L159 ALCA a její předchůdci

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 14111
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Zemakt »

No a že z těch offsetů u nás něco bylo...
Bavíme se přece o vlivu offsetů na podmínky uzavíraných kontraktů. O bordelu se můžem bavit jinde.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2468
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Skelet: To já pochopitelně také ne. ;-) Ale pak by nám nezbylo než tiše předpokládat že všechna ta letadla jsou vlastně úplně stejná. Říkat že je jedno lepší než druhé nebo o nějakém říct že se moc nepovedlo je zkrátka politicky nekorektní. Ono je to velmi podobné jako s auty. Služebně jsem s různými vesměs vybavenějšími škodovkami a vw najezdil poměrně mnoho kilometrů a byl jsem v zásadě spokojený - vždy mě dovezly kam měly a na jízdní vlastnosti jsem si nemohl stěžovat. Přesto jsem nikdy neuvažoval že bych si vůz této provenience koupil sám pro sebe a také jsem to neudělal...
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Takže vlastně ty jsi nic špatného na L-159 neslyšel, nečetl, prostě jen musíš být v opozici. Zkrátka promrhaný čas.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2468
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

To není tak úplně pravda. Vlastne to vůbec není pravda ;-). Stačí trochu porovnávat technická data a číst mezi řádky. Opakuji že přestože L-159 nemá zlé letové vlastnosti (i když špička to už rozhodně není), nejsou tyto letové vlastnosti dostatečně podobné soudobým dospělým bojovým letounům.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Uživatelský avatar
Padouch
praporčík
praporčík
Příspěvky: 373
Registrován: 12/9/2008, 22:07
Bydliště: Bystřec City

Příspěvek od Padouch »

Tak je už známa varianta letounu pro polské letectwo: L-159B PL. Jedná se o dvoumístnou verzi která umožnuje i tankování za letu. Podle polských deníků je L 159 největším favoritem tak jsem zvědav jak to celé dopadne.

http://www.altair.com.pl/cz-art-3344
http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/podn ... 96965.html

A ještě jedna zpráva o L-159, tento týden byly zvěřejneny výsledky výběrového řízení na 16 cvičných letounů pro Indonéské letectvo. Vyhrál Jihokorejský T-50 u kterého se prý výrazně podařilo snížit cenu. L-159 a ani ruský YAK 130 neuspěly.

http://www.altair.com.pl/start-6121

příspěvky sloučil Skelet
pepah
rotný
rotný
Příspěvky: 82
Registrován: 27/11/2008, 13:14

Příspěvek od pepah »

Nechtělo se mi zakládat nové téma a nakonec jsou zde fotografie předchůdců L-159, velmi pěkné album na rajčeti
http://jozinsatan.rajce.idnes.cz/1._sti ... ecky_pluk/#
pepah
rotný
rotný
Příspěvky: 82
Registrován: 27/11/2008, 13:14

Příspěvek od pepah »

Podle mých posledních informací ma Alca v rámci modernizace dostat i nové křídlo a to s integrovanými nádržemi a uvažuje se i o změně profilu při zachování častečně původní konstrukce křídla pro snížení nákladů. Zřejmě by se tím odstranil i na dnešní dobu archaický prvek a vysoká zátěž křídla daná koncovými palivovými nádržemi. Nemá někdo bližší info či výkres? Předpokládám že by se jednalo o stroje nejen naše, ale případně verze PL. Společně s tankováním za letu by pak takový stroj vypadal výrazně moderněji a lépe by splňoval současné nároky.
Pak by mohla Alca vypadat podobně jako L-39 upravená pro závody v Renu, viz. odkazy
http://images3.jetphotos.net/img/2/4/2/ ... 914024.jpg
http://www.americanspiritrace5.com/Spir ... llery.html
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2468
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

Koncové nádrže namáhání křídla právě výrazně snižují. Také ovšem snižují stranovou agilitu.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
pepah
rotný
rotný
Příspěvky: 82
Registrován: 27/11/2008, 13:14

Příspěvek od pepah »

jersey.se píše:Koncové nádrže namáhání křídla právě výrazně snižují. Také ovšem snižují stranovou agilitu.
Budiž, možná jsem se špatně vyjádřil a nerozvinul větu, šlo mi spíš o ten výkres nebo bližší info :-) Řekněme to jinak, koncové nádrže jsou již dnes překonaný prvek který za letu snižuje indukovaný odpor, ale bohužel oproti wingletu, raked (neplést s raketou :-) ) nebo jiným moderním způsobům eliminace tohoto odporu ne tak výrazně, ale o to výrazněji zvedají nádrže škodlivý odpor a to úměrně rychlosti a proto nejsou dnes již pro proudový a ani jiný letoun vhodné. A nakonec než letadlo získá vztlak tak konstrukce křídla také ví o plných nádržích na jejich konci.
Uživatelský avatar
Farky
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1177
Registrován: 19/6/2008, 23:52

Příspěvek od Farky »

O jaké modernizaci je tu řeč?

Je klidně možné, že je tu nějaká teoretická studie jak dát L-159 nové křídlo. Pokud ano, je zatím skutečně jen v rovině studie. Nemyslím si, že Aero má momentálně kapacity na nějaký vývoj nového křídla. Konstruktéři teď mají jiné starosti.
O integrální nádrži v náběžné hraně křídla (přesněji v přední polovině křídla) se uvažuje už spoustu let. Je to dotažené zřejmě až k existenci výrobních výkresů a technologických postupů. Já tak trochu doufám, že nikdy k výrobě "mokrého křídla" nedojde. Musel bych to totiž asi dělat i já ("náběžka" je moje bývalé pracoviště)a to bych dost nerad. Integrálka je totiž fakt hodně blbá práce.
pepah
rotný
rotný
Příspěvky: 82
Registrován: 27/11/2008, 13:14

Příspěvek od pepah »

Farky píše:O jaké modernizaci je tu řeč?

Je klidně možné, že je tu nějaká teoretická studie jak dát L-159 nové křídlo. Pokud ano, je zatím skutečně jen v rovině studie. Nemyslím si, že Aero má momentálně kapacity na nějaký vývoj nového křídla. Konstruktéři teď mají jiné starosti.
O integrální nádrži v náběžné hraně křídla (přesněji v přední polovině křídla) se uvažuje už spoustu let. Je to dotažené zřejmě až k existenci výrobních výkresů a technologických postupů. Já tak trochu doufám, že nikdy k výrobě "mokrého křídla" nedojde. Musel bych to totiž asi dělat i já ("náběžka" je moje bývalé pracoviště)a to bych dost nerad. Integrálka je totiž fakt hodně blbá práce.
Dnes mi říkal kolega, že o této modernizaci píšou v aktuálním Letectví, je tam článek o několika stránkách o současnosti a budoucnosti Alcy, bohužel jsem ho neviděl, ale říkal to nějak snad v tom smyslu pokud se půjde do Polska, budou nová křídla. Nakonec by to mělo logiku, co vím tak někteří polští činitelé si stěžovali právě na zastaralost křídla, která by mohla bránit prodeji a pokud je už vše na papíře tak pak není problém nové kusy postavit s novým křídlem a tím i přestavět naše Alcy při nějaké generálce za podstatně nižších nákladů.
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

Neodolal som. L-39 ukazuje zúbky

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

rabo: moc pěkné...
Ale vypadá to, že ty pumy byly na dvojzávěsníku, ještě mají podvěšené raketnice.
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Tak snad už konečně se to povede
http://zpravy.idnes.cz/irak-chce-koupit ... domaci_brd
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

Snad jo...
Jen trochu uvažuju nad jednou věcí, klasické L-39 už moc dloho sloužit nebudou, tak by mě zajímalo, za jak dlouho potom armáda bude chtít nové cvičné letouny.
Není to totiž tak dlouho, co si někdo stěžoval, že jediný důvod proč stávající počet cvičných L-159 dostačuje je možnost na část výcviku používat i jednomístnou variantu.
Díky tomu není reálné jakékoli větší nasazení L-159 mimo republiku, protože by to okamžitě zbořilo kompletní plán výcviku nejen pro L-159 ( to by tolik nevadilo, piloti by se při skutečném nasazení vycvičili líp... ), ale i pro Gripeny.
Celý vtip je v tom, že původně plánovaný počet kusů měl umožnit i to zahraniční nasazení...
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Padouch
praporčík
praporčík
Příspěvky: 373
Registrován: 12/9/2008, 22:07
Bydliště: Bystřec City

Příspěvek od Padouch »

Podobně USA lobbovaly proti prodeji radiolokátorů Věra do Činy, z miliardového obchodu nakonec sešlo..
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1717
Registrován: 26/9/2006, 21:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hydrostar »

Za chyby našeho státu se musí platit rozpadem výzkumné vojenské základny. Sami už asi nic v naší vlasti nevymyslíme.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

skelet: já ti nevím, ale přijde mi to jako blbost. Proti normální, západní verzi nemusel nikdo lobovat, stačilo zakázat vyvezení komponent a východní verze?
Na tu nikdy nebyly peníze, nenašel se totiž nikdo, kdo by byl ochotný spolufinancovat ten vývoj. Takže mi to lobování přijde poněkud divné, proč by někdo loboval proti něčemu, co ještě neexistuje?

L-39 s radiodálkoměrem Kvant...

Obrázek
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

jasně, je to příliš záhy po "odtajnění" amerických depeší o temných stránkách ministerstva obrany. Ale zas na druhou stranu je lehčí zatlačit na cizí vládu (navíc řiť.. hodně proamerickou) než lobbovat v Kongresu pro bloknutí prodeje.
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“