Recyklace vojenské techniky za WW2
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Překování mečů v pluhy - letectvo
Pánové, opět vznáším všetečný dotaz: Byla nějak využita vojenská letecká technika, po ukončení válek, pro civilní použití? U aut, některých lodí si to dokážu představit, ale u letadel (krom dopravních) moc ne. Takový Šturmovik předělaný na práškování polí... Myslím tím konverzi již vyrobených, případně i použitých letadel. Nemám na mysli zavedení poznatků z vývoje, příp. přizpůsobení výrobních linek na bombardéry pro výrobu dopravních letadel. Díky, Mirek
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Po prvej svetovej vojne boli niektoré vojenské lietadlá používané napríklad na dopravu leteckej pošty.
Po druhej svetovej vojne sa nejaké odzbrojené ťažké bombardéry krátky čas používali ako dopravné a na špeciálne výskumné lety (meteorologický prieskum, fotografovanie...) asi až do 60. rokov. Zopár stíhačiek bolo použitých ako športové/závodné lietadlá na preteky okolo pilónov v Reno a podobne. Všeobecne sú však vojenské bojové lietadlá prevádzkovo veľmi neekonomické a náročné na údržbu, takže akonáhle s objavili dostatočne výkonné stroje civilnej konštrukcie, vojenské stroje boli rýchlo vyradené.
Obecne je konverzia vojenských bojových lietadiel na civilné použitie problematická - sú to vysoko špecializované konštrukcie so značne špecifickým určením a riešené pre dosiahnutie maximálnych letových výkonov prakticky bez ohľadu na ekonomiku prevádzky.
Po druhej svetovej vojne sa nejaké odzbrojené ťažké bombardéry krátky čas používali ako dopravné a na špeciálne výskumné lety (meteorologický prieskum, fotografovanie...) asi až do 60. rokov. Zopár stíhačiek bolo použitých ako športové/závodné lietadlá na preteky okolo pilónov v Reno a podobne. Všeobecne sú však vojenské bojové lietadlá prevádzkovo veľmi neekonomické a náročné na údržbu, takže akonáhle s objavili dostatočne výkonné stroje civilnej konštrukcie, vojenské stroje boli rýchlo vyradené.
Obecne je konverzia vojenských bojových lietadiel na civilné použitie problematická - sú to vysoko špecializované konštrukcie so značne špecifickým určením a riešené pre dosiahnutie maximálnych letových výkonov prakticky bez ohľadu na ekonomiku prevádzky.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- Cassius Chaerea
- Kapitán
- Příspěvky: 1247
- Registrován: 19/9/2007, 10:52
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Ano, s tým súhlasím - bola vytvorená obrovská letecká infraštuktúra a to často i na takých miestach, ktoré by inak zostali, možno dodnes, prakticky nedostupné.
A mimochodom - kvôli letectvu vzniklo najmenej jedno náboženstvo
A mimochodom - kvôli letectvu vzniklo najmenej jedno náboženstvo



Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Ja by som o jednom celkom úspešnom využití vojnových lietadiel vedel. "Firebombery", ktoré vznikli úpravou hydroplánov a bombardovacích lietadiel dlhé roky spoľahlivo slúžili aj po vojne a vlastne "bojovali" aj naďalej, len teraz už proti lesným požiarom.
Množstvo fotiek napríklad tu: http://www.scalefirebombers.com/
Alebo aj na modelfóre sa tejto téme venovali v jednej téme: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php? ... bf01d404c8
Množstvo fotiek napríklad tu: http://www.scalefirebombers.com/
Alebo aj na modelfóre sa tejto téme venovali v jednej téme: http://www.modelforum.cz/viewtopic.php? ... bf01d404c8
Tak použití pro boj proti požárům by mě nenapadlo.
Nevíte, co se děje s letadly "uskladněnými" na hřbitovech letadel v pouštích USA? Jsou jen zakonzervována, nebo čekají na demontáž? Četl jsem něco o velmi nízké vlhkosti vzduchu a z toho vyplývající malé korozi, ale co abraze pískem, UV záření a poškozování gumových součástí. Nemluvě o horentních sumách v ušlechtilých materiálech a sběratelské ceně
Nevíte, co se děje s letadly "uskladněnými" na hřbitovech letadel v pouštích USA? Jsou jen zakonzervována, nebo čekají na demontáž? Četl jsem něco o velmi nízké vlhkosti vzduchu a z toho vyplývající malé korozi, ale co abraze pískem, UV záření a poškozování gumových součástí. Nemluvě o horentních sumách v ušlechtilých materiálech a sběratelské ceně


Re: Překování mečů v pluhy - letectvo
O téhle alternativě jsem neslyšel, ale o jiné. Tátův známý byl někdy v padesátých letech na vojně u radistů. Bylo cvičení a na stanoviště jim přišlo vyhlášení chemického poplachu. Byli mimo dozor a byli náturou Češi, takže "nač se navlíkat do protichemické pláštěnky". No a přiletěly šturmoviky a postříkaly je melasou ...knezdub píše:Takový Šturmovik předělaný na práškování polí...

Pokud máš zájem a dostatek financí je americké letectvo ochotno odprodat jakýkoliv stroj do soukromých rukou. Ale sběratelů tohoto typu zrovna moc není. Navíc musí být záruka že například F-14 neskončí jako náhradní díly pro iránské stroje.knezdub píše:Tak použití pro boj proti požárům by mě nenapadlo.
Nevíte, co se děje s letadly "uskladněnými" na hřbitovech letadel v pouštích USA? Jsou jen zakonzervována, nebo čekají na demontáž? Četl jsem něco o velmi nízké vlhkosti vzduchu a z toho vyplývající malé korozi, ale co abraze pískem, UV záření a poškozování gumových součástí. Nemluvě o horentních sumách v ušlechtilých materiálech a sběratelské ceně
Jinak se s nimi neděje nic. U typů které se ještě někde používají slouží uskladněné stroje jako zásobárny náhradních dílů. A některé nedávno vyřazené typy (třeba právě F-14) jsou brány jako rezervní pro případ války. Jinak se ale jen čeká až bude hodnota tohoto šrotu vyšší než náklady na rozebrání.
Scrat
Recyklace vojenské techniky za WW2
Když tak čtu tu Michanovu knihu, tak mě napadlo pár otázek: Byly vraceny vraky tanků a jiné techniky zpět do Německa jako zdroj materiálu? Agregáty určitě zůstávaly u týlových jednotek jako zdroje dílů, ale co poškozené korby a věže tanků, případně trosky děl, letadel a pod. Přece jen to byl zdroj cenného a nedostatkového materiálu. Zásobovací vlaky se vracely tak jako tak. Nebo se to nechávalo někde bokem, aby to nekazilo doma nadšení z vítězného postupu? Přece jen, když přijde zpráva o hrdinské smrti Vašeho syna a druhý den ve fabrice vidíte vrak tanku, ve kterém mohl zrovna on sedět...
Další dotaz: Stihli Němci za války nějak významněj zapojit ruský průmysl pro svoje potřeby? Pokud si odmyslíme zemědělství a ostatní potravinářství?
Další dotaz: Stihli Němci za války nějak významněj zapojit ruský průmysl pro svoje potřeby? Pokud si odmyslíme zemědělství a ostatní potravinářství?
Pár odpovědí Ti zde kolego knezdub již kolegové dali:
Řekněme si že skutečně Sověti přes 1 500 ( přesněji 1 523 ) závodů většinou zbrojního průmyslu odstěhovali za Ural, viz Č 4.
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=1191
Němci skutečně zprovoznili mnohdy na ještě větší kapacity lehký průmysl, ale především průmysl na těžbu a zpracování surovin, které potřebovali pro válku a pro výrobu energii - viz zde tyto odkazy, kde je i o využívání zemědělství Ukrajiny.
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=1512
a
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=1553 Článek 1.
V opravě techniky a tanků je nutno říci, že Německá armáda měla skvělé techniky a mechaniky a nejlepší vojenské opravárenské týmy té doby na světě ( u pluků a divizí, sborů a armád).
Tanky - opravitelné tanky a další technika - se od plukovních a divizních opraven - dle stupně poškození vraceli často už druhý den do útoku - viz situaci u Kurska.
Velké a větší opravy a rekonstrukce tanků se prováděli v Charkovských opravárenských závodech ( Sověti tam vyráběli v době míru tanky) - Němci svezli všechny dostupné stroje a ND ( náhradní díly) do Charkova - to vše až do února, března 1943.
Řekněme si že skutečně Sověti přes 1 500 ( přesněji 1 523 ) závodů většinou zbrojního průmyslu odstěhovali za Ural, viz Č 4.
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=1191
Němci skutečně zprovoznili mnohdy na ještě větší kapacity lehký průmysl, ale především průmysl na těžbu a zpracování surovin, které potřebovali pro válku a pro výrobu energii - viz zde tyto odkazy, kde je i o využívání zemědělství Ukrajiny.
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=1512
a
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=1553 Článek 1.
V opravě techniky a tanků je nutno říci, že Německá armáda měla skvělé techniky a mechaniky a nejlepší vojenské opravárenské týmy té doby na světě ( u pluků a divizí, sborů a armád).
Tanky - opravitelné tanky a další technika - se od plukovních a divizních opraven - dle stupně poškození vraceli často už druhý den do útoku - viz situaci u Kurska.
Velké a větší opravy a rekonstrukce tanků se prováděli v Charkovských opravárenských závodech ( Sověti tam vyráběli v době míru tanky) - Němci svezli všechny dostupné stroje a ND ( náhradní díly) do Charkova - to vše až do února, března 1943.


