Focke-Wulf Fw 190A-1
Moderátor: Hans S.
souhlas, ale hodne me zaujal tenhle test:
http://www.lanpartyworld.com/ww2/images/p47-fw190.jpg
http://www.lanpartyworld.com/ww2/images/p47-fw190-2.jpg
http://www.lanpartyworld.com/ww2/images/p47-fw190-3.jpg
http://www.lanpartyworld.com/ww2/images/p47-fw190-4.jpg
tam vychazi p47 v podstate lepsi nez 190A5, na jednu stranu oni srovnavaji 190A5 a p47D, coz je dost rozdil, p47D je soucasnik 109a8 a Dory, a5 je bez vstrikovani do valcu, mozna tu hraje i jistou roli propaganda, kdo vi....
http://www.lanpartyworld.com/ww2/images/p47-fw190.jpg
http://www.lanpartyworld.com/ww2/images/p47-fw190-2.jpg
http://www.lanpartyworld.com/ww2/images/p47-fw190-3.jpg
http://www.lanpartyworld.com/ww2/images/p47-fw190-4.jpg
tam vychazi p47 v podstate lepsi nez 190A5, na jednu stranu oni srovnavaji 190A5 a p47D, coz je dost rozdil, p47D je soucasnik 109a8 a Dory, a5 je bez vstrikovani do valcu, mozna tu hraje i jistou roli propaganda, kdo vi....
V této souvislosti sem dávám odkaz na článek o Fw na východní frontě od velitele naší virtuální Jagdgruppe. Myslím, že to stojí za přečtení...
http://aholubi.vwings.org/fusion_forum/ ... d=53#16240
http://aholubi.vwings.org/fusion_forum/ ... d=53#16240
Stejně všichni umřeme....
Rusky letadla bych v zadnym pripade nepodcenoval. O 109 se vi, ze prestoupala cokoliv, jenomze to platilo na zapade, na vychode mely sakra problem treba s Yakama, Migy 3 byly zase po vetsinu valky rychlejsi nez 109tky, Lavocky zase 109tkam v malych vyskach v lvlu unikly, do 3km jim pry stacily i stoupavosti.
190tky by se imho na vychod hodily lip, protoze se bojovalo vetsinou nizko, ale asi byl problem s jejich udrzbou a taky tim, ze proti buffum na zapade byly asi vic treba.
Bitevni 190tky na vychode, to je logicky, na zapade by az do D-Day nemely do ceho pichnout
190tky by se imho na vychod hodily lip, protoze se bojovalo vetsinou nizko, ale asi byl problem s jejich udrzbou a taky tim, ze proti buffum na zapade byly asi vic treba.
Bitevni 190tky na vychode, to je logicky, na zapade by az do D-Day nemely do ceho pichnout
No hlavně podle vzpomínek mnoha pilotů z FW 190 F byl dobrý pilot schopný zvládnout i souboj se sovětskými stíhačkami (samozřejmě s omezeními a jak kdo v nich letěl...), na západě to prý bylo o dost horší. No a neřekl bych, že tam neměli do D práci...Britské ostrovy, Itálie...
Jinak s podceňováním sovětských letounů souhlasím, ale na rozdíl od jejich bojové tevhniky přeci jen neměli takovou konkurenceschopnost, respektive ji získali až koncem války a s omezeními...
Jinak s podceňováním sovětských letounů souhlasím, ale na rozdíl od jejich bojové tevhniky přeci jen neměli takovou konkurenceschopnost, respektive ji získali až koncem války a s omezeními...
Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Zase FW-190 by vymanévroval řadu strojů na východní frontě a taky vymanévroval.Na druhou stranu - sověti měli řadu letadel skvělých,ale i špatných které musely létat a bojovat pže jiných nebylo,o takových letadlech bylo známě že jsou víc nebezpěčné pro pilota než pro nepřítele.
Pouze zasáhnout nestačí.....
nemyslim si, ze by 190tka na vychode ve ferovym DF proti stihacce uspela, alespon ne pravidelne, protoze 190 bylo tezky letadlo, rychly, ale tezky, silne vyzbrojeny a pancerovany, kdezto rusky stihacky pancire nemely zadny, nebo minimalni, misto plechu casto preklizka, vaha musi bejt znat...Haness píše:Zase FW-190 by vymanévroval řadu strojů na východní frontě a taky vymanévroval.Na druhou stranu - sověti měli řadu letadel skvělých,ale i špatných které musely létat a bojovat pže jiných nebylo,o takových letadlech bylo známě že jsou víc nebezpěčné pro pilota než pro nepřítele.
ale je fakt, ze litali taky treba cajky i v roce 1944, ale ne jako stihacky, jako bitevniky...
Ale FW-190 poloměrem své zatáčky přetáčel i Spitfire takže bych ho zase tak nezatracoval v manévrovém boji na východní frontě.
To je docela drsný když lítá ještě dvouplošník (ale technicky hodně dobrý letadlo!!to neberu)ale to jen dokazuje to že lítali i na letadlech který prostě museli zařadit do výzbroje ikdyž jejich kvality často docela upadaly.Ne jako třeba u amíků že jakmile přišel P-51 tak se začaly co nejrychleji nahrazovat starší verze B na ty Déčka.
To sem právě myslel:jedni měli Migy-3 a jiní třeba čajky.
To je docela drsný když lítá ještě dvouplošník (ale technicky hodně dobrý letadlo!!to neberu)ale to jen dokazuje to že lítali i na letadlech který prostě museli zařadit do výzbroje ikdyž jejich kvality často docela upadaly.Ne jako třeba u amíků že jakmile přišel P-51 tak se začaly co nejrychleji nahrazovat starší verze B na ty Déčka.
To sem právě myslel:jedni měli Migy-3 a jiní třeba čajky.
Pouze zasáhnout nestačí.....
190 nemohla souperit se spitem na horizontale, absolutne ne, maximalne par sekund, dokud neprisel o rychlost, pod vysokyma rychlostma byl ovladatelnejsi, ale treba na padovce spity 190tky zraly....
190 mela o tridu lepsi rollrate, ale to je tak vsechno, co se manevrovatelnosti tyka....ale jak uz jsem psal, nemuselo je to mrzet, protoze manevrovaci schopnosti nepotrebovali....
imho rusove nelitali v roce 1944 cajky proto, ze by nemeli nic jinyho, ale proto, ze se jim osvedcily, prej meli prekvapive maly % ztrat
190 mela o tridu lepsi rollrate, ale to je tak vsechno, co se manevrovatelnosti tyka....ale jak uz jsem psal, nemuselo je to mrzet, protoze manevrovaci schopnosti nepotrebovali....
imho rusove nelitali v roce 1944 cajky proto, ze by nemeli nic jinyho, ale proto, ze se jim osvedcily, prej meli prekvapive maly % ztrat
Ostatně i Němci měli "cajky", kterých se neradi zbavovali...třeba takový bitevní dvouplošník Hs 123, který v podstatě dosloužil až dolétáním posledních kusů, který měl překvapivě vysokou účinnost a ještě překvapivěji malé ztráty...dokonce se uvažovo o znovurozjetí jeho výroby a nedopadlo to jen proto, že přípravky na výrobu už byly zlikvidovány...původně nikdo nečekal, že by tento starý stroj někdo ještě chtěl...
Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Prosím tě, můžeš uvést pramen, kde jsi k takovém tvrzení přišel? Ať hledám jak hledám, nic takového jsem v pramenech (např. http://www.airwar.ru/enc/fww2/i153.html ) nenašel.fatale píše:Haness píše: ale je fakt, ze litali taky treba cajky i v roce 1944, ale ne jako stihacky, jako bitevniky...
Ano, jako lehké bombardéry a bitevníky lítalo několik pluků Po-2, dokonce i ženské osádky, ale I-153 Čajka ani omylem!
Kde by na to brali náhradní díly, když výroba skončila de facto s odražením útoku na Moskvu?
"Я был у Сталина 28 сентября 1942 г. Он сказал мне, что Худяков и Булганин просят восстановить производство И-16 и И-153, но он не согласен с ними. Я ответил, что И-16 и И-153 хороши в оборонительном бою, но ни как не в наступательном. А мы собираемся наступать, завоевывать превосходство в воздухе. Поэтому производство И-16 и И-153 восстанавливать нецелесообразно. Сталин согласился с моими доводами и производство старых самолетов не было восстановлено..."
Очевидно, это последний из известных случаев, когда о И-153 вспомнили на столь высоком уровне.
Конечно производство двукрылого ветерана не возобновили. Более того, с начала войны на фронт практически не поступало запасных частей и ремонтных комплектов к "Чайкам". История самолета заканчивалась и ее продолжительность зависела только от того, сколь долго могли продержаться в строю уже существующие машины.