Flightradar

Komentáře aktuálního dění ...

Moderátor: jarl

Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.

Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".

Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.

Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Odpovědět
Uživatelský avatar
knezdub
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 833
Registrován: 13/10/2009, 19:54
Bydliště: Blatnička

Flightradar

Příspěvek od knezdub »

Někdo hodil na Palbu odkaz na http://www.flightradar24.com/? Občas se na to podívám, co, že mi to bliká na cestu. Dneska jsem tam náhodou objevil C17 Globemaster USAF, který letěl přímo nad barákem. Neodolal jsem a šel jsem se podívat (jasná, bezměsíčná noc) a viděl jsem DVĚ velké letadla a před nimi jedno menší a přes výšku přes 10km byl slyšet i hukot motorů. Radar ukazoval jen jedno, trasa začínala v maďarsku, někde u Debrecínu a někde za Brnem mi zmizel. Mohly si sednout v Náměšti? Zvládne to místní letiště? O žádném podobném, v tom směru nevím...
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

Nejenom flightradar...

Europe - http://www.radarvirtuel.com/
Europe - http://www.flightradar24.com/
Europe - http://radar.piopawlu.net/
Zurich - http://radar.zhaw.ch/radar.html
Spain - http://www.localizatodo.com/mapa/
Amsterdam - http://skyminds.nl/
Amsterdam - http://casper.frontier.nl/
Poland - http://sbs1.republika.pl/
Germany - http://www.comsoft.de/html/atc/produ...a_ohneNavi.htm
Portugal - http://www.airlomba.net/index.php?pag=radar

Ale ony to ve skutečnosti nejsou údaje z radaru ( aspoň většinou ), ale z odpovídačů...

Tohle je taky zajímavé...
http://www.kmitocty.cz/
Obama a Medveděv v Praze

7.DUBNA 2010

7.4.2010 20:05 Přístává D.Medveděv na Ruzyni a doprovodné letadlo RA-86468 s volacím znakem RSD011 přistává až půl hodiny poté.

7.4.2010 19:35 Na frekvenci 127,425 se ozývá RSD 001 s presidentem Medveděvem na palubě.

7.4.2010 19:15 Ve vzduchu jsou Alky a Grippeny z Čáslavi a budou hlídat naše východní hranice.

7.4.2010 18:50 Na radaru se objevuje doprovodné letadlo Tupolev TU-154 RA-85843 (HEX 154F53) a přilétá na Ruzyňské letiště.

7.4.2010 16:50 SBS-1 LIVE jelikož se objevila softwarová chybka na serveru a není možné připojit více jak 10 uživatelů současně, běží současně snímání obrazovek odkazu SBS-1 LIVE v horním menu této stránky. Děkuji za pochopení.

7.4.2010 15:30 SBS-1 LIVE běží !!! Během dopoledne a odpoledne byl aktivní AWACS, hlásil se v druhém leteckém pásmu s volacím znakem MAGIC a hovořil s naší vojenskou letovou kontrolou (volací znak Flashback).

7.4.2010 12:00 Od cca 17 hodiny bude aktivní odkaz vpravo na SBS-1 LIVE, abychom mohli sledovat online letecký provoz před příletem D.Medveděva. Na serveru LIVE ATC bude současně běžet příposlech LKPR APP plus některé jiné zajímavé kmitočty.

6.4.2010 18:47 Presidentské letadlo D.Medveděva RA-96016 s volacím znakem RSD 0001 přistálo v Bratislavě. Půl hodiny poté přistává také doprovodné letadlo RA-86468 (HEX 1551C4). Přílet ruského presidenta očekáváme zítra kolem sedmé hodiny večerní.

5.4.2010 12:30 Přistává na Ruzyni speciální velké dopravní letadlo Ilyushin IL-76MD s imatrikulací (a zároveň i volacím znakem) RA-78842 (HEX adresa odpovídače 1533FA). Přiváží speciální limuzínu pro presidenta Medveděva a podpůrnou techniku pro jeho team.
:D
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

Tak se dívám na http://www.radarvirtuel.com/ a říkám si kam se ta letadla poděla :D
To mám z toho, že nesleduju zprávy...
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Karel Čurda
vojín
vojín
Příspěvky: 16
Registrován: 19/5/2010, 23:51

Zveřejňování

Příspěvek od Karel Čurda »

Mně připadá zvláštní, že americká armáda zveřejňuje údaje o letech svých vojenských letadel. Jak to, že to není vojenské tajemství? Předpokládám, že Američani toto zveřejňování zruší aspoň v době, kdy budou ve válce. :-?
Uživatelský avatar
Barrymore
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 408
Registrován: 11/4/2006, 17:33

Příspěvek od Barrymore »

to Čurda:
Data na flightradar jsou data z automatických odpovídačů určených pro civilní řízení letového provozu. Pokud se vojenské letadlo pohybuje ve vzdušném prostoru, musí mít odpovídač zapnutý. Za války by jely odpovídače v "military" módu a podobná data by nebyla dostupná.
A Mistr Sun pravil: "Pokud nebyly povely dosti jasné, rozkazy dosti srozumitelné, pak je to chyba hlavního velitele."
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

Ještě trochu jinak, pokud se pohybují ve vzdušném prostoru, kde je zapnutý odpovídač povinností nebo pokud toto není ošetřeno jinak.
Celkem jistě ho bude mít transportní či dopravní letadlo cestou na civilní letiště.
Ale zcela jistě je dost letadel ( myšleno vojenských ) které ho nemají...
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
Barrymore
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 408
Registrován: 11/4/2006, 17:33

Příspěvek od Barrymore »

Vojenských letadel bez odpovídače v civilním módu moc nenajdeš. Esli se dobře pamatuju, tak cokoli, co je těžší než 5,700kg a je to schopné pohybu ve vzduchu, musí mít podle Eurocontrolu odpovídač v Módu S. To platí i pro zelená přibližovadla bez výjimky.
Vypnutí civilních modů odpovídačů, popř. jejich úplné vypnutí je povoleno jen po uzavření vzdušného prostoru pro civilní provoz nebo za války.
A Mistr Sun pravil: "Pokud nebyly povely dosti jasné, rozkazy dosti srozumitelné, pak je to chyba hlavního velitele."
Uživatelský avatar
Collombo
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 205
Registrován: 1/3/2009, 12:18
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Collombo »

Že jsem tak zvědavej, jak to bylo při posledním bombardování Jugoslávie? Teda například, jak daleko od vzdušného prostoro nad Srbskem, nebo Kosovem letadla NATO tyto odpovídače přepínala či "za-a-vypínala"?
Přece jenom, je to celkem malej prostor ve kterém se asi mohl tenkrát leteckej provoz úplně stopnout.
In hoc signo vinces.
Odpovědět

Zpět na „Aktuality“