Mikojan MiG-25

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
orel
Příspěvky: 1
Registrován: 15/12/2010, 16:06

Příspěvek od orel »

Mladez, Mnichovska trasa 71 bola vzdy takmer na chlp presna, (aj balticka) v maji 1980 po slavnych prejavoch politickych spiciek " o zeleznej pesti" a bla bla politiky a skutocnej vymeny casti vojsk v aprili 1980, doslo k fyzickemu rachotu..Ak bedepe daval 25.. z Polska tak iba ako cez ASPD.. Rachejtlaci asi nemali prsty na spusti rakiet pretoze by nevedeli na co strielaju.. Stary psi skuste pospominat... Ta migina to tocila automatikou s prevysenim 1500 m domov. inak buchla pri CB rakusanov.. Zaznam asi neexistuje ale Mig z cca podla mna z 10 -12 km krizoval z prevysenim 1500 m drahu "Habu" ..
lamada
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 148
Registrován: 9/3/2009, 17:15

Příspěvek od lamada »

Ad 1 - SR 71 podél hranic létala a to celkem pravidelně, jak dokazují a vzpomínají stařší chlapi z Třebotovic tak někdy na ně startovalo něco z Polska bylo to kurevsky rychlé a kurevsky vysoko takže asi dvadsaťpjatyj.

K diskuskutování o motorech 25 bych byl dost opatrný - na jakékoliv naše dotazy k motorům soudruzi z velké země začali být jako klub hluchoněmých a pokud vím tak se nikomu nic kloudného z nich vypáčit nepodařilo i když byli ve stavu velkého opojení a ke všem jiným systémům letounu poskytovali poměrně dost informací.

Ad - 2 oblety z naší strany hranice probíhali a to ze všech letišť kde se držela ostrá hotovost. Tuším, že na signál OBLET (NEBO NĚJAK PODOBNĚ) se z hotovostní mašiny sundali klacky (do 15ti minut) a šlo se na to. Pro případ napadení imperialistou se aktivovala tzv přílivová mašina. Jaké úkoly piloti plnili nevím to už můj boj nebyl. takže výsadou 10LA to roozhodně nebylo. Jestli cementové hlavy dělali něco podobného nevím bo jsem u nich nebyl. Ale je to docela možné.
Uživatelský avatar
istrebiTEL
vojín
vojín
Příspěvky: 17
Registrován: 21/4/2011, 15:04
Bydliště: BA

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od istrebiTEL »

V jednom Nemeckom časopise som našiel zmienku o tejto knihe. Zaoberá sa životom pilota MiG-25 ktorý posobil na SR-71 z Výchdného Nemecka. Knihu som kúpil má cca 70 strán, ale je v azbuke a v nemčine. Našiel by sa tu nadšenec ktorý by ju preložil?

http://www.luftfahrt-museum-finowfurt.de/narubeshe.jpg
Czech MiG-23ML 2425 (SIAD 97 Bratislava)
http://www.youtube.com/watch?v=dnEnO3NApLQ
Beda
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 266
Registrován: 28/7/2012, 02:01

Re:

Příspěvek od Beda »

Rosomak píše:Rabo, ale v dobách VS byl např. u nás - jasný zákaz používat cokoliv mimo produkci RVHP.
Velkým problémem byla také sovětská armádní součástková základna, protože kromě sovětských armádních výrobních závodů sovětské satelity k ní neměly přístup.
Takže jestli byly v sovětských zbraních použity někdy součástky západní architektury, tak SSSR musel být schopen výroby jejich klonů v dostatečném množství.
Velkým problémem byly také plošné spoje, např. u nás jsme nedokázali dělat V. třídu přesnosti a o zelené nepájitelné pastě jsme si mohli nechat zdát. Takže výroba elektroniky nevázla až tak na obvodech, ale na plošných spojích a osazovacích linkách. O pájení vlnou ani nemluvě.
Nevim jak kde, ale Tesla Pardubice mela pajeci vlnu primo od Holys z Francie, do chodu to daval jejich mechanik nekdy okolo roku 1970 a okopirovala to potom Tesla Litomysl.
Trismegistos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1366
Registrován: 9/10/2011, 19:03

Re: Raritní a zajímavé fotky

Příspěvek od Trismegistos »

Obrázek
Hektor
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1022
Registrován: 28/5/2008, 15:49

Re: Raritní a zajímavé fotky

Příspěvek od Hektor »

Zaujimalo by ma aka je šanca že by lietadlo po takomto slkadovani ešte fungovalo.
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Flogger G »

Tohle je zajímavé, alespoň si to myslím - https://www.youtube.com/watch?v=QPV5d9tf9F4

To samé v angličtině - https://www.youtube.com/watch?v=9pxtQhOFqAU

A ještě něco k průzkumné verzi - https://www.youtube.com/watch?v=BFKPFBXsR5s
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Wasp »

K čemu slouží tato "mřížka" ? Nějak ovlivňuje proudění vzduchu ve vzduchovém kanále ?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... _inlet.jpg
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Skeptik »

Jedná se o systém vstřikování vody a methanolu pro zvýšení výkonu motoru při vysokých nadzvukových rychlostech.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Wasp »

Skeptik píše:Jedná se o systém vstřikování vody a methanolu pro zvýšení výkonu motoru při vysokých nadzvukových rychlostech.
Zajimavé, jakou zásobu s sebou tohoto "MW 50 "Mig-25 vezl a jaké výkonové parametry s ním dosáhl ?
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od kenavf »

Tuším že to bolo cca 1000litrov metanolu.
Preto mali Mig-25 veľa hodin naliatených bez toho aby sa odlepili od zeme.(tak to tuším popisoval Belenko vo svojej knihe)

Tá zmes metanolu a vody tam asi nie je na zvyšovanie výkonu ale na chladenie kompresoru pri nadzvukových rýchlostiach.
At supersonic speeds water/methanol mixture is injected into the inlet to cool the compressor.
Pri nadzvukových rýchlostiach sa do vstupu vstrekuje zmes voda / metanol, aby sa ochladil kompresor
http://www.ausairpower.net/TE-Foxbat-Foxhound-92.html
Metanol je tam primiešaný asi pre nemrznúce vlastnosti.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Ejdou Rotacak
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1218
Registrován: 23/7/2012, 14:54
Bydliště: Praha - Zbraslav

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Tohle rád chlastal letištní personál, pozemní obsluha letadel. Vítané zpestření jinak jednotvárných dní - dost se s tím kšeftovalo a občas z toho byly pěkné průsery. Strýc vyprávěl (byl v Čáslavi a staral se o 21 a 23), že se nejednou stalo, když čistil kokpit přelétnutých letadel z východu, že byly v podlaze zatípnuté vajgly a prázdné placatky, holt nudné monotónní přelety :lol:
Tohle by na druhé straně opony neprošlo tak snadno.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 12817
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Zemakt »

Trochu odbočím, od dědy jsem slyšel povídačku, že po válce někde byly odstavený vagóny (oba dva dědové byli fírové), snad s nějakým palivem do V2, mno a nějaká menší jednotka Rudoarmějců se z toho "zmrskala" tak, že komplet celá odešla záhy do věčnejch lovišť. Jestli je to latina či něco na tom šprochu je, netuším.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4429
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od HONZIK11 »

Jak mohli chlastat methanol , kdyz je to prudky jed.
V hydraulickych okruzich posilovacich servech migu 25 byl ale Ethanol , nezamrzajici medium , ten se ztracel. A pouzival na obveselovani.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Skeptik »

Wasp píše:
Skeptik píše:Zajimavé, jakou zásobu s sebou tohoto "MW 50 "Mig-25 vezl a jaké výkonové parametry s ním dosáhl ?
Dle dostupných údajů cca 250 litrů vody a 50 litru methanolu (někdy se uvádí i ethanol, ale to bude nejspíš omyl). Nebyl to tedy MW50 (50%+50%), ale max. MW20 (80%+20%) :wink:

Výkony, no ty uváděné se dost liší ... od M3,2 po M3,5. Piloti uvádějí, že MiG-25 poměrně lehce překonával rychlost M3, což prý byl dost problém, protože po překročení maximální doporučené rychlosti M2,83 docházelo k snižování resursu jak draku, tak motorů.
V každém případě by tyto rychlosti nebyly bez systému vstřikování vody a methanolu možné. 5-ti stupňový kompresor motoru R-15V-300 dával poměrně malé stlačení (4,75) a konstrukce spoléhala na náporové stlačení při vysokých rychlostech (obdobně jako u SR-72 ... byť tam je to řešeno trochu jinak). To však vzduch zahřívá, výsledkem čeho je nižší hmotnostní průtok vzduchu / kyslíku. Ochlazováním vstupujícího vzduchu před kompresorem se zvýšila hmotnost protékajícího vzduchu / kyslíku o 15% (někde se uvádí až 20%).

Poznámka OT: Pokud vím, tak letištní personál chlastal ethanol používaný v odmrazovacích systémech letadel (tam musel být ethanol, protože se to stříkalo i na kabinu). A to se netýká jen personálu sovětského, ale i československého, německého, amerického a dalších. V tomto jsou si letci rovni :lol:
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Ataman
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1134
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Ataman »

Skeptik píše:Poznámka OT: Pokud vím, tak letištní personál chlastal ethanol používaný v odmrazovacích systémech letadel (tam musel být ethanol, protože se to stříkalo i na kabinu). A to se netýká jen personálu sovětského, ale i československého, německého, amerického a dalších. V tomto jsou si letci rovni :lol:
Viz třeba zde, hle:
https://www.flying-revue.cz/lih-na-chla ... si-vyuziti
Ejdou Rotacak píše:Tohle by na druhé straně opony neprošlo tak snadno.
Nudní zapčklí abstinenti! :razz:
Zemakt píše:Trochu odbočím, od dědy jsem slyšel povídačku, že po válce někde byly odstavený vagóny (oba dva dědové byli fírové), snad s nějakým palivem do V2, mno a nějaká menší jednotka Rudoarmějců se z toho "zmrskala" tak, že komplet celá odešla záhy do věčnejch lovišť. Jestli je to latina či něco na tom šprochu je, netuším.
Může být, snad Parmezzano by mohl něco vědět, faktem je, že podobných příhod, samozřejmě s veselejším koncem se událo mrtě. No a např. do vzduchových obvodů ruských a polských lokomotiv se líh leje dodnes. A co se ho přitom rozleje a vypaří...
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Uživatelský avatar
Pavel 15
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 283
Registrován: 14/5/2019, 14:35

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Pavel 15 »

Podobnou fičuru jak má MiG--25 instalovali v roce 1959 do letounu F-4H-1, v tomto případě to byla voda -methanol.
Ze zmíněným letadlem dne 22.11.1961 letěl podplukovník US Marine Corps Bob Robinson, který získal světový
rychlostní rekord 1 606 342 mph.=2585km/hod.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od kenavf »

Ataman píše:
Skeptik píše:Poznámka OT: Pokud vím, tak letištní personál chlastal ethanol používaný v odmrazovacích systémech letadel (tam musel být ethanol, protože se to stříkalo i na kabinu). A to se netýká jen personálu sovětského, ale i československého, německého, amerického a dalších. V tomto jsou si letci rovni :lol:
Viz třeba zde, hle:
https://www.flying-revue.cz/lih-na-chla ... si-vyuziti
Ejdou Rotacak píše:Tohle by na druhé straně opony neprošlo tak snadno.
Nudní zapčklí abstinenti! :razz: ...
Na západe "sa jelo" na tvrdšom materiáli. Ktorá to bola lietadlová loď čo po mimoriadnej udalosti s hromadou mrtvych, následná kontrola zistila že ju vlastne riadila kompletne sfetovaná posádka?
Ataman píše:.. No a např. do vzduchových obvodů ruských a polských lokomotiv se líh leje dodnes. A co se ho přitom rozleje a vypaří...
Tatra 815 mala vo vzduchovom systéme zabudovaný zásobník s ručnou pumpičkou na vstreknutie liehu do vzdušníkov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Ataman
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1134
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Ataman »

kenavf píše:Na západe "sa jelo" na tvrdšom materiáli. Ktorá to bola lietadlová loď čo po mimoriadnej udalosti s hromadou mrtvych, následná kontrola zistila že ju vlastne riadila kompletne sfetovaná posádka?
Ty seš taky abstinent.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Mikojan MiG-25

Příspěvek od Wasp »

Skeptik
Děkuji moc. A mám další otázku.
Jak přesně funguje spodní klapka vstupů vzduchu k motoru ?

A ještě taková malá.
Prošel jsem internet a našel názory, že F-15 má z Miga-25 to a tamto, ale s bližším podíváním se na věc jsem zatím nenarazil na nic, co by Eagle měl ze sovětského letadla.
Nenapadá Tě něco ?
Já si prověřuji tuto stopu a je totálně jalová.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“