Re: Kurská letecká bitva
Napsal: 28/2/2013, 15:40
Zase většina těch letadel neschnila po třech měsících na polním letišti jako šturmoviky.Mirek58 píše: Fakt závratný podíl na výrobě USA.

Zase většina těch letadel neschnila po třech měsících na polním letišti jako šturmoviky.Mirek58 píše: Fakt závratný podíl na výrobě USA.
No a máš nějaký přesný údaj těch jejich ztrát na následky letecké činnosti?Bax píše:Ještě bych tady jen tak mimochodem pronesl úspěch sovětských pilotů.
Severní strana výběžku, první den, postup o několik kilometrů, německá 20. tanková a 6. pěší divize měly těžké ztráty na mužstvu a tancích kvůli činnosti letectva, přestože v tomto sektoru měla LW naprostou převahu.
Takže ať si páni z LW připíší ke ztrátám ještě dvě vybombardované divize, co neuhlídali a už to nebude obrovské vítězství.
Zdá se, že asi naschvál nerozumíš psanému slovu a děláš si prču, že?Mirek58 píše:Destroyman:Když myslíš, že to tak bylo, že proti Jap, postavila USA jen 150 ks na G. tak jo.
Myslíš, že by stát, které mu by hrozilo zhroucení posílal konvoje s materiálem do SSSR? Nepleť si prosím dnešní britské "dokumenty" s tehdejší realitou.Mirek58 píše:Destropyman :
Jsem fakt rád, že jsi mi ted vyvětlil jak vlastně am. letadla v atlantiku zachranovaly Rusko, Já naivka jsem si myslel že držely VB nad vodou aby se nezhroutila.Není nad fundovaný výklad dějin. Děkuji, jsem poučen.
Nic ti nebrání napsat sem jiná čísla, která máš podložená nějakým solidním zdrojem. To že si myslíš, domníváš se, máš dojem nebo ti to nesedí podle (tvé) logiky neznamená nic. Vylož karty na stůl, dej sem data která jsi schopný si obhájit.Mirek58 píše:Farly:
pokud by zde uvedené úspěchy LW byly platné, tak VVS by neměla na čem lítat a LW by měla ne jenom převahu nad bojištěm,ale naprostou navládu.
Můžeš mi prosím osvětlit toto souvětí, moc ho nechápu. Zvláště ho nechápu v té souvislosti, že se tu prakticky po celou bavíme o celkových ztrátách v kterých jsou zahrnuté všechny příčiny.Mirek58 píše:/Uvědom si že musíš ztráty protivníka násobit min dvěma, aby byl i podíl PL prostředků na ztrátách a přičíst asi 1/3, aby byly naplněny- neznámé příčiny ztrát./
To srovnání má malý háček v totální početní převaze Spojenců nad Francií, což Luftwaffe nikdy na Východě neměla.Mirek58 píše:Pak by zřejmě předvedla to samé ,jako o rok později spojenci nad Normadií a celou záp. Francií. Žádný "měký" cíl by nedojel ale válel by se v pangejtě.
Mirek58 píše:Pokud vyjdu z údajů ruské strany ,tak ztratila asi 27 000 /r. 41-45/ členů lét. personálu celkem. Ale LW, ztratila na vých. frontě 17 000 členů, plus 10 000 nezvěstných.
Takže na ztráty/ bez raněných/ je to fifty fifty.
A obě letectva byly vybaveny přibližně stejnou technikou/ nárok na početnost osádek/.
Tak se na mě nezlob, ale mě logicky vychází že i ztráty jsou rovnocené.
Ano, je to vidět zejména na ztrátách. Jistě že se nevyrovnaly, jinak by početně silnější VVS rozmašlovalo během července 1943 celou Luftwaffe na Východě.Mirek58 píše: A dění nad Kurskem je přesně doba, kdy se obě strany vyrovnaly.Technicky i takticky.
Počet ztrát nemám, ale mám následky. Na severu byl za první den nejhloubější průnik do obrany o 16km, a konktrétně tyto divize pronikly o 8km. Jinde se pronikalo víc jak 2x tolik.Cassius Chaerea píše:No a máš nějaký přesný údaj těch jejich ztrát na následky letecké činnosti?Bax píše:Ještě bych tady jen tak mimochodem pronesl úspěch sovětských pilotů.
Severní strana výběžku, první den, postup o několik kilometrů, německá 20. tanková a 6. pěší divize měly těžké ztráty na mužstvu a tancích kvůli činnosti letectva, přestože v tomto sektoru měla LW naprostou převahu.
Takže ať si páni z LW připíší ke ztrátám ještě dvě vybombardované divize, co neuhlídali a už to nebude obrovské vítězství.
20. Panzer-DivisionBax píše:Ještě bych tady jen tak mimochodem pronesl úspěch sovětských pilotů. Severní strana výběžku, první den, postup o několik kilometrů, německá 20. tanková a 6. pěší divize měly těžké ztráty na mužstvu a tancích kvůli činnosti letectva, přestože v tomto sektoru měla LW naprostou převahu. Takže ať si páni z LW připíší ke ztrátám ještě dvě vybombardované divize, co neuhlídali a už to nebude obrovské vítězství.
Cassius Chaerea píše: No a máš nějaký přesný údaj těch jejich ztrát na následky letecké činnosti?
Počet ztrát nemám, ale mám následky. Na severu byl za první den nejhloubější průnik do obrany o 16km, a konktrétně tyto divize pronikly o 8km. Jinde se pronikalo víc jak 2x tolik.
Nahlídl jsem do dvou knih do google knižnice a nestačil jsem valit oči.
Ztráty 20.tankové činily 1 Pz.III a 3 Pz.IV z 43 tanků za celou dobu bojů (v tomto případě 2 dny, protože druhý den byla tato divize rozbita).
V jiné knize píšou, že 20. tanková a 6. pěší šly do útoku se silnou podporou Tigrů, které tam byly navíc (ale neuvádí odkud ty Tigery byly zač).
V další knize píšou to co jsem zde postl, že divize utrpěly leteckými útoky velké ztráty.
Tak čemu mám věřit?
Bohužel opět částečně dohady, dojmy, přes poskytnutá fakta! Už mě to vytáčíMirek58 píše:Farky: To už bych řekl, že se blíží pomalu ke skutečnosti. A jsem rád, že jsi začal porovnávat čísla na stejném základě. Je mi jasné, že s LW bude i nadále problém/ chybí doklady a vychází se hlavně z pamětí/. A data se musí oklikou aproximovat.
Dostáváme se trošku jinam, přesto nejdříve opět rozeberu Mirkovy dojmy a poté se vrátím zpět. Japonci svůj způsob výchovy letců měli příliš elitní, výsledkem bylo, že na počátku války se zřejmě jednalo o nejlepší námořní síly na světě.Mirek58 píše:Asi bys byl překvapanej kolik bylo lidí bylo ve výcviku. A že pro průmysl nebyl problém postavit letadlovku, ale stěžejní problém byl pro ni dát dohromady leteckou složku. Včetně problému mít a udržet slušnou leteckou sílu na ostrovech, nebo v Asii. Japonci svoje osazenstvo LL budovali min. dva roky a dosáhli jen počtu 1500 pánů pilotů. Kvalitní pilot na úrovni se nedá vychovat za rok a třeba mít nalítáno ve výcviku 400 hodin znamenalo celej rok výcviku.
Ale o tomhle téma není. Téma je o tom kam a v jakém množství šla výroba letadel na obou stranách.
Určitě, i já zmiňuji, že Pacifik polykal dost amerických leteckých sil. Přesto v rámci priorit se spojenci usnesli, že se nejdříve vypořádají s nacistickým Německem. Co se týče počtu havárii, je to možné. Ale chtělo by to spíše čísla, jak píše Destroy!Mirek58 píše:USA opravdu imponující produkce. Ale spoustu strojů spolkl Pacifik. Tam začínaly USA skoro od nulového stavu. Od "strejdy" vím, že třeba budování a provoz palubního letectva byl fakt masakr na počet havárií. Po potopení tý svý letadlovky, byl velitel výcviku US NAVY. Takže třeba stihací stroje šly na paluby proudem, než se dokázal vycvičit turnus. Počáteční stav, na jedno přistání na palubě až šest havárií, nebo skoku padákem. To samé bylo i pozemních letišt na ostrovech /kvalita povrchu/. Nemluvě o tom, že i pozemní složky letectva v. 43 začínaly.
UK mělo na bábovce dokonce tří bojiště - III. říši, Italy a východ. Takže v polovině roku to taky nemělo jednoduchý. A uvědom si při letech nad okupovanou Evropou se dokázali vrátit jen ti, co se vyhli poruchám strojů, což u LW řešilo přistání "někde" a ztráta se nekonala, nýbrž -poškození.
Na konferenci v Casablance v lednu 1943 byla dohodnuta angloamerická spolupráce při vedení letecké války proti Německu. Postupně byly na britská letiště přesunuty síly 8. letecké armády, která se od ledna 1943 postupně připojila k náletům proti říši. Hlavním cílem plánu Pointblank bylo získat vzdušnou převahu nad Luftwaffe, proto se hlavními cíli staly továrny letecké výroby.Mirek58 píše:...Němci a Rusové to měli jednodušší, z fabriky šup k bojovým jednotkám klidně za dva dny. Nehledě na to že LW hrála na vlastním dvorku, takže poškozené stroje měla doma.
V polovině roku 43 tyto problémy byly v plné síle, a spojenci měli co dělat, aby je ustáli, o rok později, tomu už bylo jinak. Proto bych byl velice opatrný při hodcení argumentu velikosti výroby strojů a jejich distribuce. V r. 1943 to nebyla tak jednoznačná kalkulace.
Vždyť tys sám si tu začal s Pacifikem, tak neříkej že to nebylo z tvé vůle, viz:Mirek58 píše:Lord:
A nezlob se na mne, ale odbočku do Pacifiku zapříčinilo" zkoušení" ne z mé vůle.
Mirek58 » 28/2/2013, 09:43
Dost by mě zajímalo jaké společné úsilí máš na mysli.Mirek58 píše:Přes všelijaké peripetie jsme se dostali společným úsilím s Farkym na reálná čísla , která poměrně přesně popisují dění.
To už zní lépe, předtím jsi však napsal:Mirek58 píše:Ještě poznámka ke Casablance, vzhledem k přepravním možnostem se mohla tam podepsaná strategie reálně projevit někdy v polovině dění u Kurska.
Jenže ono to spíše bylo tak, že toho měli naopak plný brejle Němci! Takže to byla jen reakce, podobně jako tě mohl "zkoušet" někdo jiný na nějaký tvůj napsaný "bonmot". V roce 1944 už bylo vymalováno víceméně jasně.Mirek58 píše:V polovině roku 43 tyto problémy byly v plné síle, a spojenci měli co dělat, aby je ustáli, o rok později, tomu už bylo jinak.
ja jenom rychlou poznamku nez se tehle cisel nekdo chytne a zacne z nich vyvozovat neco co se vyvodit nedaLord píše: Co se týče distribuce ztrát, tak za rok 1941
Cituji: Lidské ztráty Luftwaffe byly za období od 22. června 1941 do 27. prosince 1941 na všech frontách celkem 6232 mrtvých (z toho 732 důstojníků), 2564 (475) nezvěstných a 11 425 (831) raněných - z toho většina byly ztráty na východní frontě. Celkové ztráty Luftwaffe od začátku války 1. září 1939 do 27. prosince 1941 narostly na 16 525 (2321) mrtvých, 10 859 (1677) nezvěstných a 21 290 (1844) raněných.
Zdroj: fronta.cz