Mikojan MiG-25
Moderátor: Julesak
Mladez, Mnichovska trasa 71 bola vzdy takmer na chlp presna, (aj balticka) v maji 1980 po slavnych prejavoch politickych spiciek " o zeleznej pesti" a bla bla politiky a skutocnej vymeny casti vojsk v aprili 1980, doslo k fyzickemu rachotu..Ak bedepe daval 25.. z Polska tak iba ako cez ASPD.. Rachejtlaci asi nemali prsty na spusti rakiet pretoze by nevedeli na co strielaju.. Stary psi skuste pospominat... Ta migina to tocila automatikou s prevysenim 1500 m domov. inak buchla pri CB rakusanov.. Zaznam asi neexistuje ale Mig z cca podla mna z 10 -12 km krizoval z prevysenim 1500 m drahu "Habu" ..
Ad 1 - SR 71 podél hranic létala a to celkem pravidelně, jak dokazují a vzpomínají stařší chlapi z Třebotovic tak někdy na ně startovalo něco z Polska bylo to kurevsky rychlé a kurevsky vysoko takže asi dvadsaťpjatyj.
K diskuskutování o motorech 25 bych byl dost opatrný - na jakékoliv naše dotazy k motorům soudruzi z velké země začali být jako klub hluchoněmých a pokud vím tak se nikomu nic kloudného z nich vypáčit nepodařilo i když byli ve stavu velkého opojení a ke všem jiným systémům letounu poskytovali poměrně dost informací.
Ad - 2 oblety z naší strany hranice probíhali a to ze všech letišť kde se držela ostrá hotovost. Tuším, že na signál OBLET (NEBO NĚJAK PODOBNĚ) se z hotovostní mašiny sundali klacky (do 15ti minut) a šlo se na to. Pro případ napadení imperialistou se aktivovala tzv přílivová mašina. Jaké úkoly piloti plnili nevím to už můj boj nebyl. takže výsadou 10LA to roozhodně nebylo. Jestli cementové hlavy dělali něco podobného nevím bo jsem u nich nebyl. Ale je to docela možné.
K diskuskutování o motorech 25 bych byl dost opatrný - na jakékoliv naše dotazy k motorům soudruzi z velké země začali být jako klub hluchoněmých a pokud vím tak se nikomu nic kloudného z nich vypáčit nepodařilo i když byli ve stavu velkého opojení a ke všem jiným systémům letounu poskytovali poměrně dost informací.
Ad - 2 oblety z naší strany hranice probíhali a to ze všech letišť kde se držela ostrá hotovost. Tuším, že na signál OBLET (NEBO NĚJAK PODOBNĚ) se z hotovostní mašiny sundali klacky (do 15ti minut) a šlo se na to. Pro případ napadení imperialistou se aktivovala tzv přílivová mašina. Jaké úkoly piloti plnili nevím to už můj boj nebyl. takže výsadou 10LA to roozhodně nebylo. Jestli cementové hlavy dělali něco podobného nevím bo jsem u nich nebyl. Ale je to docela možné.
- istrebiTEL
- vojín
- Příspěvky: 17
- Registrován: 21/4/2011, 15:04
- Bydliště: BA
Re: Mikojan MiG-25
V jednom Nemeckom časopise som našiel zmienku o tejto knihe. Zaoberá sa životom pilota MiG-25 ktorý posobil na SR-71 z Výchdného Nemecka. Knihu som kúpil má cca 70 strán, ale je v azbuke a v nemčine. Našiel by sa tu nadšenec ktorý by ju preložil?
http://www.luftfahrt-museum-finowfurt.de/narubeshe.jpg
http://www.luftfahrt-museum-finowfurt.de/narubeshe.jpg
Czech MiG-23ML 2425 (SIAD 97 Bratislava)
http://www.youtube.com/watch?v=dnEnO3NApLQ
http://www.youtube.com/watch?v=dnEnO3NApLQ
Re:
Nevim jak kde, ale Tesla Pardubice mela pajeci vlnu primo od Holys z Francie, do chodu to daval jejich mechanik nekdy okolo roku 1970 a okopirovala to potom Tesla Litomysl.Rosomak píše:Rabo, ale v dobách VS byl např. u nás - jasný zákaz používat cokoliv mimo produkci RVHP.
Velkým problémem byla také sovětská armádní součástková základna, protože kromě sovětských armádních výrobních závodů sovětské satelity k ní neměly přístup.
Takže jestli byly v sovětských zbraních použity někdy součástky západní architektury, tak SSSR musel být schopen výroby jejich klonů v dostatečném množství.
Velkým problémem byly také plošné spoje, např. u nás jsme nedokázali dělat V. třídu přesnosti a o zelené nepájitelné pastě jsme si mohli nechat zdát. Takže výroba elektroniky nevázla až tak na obvodech, ale na plošných spojích a osazovacích linkách. O pájení vlnou ani nemluvě.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1366
- Registrován: 9/10/2011, 19:03
Re: Raritní a zajímavé fotky
Zaujimalo by ma aka je šanca že by lietadlo po takomto slkadovani ešte fungovalo.
Re: Mikojan MiG-25
Tohle je zajímavé, alespoň si to myslím - https://www.youtube.com/watch?v=QPV5d9tf9F4
To samé v angličtině - https://www.youtube.com/watch?v=9pxtQhOFqAU
A ještě něco k průzkumné verzi - https://www.youtube.com/watch?v=BFKPFBXsR5s
To samé v angličtině - https://www.youtube.com/watch?v=9pxtQhOFqAU
A ještě něco k průzkumné verzi - https://www.youtube.com/watch?v=BFKPFBXsR5s
Re: Mikojan MiG-25
K čemu slouží tato "mřížka" ? Nějak ovlivňuje proudění vzduchu ve vzduchovém kanále ?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... _inlet.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... _inlet.jpg
Re: Mikojan MiG-25
Jedná se o systém vstřikování vody a methanolu pro zvýšení výkonu motoru při vysokých nadzvukových rychlostech.
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Mikojan MiG-25
Zajimavé, jakou zásobu s sebou tohoto "MW 50 "Mig-25 vezl a jaké výkonové parametry s ním dosáhl ?Skeptik píše:Jedná se o systém vstřikování vody a methanolu pro zvýšení výkonu motoru při vysokých nadzvukových rychlostech.
Re: Mikojan MiG-25
Tuším že to bolo cca 1000litrov metanolu.
Preto mali Mig-25 veľa hodin naliatených bez toho aby sa odlepili od zeme.(tak to tuším popisoval Belenko vo svojej knihe)
Tá zmes metanolu a vody tam asi nie je na zvyšovanie výkonu ale na chladenie kompresoru pri nadzvukových rýchlostiach.
Metanol je tam primiešaný asi pre nemrznúce vlastnosti.
Preto mali Mig-25 veľa hodin naliatených bez toho aby sa odlepili od zeme.(tak to tuším popisoval Belenko vo svojej knihe)
Tá zmes metanolu a vody tam asi nie je na zvyšovanie výkonu ale na chladenie kompresoru pri nadzvukových rýchlostiach.
At supersonic speeds water/methanol mixture is injected into the inlet to cool the compressor.
http://www.ausairpower.net/TE-Foxbat-Foxhound-92.htmlPri nadzvukových rýchlostiach sa do vstupu vstrekuje zmes voda / metanol, aby sa ochladil kompresor
Metanol je tam primiešaný asi pre nemrznúce vlastnosti.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
- Ejdou Rotacak
- Kapitán
- Příspěvky: 1218
- Registrován: 23/7/2012, 14:54
- Bydliště: Praha - Zbraslav
Re: Mikojan MiG-25
Tohle rád chlastal letištní personál, pozemní obsluha letadel. Vítané zpestření jinak jednotvárných dní - dost se s tím kšeftovalo a občas z toho byly pěkné průsery. Strýc vyprávěl (byl v Čáslavi a staral se o 21 a 23), že se nejednou stalo, když čistil kokpit přelétnutých letadel z východu, že byly v podlaze zatípnuté vajgly a prázdné placatky, holt nudné monotónní přelety
Tohle by na druhé straně opony neprošlo tak snadno.
Tohle by na druhé straně opony neprošlo tak snadno.
Re: Mikojan MiG-25
Trochu odbočím, od dědy jsem slyšel povídačku, že po válce někde byly odstavený vagóny (oba dva dědové byli fírové), snad s nějakým palivem do V2, mno a nějaká menší jednotka Rudoarmějců se z toho "zmrskala" tak, že komplet celá odešla záhy do věčnejch lovišť. Jestli je to latina či něco na tom šprochu je, netuším.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Mikojan MiG-25
Jak mohli chlastat methanol , kdyz je to prudky jed.
V hydraulickych okruzich posilovacich servech migu 25 byl ale Ethanol , nezamrzajici medium , ten se ztracel. A pouzival na obveselovani.
V hydraulickych okruzich posilovacich servech migu 25 byl ale Ethanol , nezamrzajici medium , ten se ztracel. A pouzival na obveselovani.
Re: Mikojan MiG-25
Dle dostupných údajů cca 250 litrů vody a 50 litru methanolu (někdy se uvádí i ethanol, ale to bude nejspíš omyl). Nebyl to tedy MW50 (50%+50%), ale max. MW20 (80%+20%)Wasp píše:Skeptik píše:Zajimavé, jakou zásobu s sebou tohoto "MW 50 "Mig-25 vezl a jaké výkonové parametry s ním dosáhl ?
Výkony, no ty uváděné se dost liší ... od M3,2 po M3,5. Piloti uvádějí, že MiG-25 poměrně lehce překonával rychlost M3, což prý byl dost problém, protože po překročení maximální doporučené rychlosti M2,83 docházelo k snižování resursu jak draku, tak motorů.
V každém případě by tyto rychlosti nebyly bez systému vstřikování vody a methanolu možné. 5-ti stupňový kompresor motoru R-15V-300 dával poměrně malé stlačení (4,75) a konstrukce spoléhala na náporové stlačení při vysokých rychlostech (obdobně jako u SR-72 ... byť tam je to řešeno trochu jinak). To však vzduch zahřívá, výsledkem čeho je nižší hmotnostní průtok vzduchu / kyslíku. Ochlazováním vstupujícího vzduchu před kompresorem se zvýšila hmotnost protékajícího vzduchu / kyslíku o 15% (někde se uvádí až 20%).
Poznámka OT: Pokud vím, tak letištní personál chlastal ethanol používaný v odmrazovacích systémech letadel (tam musel být ethanol, protože se to stříkalo i na kabinu). A to se netýká jen personálu sovětského, ale i československého, německého, amerického a dalších. V tomto jsou si letci rovni
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Mikojan MiG-25
Viz třeba zde, hle:Skeptik píše:Poznámka OT: Pokud vím, tak letištní personál chlastal ethanol používaný v odmrazovacích systémech letadel (tam musel být ethanol, protože se to stříkalo i na kabinu). A to se netýká jen personálu sovětského, ale i československého, německého, amerického a dalších. V tomto jsou si letci rovni
https://www.flying-revue.cz/lih-na-chla ... si-vyuziti
Nudní zapčklí abstinenti!Ejdou Rotacak píše:Tohle by na druhé straně opony neprošlo tak snadno.
Může být, snad Parmezzano by mohl něco vědět, faktem je, že podobných příhod, samozřejmě s veselejším koncem se událo mrtě. No a např. do vzduchových obvodů ruských a polských lokomotiv se líh leje dodnes. A co se ho přitom rozleje a vypaří...Zemakt píše:Trochu odbočím, od dědy jsem slyšel povídačku, že po válce někde byly odstavený vagóny (oba dva dědové byli fírové), snad s nějakým palivem do V2, mno a nějaká menší jednotka Rudoarmějců se z toho "zmrskala" tak, že komplet celá odešla záhy do věčnejch lovišť. Jestli je to latina či něco na tom šprochu je, netuším.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Mikojan MiG-25
Podobnou fičuru jak má MiG--25 instalovali v roce 1959 do letounu F-4H-1, v tomto případě to byla voda -methanol.
Ze zmíněným letadlem dne 22.11.1961 letěl podplukovník US Marine Corps Bob Robinson, který získal světový
rychlostní rekord 1 606 342 mph.=2585km/hod.
Ze zmíněným letadlem dne 22.11.1961 letěl podplukovník US Marine Corps Bob Robinson, který získal světový
rychlostní rekord 1 606 342 mph.=2585km/hod.
Re: Mikojan MiG-25
Na západe "sa jelo" na tvrdšom materiáli. Ktorá to bola lietadlová loď čo po mimoriadnej udalosti s hromadou mrtvych, následná kontrola zistila že ju vlastne riadila kompletne sfetovaná posádka?Ataman píše:Viz třeba zde, hle:Skeptik píše:Poznámka OT: Pokud vím, tak letištní personál chlastal ethanol používaný v odmrazovacích systémech letadel (tam musel být ethanol, protože se to stříkalo i na kabinu). A to se netýká jen personálu sovětského, ale i československého, německého, amerického a dalších. V tomto jsou si letci rovni
https://www.flying-revue.cz/lih-na-chla ... si-vyuzitiNudní zapčklí abstinenti! ...Ejdou Rotacak píše:Tohle by na druhé straně opony neprošlo tak snadno.
Tatra 815 mala vo vzduchovom systéme zabudovaný zásobník s ručnou pumpičkou na vstreknutie liehu do vzdušníkov.Ataman píše:.. No a např. do vzduchových obvodů ruských a polských lokomotiv se líh leje dodnes. A co se ho přitom rozleje a vypaří...
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Re: Mikojan MiG-25
Ty seš taky abstinent.kenavf píše:Na západe "sa jelo" na tvrdšom materiáli. Ktorá to bola lietadlová loď čo po mimoriadnej udalosti s hromadou mrtvych, následná kontrola zistila že ju vlastne riadila kompletne sfetovaná posádka?
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Re: Mikojan MiG-25
Skeptik
Děkuji moc. A mám další otázku.
Jak přesně funguje spodní klapka vstupů vzduchu k motoru ?
A ještě taková malá.
Prošel jsem internet a našel názory, že F-15 má z Miga-25 to a tamto, ale s bližším podíváním se na věc jsem zatím nenarazil na nic, co by Eagle měl ze sovětského letadla.
Nenapadá Tě něco ?
Já si prověřuji tuto stopu a je totálně jalová.
Děkuji moc. A mám další otázku.
Jak přesně funguje spodní klapka vstupů vzduchu k motoru ?
A ještě taková malá.
Prošel jsem internet a našel názory, že F-15 má z Miga-25 to a tamto, ale s bližším podíváním se na věc jsem zatím nenarazil na nic, co by Eagle měl ze sovětského letadla.
Nenapadá Tě něco ?
Já si prověřuji tuto stopu a je totálně jalová.