Pánové, klid! O alter history bych toho dokázal napsat taky tuny, ale to nemá být hlavním předmětem této diskuse! Trochu jsem to promazal, možná bude třeba i některé příspěvky a větičky, upravit/zmazat. Pokud to nemá hlavu a patu. Že by Seelöwe uspělo v roce 1941 je Kublaji podle mě mimo mísu. Britové by se mezitím stačili připravit, včetně zaminování pláží, plus dodávky od USA.
Souhlasím s tou britskou studií, které lze v podstatě věřit. Částečné vylodění možné bylo, ale předmostí bylo možné ztěží dál rozšiřovat.
Téma zatím zamykat nebudu, přestože už dle mého soudu bylo napsáno a vysvětleno mnohé. Dám tomu jen ještě předposlední "korunu". Globálové ať usoudí sami, zda zamknout, ale zatím se mi zdá, že moderují vlákno víceméně dobře. I když se stane, že to občas "ujede".
Ostatní nadšenci nechť si vše znovu přečtou a uváží potíže Kriegsmarine a Luftwaffe při zásobování vojsk!
Obecně napsáno vám vyjde, že ztráty by byly, a byly by to ztráty relativně velké a vyčerpávající. Royal Navy bránící svoji domovinu, by i přes risk ztráty lodí jistě nasadilo značnou část na obranu ostrovů.
Kanál La Manche by Němci nedokázali při vší snaze hermeticky uzavřít.
Kublaji, trochu jsi se zlepšil, už ty své úvahy občas podkládáš, ale chtělo by to ještě trošku analýzy! Vím máš to těžší musíš chc.t proti větru, zatímco jinému to stačí jen odbýt. Zkus ještě omezit ty "půllitrové" a jiné výrazné smajlíky, někoho to irituje, a jejich nadměrné užívání působí trochu dětinsky.
Míra píše i co si myslím já, a někteří němečtí generálové včetně stratéga Mansteina, že zkusit se to mělo někdy červenec - srpen, ovšem musel by existovat "válečný plán" co po pádu Francie. To znamená připravovat prostředky už předem, tedy nejpozději od května. V takovém případě by Hitler asi nenechal uprchnout tomíky z Dunkirku, atd.
Kublaji co se týče baterií v Calais, tak ty tehdy ještě nebyly pod betonem, takže jistá zranitelnost bombardováním tu byla, ale asi šly i schovat pokud se jednalo o tzv.
železniční děla "Leopold".
Heavy batteries in the Pas de Calais at A. Sangatte, B. Framzelle, C. Haringzelle and D. La Treserorie.
Němci dokázali dlouho ostřelovat na druhé straně Dover a Britové na to nemohli najít odpověď. Až vylodění spojenců v Normandii a postup fronty k východu odstranil tuto hrozbu v kanálu.
Každopádně si myslím, že Britové by museli být s nasazením bitevních lodí opatrnější. Nicméně nevylučuji průnik menších válečných plavidel, které by dokázaly nadělat taky hodně paseky. Bylo hovořeno i o dýmové cloně, která ztěžuje zaměřování, a jiné. Tedy těžké baterie sami o sobě násilnému průniku kanálem nezabrání, můžeme se pak bavit o kombinaci minová pole a letectvo.

Že by to ani Me 323 nespasil...
Myslím, že by válka nebyla rozhodně jednoduchá, mocnosti by se praly, a Stalin by se smál. Debakl invaze by mohl přinést sesazení Hitlera, a dál už to je alter history.
Jedno je jisté. Snad jedině štáb Kriegsmarine zvažoval už v roce 1939 možnosti, ale zůstalo to jen na papíře. Operační důstojník kapitán Hans Jürgen Reinicke vypracoval dokument posuzující "možnost vojenského výsadku v Anglii v budoucím vývoji války". Reinicke strávil pět dní vypracováním studie, která obsahovala následující předpoklady:
- Zrušení nebo oddělení sil Royal Navy v přistávacích a přístupových oblastech.
- Odstranění Royal Air Force (RAF).
- Zničení všech Royal Navy jednotek v pobřežních oblastech.
- Prevence proti akcím britských ponorek.
Nu zní to ideálně ... asi žádné překvapení, otázka ale jak toho dosáhnout? Na základě toho si německá armáda chtěla vynutit vylodění na východním pobřeží Anglie.
Hitler z toho pak vycházel, když mimo jiné ve své směrnici uvedl ... Royal Navy musí být dostatečně zapojena v Severním moři a ve Středozemním moři, aby nemohla zasáhnout do invaze. Britské domácí squadrony musí být poškozeny nebo zničeny ve vzduchu, aby nemohly vést torpédové útoky. Odpovědnost za úspěch byla tedy přímo na ramenech Raedera a Göringa. Ve skutečnosti ani jeden z nich neměl sebemenší nadšení pro tento podnik. Nebyla vytvořena ani společná platforma v rámci jedné zastřešující organizace plánování, koordinace, která by dokázala velet takové komplexní kampani (podobně jako byl později u spojenců SHAEF).
Wehrmacht pro operaci připravil
tyto jednotky.


V sídle 16. armády ve Folkestone obdrželi zprávu, že 9. armáda, která přistála dále na západ v Bexhillu a Brightonu, selhala kvůli kombinaci špatného počasí a nečekaně těžkého odporu na pláži. 16. armáda u Folkestone se tak stala jediným německým odporem v Británii. Co teď?
V Selsteadu, na půli cesty mezi Folkestone a Canterbury, 10.tanková divize proniká dírou v britských liniích, zatímco tomíci ve zmatku prchají! Luftwaffe se nyní zaměřuje na Manston, poslední operační Fighter Command letiště v Kentu. Bez něho budou mít tomíci letiště až na sever od Temže, což jim ubere drahocenné minuty než dosáhnou přední linie fronty. Je z toho těžká bitka. Zatím se Home Guard zoufale snaží zadržet německé tanky, mimo jiné i házením "Molotovových koktejlů" ...
Němci posílají do Calais opožděný první sled. Na palubě transportních lodí Europa, Brémy, Gneisau a Postdam jsou vojska 1.horské divize, 7. pěší divize, a tankový prapor A VII armádního sboru. Převážná část britské Home Fleet je mimo pozice v Severním moři, pozorují je lehké křižníky Emden, Nürnberg a Koln ve společnosti 11 parníků míří na západ od norských vod.
Situace pro Němce nevypadá ještě zle. Luftwaffe má pod kontrolou Manston a Hawkinge, ovládá vzdušný prostor jihovýchodní Anglie. Britské síly však stále těžce bojují kolem Doveru a Canterbury. Němci nemají dostatek zásob, aby mohli postupovat razantněji. Horší je, že se posilám nedaří proniknout přes britskou námořní a leteckou blokádu Folkestone. Na zemi je navíc tvrdohlavý odpor 1. a 2.kanadské divize. Co teď? Britský VII sbor je odhodlán nasadit 1.obrněnou strategickou rezervu, zahrnující tanky Valentine a Cruiser.
Taliáni - Corpo Aereo Italiano posílá přes kanál zásobovací Fiat Br.20s s G.50s jako eskortou. Pomáhají také Bf109. Leibstandarte SS mezitím už vidí slavnou katedrálu v Canterbury. Němci také přepravují Einsatzgruppen, aby se vypořádali s partyzánským odporem, a vyčistily oblast od nežádoucích osob.
V
čas S-tag +4 - admirál Raeder oznamuje, že Kriegsmarine již nemá dostatek válečných lodí pro zajištění jak francouzského, tak norského pobřeží. Během noci Home Fleet napadlo německou lodní dopravu v kanálu La Manche u Folkestone. U-boat U-47 tvrdil, že torpédoval a potopil bitevní křižník HMS Nelson u ústí řeky Temže. Ale jen dva torpédoborce a část minolovek a motorových torpédových člunů přežilo předchozí dvoudenní angažmá Royal Navy.
30 000 německých vojáků, 10. tanková a Leibstandarte SS divize byly částečně obklíčeni u Dentonu.
Švédský velvyslanec v Londýně tvrdí, že Churchillův válečný kabinet je silně rozdělen, Lord Halifax navrhuje dohodu s Německem, ale Churchill chce dál bojovat. Hitler nařizuje 9. a 16. armádě, aby znovu obnovily tlak na Canterbury. Část 10. tankové a Liebstandarte SS divize uniká z Dentonské kapsy a ustupuje na jih směrem k hlavním německým sílám u Folkestone, posléze se připojuje k útoku na Canterbury, které konečně kapituluje. Němci ukořistí nějaké zásoby.
Churchill v parlamentu blekotá:
Herr Hitler tvrdí, že německá vlajka je nad Canterbury a naznačuje, abychom se vzdali! Chcete-li máme soubor podmínek, budeme s ním diskutovat. A to je konečná, neodvolatelná, bezpodmínečná kapitulace nacistického Německa.
Stalin zahajuje útok na rumunská ropná pole. Nastává nová situace. Admirál Raeder vypracovává plány na evakuaci 16. armádního sboru z Folkestone v noci.

Tento graf zobrazuje skutečné ztráty stíhaček Hurricane a Spifire. Je třeba brát v úvahu, že Repair Output - opravené stroje, některé můžou být započítány vícekrát. Také je vidět pokles vyrobené produkce ke konci roku 1940. Zde nevím, zda je to způsobeno nedostatkem zdrojů, nebo již polevující leteckou válkou. Je známo, že byl nedostatek hliníku, a u hospodyněk sbírali hliníkové hrnce.
Více na
http://www.fronta.cz/dotaz/hlinikovy-ap ... cna-vyroba
Stíhači RAF mají už jen 400 letadel, osm z 11 skupin letek jsou nyní neprovozuschopné v důsledku únavy a ztrát. Goering byl upozorněn, že Luftwaffe již není schopna naprosto eliminovat hrozbu Royal Navy v kanálu La Manche. Lehrgeschwader 2 a Erpro 210 se sídlem Hawkinge v Anglii byly sníženy na 27 Bf109 a 16 Bf110. Ale jsou schopni ještě spolu s kamarády na druhé straně vytvořit koridor pro evakuaci.
Vévoda z Windsoru, bývalý britský král, Edward VIII. S ním jeho žena vévodkyně z Windsoru, paní Wallis Simpsonová, tvrdí, že chtějí diskutovat podmínky příměří jménem "rozumných mužů vysokých hodností" v britské vládě.
A výsledek ... na politické scéně vypuká rebélie, Churchill prchá do Kanady. Lord Halifax, začíná rozhovory s Německem o ukončení nepřátelských akcí mezi zeměmi, vyjednává dohodu o podmínkách příměří příznivých pro britské zájmy v Evropě a v celém impérium. Amerika nedokázala pomoci včas ... Němci se drží jako klíštata, ale situace v zásobování není nejlepší. Stalin se dere na Balkán.
Britové si uvědomují, že Luftwaffe ovládá vzdušný prostor v oblasti bojiště. Kampaň vyčerpala obě strany. Hitler je svolný "k rozumnému řešení". V podstatě jde o upřednostňování fašismu jako hráze proti komunismu.
Hitler ztráci jako vůdce reputaci. Franz Halder naopak získává ve Wehrmachtu na vážnosti, i když to byl nejdříve on, kdo prosazoval invazi do Anglie. Adolf je označen za amatéra, který nedokáže pochopit tajemství války. Je uklizen do Obersalzbergu, ovšem nadále zůstává formálně hlavou státu. Nedochází ani ke konečnému řešení židovské otázky. Ten závěr už berte trochu s humorem, a ne jako předmět diskuse!