Focke-Wulf Fw 190 A
Moderátor: Hans S.
Na fotografii
http://www.airliners.net/photo/Messersc ... 8e82fcd748
jsou na kýlovce proti náběžné hraně výškovky jasně vidět dvě červené značky.
Při vzletu
http://www.airliners.net/photo/Messersc ... 8e82fcd748
http://www.airliners.net/photo/Messersc ... 8e82fcd748
"hraje" výškovka s horní značkou, zatímco při přistání
http://www.airliners.net/photo/Messersc ... 8e82fcd748
http://www.airliners.net/photo/Messersc ... 8e82fcd748
http://www.airliners.net/photo/Messersc ... 8e82fcd748
je náběžka výškovky na úrovni dolní značky. To by odpovídalo vyvážení "těžký na hlavu" pro vzlet, resp. "těžký na ocas" - kompenzace klopného momentu vztlakových klapek při přistání ... Pohybem celého stabilizátoru.
PS: Nechci sem vkládat fotky ukradené z netu. Pokud jsou odkazy jinam problém, prosím admina, aby můj příspěvek jakkoli zeditoval, případně rovnou smazal.
http://www.airliners.net/photo/Messersc ... 8e82fcd748
jsou na kýlovce proti náběžné hraně výškovky jasně vidět dvě červené značky.
Při vzletu
http://www.airliners.net/photo/Messersc ... 8e82fcd748
http://www.airliners.net/photo/Messersc ... 8e82fcd748
"hraje" výškovka s horní značkou, zatímco při přistání
http://www.airliners.net/photo/Messersc ... 8e82fcd748
http://www.airliners.net/photo/Messersc ... 8e82fcd748
http://www.airliners.net/photo/Messersc ... 8e82fcd748
je náběžka výškovky na úrovni dolní značky. To by odpovídalo vyvážení "těžký na hlavu" pro vzlet, resp. "těžký na ocas" - kompenzace klopného momentu vztlakových klapek při přistání ... Pohybem celého stabilizátoru.
PS: Nechci sem vkládat fotky ukradené z netu. Pokud jsou odkazy jinam problém, prosím admina, aby můj příspěvek jakkoli zeditoval, případně rovnou smazal.
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Pozdější? Tady je obrázek z tvého článku o Bf-109...
http://www.palba.cz/forumfoto/albums/us ... /109_4.jpg

A výřez pro nastavování stabilizátoru výškovky je tam jasně viditelný.
Jsou to verze ( obrázky ) od B do E, pozdější verze už to mají zakrytované ve stylu Fw-190...
Já se na toho Mezka zaměřil až po tom, co sem prolezl monografii La-5 / 7 a udivilo mě, proč má Lavočka to trimovací kolečko tak malé ( oproti Mezkovi ) ...
http://www.palba.cz/forumfoto/albums/us ... /109_4.jpg

A výřez pro nastavování stabilizátoru výškovky je tam jasně viditelný.
Jsou to verze ( obrázky ) od B do E, pozdější verze už to mají zakrytované ve stylu Fw-190...
Já se na toho Mezka zaměřil až po tom, co sem prolezl monografii La-5 / 7 a udivilo mě, proč má Lavočka to trimovací kolečko tak malé ( oproti Mezkovi ) ...




"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
To znamená, že vzpěra musí být vybavena nějakým kloubem (právě vzpěra je důvodem, proč jsem si tohle v hlavě vyloučil).
Farky, mám dokonce originální nákres profilu té směrovky. Byla zavedena u verze F, resp. F-0. Do Emila byla směrovka symetrická, nevyosená.
Československé S/CS-199 přišly navíc ještě s tím vyosením, jednalo se o největší úpravu draku u těchto strojů (oproti továrním 109 G). Takový Fw 190 používal směrovku symetrickou a nevyosenou, pouze dovažovací ploška byla napevno trochu "ohnuta".
Farky, mám dokonce originální nákres profilu té směrovky. Byla zavedena u verze F, resp. F-0. Do Emila byla směrovka symetrická, nevyosená.
Československé S/CS-199 přišly navíc ještě s tím vyosením, jednalo se o největší úpravu draku u těchto strojů (oproti továrním 109 G). Takový Fw 190 používal směrovku symetrickou a nevyosenou, pouze dovažovací ploška byla napevno trochu "ohnuta".
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
" vystřelovací sedačka "



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Ono zajít si na houby v okolí Petrohradu se může vyplatit.
http://www.youtube.com/watch?v=jueDXiuU6aM
http://www.youtube.com/watch?v=jueDXiuU6aM
Doufám, že umřu dřív, než vymře lidstvo.
Ten odkaz sem našel na idnesu v diskuzi pod článkem o nálezu KV-1 v řece u Petrohradu, zaujal mě, tak sem ho sem dal. Kdoví co vše ještě lesy v Rusku a okolí skrývají.Hans S. píše:Objevení tohohle Fw 190 je hodně stará záležitost, tipuju, že se to stalo někdy v roce 2005 (tehdy jsem tyhle obrázky viděl poprvé). Spíš si často říkám (když je vidím znovu), že bych si odtamtud rád odnesl nějakou tu součástku na památku..asi knipl
Doufám, že umřu dřív, než vymře lidstvo.
Chudáci restaurátořiSpíš si často říkám (když je vidím znovu), že bych si odtamtud rád odnesl nějakou tu součástku na památku..asi knipl




U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs