328 byl stroj pozorovací a rozhodně v této úloze neměl končit. I výzbrojní plány na rok 1939 počítaly pouze s tímto typem u pozorovacích letek. B-71 měly přicházet ke zvědným letkám (samozřejmě také k lehkým bombardovacím) a tam měly společně s A-304 nahrazovat Aera A-100.Johan píše:Zároveň však končil jako pozorovací letoun. Jeho místo zvolna přebíraly B-71 a uvažovalo se i o A-304 (alespoň než by "dorazily" nové Pragovky). Největší "díl práce" nakonec Š-328 opravdu odvádí jako bitevník. Není to až tak neobvyklé. Podobný oblouk opsala služba i např. Hurricanů nebo Bf-110.
No, ještě v roce 1936 vydalo MNO specifikace na těžký stíhací a bitevní letoun, takže se s touto kategorií stále počítalo. Aero na základě této specifikace vyprojektovalo A-302, jestli něco připravovala i Avie netuším...Micuhide Akechi píše:Snažilo se Československo skutečně vybudovat těžké stíhací letectvo? Autoři "Taktiky letectva" sice zmiňují Avii B-26, ale ta v době jejího vydání už v ozbrojených silách končila. Navíc 8 vyrobených kusů, to není moc. Co přišlo (nebo mělo přijít) po ní? Moc se v tom neorientuju a znám už jen neúspěšný (jako stíhač) čtyřúčelový Š-328. Ten nakonec skončil jen jako pozorovací. Vypadá to, že čs. letectvo nebralo těžké stíhačky moc vážně. Možná na to měla vliv i Avie B-534, která byla docela rychlá (v pol. 30. let) a oproti starším lehkým stíhačkám nesla 2x silnější výzbroj.
Tady jen doplním, že A-100 nemusela být v roce 1938 ještě ve výrobě v té podobě jak jí známe, kdyby MNO pružněji reagovalo na modifikaci A-104 z roku 1937. V podstatě se mělo jednat o vzpěrový hornoplošník s tím, že byla možná přestavba již postavených strojů. Touto změnou se podstatně zlepšily prakticky všechny výkony stroje a jehoho bojová hodnota by tak byla o třídu výše, než původní A-100.Johan píše: Leč jak varianty A-100, tak i Š-328 byly v roce 1938 ještě ve výrobě.
Sice to vypadá, že jsem proti Kacermirovi furt v opozici, ale...kdyby MNO pružněji reagovalo na modifikaci A-104 z roku 1937
Fascinující. Ve všech pracech co jsem já napsal o jednotkách a vyšších celcích NATO jsem já osobně vyjadřovat respekt a velmi opatrné hodnocení - považoval jsem je a považuji nadále za protivníky kteří si respekt plně zaslouží.michan píše:Je tak blbá ta NATO? Ve zbrani,, jako říkají někteří - taky účastnici Palby - proč to úmyslně říkají a zvláště mě zaráží ta znalost, která pochází od týlů ČS bývlého týlu AČSSR... - jenom uražená ješitnost?
Řekli OK nakupovali jsme v USA - né než zjistili ( 1,5 roku...).
Bez nich.
Jak říkám:
"Starej blbec".