Přidám své polínko do spekulačního ohně.
1) Vyrobeno v Číně, takže je tu šance, že bude levnější, než F-35. Levnější neznamená výhodnější. Spekulovat o výhodnosti či nevýhodnosti letadla v době, kdy je teprve v prototypové fázi, je velmi předčasné. Nejde jen o nákupní cenu, kterou teď ani neznáme, jde i o provozní náklady, výzbroj a v neposlední řadě i o "provozuschopnost" - nálet mezi nutnými revizemi draku, motorů a dalších částí letounu. Tohle se dozvíme až za pár let.
2) Už před lety jsem četl informaci o tom, že se Číně podařilo získat špionáží know-how o vstupech vzduchu do motorů z vývoje F-35. Čumák letadla tak skutečně vypadá jako kopie F-35, ocas je podobný zmiňovanému Migu 1.44 = prostým tvarováním ploch se, s ohledem na výstupní trysky motorů, nepřiblíží stealth vlastnostem F-22. V porovnání s F-35 bude v této oblasti záviset na tom, jaký bude celková radarová signatura letounu. Jde o letoun rozměrově větší, takže lze předpokládat, ža odrazivá plocha bude větší rovněž (než F-35) ale to je jen dohad, který se dozvíme v budoucnu.
Mechanizace křídla je řešena tak, že jsou na spodní straně poměrně výrazné kryty převodových mechanismů, což stealth vlastnstenm rozhodně nepřispívá.
3) Letoun má poměrně nízký podvozek - působí to na mne dojmem, že se nepočítá s podvěšováním čehokoliv pod trupem.
4) Otázka je, jak pokročilý prototyp na obrázcích je (tedy jak moc ho ještě budou předělávat, než se dostanou k produkci).
