Nie je to LERX a uz vobec nie canard. Je to LEVCON alebo po rusky Podvizhnaya Chast Naplyva.Kutuzov píše:Lerxu (nebo Canardu ?) na PAK-FA
PAK FA (Su-57)
Moderátor: Julesak
Re: Moc pěkný detail
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
V porovnaní s LEVCON (leading edge vortex controler) na indickom námornom HAL Tejas je táto časť krídla na PAK-FA značne rozmernejšia a zrejme aj pohyblivejšia, ale inak súhlas - LERX to nie je a Canard tiež nie. LERX je obvykle pevný a canard zasa nie je integrálnou súčasťou krídla.
Táto aktívna riadiaca plocha (v takejto konfigurácii a miere pohyblivosti) je zatiaľ aerodynamická novinka a tak vlastne ešte ani nemá zaužívané meno.
Mám dojem, že nespolupracuje len pri riadení aerodynamiky krídla, ale celkom významne bude ovplyvňovať i chovanie vstupného systému vzduchu do motorov - napríklad znižovať vplyv aerodynamického tieňa na činnosť vstupného systému pri niektorých manévroch.
Táto aktívna riadiaca plocha (v takejto konfigurácii a miere pohyblivosti) je zatiaľ aerodynamická novinka a tak vlastne ešte ani nemá zaužívané meno.
Mám dojem, že nespolupracuje len pri riadení aerodynamiky krídla, ale celkom významne bude ovplyvňovať i chovanie vstupného systému vzduchu do motorov - napríklad znižovať vplyv aerodynamického tieňa na činnosť vstupného systému pri niektorých manévroch.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Ja som "to" v mojom popise na valka.cz nazval integrované predkrídlo a myslím že skôr ako vplyv na vstupné kanály motorov to má vplyv na znovuzískanie ovládania lietadla v hraničných uhloch nábehu a pri minimálnej rýchlosti. Zároveň to môže byť dôležitý vyvažovací aerodynamický prvok oproti naklápateľným tryskám motora.
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/91992
OT: dúfam že nebude zas niekomu vadiť že sa odvolávam na iné fórum ale tam je vedená palba.cz ako "spřátelený web" tak by sme sa na valka.cz mohli pozerať obdobne....
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/91992
OT: dúfam že nebude zas niekomu vadiť že sa odvolávam na iné fórum ale tam je vedená palba.cz ako "spřátelený web" tak by sme sa na valka.cz mohli pozerať obdobne....
Druhý prototyp PAK-FA vykonal ...
Lidstvo dává veškerou svoji moudrost do knih a proto samo zůstává blbé.
Dočkal se a završil tak svoji životní dráhu...
Russian fighter jet designer Simonov dies...
http://en.rian.ru/russia/20110304/162857325.html?id=
Russian fighter jet designer Simonov dies...
http://en.rian.ru/russia/20110304/162857325.html?id=
Pěkné video
http://www.youtube.com/watch?v=QUZwLLA2cbM
mimochodem co je to za doprovodné letadlo ve 2:47? Připomíná mi to Su-17??
http://www.youtube.com/watch?v=QUZwLLA2cbM
mimochodem co je to za doprovodné letadlo ve 2:47? Připomíná mi to Su-17??



- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
- Franz Trubka
- 7. Major
- Příspěvky: 1815
- Registrován: 14/10/2010, 04:16
http://www.rg.ru/2011/03/17/armiya.html Ruští konstruktéři od Suchoje vytáhli trumf proti Raptoru. Jejich T-5O umí odpalovat RS při nadzvuk rychlostech,to je jasná výhoda při leteckém boji. Raptor musí při odpalu zpomalit na podzvukovou rychlost.
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Rusko tou údajnou nadřazeností jejich T-50 nad F-22 zas velmi přehnalo. Hold konkurenční boj už zuří na plné obrátky. Knihovně půjčil časopis L+K kde monografie F-22 . Monografii tyto údaje ze zkoušek F-22 -2.8. 2002. byla poprvé odpálena PLŘS AIM-9 při rychlosti M 1,1. Při další zkoušce 21.8.2002. byla odpálena PLŘS AIM-120 při rychlosti M 1,19. Takže to tvrzeni ,že Raptor to neumí je velká drzost.
- Franz Trubka
- 7. Major
- Příspěvky: 1815
- Registrován: 14/10/2010, 04:16
Rusko oznámilo, že T-50 má křídla vyrobené z kompozitu. Podíl kompozitních materiálu v konstrukci draku je kolem 25%. Například EUROFIGHTER má v konstrukci 50% kompozitních materiálu. Jinač jak píše FRANZ TRUBKA, tak s jeho názorem nesouhlasím. Nejde o počet, ale o tu technologii a v případě potřeby lze výrobu zvýšit. http://topwar.ru/4735-tehnologiya-chernogo-kryla.html -velmi zajímavé video, vložené v odkazu. Nedokáži pochopit USA, že plánují výrobní linku na F-22 po dokončení výroby 187ks rozebrat.
Mňo, tak jestli mají Rusové dost peněz na to, aby tam místo kompozitů narvali slitiny Titanu... Proti gustu žádný dišputát.
Nesmíme zapomínat, že se u ruských výrobců marže pohybují "poněkud" někde jinde, než na západě. A stejně tak je tam trochu jiná dostupnost kovů. A také (tolik) nepodléhají "technologické módě", takže dají potřebné (a drahé) materiály jen tam, kde jsou skutečně potřeba (místo toho, aby narvali nanotechnologie pokud možno i do pilotovy přihrádky na mapy a tím měli větší vývar) - viz MiG-25 a šetření Titanem jen tam, kde byl potřeba... Také se západ smál. Nesmyslně.
EDIT: ještě mne napadlo - tohle srovnávání může být dost mimo, protože procent čeho? 25% povrchu draku, nebo 25% váhy? To je totiž dost podstatný rozdíl - zcela v duchu oblíbeného porovnávání "hrušek s jabkama".
Nesmíme zapomínat, že se u ruských výrobců marže pohybují "poněkud" někde jinde, než na západě. A stejně tak je tam trochu jiná dostupnost kovů. A také (tolik) nepodléhají "technologické módě", takže dají potřebné (a drahé) materiály jen tam, kde jsou skutečně potřeba (místo toho, aby narvali nanotechnologie pokud možno i do pilotovy přihrádky na mapy a tím měli větší vývar) - viz MiG-25 a šetření Titanem jen tam, kde byl potřeba... Také se západ smál. Nesmyslně.
EDIT: ještě mne napadlo - tohle srovnávání může být dost mimo, protože procent čeho? 25% povrchu draku, nebo 25% váhy? To je totiž dost podstatný rozdíl - zcela v duchu oblíbeného porovnávání "hrušek s jabkama".