1) Praga dělala z rozhodnutí vlády lehká terénní nákladní vozidla, LIAZ střední a Tatra těžká. Takže jak mohla Tatra zničit Pragovku, když sama touto direktivou trpěla a nemohla vyrábět tak povedené vozy jako byla T137, byť překonávala Š706 ve všech ohledech?
2) T111 se vyráběla v letech 1942 až 1962, Praga V3S se vyráběla v rozmezí let 1953 až 1985. Je tedy logické, když potkám více V3S. Ostatně také všechny co jsou na trhu jsou buď uloženky nebo vozy vyrobené po roce 1975.
3) Tatra je vozem těžkým, takže porovnávat průchodnost Tatry s V3S je totálně mimo. Slovy mého otce, který jezdil V3S i tatry na vojně - V3S projela vše, Tatra méně, ale V3S taky uvezla velký prd. A to prosím V3S miluje dodnes
4) Tatra není nepřekonatelná v průchodnosti terénem, to ostatně nikdo netvrdí. Je nepřekonatelná v tom, že stejný terén projede rychleji než konkurenti s rámem, a také má jeho podvozek a nástavba delší životnost, protože roura ani nástavba se nekroutí, a co se nekroutí tak to se neláme.
5) Tatra nabídla Pragovce to co bylo po ruce. Vývoj V3S byl velmi rychlý a jiný motor daných parametrů prostě nebyl k dispozici. To že si nedokázala prosadit vývoj vlastní vývoj motorů nebo zástavbu motorů Avia svědčí jen o neschopnosti prosadit se v tehdejším systému. Ostatní automobilky to málo co mohly vytřískat dokázaly.
6) Vývoj vzduchem chlazených motorů v Tatře probíhal především na přání hlavního zákazníka, kterým byly těžařské společnosti na Sibiři. On tam totiž má vzducháč důležitou výhodu - nezamrzá
7) jediný kdo "zabil" Pragu jako výrobce nákladních vozů je Avia

8) za nejlepší nákladní Tatru, co se průchodnosti týče, je považována T148 a T813, a na těch Ledwinka nepracoval. Přičemž jeho národnost je mi někde. (zdůrazňování národností je dle mého nejtypičtější čecháčkovství)