
Vývoj
Na tanku se podíleli tyto hlavní koncerny Consorcium IVECO FIAT a OTO Melara a OTOBREDA.
Jeho vývoj se datuje od roku 1982 , kdy dala armáda specifikace na nový tank ,který měl nahradit stroje 2.generace tj. M60A1(měla nebo jich má cca 300 kusů.) a Leoparda 1A1 a 1A2 (Leopard 1A1 těch mají 200 a 1A2 těch mají 720 a zřejmně tvořil a tvoři nejpočetnější část tankové techniky ,májí jich celkově asi 920 kusů.)
Prototyp se podařilo dokončit se vším všudy do roku 1988. Když byl prototyp dokončen tak začaly vojskové zkoušky které trvaly 450 dnů a tank vystřílel z kanonu 3000 granátů.
Zkoušky se podařily a armádě se zálibil a tak v roce 1992 byla vyrobena „0“série pro seznámení a zaučení tankistů s novou technikou. Od roku 1995 již byla vyrobena 1. série která dala 200 kusů.
Technické data
Pancéřování je na čele korby kompozit+ocel a na čele a možná i na bocích veže, pancéřování může být jednovrstvé a nebo vícevrstvé ostatní partie budou z ocele.
Podvozková část je koncept Leoparda 1. A tvoří ho 7 pojezdových kol a čtyřech kladek (možná i pět) , hnací kolo je v zadu a napínací v předu. Odpružení je pomocí torzních tyčí a určitá pojezdová kola mají hydraulický tlumič. Vrchní část pásů jak již dnes obvyklé chrání zástěry, rozuměj kryty pasů. Řidič je usazen v levé části vozidla na specíalně hydraulicky odpružené sedadle, stroj ovládá volantem a má při sobě tři periskopy z nichž ten prostřední je možne zaměnit pasivním eleoktrooptickým periskopem. Řidiči dále slouží čtyři světla a dvě vpředu u světel potkávací světla. A vzadu potkávací a upozorńovací světla. Dále má u sebe přístroje pro chod tanku. V zadu nahoře na korbě je umístěn velký ventilátor od motoru a vzadu jsou dva výfuky ve spodní části vany. Akcelerace je za 6 sekund z klidu na 32 Km/h.
Podvozek je dílem firmy IVECO FIAT.
Věž je dílem firmy OTOBREDA. Která se protentokrát cca inspirovala veží od Challengra 1.
Věž je přibližně obdelníkového typu a čelo je zkosené. Hlavní výzbrojí tvoří kanon OTO Melara 120 ráže 120 mm a délka hlavně je 44 ráží. S nimž je spřažen kulomet MG 42/59 ráže 7.62 mm. A souosý optický záložní zaměřovač který je denní. Který má zoom osmi násobný. Střelec má dále kdyzpozici termovizní zaměřovač s 5 násobným zvětšením který je sloučen s laserovým dálkoměrem a velitel je vybaven panaromatickým termovizním zaměřovačem který má 2,5 až 10 násobný zoom. Dále je tvořen protiledlovým kulometem MG 42/59 který ovládá velitel. Pro vlastní ochranu tvoří 8 granátometů , 4 baterie po každé straně ráže 80 mm . Kanon může střílet APFSDS i HEAT-MP a věřím že i další typy munice včetně cvičné(uvedl jsem jenom ty hlavní typy munice) a logicky i granáty NATO. V tanku je samozřejmně filtro-ventilační zařízení a protipožární systém.
TTD tanku C1 Ariete
Osádka - 4
Hmotnost - 54 000 kg
celková délka – 9 670 mm
šířka - 3 610 mm
výška- 2 840 mm
Motor – IVECO V-12 MTCA o výkonu : 956 kW při 2300 otáčkách
Převodovka - Renk LSG 3000 se čtyřmi stupni vpřed a dvěma vzad - automatická
Maximální rychlost - 67 km/h na silnici
SŘP-typ OG14L3 TURMS
Dálkoměr - laserový MTL8
Kulomety - spřažený ráže 7.62 typu MG 42/59 a protiletadlový MG 42/59 stejné ráže
Zásoba munice - 42 kusů kanon, pro kulomety ráže 7.62 ,celkem 2500 kusů
Náměr kanonu - -9 +20 stupńů
Stabilizace kanonu - ano ve dvou osách
Typy zameřovačů - střelec-termovizní/denní a optický záložní zaměřovač,velitel- termovizní/denní
Zařízení řidiče - pasivní noktovizor MES VG/DIL 100
SDIO - RALM
Zásoba nafty - 1100 l (?)
Dojezd – silnice -550-580 km
Zavedení do výzbroje – 1992
Prameny: časopis ATM a internet,Tanky 1.díl
Další foto :




