ČSL vs. Luftwaffe, rekonstrukce?
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
- Ramon
- nadpraporčík
- Příspěvky: 432
- Registrován: 18/9/2007, 17:30
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No ono toho konkrétně o listopadu 1938 podle ww2.dk moc zjistit nejde, ale v lednu 1939 měli podle těch stránek u 4 skupin 155 Ar-68 (celkový počet stíhaček byl necelých 900). V době Mnichovské krize to bylo podle Michaelise 5 skupin (tj. necelých 200 Ar-68 z celkového počtu asi 800 stíhaček). Kolik se jich mělo účastnit invaze sice přesně nevím, ale minimálně jedna gruppe s Ar-68 se nalézala ve Slezsku a podle fotografií se účastnila při záboru cvičné operace u Bruntálu.
Ale pokud jde o speciálku - já se těším hlavně na klání Bf-109D a B-534, takže mě absence Arad vůbec nijak nemrzí a s výjimkou asi neřešitelného problému se Stukama nevidím v planesetu problém.
Ale pokud jde o speciálku - já se těším hlavně na klání Bf-109D a B-534, takže mě absence Arad vůbec nijak nemrzí a s výjimkou asi neřešitelného problému se Stukama nevidím v planesetu problém.

Moc toho nejde zjistit, ale něco přece - http://www.ww2.dk/air/jagd/jg333.html . Ale máš recht. Svůj předchozí příspěvek mažu. A jelikož to na 99% neletím, už se vám tady do toho nebudu motat.
Hansi, vypadá to, že trochu lakuješ:Hans S. píše:V rámci virtuální reality se jedná o velice podobné letouny s podobnou bojovou hodnotou.
Reálně na tom byly Bf 109 B, C a D velice podobně, jako v simulátoru.
"Teď jsme zkoušeli lítat s Aviemi proti Bf109B. Myslím si, že ty C a D verze jsou opravdu nutné - Avia totiž je obratnější než Berta, má větší výzbroj, mnohem lépe stoupe, má lepší motor a je jen o trochu pomalejší. Prostě - lepší letadlo."
z diskuse.
Takže proto ten plánovaný poměr 2:1:3 a ne 3:1:2, že? To by demoralizovalo LW ještě před začátkem...
VĚROHODNOST
Doufám ,že to jsou jen forky a bude se opravdu na obou stranách válčit s tím,co bylo v tu dobu k dispozici-jinak to bude fraška.Ať akci připravuje kdokoli,kterému srdce bije pro tu či onu stranu,ať se hlavně zachová nestanost-viz REKONSTRUKCE-ne fikce.Ještě otázka-bylo k dispozici i letiště v Hradci Králové? 

- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Rosomák: Lakovat bych si nedovolil, navíc již trochu tradičně necítím žádnou potřebu "svou" zbraň jakkoliv zvýhodňovat. Ostatně (také tradičně) sedám obvykle do největších pleček v rámci stíhačů Luftwaffe. Moje kancelář se tedy bude jmenovat Berta, nejspíš nějaká olítaná španělská 
MaPův názor nesdílím. Domnívám se, že jako člen spojenecké letky nemá s Messerschmitty velké zkušenosti a dost možná ani se specifiky stíhání na letounech Luftwaffe jako celku. Navíc pro tuto konkrétní akci projevil zájem o Stuku (což mě vzhledem k příslušnosti k letce VGR poněkud překvapilo).
Pokud bys změnil poměr 2:1:3 na 3:1:2, tak bys stíhačům Luftwaffe ubral na 6 letounů dva 7,92 mm kulomety z původních dvaceti, což by jistě těmto stíhačům den nepokazilo. Z hlediska výkonů i obratnosti Berta a Dora takřka jedno jsou (tj. naprosto pohodové nástroje na lov Avií). Poměr 2:1:3 by měl přibližně reflektovat zastoupení těchto letounů u LW koncem roku 1938, i když by to možná mělo být spíše 2:1:4 či dokonce 2:1:5.
DEDEK: Nevím jak v reálu, ale virtuálně se bitva koná na úplně jiném území, tam žádný Hradec Králové bohužel není.

MaPův názor nesdílím. Domnívám se, že jako člen spojenecké letky nemá s Messerschmitty velké zkušenosti a dost možná ani se specifiky stíhání na letounech Luftwaffe jako celku. Navíc pro tuto konkrétní akci projevil zájem o Stuku (což mě vzhledem k příslušnosti k letce VGR poněkud překvapilo).
Pokud bys změnil poměr 2:1:3 na 3:1:2, tak bys stíhačům Luftwaffe ubral na 6 letounů dva 7,92 mm kulomety z původních dvaceti, což by jistě těmto stíhačům den nepokazilo. Z hlediska výkonů i obratnosti Berta a Dora takřka jedno jsou (tj. naprosto pohodové nástroje na lov Avií). Poměr 2:1:3 by měl přibližně reflektovat zastoupení těchto letounů u LW koncem roku 1938, i když by to možná mělo být spíše 2:1:4 či dokonce 2:1:5.
DEDEK: Nevím jak v reálu, ale virtuálně se bitva koná na úplně jiném území, tam žádný Hradec Králové bohužel není.
- Ramon
- nadpraporčík
- Příspěvky: 432
- Registrován: 18/9/2007, 17:30
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Na letišti v Hradci Králové byl v roce 1938 umístěn skoro celý Letecký pluk 1 s výjimkou jeho II. peruti a dále II. peruť (lehká bombardovací) leteckého pluku 6. Za mobilizace se pochopitelně žádné polní letky v Hradci nenacházely, protože by bylo letiště s velkou pravděpodobností napadeno LW.
K poměru - já bych stav podzimu 1938 (B/C/D) viděl tak na 4:1:7 nebo spíš 3:1:8 (pokud bychom počítali i Ar-68 tak 4:4:1:7/4:3:1:8) - prostě převaha déček - ale to je jen poznámka k historii, ve hře podle mě stačí, když budou céčka v menšině.
K poměru - já bych stav podzimu 1938 (B/C/D) viděl tak na 4:1:7 nebo spíš 3:1:8 (pokud bychom počítali i Ar-68 tak 4:4:1:7/4:3:1:8) - prostě převaha déček - ale to je jen poznámka k historii, ve hře podle mě stačí, když budou céčka v menšině.
Naposledy upravil(a) Ramon dne 25/8/2010, 11:32, celkem upraveno 1 x.

Hansi, naopak já věřím, že jsi garant toho, že vše bude ok a že se do finální distribuce nedostane balík, kde by někdo podstrčil nějaké lepší parametry nějakému letounu.
Bohužel, ta přemalovaná mapa Slovinska mne štve, ale s tím asi nic nenadělám. Hlasování o tom by bylo asi demokratičtější, ale je to jen simulace a to především ve vzduchu.
Bohužel, ta přemalovaná mapa Slovinska mne štve, ale s tím asi nic nenadělám. Hlasování o tom by bylo asi demokratičtější, ale je to jen simulace a to především ve vzduchu.
- vencour
- štábní praporčík
- Příspěvky: 517
- Registrován: 1/6/2007, 00:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Když se něco pokazí, tak aspoň ten suvenýr zbude ...
Doprčic, pánové, co takovej poraženeckej duch? Blíží se Mnichov a nechce se vám bojovat? Jen se snažte, určitě to má cenu
Doprčic, pánové, co takovej poraženeckej duch? Blíží se Mnichov a nechce se vám bojovat? Jen se snažte, určitě to má cenu


Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny. (Jonathan Archer, Enterprise)
ČSL vs. Luftwaffe, rekonstrukce?
Pro Pátrače:
Slabiny Luftwaffe v roce 1938:
Nedostatek munice a pohonných hmot. Operační jednotky na letištích dostaly pouze 100 tun pum (jen trhavé SC-10, SC-50 a SC-250). Zápalné pumy, kulometné střelivo, paliva a maziva stačily na týdenní provoz. Luftwaffe v té době neměla téměř žádné strategické zásoby pohonných hmot a pumy se začaly narychlo vyrábět až po Mnichovu.
Katastrofální nedostatek náhradních dílů, zejména pro nové letouny a motory, chybělo i speciální nářadí.
Nedostatek posádek. Je sice pravda, že Luftwaffe měla celkem vysoký počet moderních strojů, často pro ně však chyběl personál. Jak pozemní, tak letecký. Kádry ze Španělska se zkušenostmi na Bf-109, respektive na moderních strojích vůbec, se ještě nestihly vrátit.
V naší věci viz: http://www.vwings.net/forum/viewthread. ... wstart=120
.....
Je ovšem otázka kolik se toho vědělo u nás. Soudě dle některých vystoupení ge.Krejčího k politikům, tak celkem dost.
Slabiny Luftwaffe v roce 1938:
Nedostatek munice a pohonných hmot. Operační jednotky na letištích dostaly pouze 100 tun pum (jen trhavé SC-10, SC-50 a SC-250). Zápalné pumy, kulometné střelivo, paliva a maziva stačily na týdenní provoz. Luftwaffe v té době neměla téměř žádné strategické zásoby pohonných hmot a pumy se začaly narychlo vyrábět až po Mnichovu.
Katastrofální nedostatek náhradních dílů, zejména pro nové letouny a motory, chybělo i speciální nářadí.
Nedostatek posádek. Je sice pravda, že Luftwaffe měla celkem vysoký počet moderních strojů, často pro ně však chyběl personál. Jak pozemní, tak letecký. Kádry ze Španělska se zkušenostmi na Bf-109, respektive na moderních strojích vůbec, se ještě nestihly vrátit.
V naší věci viz: http://www.vwings.net/forum/viewthread. ... wstart=120
.....
Je ovšem otázka kolik se toho vědělo u nás. Soudě dle některých vystoupení ge.Krejčího k politikům, tak celkem dost.
ČSL vs. Luftwaffe, rekonstrukce?
No-minimálně máš tucha, co nám mohlo padat na kebule
Po našem materiálu se Ti kouknu do "Vzduchu, co je naše moře". Ale do zítra.

- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Johane, minimálně částečně jsou tvoje informace nesprávné.
1) posádky ve Španělsku rotovaly. Kvantum pilotů se zkušenostmi z boje bylo v Německu. Nejslavnější z nich (Werner Mölders) se vrátil (pokud se nepletu) až na konci roku 1938, ale třeba Adolf Galland již na jaře. Posádky ze Španělska NEBYLY pro Luftwaffe z hlediska počtů klíčové, byly důležité svými zkušenostmi a potenciálem při výcviku.
2) celkově je nedostatek posádek celkem mýtus. O jejich rezervách či o míře výcviku lze diskutovat, avšak konkrétní počty posádek u jednotek se nikterak výrazně nelišily od počtu provozuschopných strojů (a ten také nebyl špatný).
1) posádky ve Španělsku rotovaly. Kvantum pilotů se zkušenostmi z boje bylo v Německu. Nejslavnější z nich (Werner Mölders) se vrátil (pokud se nepletu) až na konci roku 1938, ale třeba Adolf Galland již na jaře. Posádky ze Španělska NEBYLY pro Luftwaffe z hlediska počtů klíčové, byly důležité svými zkušenostmi a potenciálem při výcviku.
2) celkově je nedostatek posádek celkem mýtus. O jejich rezervách či o míře výcviku lze diskutovat, avšak konkrétní počty posádek u jednotek se nikterak výrazně nelišily od počtu provozuschopných strojů (a ten také nebyl špatný).
Vím, že jsem slíbil že se do toho nebudu motat, ale prostě mi to nedá.
Johan - Nedostatek posádek. Je sice pravda, že Luftwaffe měla celkem vysoký počet moderních strojů, často pro ně však chyběl personál. Jak pozemní, tak letecký. Kádry ze Španělska se zkušenostmi na Bf-109, respektive na moderních strojích vůbec, se ještě nestihly vrátit.
Tak schválně, kolik třeba stíhačů ze Španělska už bylo doma? Prosím pokud možno nějaké číslo a ne zase nějaké "byl to jen zanedbatelný zlomek Jagdwaffe".
Uvádí se, že Legionem Condor prošlo cca 400 stíhačů. Jelikož obvyklá délka služby ve Španělsku byla 9 měsíců, je snadné si odvodit kolik asi tak stíhačů nacházejících se v Německu v září 1938 prošlo Legionem Condor. Navíc buď pomíjíš a nebo netušíš, že na začátku září 1938 byla polovina personálu urychleně poslána ze Španělska domů a to právě kvůli "naší" krizi. Přesný počet "veteránů" nevím, ale mám svůj tip. Jsem celkem zvědavý, co si z toho vyvodíš ty a jestli se na nějakém tom čísle shodneme. Pak uvidíme jaký zlomek Jagdwaffe to byl.
Johan - Nedostatek posádek. Je sice pravda, že Luftwaffe měla celkem vysoký počet moderních strojů, často pro ně však chyběl personál. Jak pozemní, tak letecký. Kádry ze Španělska se zkušenostmi na Bf-109, respektive na moderních strojích vůbec, se ještě nestihly vrátit.
Tak schválně, kolik třeba stíhačů ze Španělska už bylo doma? Prosím pokud možno nějaké číslo a ne zase nějaké "byl to jen zanedbatelný zlomek Jagdwaffe".
Uvádí se, že Legionem Condor prošlo cca 400 stíhačů. Jelikož obvyklá délka služby ve Španělsku byla 9 měsíců, je snadné si odvodit kolik asi tak stíhačů nacházejících se v Německu v září 1938 prošlo Legionem Condor. Navíc buď pomíjíš a nebo netušíš, že na začátku září 1938 byla polovina personálu urychleně poslána ze Španělska domů a to právě kvůli "naší" krizi. Přesný počet "veteránů" nevím, ale mám svůj tip. Jsem celkem zvědavý, co si z toho vyvodíš ty a jestli se na nějakém tom čísle shodneme. Pak uvidíme jaký zlomek Jagdwaffe to byl.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
400 mi přijde na "španělské" stíhače moc vysoké číslo. Uvážíme-li, že tam byla v podstatě jediná Gruppe, tj. 48 stíhačů max. (papírově dle informací Wiki) - a to ještě ani ne zdaleka od počátku nasazení LG.
Pokud by tam byli jen půl roku, pak by to znamenalo 4 roky, při 9 měsících už 6 let..buď muselo být výrazně méně stíhačů, nebo tam museli být výrazně kratší dobu. Samotný Mölders byl ve Španělsku od dubna 1938 do konce roku. 400 mi prostě přijde moc, považuji za reálné číslo 200 - 300 (max.). Ale to by se asi dalo dohledat po archivech
Pokud by tam byli jen půl roku, pak by to znamenalo 4 roky, při 9 měsících už 6 let..buď muselo být výrazně méně stíhačů, nebo tam museli být výrazně kratší dobu. Samotný Mölders byl ve Španělsku od dubna 1938 do konce roku. 400 mi prostě přijde moc, považuji za reálné číslo 200 - 300 (max.). Ale to by se asi dalo dohledat po archivech

ČSL vs. Luftwaffe, rekonstrukce?
Pánové nebudu kecat, že bych se nechtěl hádat. Chtěl a ještě by mne to bavilo. Ale tohle vlákno nevidím jako vhodné k takovému "zamoření". Info.byla pro Pátrače, překlopeno přímo z SVK a pod textem je i přesná adresa odkud-že převzato. Mimochodem, na SVK kolem údajů zde uvedených žádná disluse nevznikla, ač mnozí (zde diskutující) jsou, oproti mé osobě, i členy SVK a byli v onom vláknu přímo přítomni.