Tatra Kopřivnice
Koho by zaujímal osud Slovenských T815-7 tak slúžia u multifunkčného práporu v Hlohovci.
Na fotke sú v pozadí.
zdroj http://mlfpr.mil.sk/
Na fotke sú v pozadí.
zdroj http://mlfpr.mil.sk/
Mamut je na cestách. Tedy polská odtahovka na podvozku T815-7 8x8 účastnící se výběrovky Polské armády
http://www.militaryrok.pl/index.php/com ... stach.html
http://www.militaryrok.pl/index.php/com ... stach.html
Tak v Polsku probíhají zkoušky v rámci výběru na těžký vyproštovací automobil. A tak nějak vypadá zkouška odolnosti proti 6kg TNT
http://www.militaryrok.pl/index.php/com ... -film.html
Bohužel tam není vidět výsledek
http://www.militaryrok.pl/index.php/com ... -film.html
Bohužel tam není vidět výsledek
Vyzerá to dosť zaujímavo:shock: a nevies náhodou o kolko kusov by sa v prípade úspechu mohlo jednať. Tatre by teras taká obiednávka vôbec neuškodila . A ak má kabína T 815-7 aj zosilnený spodok proti výbuchu míny tak výsledok bude akurát odtrhnuté koleso a ohnutý plech . Myslí že T 810 niečo podobné má ale či je to pravda??
Motory v těžkých nákladních vozidlech TATRA
Historie tatrováckých motorů:
http://special-line.blog.auto.cz/2008-0 ... lech-tatra
http://special-line.blog.auto.cz/2008-0 ... lech-tatra
Lidstvo dává veškerou svoji moudrost do knih a proto samo zůstává blbé.
Tak něco k těžkému vyprošťovacímu vozu Tatra 815-7 Mamut
Citace:
Speciální automobil TATRA s označením T815-7Z09T získal na výstavě MPSO v polských Kielcích, která se tam konala počátkem září, cenu „Defender“. Toto vozidlo v provedení 8x8 s motorem Deutz, automatickou převodovkou Allison a s nástavbou pro vyprošťování obrněných vozidel bylo vyvinuto na základě společného projektu Tatry s polskou firmou Pojazdy Specjalistyczne Zbigniew Szczęśniak. Jde také o první vozidlo TATRA s pancéřovanou kabinou Level 2 (podle předpisů STANAG 4569), která je odolná proti střelám a výbuchu min. V současné době je tento speciální automobil ve zkouškách.
http://www.tatra.cz/web_cz/zajimavosti/ ... eni_cz.htm
Citace:
Speciální automobil TATRA s označením T815-7Z09T získal na výstavě MPSO v polských Kielcích, která se tam konala počátkem září, cenu „Defender“. Toto vozidlo v provedení 8x8 s motorem Deutz, automatickou převodovkou Allison a s nástavbou pro vyprošťování obrněných vozidel bylo vyvinuto na základě společného projektu Tatry s polskou firmou Pojazdy Specjalistyczne Zbigniew Szczęśniak. Jde také o první vozidlo TATRA s pancéřovanou kabinou Level 2 (podle předpisů STANAG 4569), která je odolná proti střelám a výbuchu min. V současné době je tento speciální automobil ve zkouškách.
http://www.tatra.cz/web_cz/zajimavosti/ ... eni_cz.htm
Jersey: Je jedno jestli je to Mercedes nebo Scania. V obou případech jde o vozidla s rámem a tuhými nápravami.Takže se budou ve srovnatelných podmínkách chovat stejně, respektive obdobně. V terénu se budou kroutit, takže oproti vozům s nezávislým zavěšením kol (Tatra, Ginaf) bude mít menší rychlost a také rám bude mít menší životnost.
http://www.bvv.cz/i2000/Akce/b-idet.nsf/WWWAllPDocsID/IEXP-8GJAY7/$File/tatra.pdf
info o prezentácii TATRY na IDETe
info o prezentácii TATRY na IDETe
Vrátím se k předchozímu: A pro mně je číslo 1 stará dobrá V3S, právě včera juchala přede mnou naložena dřevem tak, že žádný jiný vozejk by to nezvládl a kdyby nečoudila, tak ji ani nemám dúvod předjet protože šlapala dobře. A jednou jsem ji viděla /tehdy byla ale prázdná nenaložená/ jet do kopce. Povíte si, že co to blábolím, ale ten kopec měl sklon skoro přímo do nebes a říkám, že není možná aby vyjela a ona klíďo píďo vyjela, divím se že se nepřevrátila. Šofér měl ze mně radost, protože jsem čučela nejdřív s hubou dokořán a potom s foťákem cvak cvak - mám ty fotky doteď.
sem ji nedávej, ale sem to dej
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=2511&highlight=v3s
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=2511&highlight=v3s
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2466
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Být tebou, trochu bych těmi pobavenými smajlíky šetřil. Já se totiž také bavím - dogma o nepřekonatelnosti Tatrovky, a to zejména po "odejití" němce Ledwinky který nikdy ani nemluvil česky, považuji též za projev čecháčkovství. Navíc co s tím má společného předkomunistické dění? Tehdy byl svobodný trh, zvrátilo se to až po nástupu bolševika. Tatra dostala exkluzivitu na stavbu terénních vozidel pro armádu na základě toho že její vozidlo prohrálo konkurs na celé čáře. Od porovnávání V3S a Tatry 111 nevyvinula Praga žádnou novou konstrukci, přesto ji žádná Tatra patrně nepřekonala právě průchodností v terénu. V3Sek jezdí dodnes mnoho, kolik jezdí 111? Nesvědčí to o něčem? Mluvíš o převodovkách na které všichni nadávali - no bodejď ne, pro Pragu dříve nepředstavovaly stěžejní program.
Dovolím si citovat pana Ing. Petra Hrdličku (každý Čech by měl vědět kdo to je, obzvlášť pokud se chce bavit o autech):
"Když jsem působil v ÚVMV poprvé, porovnávali jsme Pragu V3S s Tatrou 111. Koncepce pragovky byla zcela jiná, měla žebřinový pružný rám, zatímco stojedenáctka měla tuhou centrální rouru. Tehdy jsme v Motole testovali průchodnost terénem. Zkouška měla spočívat v tom, že přední kolo vozu vjíždělo na nakloněnou rovinu tak dlouho, až se zvedlo druhé kolo přední nápravy. Hodnota u Pragy V3S činila 75 centimetrů, u Tatry 111 jen 40 centimetrů. "Vejtřaska" byla v terénu nedostižná, to mohu potvrdit z vlastní zkušenosti vojáka u tankistů. Kudy projel tank, tudy projela Praga V3S. Nic lepšího v tomto ohledu na světě tenkrát neexistovalo."
Dále:
"Tatra prosadila do Pragy V3S a S5T svůj motor, čímž zabránila vývoji moderních, kapalinou chlazených motorů. Vzduchem chlazený motor byl zkrátka jediný správný, zatímco zbytek světa za hranicemi Kopřivnice to dělal špatně. A k tomu ty argumenty, jimiž omračovali armádu, například že motor nemá chladič - když by se do něj nepřítel trefil, voda by vytekla a auto nejelo. Tvrdím že i bez chladiče se dá ještě kousek jet. Tatra měla velký olejový chladič pod tlakem osmi atmosfér, po jeho zasažení by vůz nejenže okamžitě zastavil, ale ještě by celý chytil. Nikoho nenapadlo zeptat se, proč tohle nevadí."
Dovolím si citovat pana Ing. Petra Hrdličku (každý Čech by měl vědět kdo to je, obzvlášť pokud se chce bavit o autech):
"Když jsem působil v ÚVMV poprvé, porovnávali jsme Pragu V3S s Tatrou 111. Koncepce pragovky byla zcela jiná, měla žebřinový pružný rám, zatímco stojedenáctka měla tuhou centrální rouru. Tehdy jsme v Motole testovali průchodnost terénem. Zkouška měla spočívat v tom, že přední kolo vozu vjíždělo na nakloněnou rovinu tak dlouho, až se zvedlo druhé kolo přední nápravy. Hodnota u Pragy V3S činila 75 centimetrů, u Tatry 111 jen 40 centimetrů. "Vejtřaska" byla v terénu nedostižná, to mohu potvrdit z vlastní zkušenosti vojáka u tankistů. Kudy projel tank, tudy projela Praga V3S. Nic lepšího v tomto ohledu na světě tenkrát neexistovalo."
Dále:
"Tatra prosadila do Pragy V3S a S5T svůj motor, čímž zabránila vývoji moderních, kapalinou chlazených motorů. Vzduchem chlazený motor byl zkrátka jediný správný, zatímco zbytek světa za hranicemi Kopřivnice to dělal špatně. A k tomu ty argumenty, jimiž omračovali armádu, například že motor nemá chladič - když by se do něj nepřítel trefil, voda by vytekla a auto nejelo. Tvrdím že i bez chladiče se dá ještě kousek jet. Tatra měla velký olejový chladič pod tlakem osmi atmosfér, po jeho zasažení by vůz nejenže okamžitě zastavil, ale ještě by celý chytil. Nikoho nenapadlo zeptat se, proč tohle nevadí."
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast