Messerschmitt Bf 109
Moderátor: Hans S.
Ne, bohužel nenavštívil. Byl jsem na letišti celkem krátce a většinu času jsem strávil v tom hangáru, kde byly vystaveny letecké motory z technického muzea (Pražského a Brněnského). Hodil jsem velmi zajímavou řeč z pány, kteří je tam měli na starosti, potom jenom několik fotkek a už jsme museli jet domů. Snad příště, když tak napiš dopředu.

Hans musel byt stejne celou dobu nalepenej na tom fockovi co tam byl...to je cely znova postaveny,nebo je to nejakej zrekonstruovanej...tusim,ze sem nekde cetl,ze to ma AŠ 82 motor nebo neco takovyho.
Pojde dobytek,zemřou tví přátelé. I ty jednou zemřeš. Však jedno nikdy neumírá ! Tvé jméno! Tvé jméno,tvá sláva a skutky jenž si vykonal.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
To si piš!Stryx píše:Hans musel byt stejne celou dobu nalepenej na tom fockovi co tam byl...

Já a Focke-Wulf
Je to novostavba. Jmenuje se to Fw 190 A-8/N a je to de facto nově postavený Fw 190 dle původních plánů. Od originálu se liší rekonstruovaným motorovým ložem, motorem (jak správně píšeš, AŠ82, made in China btw.), hydraulickým zatahováním podvozku (originál měl elektřinu) a pár dalšími detaily (třeba úplně jinak vyřešeným chlazením motorového oleje, což je také největší vizuální změna oproti originálu). Samozřejmě jiná radiostanice a jiné přístroje (byť cejschované v dobových jendotkách, nepůsobí v kokpitu nikterak rušivě). Létá s tím Frantík, se kterým jsem měl krátký rozhovor - ten začínal zhruba takhle:to je cely znova postaveny,nebo je to nejakej zrekonstruovanej...tusim,ze sem nekde cetl,ze to ma AŠ 82 motor nebo neco takovyho.
H: Sind Sie Flieger?

P: Já ne česky?!

H:

P: Oui!

- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Chvíli jsem s ním probíral systém přestavování úhlu náběhu výškového stabilizátoru (to pracuje jako trim), ale pak musel jít na briefing a odkázal mě na svý dva mechaniky. S těmi jsem vyjednal pár dalších věcí, probral systém chlazení a změny oproti standardnímu Fw 190, smál se jim, jak neumějí 190ku dotankovat a jak jsme tam okolo všichni postříkaní leteckým benzinem
Samozřejmě jsem si vyjednal velmi velmi velmi blízkou a exkluzivní prohlídku letounu, při odchodu jsem jim řekl "Merci" a šel se věnovat zase simulátorům, což byl ostatně můj job 


Ted jak sem brouzdal po netu,tak sem narazil na tohoto krasavce. Dalo by se to zaradit do projektu: Bf 109 X s motorem BMW 801. Zaklad byl pry Bf 109 F4 , kridla mu zkratily na uroven Ecka. Taky nafasoval novej kokpit. Co se me povedlo prelozit,tak pry letovy vlastnosti byly lepsi nez puv. mezek podle pilotu,ale pry ho nebyla treba protoze prisel focek.
http://www.global-models.co.uk/images/RSMI9251pic1.jpg
http://www.global-models.co.uk/images/RSMI9251pic1.jpg
Pojde dobytek,zemřou tví přátelé. I ty jednou zemřeš. Však jedno nikdy neumírá ! Tvé jméno! Tvé jméno,tvá sláva a skutky jenž si vykonal.
osobně se s tím setkávám poprvé a až tak tomu moc nevěřím (ale netvrdím, že to není pravda). Nějaký konkrétnější zdroj, než jen obrázek?
Jinak osobně si myslím, že překopání BF-109 na BMW 801 by znamenalo výkonově vyklidit vyšší výšky, kde létali např. B-17 s doprovodem. To by určitě nebyla pro LW dobrá zpráva. Navíc si ani nemyslím, že by nějak vzrostly výkony níže.
Jinak osobně si myslím, že překopání BF-109 na BMW 801 by znamenalo výkonově vyklidit vyšší výšky, kde létali např. B-17 s doprovodem. To by určitě nebyla pro LW dobrá zpráva. Navíc si ani nemyslím, že by nějak vzrostly výkony níže.
Toz me se treba libi...trosku me pripomina Ki 84 (asi ten kokpit). Co se tyce toho ze by nebyl proti B 17tkam...pokud tento stroj nahradil Fw 190,pocitame s rokem 1941 kdy Nemci ani netusili,ze se jim za 2 roky budou nad Reichem vznaset tyhle potvory. O testech sem toho moc nenasel. Taky sem zpocatku cumel,co je to za nemeckou masinu.
Pojde dobytek,zemřou tví přátelé. I ty jednou zemřeš. Však jedno nikdy neumírá ! Tvé jméno! Tvé jméno,tvá sláva a skutky jenž si vykonal.
Zdravím
V reálu jsem v 109ce (vlastně v ničem :-) ) neseděl, ale v IL-2 Sturmovik mě zarazila jedna věc:
Podle zvyku z amerických stihaček jsem při manevrování vysunul klapky do "bojové polohy", ale popravdě ani nevím jestli to mělo nějaký výraznější efekt, protože výstražná siréna spouštěná spolu s klapkami mi brzo začala lézt na nervy a radši jsem je rychle schoval. Moje otázka teda zní: Měl vůbec skutečný bf 109 cosi jako v praxi použitelnou "bojovou polohu" klapek? Druhá věc je- na co byla ta "siréna"? myslím že nikdo (tím méně profesionální stíhací pilot) nemůže zapomenout po vzletu zatáhnout klapky, tak k čemu taková nápadná výstraha?
Jinak skvělý článek, stodevítka je podle meho nazoru jedna z nejlepších druhoválečných "soubojových" mašin (křídelní výzbroj u západních strojů nepovažuju za tolik vhodnou k soubojům a proudový me262 a další malosériovky z konce války mi nikdy nijak nepřirostly k srdci)
V reálu jsem v 109ce (vlastně v ničem :-) ) neseděl, ale v IL-2 Sturmovik mě zarazila jedna věc:
Podle zvyku z amerických stihaček jsem při manevrování vysunul klapky do "bojové polohy", ale popravdě ani nevím jestli to mělo nějaký výraznější efekt, protože výstražná siréna spouštěná spolu s klapkami mi brzo začala lézt na nervy a radši jsem je rychle schoval. Moje otázka teda zní: Měl vůbec skutečný bf 109 cosi jako v praxi použitelnou "bojovou polohu" klapek? Druhá věc je- na co byla ta "siréna"? myslím že nikdo (tím méně profesionální stíhací pilot) nemůže zapomenout po vzletu zatáhnout klapky, tak k čemu taková nápadná výstraha?
Jinak skvělý článek, stodevítka je podle meho nazoru jedna z nejlepších druhoválečných "soubojových" mašin (křídelní výzbroj u západních strojů nepovažuju za tolik vhodnou k soubojům a proudový me262 a další malosériovky z konce války mi nikdy nijak nepřirostly k srdci)
Si vis pacem, para bellum
Nevím co tam píší, ale fotky jsou tam hezké :-)
http://www.zonamilitar.com.ar/foros/pub ... 109-a.html
http://www.zonamilitar.com.ar/foros/pub ... 109-a.html



- vencour
- štábní praporčík
- Příspěvky: 517
- Registrován: 1/6/2007, 00:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Lze použít překladač googlu ... link s přeloženými texty by měl být právě zde.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny. (Jonathan Archer, Enterprise)
- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1919
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:
http://www.novinky.cz/domaci/241090-nal ... tni-clanky

Doplněno:
http://tn.nova.cz/zpravy/regionalni/vra ... lezen.html
http://brno.idnes.cz/clanek.aspx?c=A110 ... zpravy_dmk

Doplněno:
http://tn.nova.cz/zpravy/regionalni/vra ... lezen.html
http://brno.idnes.cz/clanek.aspx?c=A110 ... zpravy_dmk
Naposledy upravil(a) El Diablo dne 7/8/2011, 12:35, celkem upraveno 1 x.

"Co cítíte, když střílíte teroristy?"
"Zpětný ráz."
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
O poměrně intenzivních pocitech při vysunutí slotů se zmiňuje spousta pilotů Bf 109 - ostatně musela to být celkem změna, když je nabíhající vzduch vycucnul a celkem radikálně to změnilo obtékání křídla. Jistě se s tím potýkaly i Lavočky.
Nicméně možnost udržet proudění na vyšším úhlu náběhu za to zjevně stála
- Bf 109 opravdu byl schopný zatáčku docela hezky říznout. Nejsem si tím sice úplně jistý, ale mám za to, že jeho křídlo udrželo (krátkodobě) vyšší úhel náběhu, nežli eliptické křídlo Spitfiru.
Nicméně možnost udržet proudění na vyšším úhlu náběhu za to zjevně stála
