Ale oni tu operaci uskutečnit mohli...jenomže výsledek byl každému hned jasný...dokonce i tomu natěračovi s knírkem:-) jinak by určo neváhal hrdý Albion srazit na kolena.Hans Lehmann píše:Má zmysel vôbec preberať Seelowe keď je jasné že Kriegsmarine by takú operáciu nikdy nemohla uskutočniť...
Kriegsmarine - stručný vývoj
- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
- M1A2 Abrams
- podporučík
- Příspěvky: 657
- Registrován: 10/8/2005, 21:34
- Hans Lehmann
- četař
- Příspěvky: 64
- Registrován: 5/2/2011, 14:02
- Bydliště: Trenčín
- Kontaktovat uživatele:
Nemám tu knihu prečítanú, ale zatiaľ som podľa prístavov našiel niekoľko stoviek náletov ktoré sa akokoľvek dotkli prístavov, väčšinou to však boli iba druhoradé misie pri útokoch na iné mestá...
http://www.afhso.af.mil/shared/media/do ... 27-035.pdf
Ale bojím sa že si moju poznámku zle pochopil, vlastne som to myslel len na to že by mi niekto mohol povedať že boli bombardované, vzhľadom na to čo som písal...
http://www.afhso.af.mil/shared/media/do ... 27-035.pdf
Ale bojím sa že si moju poznámku zle pochopil, vlastne som to myslel len na to že by mi niekto mohol povedať že boli bombardované, vzhľadom na to čo som písal...
No áno, názov Sealion sa používa v angličtine, takže pre nás to vyznieva čudne.
Tu som našla odkaz , ale skôr sú zaujímavejšie 4 priložené dokumenty: o nemeckých plánoch na inváziu, poznámky k príprave na inváziu, OKW smernice a niečo k rozsahu invázie, takže kto z vás vie anglicky si ich môže zo záujmu pozrieť.
http://www.da.mod.uk/colleges/jscsc/jsc ... on-sealion
Tu som našla odkaz , ale skôr sú zaujímavejšie 4 priložené dokumenty: o nemeckých plánoch na inváziu, poznámky k príprave na inváziu, OKW smernice a niečo k rozsahu invázie, takže kto z vás vie anglicky si ich môže zo záujmu pozrieť.
http://www.da.mod.uk/colleges/jscsc/jsc ... on-sealion


- TonyHazard
- Důstojník v záloze
- Příspěvky: 2674
- Registrován: 17/9/2007, 23:30
Kriegsmarine - stručný vývoj
Je mi jasné, že můj příspěvek do tématu nic nového nepřinese, ale udělejte někdo něco s těmi tabulkami na předchozí straně (deformuje mi to monitor
). Na co zde máme dvě fotofóra?





Nebojuj s nikým, kdo neví nic o vztahu rytíře a meče!
Na fóru Palba.cz jsem skončil, dotazy a SZ prosím neposílat.
Nic si z toho Destroyi nedělej, to já jednou narazil v "ODBORNÉ LITERATUŘE" na termín Operace mořský lev. A abych se přiznal tak po tomhle a ještě pár dalších faux pas šla tato velmi specializovaná publikace do pryč.Destroyman píše:Operace Sealion? Tak to mě hodně pobavilo. Představil jsem si, jak třeba Eisenhower šéfoval operacím Die Fackel a Übergebieter nebo Auchinleck Operaci Kreuzritter apod.
Scrat
All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.
Winston Leonard Spencer-Churchill
Winston Leonard Spencer-Churchill
- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1919
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:

"Co cítíte, když střílíte teroristy?"
"Zpětný ráz."
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Re: Kriegsmarine - stručný vývoj
Pěkný den,
měl bych dotaz, zná-li někdo slušnou knížku s detaily ohledně tajného vyzbrojování námořnictva atd. Výmarské republiky ve 20. letech. např. to co vyplynulo na povrch ve druhé polovině 20. let https://de.wikipedia.org/wiki/Lohmann-A ... _Republik)
Podobně by bylo zajímavé jestli je dostupná nějaká knížka s detaily vyzbrojování námořnictva před-kancléř-Hitlerovského Německa tzv. Umbau plán z 1932 ... vím, že jsou specializované knížky (např. ta knížkakterá ukazuje klesající rozpočet v období 1928-1932 německého námořnictva), ale na jejich pořízení mi asi prasátko stačit nebude
měl bych dotaz, zná-li někdo slušnou knížku s detaily ohledně tajného vyzbrojování námořnictva atd. Výmarské republiky ve 20. letech. např. to co vyplynulo na povrch ve druhé polovině 20. let https://de.wikipedia.org/wiki/Lohmann-A ... _Republik)
Podobně by bylo zajímavé jestli je dostupná nějaká knížka s detaily vyzbrojování námořnictva před-kancléř-Hitlerovského Německa tzv. Umbau plán z 1932 ... vím, že jsou specializované knížky (např. ta knížkakterá ukazuje klesající rozpočet v období 1928-1932 německého námořnictva), ale na jejich pořízení mi asi prasátko stačit nebude
R.I.P.
- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kriegsmarine - stručný vývoj
PHM pro Kriegsmarine
Poté, co bylo zabríněno nabývání německých podílů na koncesích na těžbu ropy v cizině a v opatření čtyřletého plánu nepostačovala na pokrytí válečného námořnictva, byli jsme odkázání na uzavírání smluv o dodávkách motorové nafty a topného oleje pro Kriegsmarine s takovými zahraničními ropnými skupinami, které byly ochotny přijímat platby v říšských markách nebo německé výrobky. A tak jsme mohli odebírat motorovou naftu a topný olej z USA, Sovětského svazu, Rumunska, a ve větších objemech především z Mexika. Smlouvy tohoto druhu dále umožňovaly zásobování našich křižníků pohonnými hmotami na jejich zahraničních cestách v zámořskýcz přístavech bez nároků na devizy. Dovoz množství pohonných hmot nabytých v cizině do Německa probíhal ve velkém rozsahu přes Essbergovo rejdařství v Hamburku. Zakladatel tohoto tankérového rejdařství J.T.Eggsberger si velmi brzy uvědomil, jaký hospodářský význam má nezávislá flota tankerů plujicí pod německou vlajkou. Díky těmto předvádaným nákupům pohonných hmot disponovala Kriegsmarine na konci roku 1939 vě většinou podzemnách takových skladech zásobami asi 650 000 tun motorové nafty a 350 000 toponého oleje. Uskladněné množství minerálního oleje by postačovalo k tomu, aby společně z dodávkami z běžné vnitrozemské produkce topného oleje z hnědého a černého uhlí plnilo po několik let bez omezení požadavky námořní války. Dávali jsme přednost skladování motorové nafty před skladováním topného oleje, protože v případě blokády Německa by válečné námořnictvo disponovalo omezeným množstvám topného oleje získaného zpracováním domácího uhlí, ale nedostávalo by se mu z technických důvodů vhodné motorové nafty. Jak velmi chyběla již v době vypuknutí války v celém německém hospodářství, vyplývalo z toho, že válečnému námořnictvu bylo v roce 1940 před začátkem ofenzivy na západ odňato přes můj prudký odpor 300 000 tun motorové nafty ve prospěch pozemního vojska a 30 000 tun pro jarní zemědělské práce. Po vstupu Itálie do války jsme museli od roku 1941 zásobovat palivy také spojenecké italské válečné námořnictvo.
Zdroj: Velkoadmirál Erich Raeder: Můj život, str. 289
Poté, co bylo zabríněno nabývání německých podílů na koncesích na těžbu ropy v cizině a v opatření čtyřletého plánu nepostačovala na pokrytí válečného námořnictva, byli jsme odkázání na uzavírání smluv o dodávkách motorové nafty a topného oleje pro Kriegsmarine s takovými zahraničními ropnými skupinami, které byly ochotny přijímat platby v říšských markách nebo německé výrobky. A tak jsme mohli odebírat motorovou naftu a topný olej z USA, Sovětského svazu, Rumunska, a ve větších objemech především z Mexika. Smlouvy tohoto druhu dále umožňovaly zásobování našich křižníků pohonnými hmotami na jejich zahraničních cestách v zámořskýcz přístavech bez nároků na devizy. Dovoz množství pohonných hmot nabytých v cizině do Německa probíhal ve velkém rozsahu přes Essbergovo rejdařství v Hamburku. Zakladatel tohoto tankérového rejdařství J.T.Eggsberger si velmi brzy uvědomil, jaký hospodářský význam má nezávislá flota tankerů plujicí pod německou vlajkou. Díky těmto předvádaným nákupům pohonných hmot disponovala Kriegsmarine na konci roku 1939 vě většinou podzemnách takových skladech zásobami asi 650 000 tun motorové nafty a 350 000 toponého oleje. Uskladněné množství minerálního oleje by postačovalo k tomu, aby společně z dodávkami z běžné vnitrozemské produkce topného oleje z hnědého a černého uhlí plnilo po několik let bez omezení požadavky námořní války. Dávali jsme přednost skladování motorové nafty před skladováním topného oleje, protože v případě blokády Německa by válečné námořnictvo disponovalo omezeným množstvám topného oleje získaného zpracováním domácího uhlí, ale nedostávalo by se mu z technických důvodů vhodné motorové nafty. Jak velmi chyběla již v době vypuknutí války v celém německém hospodářství, vyplývalo z toho, že válečnému námořnictvu bylo v roce 1940 před začátkem ofenzivy na západ odňato přes můj prudký odpor 300 000 tun motorové nafty ve prospěch pozemního vojska a 30 000 tun pro jarní zemědělské práce. Po vstupu Itálie do války jsme museli od roku 1941 zásobovat palivy také spojenecké italské válečné námořnictvo.
Zdroj: Velkoadmirál Erich Raeder: Můj život, str. 289


