Stránka 6 z 9

Re: Z průmyslu

Napsal: 24/4/2024, 13:58
od Juraj Tichý
Neviem čo meni a nemení vojna.
Jednoducho za 20 rokov sa zdvojkolanilo 16 km a za 6 vrátane bombardovania uzlov, stanic,... 36. A to úseky dokončené 46-47 boli najskôr tiež začaté za fašouna.

Ano do 180tky treba investovať a investície do nej budú drahé a povedzme si na rovinu, nie vždy vo výške ako by sme si priali.
Pôvodne trat Hradok Lučivná na 160km mal mať 6 tunelov, v celkovej dĺžke 11,18km, najdlhší mal mať 4,8km. Na 35km trate, 11km tunelov.
Tak do toho JASPERS hodil vidle a dnes sa projektuje odznovu nasledovne.

Za Liptovským Hrádkom je trať ešte stále na 160 km/h, na oblúku pred Kráľovou Lehotou rýchlosť klesne na 140 km/h, a potom, po asi 2 km, klesne rýchlosť na 110 km/h, nasledujú dva oblúky na 70 km/h a pokračuje sa na 100-110 km/h. Po asi 7 km od Kráľovej lehoty začína asi 5 kilometrový úsek s oblúkmi na 160 km/h., ktorý končí za Važcom pred oblúkom na 100 km/h a trať pokračuje cca 2 km na 90-110 km/h až po ďalší oblúk na 70 km/h. Za ním nasleduje trať navrhnutá na rýchlosť 90 km/h, ktorá končí prejazdom stanice Štrba (rýchlosť 60 km/h). Za Štrbou po oblúku na 80 km/h trať pokračuje na 90 km/h až po ďalší úsek Lučivná – Poprad.

Re: Z průmyslu

Napsal: 24/4/2024, 14:40
od Zemakt
Neviem čo meni a nemení vojna
Všiml jsem si, opakovaně, proto jsem ti to opakovaně výše nastínil.

Re: Z průmyslu

Napsal: 24/4/2024, 15:05
od Juraj Tichý
Nejaké dôkazy pre svoje tvrdenia? Či len viera, že to tak bolo.

Re: Z průmyslu

Napsal: 24/4/2024, 15:19
od Zemakt
Důkazy že válka akceleruje činnost obecně, vážně?

Re: Z průmyslu

Napsal: 24/4/2024, 15:43
od Juraj Tichý
Takže nie.

Re: Z průmyslu

Napsal: 24/4/2024, 16:13
od Zemakt
Takže jsi se nikam neposunul, je mi líto.

Re: Z průmyslu

Napsal: 24/4/2024, 22:35
od parmezano
Juraj Tichý píše: 24/4/2024, 15:43 Takže nie.
Takhle , ty prvorepubliký stavby železnic na Slovensku byly asi prováděny z popudu armády . Armáda potřebovala bezpečný přístup na Slovensko a Podkarpadskou Rus , např trať Bánovce nad Ondavou -Užhorod ( Čop byl kousek od Maďarských hranic ,) nebo trať Veselí nad Moravou - Nové město nad Váhom (hlavní trať Břeclav Bratislava skoro na hranicích s Rakouskem ) , druhá kolej Hranice na Moravě -Půchov, novostavba H.Lideč -Půchov ( O Slezkou část KBD jsme vedli válku s Polskem ) novostavba Zvolen -Šahy (rychlý nástup armády při případném ohrožení ze strany Maďarska )

Re: Z průmyslu

Napsal: 25/4/2024, 01:36
od Zemakt
Druhý koleje Žilina-Košice
Žilina - Strečno 1935 - 1938
Batizovce - Lučivná 1935 - 1938
Tak to je snad evidentní, kdo chce vidí. Díky Parmezano.

Re: Z průmyslu

Napsal: 25/4/2024, 07:15
od Juraj Tichý
Parmezano: rozvoj zeleznice za 1. ČSR bol jednoznačne úbohý. Na Slovensku sa toho snáď vybudovalo ešte aj viac ako v Čechách. Aj tak to všetko boli úbohé výkony.

A nemyslím si, že na Slovensku potrebovala armáda železnicu viac ako na smer Nemecko.

Re: Z průmyslu

Napsal: 25/4/2024, 13:32
od parmezano
"A nemyslím si, že na Slovensku potrebovala armáda železnicu viac ako na smer Nemecko".
To bylo až po nástupu Hitlera v Německu

Re: Z průmyslu

Napsal: 25/4/2024, 13:50
od bat
Na Slovensko se snažil postavit železnici i koncern Baťa. Z části se mu to podařilo, ale byrokracie resp. neochota státu mu udělit konsesi a plán podpořit znamenala jen malý posun. Dodnes však existují různé artefakty v krajině. Kdyby to prošlo bylo by to výhodné pro všechny, ale válka projekt zastavila.
http://moravske-karpaty.cz/prumysl/stavby/batova-draha/

PS. Podobná situace byla i s dálnicí. Zkrátka ČSR byla v dopravní strategii dost krátkozraká a vlastně to tak i zůstalo.

Re: Z průmyslu

Napsal: 25/4/2024, 14:17
od Zemakt
parmezano píše: 25/4/2024, 13:32 "A nemyslím si, že na Slovensku potrebovala armáda železnicu viac ako na smer Nemecko".
To bylo až po nástupu Hitlera v Německu
Protože válka za humny. Viz výše "válka".

Bat: obecně posuzovat dnešní optikou tehdejší konání bez hlubších znalostí tehdejších požadavků na dopravní infrastrukturu je dost chucpe. Jestli ano, pak minimálně začít v Čechách a na Moravě a pak to komparovat se Slovačí, Parmezano to třeba zvládne, je odborník na vláčky.

Jinak ty roky kdy se tam začalo investovat souvisí zcela zjevně s vojenskopolitickou situací. Nicméně ta byla tak rychle se měnící a turbulentní, že se to zanedbání muselo vymstít.
viewtopic.php?t=6745&hilit=%C5%BEivotod ... tr%C3%A1la
Jenže to víme mi dnes, že. A co si budeme povídat, s křišťálovou koulí nikdo po kapsách nechodí.

Re: Z průmyslu

Napsal: 25/4/2024, 17:53
od Juraj Tichý
Krajina mala za 20 rokov 22 vlád. To je jedna dlhá politická kríza. Ťažko sa v takom chaose niečo robí.

Re: Z průmyslu

Napsal: 25/4/2024, 18:13
od seabee
Juraj Tichý píše: 25/4/2024, 17:53 Krajina mala za 20 rokov 22 vlád. To je jedna dlhá politická kríza. Ťažko sa v takom chaose niečo robí.
A co linie opevnění? To chaos dost popírá.
R.jpg

Re: Z průmyslu

Napsal: 25/4/2024, 18:26
od Juraj Tichý
Skôr naopak. Nedobudovane, nevybavene a nepoužité.

Re: Z průmyslu

Napsal: 25/4/2024, 18:35
od HONZIK11
Dnes vyrabovane ,krom tech, ktere byly sverene bunkrologickym spolkum.
Ale jako zaklad dobry. Najit,vysusit,odbahnit a mame opet linii. Nejaly Lancet se muze do nich trefovat cely mesic a nic. :razz:
Jen ta dvojita linie ,zda se je na opacne strane.

Re: Z průmyslu

Napsal: 25/4/2024, 18:51
od seabee
Juraj Tichý píše: 25/4/2024, 18:26 Skôr naopak. Nedobudovane, nevybavene a nepoužité.
Je láhev poloplná, nebo poloprázdná?

Re: Z průmyslu

Napsal: 26/4/2024, 09:09
od Juraj Tichý
seabee píše: 25/4/2024, 18:51
Juraj Tichý píše: 25/4/2024, 18:26 Skôr naopak. Nedobudovane, nevybavene a nepoužité.
Je láhev poloplná, nebo poloprázdná?
1. ČSR? V pomoci Slovákom byť kultúrnym národom pohár preteká. Inak je rozliaty.
Neviem kde sa vo vás berie ten nekritický obdiv k prvej republike...
HONZIK11 píše: 25/4/2024, 18:35 Dnes vyrabovane ,krom tech, ktere byly sverene bunkrologickym spolkum.
Ale jako zaklad dobry. Najit,vysusit,odbahnit a mame opet linii. Nejaly Lancet se muze do nich trefovat cely mesic a nic. :razz:
Jen ta dvojita linie ,zda se je na opacne strane.
Hej nedávno som si spomenul na diskusiu na nejakom armywebe, kde (pred vojnou) zotreli dákeho chlapíka, čo písal ako by opevnenie aj dnes dokázalo poslúžiť k obrane. A Ukrajina nás naučila, že mal pravdu.

Re: Z průmyslu

Napsal: 26/4/2024, 10:23
od Zemakt
Někdo tomu říká nekritický pohled, někdo zas chaos. Osobně se držím faktů a ne pocitů.

Re: Z průmyslu

Napsal: 26/4/2024, 10:34
od skelet
takže v jakém stavu je vlastně ta trať?