Je to nejaké divné... Zatiaľ prebieha vyšetrovanie.
Hovorca japonskej spoločnosti Mitsui OSK jednoznačne trvá na "útoku".
Podľa predstaviteľa prístavu Fujairah v Ománe, Musa Murad, príčinou bola anomálna vlna po geologickom otrase, to isté tvrdí Ataollah Sadr, iránsky lodný úradník v oblasti.
U.S. Geological Survey uviedla, že nemá žiadne informácie o nedávnom zemetrasení v oblasti, ktorá je značne geologicky aktívna.
Príslušníci americkej 5. flotily so základne v Bahrajne sa podieľajú na vyšetrovaní, ale príčinu explóziu zatiaľ nepotvrdili.
Mimochodom, oblasť je veľmi intenzívne využívaná nielen tankermi, ale i pašerákmi operujúcimi medzi Ománom a Iránom.
Tak ma napadá - ako je to s poistkou? Oprava zrejme nebude celkom lacná a loď sa nejaký čas zdrží v prevádzke.
Pri potvrdení útoku a výbuchu by zrejme bola vyplatená - a čo pri zrážke s pašeráckym rýchlym člnom či loďou, ktorá šla po zrážke ku dnu?
Rosomak - pri rýchlosti ponorky by zrejme nedošlo k poškodeniu nástavby, ako je zachytené tu
http://www.marinelog.com/DOCS/NEWSMMIX/ ... 00300.html
Navyše je poškodenie lode na pravoboku zadnej časti lode, pod nástavbou, teda prakticky na konci trupu a očividne len nad hladinou. Pri zrážke s ponorkou by bolo poškodenie zrejme i pod hladinou a rozsiahlejšie.
Tanker M.Star má ponor najmenej okolo 15 metrov (aj keď asi nie v mieste pokodenia) - podľa
http://www.mol.co.jp/opensea/0904_nnl.html (druhý od vrchu) je dlhý 333 metrov, široký 60 metrov a 21 metrov vysoký (trup?) pri výtlaku 314 016 ton.