PAK FA (Su-57)

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

Pripomínam že migáci tvrdili už v 1999 že takéto (kruhové keramické) trysky majú obdobné vyžarovanie ako vtedy ešte YF-22 z obdĺžnikovými tryskami čiastočného využitia Coandy efektu. Keramika o.i. je zlý vodič aj tepla, preto vyžarovanie možno zachytiť len priamo zozadu.
Prečo zostávajú u kruhových trysiek mám jednu neoverenú hypotézu ktorá súvisí s plazmovým efektom stealth.
Uživatelský avatar
Ionor
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 877
Registrován: 18/6/2008, 03:56
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ionor »

absik: moja hypotéza je kompromis :), stejne ako u nástupcu F16, F-35 Lightning II. Pretože USA počíta vo svojich projektoch na ďalšiu generáciu stíhačov z obdĺžnikovými tryskami zase.
Na fórum už neprispievam, smerujte svoje nezmysli na ostatných členov fóra...
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

Zatiaľ som videl len mierne sploštený ovál na škici prvej verzie LMFS (LFI S-21) na paralay.com, všetky ostatné projekty majú presne kruhové trysky.
Kruhové trysky umožňujú pomerne jednoduchú konštrukciu vychylovania v oboch rovinách, u hranatých je to podstatne konštrukčne zložitejšie. Preto pokiaľ viem, všetky americké projekty zostávajú pri vychyľovaní vo vertikálnej rovine.

Na okraj: LFI - ľahký frontový stíhač(istrebiteľ)
LMFS - ľahké mnohoúčelové lietadlo(mnogofunkcionnyj samaľjot)
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

Pár pekných detailov o.i. aj na vychyľované keramické trysky počas prezentácie PAK FA premiérovi Putinovi:

http://www.youtube.com/watch?v=B5t6R9fa ... ature=fvwp
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19183
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

http://www.youtube.com/watch?v=wKobkxf0UG8&fmt=18
jeden reklamní sestřih.. jsou tam krásně vidět trysky. Jinak se mi to letadlo začíná líbit víc a víc
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

skelet vďaka za nový detail: v tom videu (time 1:28-1:30´) pekne vidno ako zložito sa otvára kryt podvozku. Jeden čas sme viedli s kolegami s valka.cz ostrú debatu kde sa tvrdilo že len lomené hrany(dračí zuby) krytov zaisťujú stealth efekt, podľa tohto videa sa dá usudzovať že sa to dá aj na rovnej hrane - kryt presne zapadá do výrezu a pokiaľ je zabezpečený kvalitný el. kontakt(čo je nutnosť u každého lietadla pre odvod el. náboja) tak k narušeniu "nevidimky" nedochádza.
Uživatelský avatar
mor
desátník
desátník
Příspěvky: 53
Registrován: 22/12/2010, 22:44

Příspěvek od mor »

Prečo neboli na T-50 použité motory AL-41F, ktoré mal už MiG 1.44, a začalo sa s vývojom nových?
Uživatelský avatar
Ionor
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 877
Registrován: 18/6/2008, 03:56
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ionor »

Pokiaľ viem boli vyvynuté špecialne pre MiGovú konštrukčnú kanceláriu, takže asi tomu bolo zmluvne zamedzené.
Na fórum už neprispievam, smerujte svoje nezmysli na ostatných členov fóra...
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

V tom by som v Rusku až taký problém nevidel, tam sa výrobca motorov nemôže hrať na "dvorného dodávateľa" - a navyše pozícia "suchojovcov" je nateraz silnejšia než pozícia "mikojanovcov".

Dôvod je podľa ruskej wiki iný - pôvodný AL-41F je trochu veľký a výrobok 117/117S je jeho zmenšená a o čosi slabšia verzia, označovaná aj ako AL-41F1/41F1S.
Nie je teda pravdou ani tvrdenie, že výrobok 117/117S je "nový", je to pokročilá odvodená verzia, ak chcete - pokračovanie vývoja motorov radu AL-31/31F/FP radom AL-41/41F/41F1/41F1S.

Zdroj
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%9B-41%D0%A4
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%9B-41%D0%A41

Porovnanie AL-41F (hore) a AL-41F1S (dolu)
Obrázek
Zdroj http://www.leteckemotory.cz
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
mor
desátník
desátník
Příspěvky: 53
Registrován: 22/12/2010, 22:44

Příspěvek od mor »

Zaujímavé, až je to čudné. Veď lacnejšie by potom bolo navrhnúť T-50 na motory AL-41F ako vyvíjať v podstate nový motor.
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

mor: Ono záleží jaké byly požadavky na PAK-FA, původní motor je třeba nebyl schopný splnit, nebo třeba po takových zásazích do konstrukce, že bylo lepší řešit nový motor...
Navíc zástavbové rozměry nejsou nic nepodstatného, pro větší motory by musel být větší a zas by se obtížněji dosahovalo jiných parametrů ( cena, ... ).
Navíc ten MiG i motory nejsou zrovna nové...
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
cernakus
poručík
poručík
Příspěvky: 797
Registrován: 20/3/2007, 08:15

Příspěvek od cernakus »

Motory z mig 1.44 byly opravdu moc velke. Pak-fa je kompromis mezi lehkym a tezkym (mig 1.44) stihacem.

Pravda ale je, ze pak-facky al-41 jsou geneze al-31 s urcitymi prvky prevzatymi z puvodniho vyvoje. Duvod je, ze jsou podstatne levnejsi a pritom pokrok v materialech dodava podobny vykon jako puvodni al-41 v prototypu. Samozrejme s puvodnimi al-41 by to byla raketa, protoze v produkcni verzi mely mit neco nad 200kN tahu coz s by s 20 tunovym psk-fackem slusne cvicilo :-)

Ale uvidime, jeste neco kujou a melo by to nebyt potomkem al-31. Takze je mozne, kdyz budou prachy, ze budou 2 motorove verze cca 150kN jako al-41 pro vyvoz a buh vi o kolik silnejsi plna al-41 pro RA.
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

mor - pozri sa znovu na nakres
v čom je hlavný rozdiel? V komore prídavného spalovania, u AL-41 je dlhšia a má väčší priemer, u AL-41F1 je menšia, ale vychylovateľná - základná časť motoru je prakticky rovnaká u oboch motorov (aspoň podľa nákresu).

Možný dôvod:
Ak dokážeš zvýšiť teploty pred turbínou (pretože si to môžeš dovoliť vďaka lepším, modernejším konštrukčným materiálom) klesne ti množstvo kyslíku v spalinách a z prídavného spalovania už nevyťažíš taký zisk ťahu -> nemusíš hnať toľko paliva do forsážneho režimu -> komora prídavného spalovania môže byť menšia. Vo výsledku má potom motor síce menší ťah vo forsážnom režime, ale zrejme väčší v maximálnom režime bez forsáže.
A vychylovateľná tryska AL-41F1 môže byť druhý dobrý dôvod.

Navrhnúť PAK-FA pre AL-41F (v pôvodnej verzii) by zrejme nebol problém, ale od skúšok Mig 1.41 uplynulo už pár rokov a vývoj i skúšky motoru pokročili a zrejme sa teda našli a boli odladené niektoré problémy, takže nebol dôvod navrhovať PAK-FA pre starší motor, keď bol k dispozícii motor novší a lepší.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Ionor
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 877
Registrován: 18/6/2008, 03:56
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ionor »

cernakus: Mig 1.44 je v práznej hmotnosti ľahší ako prázdny PAK FA...
Na fórum už neprispievam, smerujte svoje nezmysli na ostatných členov fóra...
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

To je pravda, ale keď s ním začínali, ľahší zrejme bol či mal byť PAK-FA.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
mor
desátník
desátník
Příspěvky: 53
Registrován: 22/12/2010, 22:44

Příspěvek od mor »

Alchymista píše: Ak dokážeš zvýšiť teploty pred turbínou (pretože si to môžeš dovoliť vďaka lepším, modernejším konštrukčným materiálom) klesne ti množstvo kyslíku v spalinách
Pri vyššej teplote je spaľovanie efektívnejšie/účinnejšie? Veď množstvo kyslíku závisí od množstva vstrekovaného paliva.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19183
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Odkdy proudové motory používají palivo s okysličovadlem??
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
mor
desátník
desátník
Příspěvky: 53
Registrován: 22/12/2010, 22:44

Příspěvek od mor »

skelet píše:Odkdy proudové motory používají palivo s okysličovadlem??
To nikto nikde netvrdí. Mal som na mysli množstvo kyslíku v spalinách.

ALchymista, to zvýšenie teploty bolo myslené väčším stlačením nasávaného vzduchu, alebo pridaním väčšieho množstva paliva, teda samotným spaľovaním?

příspěvky spojil Skelet
Naposledy upravil(a) mor dne 24/12/2010, 20:21, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

mor píše:To nikto nikde netvrdi.
Ale vyznělo to tak...
mor píše: Veď množstvo kyslíku závisí od množstva vstrekovaného paliva.
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19183
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

More musím tě důrazně upozornit, že zde je zvykem všechny své myšlenky psát do jednoho příspěvku. Nikoliv do několika za sebou jdoucích příspěvků!
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Letadla“