PAK FA (Su-57)
Moderátor: Julesak
PAK FA (Su-57)
Je to potvrdené, prvý let sa uskutoční zajtra, pôvodne bol nachystaný na dnes ale bol z neznámych príčin posunutý o deň:
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/tit ... 853#343853
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/tit ... 853#343853
PAK FA dnes ráno cca o 04.00 moskovského času vyroloval na svoj prvý let. Let trval 45 minút a prebehol podľa plánovaného režimu.
Let vykonal prvý prototyp T-50-1 z KnAAPO Komsomoľsk na Amure.
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/tit ... ne/t/91990
http://rian.ru/defense_safety/20100129/206754474.html
a oficiálne fotografie z verejne dostupných zdrojov dosiaľ nie sú...
správy a sprievodný obrázok je na TV: Россия 24
Подробнее: http://news.mail.ru/politics/3309519/
Let vykonal prvý prototyp T-50-1 z KnAAPO Komsomoľsk na Amure.
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/tit ... ne/t/91990
http://rian.ru/defense_safety/20100129/206754474.html
a oficiálne fotografie z verejne dostupných zdrojov dosiaľ nie sú...
správy a sprievodný obrázok je na TV: Россия 24
Подробнее: http://news.mail.ru/politics/3309519/
Tak už sú aj prvé fotografie aj zábery, ale zatiaľ len s pozemných skúšok:
http://www.youtube.com/watch?v=mp0yd6no7B4
http://sukhoi.org/news/company/?id=3142
To "lietadlo" skutočne pripomína YF-23 ako písali ruskí experti...
http://www.youtube.com/watch?v=mp0yd6no7B4
http://sukhoi.org/news/company/?id=3142
To "lietadlo" skutočne pripomína YF-23 ako písali ruskí experti...
Včera (po prerušenom prvom vzlete) aj dnes pilotoval T-50-1 skúšobný pilot S. Bogdan. Takto sa vyjadril o dnešnom, prvom lete:
"Počas letu boli preverené ovládani lietadla, motorov a hlavných systémov, skúšky podvozku. Lietadlo sa správalo podľa naplánovaného režimu. Ľahko a pohldlne sa ovláda".
(Read more: http://forum.valka.cz/viewtopic.php/tit ... z0dzSuJVju)
"Počas letu boli preverené ovládani lietadla, motorov a hlavných systémov, skúšky podvozku. Lietadlo sa správalo podľa naplánovaného režimu. Ľahko a pohldlne sa ovláda".
(Read more: http://forum.valka.cz/viewtopic.php/tit ... z0dzSuJVju)
http://www.youtube.com/watch?v=mp0yd6no7B4
krom YF-23 mi to dost připomíná MiG-31 z filmu Firefox, kde hrál Clint Eastwood




krom YF-23 mi to dost připomíná MiG-31 z filmu Firefox, kde hrál Clint Eastwood








Nedá mi to, abych si nerýpnul - pokud má F-22 tak strašně mizernou aerodynamiku a vůbec neumí manévrovat, pokud jsou americké projekty z ADF k ničemu a aerodynamicky 20 let za rusy, pokud Raptor prohraje i proti Su-27 a pokud je stealth k ničemu... Tak proč si potom PAK-FA bere to nejlepší z těch zjevně strašlivě nepodařených amerických konstrukcí? Rusové jsou asi blázni...



Jasně, že mají .. Jmenuje se to Berjev A-50 a slouží to od roku 1984. http://en.wikipedia.org/wiki/Beriev_A-50
Předtím měli Tu-126 (1967?-1984), a ten měl taky odpovídající kvalitu.
Navíc pokud je mi známo, tak Su-27PU (Su-30) a MiG-31 mohou působit jako miniAwacsy (když tak mě opravte)
Předtím měli Tu-126 (1967?-1984), a ten měl taky odpovídající kvalitu.
Navíc pokud je mi známo, tak Su-27PU (Su-30) a MiG-31 mohou působit jako miniAwacsy (když tak mě opravte)



Ta podoba s ...
... YF-23 je opravdu jen vzdálená, jak naznačují tyto snímky. Ovšem použité konstrukční řešení s dvěma motory posazenými poměrně daleko od sebe (narozdíl od F-22) umožňuje vytvoření relativně objemné "pumovnice" pro rozličnou výzbroj popřípadě i umístění sekundární přídavné nádrže. Prototyp PAK-FA zřejmě zatím používá standardní motor AL-31F nebo jeho derivát, tipnul bych si, že sériové stroje budou vypadat trochu jinak.








Lidstvo dává veškerou svoji moudrost do knih a proto samo zůstává blbé.
Srovnejme MIG-25 a F-15. Stroje hodně podobné a přesto tak rozdílné.
Aerodynamické a fyzikální zákony platí všude. Proto se může zdát, že obrysy jsou si tak podobné, ale každý na to přijde svou cestou (či vyzkouší špionážní poznatky a upraví je k obrazu svému).
Např. kdo začal první používat dvojitou směrovku? SSSR, nebo USA?
Aerodynamické a fyzikální zákony platí všude. Proto se může zdát, že obrysy jsou si tak podobné, ale každý na to přijde svou cestou (či vyzkouší špionážní poznatky a upraví je k obrazu svému).
Např. kdo začal první používat dvojitou směrovku? SSSR, nebo USA?
já tím přirovnáním k YF-23 ani omylem nechtěl říci, že je to kopírka tohoto letounu. Ale fyzika prostě funguje stejně a Rusům vyšlo řešení bližší YF-23 než k F-22. Otázkou je proč? Jaké měla YF-23 výhody oproti YF-22... lepší stealth?
edit: prosím ať se to tu nezvrhne v debatu stylu: "kdo ho má většího". Otázky typu kdo měl první xyz ukončete prosím poznamenáním, že první ve vzduchu byla včelka Mája
edit: prosím ať se to tu nezvrhne v debatu stylu: "kdo ho má většího". Otázky typu kdo měl první xyz ukončete prosím poznamenáním, že první ve vzduchu byla včelka Mája
Naposledy upravil(a) skelet dne 29/1/2010, 17:02, celkem upraveno 1 x.



Ak sa nemýlim YF-23 mal lepší stelath a lepší "supercruise", YF-22 mal lepšie manévrovacie schopnosti a vyhral aj kvôli ekonomickým dôvodom.
Inak tie motory zaujali aj mňa, zdá sa že prototyp aspoň zatia nemá vektorovateľné trysky. Alebo sa mýlim?
Inak tie motory zaujali aj mňa, zdá sa že prototyp aspoň zatia nemá vektorovateľné trysky. Alebo sa mýlim?

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Nemýliš, sú tam ešte pevné trysky, totiž video je ešte z pozemných skúšok. Ako vyzeralo lietadlo dnes a s akými motormi letelo vedia len v KnAAPO. Niekto tu písal o derivátoch AL-31F, tak "pojížděčky" sa robili ešte s motormi 117S čo je (aj keď vzdialený) derivát Al-31. To s tou podobou na YF-23 ste zobrali moc doslova, ruskí experti sa tak vyjadrili pre tlač aby evokovali nejakú predstavu keďže ešte neboli uvolnené snímky. Avšak už vtedy sa vyjadrili že sa odlišuje usporiadaním motorov. YF-23 ich má rovnobežne ďaleko od seba, PAK FA ich má v tvare obráteného Y,t.j. trysky sú ďalej od seba ako vstupy. Má to 2 aerodynamické výhody:
a, pri výpadku jedného motora je lietadlo smerovo stabilnejšie ako lietadlo s rovnobežnými motormi, ďaleko od seba
b, pri akcelerizácii je lietadlo smerovo stabilizované, akoby ťahané lebo priesečník osí motorov je pred ťažiskom. Pri rovnobežných motoroch je priesečník nekonečno a lietadlo je tlačené, teda pri zmene rýchlosti(ťahu) má snahu vychýliť sa od pozdĺžnej osi.(prepáčte mi t ú obsiahlu lekciu)
K F-22:
Nikto(normálny) nepíše že je to šmejd, je to najlepšie sériové (americké) lietadlo čo sa týka manévrovateľnosti a druhé najlepšie STEALTH, ale to len preto aby sa našla rovnováha medzi Stealth vlastnosťami a schopnosťou lietať/manévrovať.
a, pri výpadku jedného motora je lietadlo smerovo stabilnejšie ako lietadlo s rovnobežnými motormi, ďaleko od seba
b, pri akcelerizácii je lietadlo smerovo stabilizované, akoby ťahané lebo priesečník osí motorov je pred ťažiskom. Pri rovnobežných motoroch je priesečník nekonečno a lietadlo je tlačené, teda pri zmene rýchlosti(ťahu) má snahu vychýliť sa od pozdĺžnej osi.(prepáčte mi t ú obsiahlu lekciu)
K F-22:
Nikto(normálny) nepíše že je to šmejd, je to najlepšie sériové (americké) lietadlo čo sa týka manévrovateľnosti a druhé najlepšie STEALTH, ale to len preto aby sa našla rovnováha medzi Stealth vlastnosťami a schopnosťou lietať/manévrovať.
To zvýšené zaťaženie trupu je nezaujímavé pretože vzniká bočná tlaková zložka vektorov ťahu a každá konštrukcia je až rádovo pevnejšia na tlak ako na iný spôsob namáhania.Nejen že by tak hůře využily svůj potenciál tahu, ale znamenalo by to větší zatížení i pro samotnou konstrukci..
Samozrejme úbytok ťahu v pozdĺžnom smere tu je ale výhody prevažujú.
Napr. pri hĺbkovom útoku možnosť priečneho plochého sklzu bez zmeny náklonu a smeru lietadla púhym zvýšením(znížením) ťahu jedného z motorov. Alebo možnosť dlhodobého stabilného letu pri poruche jedného z motorov.
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Když ony svírají jistý úhel od sebe i trysky u MiG-29. Hlavní výhodou je snížení negativního vlivu na letové vlastnosti při rozdílu tahu (nebo selhání jednoho motoru - jak teď vidím, že už napsal AbsíkHans S. píše:Moment, ta stíhačka má motory směrované od středu, tzn svírají. spolu nějaký úhel? Není to nějaká blbost? Nejen že by tak hůře využily svůj potenciál tahu, ale znamenalo by to větší zatížení i pro samotnou konstrukci..

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast