Mig 44 ??
Moderátor: Julesak
MiG-1.44 vykonal viac skúšobných letov ale stopnutý bol hlavne preto že prototyp ešte nemal doriešené bojové použitie(absencia bombovnice, vhodné typy zbraní a ich napojenie na RL, radar tiež nebol doriešený na bojové použitie) a logistiku. Mal väčší predpoklad bojového prežitia vďaka umelej inteligencii (tá sa neskôr využila ako základ umelej inteligencie pre PAK FA) oproti S-37(predčasne označovaný za Su-47). S 37 bol viac rozpracovaný ale po najnovšom porovnaní s čerstvými informáciami o F-22 bol hodnotený ako zaostávajúci a Rusi chceli lietadlo ktoré by v čase sériovej výroby malo náskok proti F-22.
Zdroj musím pohľadať, je to z pôvodných ruských webov, chce to dosť času prejsť vyše 120 odkazov o PAK FA a ruskom vývoji lietadla 5. generácie. Ale nedá sa na základe len tohto odkazu jednoznačne tvrdiť čo bolo lepšie, každý kto chce porovnávať typové rady Su-27, Su-35/37 či S-37 proti (vtedy) YF-22/YF-23 sa dostane do úzkej uličky. Ono každé lietadlo tej doby malo v niečom navrh ale komplexné porovnať to proste nejde. Bolo by to na dlhú diskusiu čo by bolo keby...
Dnešný F-22 je niekde inde ako YF-22, YF-23 sedí v igelite a to dobre strážený , S-37 doslúži ako technologický demonštrátor(o i. poslúži aj na skúšky niektorých systémov z PAK FA), čisté Su-27 už prakticky nejestvujú, ich deriváty sú zase niekde inde a nové Su-35 S(či BM) má zo starou Su-35/37 len spoločné označenie.
Dnešný F-22 je niekde inde ako YF-22, YF-23 sedí v igelite a to dobre strážený , S-37 doslúži ako technologický demonštrátor(o i. poslúži aj na skúšky niektorých systémov z PAK FA), čisté Su-27 už prakticky nejestvujú, ich deriváty sú zase niekde inde a nové Su-35 S(či BM) má zo starou Su-35/37 len spoločné označenie.
Ak to niekoho poteší, 1.44 nebude čínsky len v spomínanej hre ale možno aj v skutočnosti....měl sjem za to že 1.44 prodělal pouze pojížděcí zkoušky.
Jen pro zajímavost, ve hře command conquer Generals je používá Čínská armáda.
Nový čínsky J-XX sa bude nápadne podobať MiG 1.42/1.44....
http://www.strategycenter.net/research/ ... detail.asp
To Rudanek: Pokiaľ sa jedná o umelú inteligenciu na MiG 1.44 o tej sa dá niečo prečítať z poľskej publikácie Nowe Su i MiG - Przeglad konstrukcji lotniczych. Moja práca z tohto obdobia nebola zverejnená(niesla označenie pre vnútornú potrebu). O umelej inteligencii na T-50 hovorí často ruský vicepremiér Ivanov, útržky sa dajú nájsť na sajte ruského voj. priemyselného komplexu (VPK).
niečo viac k tej inteligencii u T-50 by si nepustil? Aspoň zhruba vo co go...absik píše:To Rudanek: Pokiaľ sa jedná o umelú inteligenciu na MiG 1.44 o tej sa dá niečo prečítať z poľskej publikácie Nowe Su i MiG - Przeglad konstrukcji lotniczych. Moja práca z tohto obdobia nebola zverejnená(niesla označenie pre vnútornú potrebu). O umelej inteligencii na T-50 hovorí často ruský vicepremiér Ivanov, útržky sa dajú nájsť na sajte ruského voj. priemyselného komplexu (VPK).
Alespoň o jak typ umělé intelenge jde. Ono na to jde napasovat dost věcí, např. zajištění přirozené nestability. Vyšší dívčí by pak byl kooperativní boj více strojů, tak jak se to zkoušelo/zkouší? u Su-27/37, ovšem to je zahaleno tajemnem... Otázka je tedy, co tím pan vicepremiér myslel....SK píše:niečo viac k tej inteligencii u T-50 by si nepustil? Aspoň zhruba vo co go...
Keďže sa jedná o T- 50, stručne som opísal charakteristiku systému v sekcii o PAK FA:
http://www.palba.cz/viewtopic.php?p=75005#75005
obdobne by sa dali opísať ostatné funkcie "elektronického pilota".
http://www.palba.cz/viewtopic.php?p=75005#75005
obdobne by sa dali opísať ostatné funkcie "elektronického pilota".
To Rudanek: skúša sa to počítačovou simuláciou - "lietadlo" sa vsadí do vygenerovaného vzdušného priestoru pričom má k dispozícii všetky letové údaje až do daného okamžiku. Zadá sa mu konkrétna úloha, napr. pilot nereaguje, lietadlo treba naviesť na najbližšie vlastné letisko a bezpečne pristáť. Umelý pilot nastaví ovládanie motorov na úsporný cestovný režim a v ideálnom prípade len za pomoci smerovky a výškovky riadi lietadlo k najbližšiemu letisku až do okamžiku kedy kontrolu nad lietadlom preberie ILS.
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Vše je relativní a záleží na komplexnosti. Snaha o kybernetickou "náhradu" druhého člena posádky byla patrna už u systému fpl 37 (tedy letouny Viggen). Systém pochopitelně neměl možnost se sám učit, nicméně značnou autonomii co se rozhodování týče k dispozici měl. Švédská letecká škola a její vyspělost je vůbec poměrně přehlížena. Například málo se ví i to, že JA 37 měl "fighterlink" celých deset let před tím, než ho zavedli Američané...
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast