Nová verze Rafalele F3R- je to výńatek z velmi zajímavého dokumentu, ten umístim do vlákna Francouzská armáda
Nový standard Rafale F3-R doprovází nové takzvané „volitelné“ vybavení, zejména s možnou integrací laseru pod Talios a střela vzduch-vzduch dlouhého dosahu Meteor, která ve spojení s radarem RBE2 s aktivní anténou (AESA) umožní útočit na cíle vzdálené sto kilometrů . Kromě toho byl vylepšen systém elektronického boje Spectra. Standard F3-R definitivně a zcela nahradí standard F3-4+počínaje létem 2022 .
Standard F4 probíhá a bude nasazen v několika fázích ( F4-1, F4-2, po F4-2 ), přičemž experimenty F4-1 mají začít koncem roku 2022 , po prvním letu v září 2020. F4 standard obsahuje významná vylepšení schopností Rafale, zejména v oblasti konektivity . První přírůstek také počítá se zvýšením počtu elektronických protiopatření (ECDC) nebo integrací 1000-kilogramové bomby AASM . Navýšení kapacity F4.3, které zlepšuje konektivitu Rafale, bylo na druhou stranu :Šíp: o rok odloženo .
Další naléhavé výdaje musí být poskytnuty na vylepšení stávajících bojových letadel. Ve skutečnosti bylo prvních 120 Rafalů objednáno s pasivními anténami , které by bylo nutné vyměnit za cenu 5 milionů EUR za kus

. Výše zmíněná studie IFRI také zdůrazňuje, že „vzdušná složka by mohla být uzemněna pro nedostatek raket již po deseti dnech, a to bez zohlednění opotřebení, technické dostupnosti nebo pravděpodobnosti zničení samotných raket“. Bylo by potřeba čtyřikrát více střel Meteor , což představuje cenu mezi 2 a 3 miliony eur za kus .. Žádný nástupce rakety země-vzduch krátkého doletu Crotale se neplánuje a pravděpodobně půjde o konflikt vysoké intenzity.
Zatímco francouzsko-německý projekt budoucího bojového vzdušného systému (FCAS) sestávající ze stíhacího letounu nové generace a několika doprovodných dronů právem přitahuje pozornost, je třeba zdůraznit, že k dodávkám nedojde před rokem 2040. Do té doby budou připraveny další dva Rafale normy budou pravděpodobně muset být vyvinuty . Do roku 2035 bude ve skutečnosti standard F4 pravděpodobně zastaralý.proti posíleným prostředkům elektronického boje a systémům pozemní protivzdušné obrany ještě účinnějším než ty současné, jako jsou ruské systémy S-500. Kromě toho se Rafale postaví proti efektivnějším stíhačkám a zavede technologie, ke kterým Evropané nebudou mít nutně přístup „z krabice“. Také toto budoucí letadlo by mělo být schopné nést jaderné zbraně: ASN 4G se očekává do roku 2035 a potenciálně zajistit jadernou misi na více než deset let. I kdyby byla dodržena časová osa FCAS, je nepravděpodobné, že by se Francie rozhodla po roce 2040 přenést odpovědnost za vzdušnou jadernou složku na budoucí stíhačky, alespoň ne v celém rozsahu. Právě z tohoto konkrétního důvodu standard F6 jistě nahradí standard F5.. Alespoň ne vůbec.
...
Zvýšit formát bojového letectví
Jak připomíná výše zmíněná studie IFRI, operační smlouvy definované LPM předpokládají, že se vzdušná a kosmická armáda může zavázat k nasazení 45 letadel v rámci větší donucovací operace . Zatímco však Ambition 2030 stanoví cíl 185 Rafale do roku 2030 – :Šíp: cíl, kterého nebude dosaženo– stejná studie připomíná, že LPM v letech 1997–2002 zajišťovala dodávku 236 Rafalů letectvu do roku 2025, což je číslo, které bylo postupně sníženo na 234 v roce 2009, poté na 228 v roce 2012, než se zvýšilo na 185 v roce 2014, s cílem poskytnout všem armádám po roce 2035 flotilu 225 víceúčelových bojových letadel. Bílá kniha o obraně a národní bezpečnosti však předpokládala cíl 300 víceúčelových bojových letadel (včetně francouzského námořnictva), včetně 270 v řadě. Eroze flotily a ambicí ovlivňuje všechny schopnosti letecké a kosmické armády. Stejná pozorování platí i pro lidské zdroje, vzdušné a vesmírné síly ztratily za dvacet let třetinu svého personálu, i když se jejich mise stále rozšiřovaly, zejména pod vlivem zvýšeného výkonu vesmírných komponent a dronů. Navzdory všestrannosti Rafale,budoucí posádky jsou nuceny se specializovat kvůli nedostatku dostatečných výcvikových hodin a simulace to kompenzuje jen částečně . zejména pod vlivem zvýšeného výkonu vesmírných komponent a dronů. Navzdory všestrannosti Rafale jsou budoucí posádky nuceny se specializovat kvůli nedostatku dostatečných tréninkových hodin a simulace to kompenzuje jen částečně. zejména pod vlivem zvýšeného výkonu vesmírných komponent a dronů. Navzdory všestrannosti Rafale jsou budoucí posádky nuceny se specializovat kvůli nedostatku dostatečných tréninkových hodin a simulace to kompenzuje jen částečně.
Podle IFRI v případě, že by letectvo a vesmírné síly musely současně splnit všechny své provozní smlouvy (posilovaná odstrašující pozice, trvalá bezpečnostní pozice, krizová intervence a smlouvy o řízení, jak je definováno v LPM 2019-2025), měla by být schopna vyzbrojit kolem stovky bojových letadel. Aby však byl oddíl provozuschopný, :Šíp: musí být počet mobilizovaných posádek přibližně 1,7krát větší než počet ozbrojených letadel . A protože provozní smlouvy musí být dodrženy v průběhu času, znamená to, že tyto posádky musí být uvolněny stejným počtem posádek. Proto,vzdušné a vesmírné síly potřebují ke splnění svých smluv asi 300 operačních posádek . Posádky musí ke splnění své mise absolvovat 180 letových hodin ročně , což představuje celkový objem přibližně 54 000 letových hodin ročně k financování. Vydělíme-li je počtem letových hodin předpokládaných ve schválených plánech údržby (řádově 250 hodin na letadlo za rok), lze nalézt aktuální formát letecké a kosmické armády, přibližně 215 bojových letadel.
...