MiG-31 Foxhound
Moderátor: Julesak
Abych se popa zastal, opravdu tato varianta v médiích za Zemana zableskla (v rámci diskuzí o deblokaci Ruského dluhu), ale spíše než seriózní nabídka z Ruské strany to bylo nějaké perverzní přání nějakého vládního mišugeho (Ať českého či ruského). Vím, že jsem na to tehdá v diskuzích na idnesu reagoval podobně jako skelet - na start Mig-31 by museli zavřít D1 :-)
Jednak by ho D1 neunesla - maximální startovní hmotnost 52 tun, jednak by ji nepotřeboval - délka startu 1200 m, viz. http://cs.wikipedia.org/wiki/MiG-31cernakus píše: Vím, že jsem na to tehdá v diskuzích na idnesu reagoval podobně jako skelet - na start Mig-31 by museli zavřít D1 :-)
Ostatně ani nálet Valkýr B-70 nebyl nikdy reálný, protože je nikdy sériově nevyráběli, stejně by na ně Mig 25 ani 31 nestačil.
maximální hmotnost MiGu-31B je lehce nad 46t. Ani nemůže mít větší, musel by táhnout přívěs, jelikož větší hmotnost nelze docílit.
I když se mi nechce to hledat, ale jeho měrný tlak na dráhu je výrazně menší jak MiGu-25 (ten drží sovětský rekord a i omezení z toho vznikající), ale díky tomu, že má původní podvozek vyvinutý, leč nerealizovaný pro MiG-25 se dá odhadnout, že nebude mít ani zásadně větší tlak na dráhu než 20ti tunový Mig-23. Je prostě na dvojnásobku kol hlavního podvozku.
I když se mi nechce to hledat, ale jeho měrný tlak na dráhu je výrazně menší jak MiGu-25 (ten drží sovětský rekord a i omezení z toho vznikající), ale díky tomu, že má původní podvozek vyvinutý, leč nerealizovaný pro MiG-25 se dá odhadnout, že nebude mít ani zásadně větší tlak na dráhu než 20ti tunový Mig-23. Je prostě na dvojnásobku kol hlavního podvozku.
Pozoruji, že jste si již stačili vyměnit plno informací na téma Mig-31 a ČR.
Nabídnout lze kde-co. Jde jen o to, zda zákazník bere.
Jde-li o letouny s pevným křídlem, byla jasná snaha zrušit závislost na dodávkách z Ruska ( "mixery" jsou jiná záležitost).
Když píšete o hlavním podvozku "jedenatřicítky", doporučuji všimnout si drobné odchylky, která dělá podvozek tohoto typu ještě výhodnějším, než je podvozek Saabu JA/AJ-37 Viggen. Kola jsou v tandemu, ale každé je na jiné straně podvozkové nohy. Tím se zatížení na povrch VPD ještě lépe rozkládá.
Nabídnout lze kde-co. Jde jen o to, zda zákazník bere.
Jde-li o letouny s pevným křídlem, byla jasná snaha zrušit závislost na dodávkách z Ruska ( "mixery" jsou jiná záležitost).
Když píšete o hlavním podvozku "jedenatřicítky", doporučuji všimnout si drobné odchylky, která dělá podvozek tohoto typu ještě výhodnějším, než je podvozek Saabu JA/AJ-37 Viggen. Kola jsou v tandemu, ale každé je na jiné straně podvozkové nohy. Tím se zatížení na povrch VPD ještě lépe rozkládá.
Ano, velice přesně. Podvozek dvě kola paralelně (alá Su-24...) zabíral moc místa a při použití kol v sérii, jede zadní kolo ve stopě předního. Díky spěchu se tento podvozek nedostal na MiG-25 a to omezovalo počet drah pro provoz.Pop píše: Kola jsou v tandemu, ale každé je na jiné straně podvozkové nohy. Tím se zatížení na povrch VPD ještě lépe rozkládá.
Když jsem byl na voj. cvičení u 1, slp v Č. Budějovicích, měli v severním rozptylu u budovy vystavené kolo hlavního podvozku s pneumatikou z Migu-25 - vydoloval je z písku na AB v Astracháni jeden technik letadla. Již si nepamatuji celý údaj rozměrů, ale průměr pneumatiky byl 1 300 mm. Vzhledem k zatížení se vyráběla jen v provedení s duší.
Hektor:Domnívám se že ne, ale nelze vyloučit jejich přítomnost v rámci cvičení nebo návštěvy.
Ionor: "SR-71 "Blackbird" mohol niesť 1Mt termonukleárnu bombu".
Mohl bys uvést zdroj tohoto tvrzrní, případně typ pumy a její zavěšení. Než se tu to zvrhne podobně jako jinde.
I když první prototypy A-12, později vesměs přestavěné měli mít tuhle schopnost, projekty byly zrušeny, SR-71 ji pochopitelně nikdy neměl.
Ionor: "SR-71 "Blackbird" mohol niesť 1Mt termonukleárnu bombu".
Mohl bys uvést zdroj tohoto tvrzrní, případně typ pumy a její zavěšení. Než se tu to zvrhne podobně jako jinde.
I když první prototypy A-12, později vesměs přestavěné měli mít tuhle schopnost, projekty byly zrušeny, SR-71 ji pochopitelně nikdy neměl.


redboy: tuším, že s tejto knihy http://www.arara.cz/product/90958
S A-12 je Blackbird z veľkej časti zhodný takže s modifikáciou by problém nebol.
Ohľadom A-12 zo stránky http://www.aerospaceweb.org/aircraft/recon/sr71/
These early aircraft could carry a centerline pod containing a 1-megaton nuclear bomb. Čiže bola montovaná externe čo by zvládol aj Blackbird.
Samozrejme táto možnosť sa oficiálne veľmi neudáva, ale možnosť tu je.
S A-12 je Blackbird z veľkej časti zhodný takže s modifikáciou by problém nebol.
Ohľadom A-12 zo stránky http://www.aerospaceweb.org/aircraft/recon/sr71/
These early aircraft could carry a centerline pod containing a 1-megaton nuclear bomb. Čiže bola montovaná externe čo by zvládol aj Blackbird.
Samozrejme táto možnosť sa oficiálne veľmi neudáva, ale možnosť tu je.
Ne, není tu možnost. Ty jsi napsal:"SR-71 "Blackbird" mohol niesť 1Mt termonukleárnu bombu". To znamená, že ji mohl nést SR-71.
Máš relevantní informaci o tom, že byla možnost podvěsit pod letouny typu SR-71 puma? Jaká, jak? Případně, že se alespoň v testech tomu tak bylo?
Projekty A-12, jako útočného, stíhacího a jako letounu nosiče průzkumného D-21 byly zrušeny. Takže to s Tvým údajem nesouvisí. Jde o SR-71.
Máš relevantní informaci o tom, že byla možnost podvěsit pod letouny typu SR-71 puma? Jaká, jak? Případně, že se alespoň v testech tomu tak bylo?
Projekty A-12, jako útočného, stíhacího a jako letounu nosiče průzkumného D-21 byly zrušeny. Takže to s Tvým údajem nesouvisí. Jde o SR-71.
Externe tam bombu umiestniť mohli pretože ju externe mohli umiestniť aj na A-12 čo je z väčšej časti stejny design. Keby šlo o intené umiestnenie tak máš pravdu, ale v prípade externého uchytenia je to len otázkou modifikácie Blackbirdu pre uchytenie o trup.
Pozri, čítal som o tej možnosti pre Blackbird a prišla mi realna (v 60tych mali už dostatočne malé H-bomby o dekádach neskôr nehovoriac), keď mi to chceš vyvrátiť, musíš to dokumentovať ty, ja o tom pochybnosti nemám a hádať sa nepotrebujem.
Pozri, čítal som o tej možnosti pre Blackbird a prišla mi realna (v 60tych mali už dostatočne malé H-bomby o dekádach neskôr nehovoriac), keď mi to chceš vyvrátiť, musíš to dokumentovať ty, ja o tom pochybnosti nemám a hádať sa nepotrebujem.
Modifikace draku je složitější věc, to že SR-71 vycházel z A-12 vůbec nic neznamená. Jakýkoliv podvěs přináší statické problémy konstrukce, u letadel i dynamické. A při rychlostech jakými se SR-71 pohyboval by nároky na konstrukci trupu v místě podvěsu byly značné.
U A-12 a YF-12 se o tomto uvažovalo, u SR-71 nikoliv.
U A-12 a YF-12 se o tomto uvažovalo, u SR-71 nikoliv.



Tak to je dobré, ty napíšeš smyšlemku, že něco je a já mám dokumentovat že to není. To je dobré, jak lze dokumetovat, že to není, když to není?Ionor píše:.......keď mi to chceš vyvrátiť, musíš to dokumentovať ty, ja o tom pochybnosti nemám a hádať sa nepotrebujem.

Ty máš jasno.....

Skelet, asi tak nějak, jen bych opravil, F.12 ne, ten měl být nosič jaderných zbraní, ale v podobě PLŘS.