Stránka 7 z 34
Napsal: 7/9/2011, 18:12
od kopapaka
křižák: docela by mě zajímalo, jestli to budou normální Ka-52 nebo " námořní " se sklopnými listy, atd.
Napsal: 7/9/2011, 21:36
od rabo
Vyzerať bude asi nejako takto -

Napsal: 7/9/2011, 21:41
od hydrostar
Když se ale dívám na ty fotky, tak to nevypadá, že by se měl vlézt do hangáru určeného pro Ka-27 a Ka-25. Zdání možná ale klame.
Napsal: 7/9/2011, 21:54
od rabo
Ka-52 by mala mať výšku cca 4,9m a Ka-27 cca 5,4m.
Napsal: 8/9/2011, 16:37
od kopapaka
Ty modely určitě nebudou v měřítku, tak se to nedá porovnávat...
Napsal: 8/9/2011, 20:07
od Alchymista
Ka-29T
Priemer rotorov: 15,90 m
Dĺžka trupu: 12,25 m
Výška: 5,40 m
Ka-32
Priemer rotorov: 15.90m
Dĺžka trupu: 11.30m
Výška: 5.40 m
Ka-52 Aligator
Priemer rotorov: 14,50 m
Dĺžka trupu: 13,50 m
Výška: 4,90 m
U Ka-29 a Ka-32 presahujú rotory trup vzadu zhruba o pol metra až meter (bolo by to treba premerať na výkrese), takže dĺžka so zloženým rotorom je cca 12,5-13 metrov. Ka-52 má zložený rotor kratší ako trup, takže dĺžka so zloženým rotorom je rovná dĺžke trupu - 13,5 metra.
Lodný hangár pre Ka-29/32 celkom iste počíta aj s nejakým tým manipulačným priestorom pred a za vrtuľníkom, takže Ka-52 by sa do neho vmestiť mohol, hoci by to bolo dosť "natesno". Navyše štíhlejší (aspoň zdanlivo) Ka-52 by sa mohol dať do hangáru uhlopriečne, čím by sa dal získať nejaký ten meter.
Napsal: 8/9/2011, 20:11
od hydrostar
Já sem nemyslel modely. Já sem porovnával velikost vrtulníku vůči velikosti přistávací rampy na lodi.
Edit pro Kopapaku, snad si toho všimne.
Myslel sem hlavně tuto fotku. Je to tam hangár nebo ne?

Napsal: 8/9/2011, 20:14
od kopapaka
hydrostar: aha, ale mluvil si o fotkách, tak se předpokládal, že porovnáváš modely na nich...
EDIT:
nedošlo mi, že myslíš tuto...

Napsal: 8/9/2011, 20:39
od Julesak
hydrostar píše:
Myslel sem hlavně tuto fotku. Je to tam hangár nebo ne?
Hangár (presnejšie 2) tam sú.
Napsal: 8/9/2011, 20:44
od hydrostar
Hmm. A jakým způsobem se tam ten vrtulník dostává? Mně to na té fotce prostě pořád vychází moc malé ta vrata.
Napsal: 8/9/2011, 21:18
od knezdub
Úplně stejně, jak s velkým náklaďákem podjedeš nízké vrata: vypustíš kola

Napsal: 8/9/2011, 21:23
od kopapaka
knezdub:
Má to otvírací střechu a taky výtah...
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Napsal: 11/8/2012, 16:41
od krizak
Ruské námořnictvo touží po nové verzi bitevního vrtulníku KA-52K, a těmito vrtulníky vyzbrojit nové výsadkové lodě třídy Mistral. Nová verze KA-52K bude mít upravený radar se stíhačky Mig-35 , a ve výzbroji ŘS typu CH-31, CH-35
http://www.navyrecognition.com/index.ph ... trals.html Každá výsadková loď typu Mistral bude mít asi 8 úderných vrtulníků KA-52K. Tento ruský projekt-úderného námořního vrtulníku, je hodně podobný zrušené námořní verzi AH-64
http://www.aviastar.org/helicopters_eng ... apache.php
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Napsal: 3/4/2013, 17:55
od Julesak
Zriedkavý záber čečenského kofliktu pohľadom pilota vrtuľníka Ka-50:
http://www.youtube.com/watch?v=0oGldgeR ... r_embedded
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Napsal: 3/4/2013, 22:08
od rabo
Ka-52. Ide určite o dobré stroje, ale ich zásadný a stále nevyriešený problém sú presne navádzané rakety. Na výstavách sú predvádzané s Atakou, čo nieje až taká výhra a "diera do sveta", ale na cvičiskách mastia len neriadené rakety. Kedy už končené chce Rusko zaviesť niečo, čo tieto stroje dostane na úroveň moderných strojov ? Hermes je kde ? Rusko má už zavedených x Ka-52 a Mi-28N a stále majú výzbroj z 80. rokov -
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Da8cny909A
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Napsal: 4/4/2013, 13:51
od cover72
Proč by na cvičácích pálily něčím jiným, než neřízenými raketami? Na ŘS není nic až tak hodného ostrých odpalů na cvičení: zamknout cíl, to se dá i simulovaně, bez odpalu a snad i bez navěšování střel, takže to neuvidíš; když už je cíl uzamknut, tak stačí nasměrovat čumák plusminus ve směru cíle a zmáčknout tlačítko, takže to není potřeba procvičovat; a odpal jedné ŘS s letem nic neudělá, takže to není třeba ani kompenzovat a tedy ani pálit ostré.
Oproti tomu v reálných podmínkách trefit cíl salvou neřízených střel je náročnější na simulaci a "vyzkoušet si to naostro" je potřebnější -- a levnější.
Navíc to vypadá, že na tom cvičení drtivá většina prostředků pálí prostě salvami na plochu, jako kdyby zastavovali lidskou vlnu.
Ale proč píši -- to video HUD z Čečny je skutečně Ka-52? Myslel jsem, že v roce 2001 měli tak maximálně prototyp a v Čečně létalo akorát pár Ka-50?
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Napsal: 4/4/2013, 22:35
od rabo
To v Čečénsku bola Ka-50.
Nikde, okrem výstav, som nevidel jednu jedinú Ka-52 vyzbrojenú riadenou strelou a to, že s nimi / Ka-52 / riadne cvičia je fakt. Jeden jediný odpal takejto rakety na cvičisku, by bol mediálne podchytený. Nič. Silu Mi-28N aj Ka-52 zráža absencia moderných riadených striel, ale to je vlastne problém celého Ruského letectva.
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Napsal: 6/4/2013, 19:57
od Skeptik
rabo píše:Silu Mi-28N aj Ka-52 zráža absencia moderných riadených striel, ale to je vlastne problém celého Ruského letectva.
Promiň, ale co je nemoderního na střelách kompletu 9K121 Vichr (Ka-52)?
Neznám přesné výsledky srovnávacích zkoušek s jejím analogem tj. AGM-114 Hellfire, ale porovnám-li jejich "papírové" údaje, připadá mi systém 9K121 téměř ve všem lepší.
Nejsem ale specialista na PTRS a tak se rád nechám poučit.
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Napsal: 6/4/2013, 23:33
od rabo
No na Vichr nebolo nič zlé, ale je to raketa, ktorá bola síce prijatá do výzbroje v prvej polke 90. rokov, ale nikdy nie sériovo vyrábaná / možno pár ks /. Vichr bol systém pre Ka-50 a Su-39, ale plánovaný v 80 rokoch / koncom /, pre spoluprácu so super systémom Škval. Ten systém nebol na Ruské stroje neskôr zavedený / nie vo veľkom počte/ . Nakoľko išlo o raketu a navigačno / riadiaci systém z konca 80. rokov nastal problém - nemal ho kto vyrábať. Preto boli Ka-52 a Mi-28N prezentované s archaickými "Atakami" , ktoré nosili aj staré Mi-24V .Bolí síce uvádzané údaje o nových verziách týchto rakiet, ale.... zároveň boli uvádzané údaje aj o Hermesoch a tam e ticho.
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Napsal: 7/4/2013, 20:17
od Skeptik
Ano, máš pravdu, but:
1) Střely komplexu 9K121 Vichr pravděpodobně skutečně nebyly vyráběny v ohromném množství (i když vlastně nikdo neví v jakém byl), ale jeho použití v Čečensku je doložené = minimálně bojové zkoušky tedy proběhly.
2) Sériové verze Ka-52 nemají průzkumný-zaměřovací systém I-251 Škval, ale mají obdobný a výkonější systém GOES-451. A protože jako základní řízená střela je i nadále uváděna modernizovaná 9K121 Vichr, lze předpokládat, že GOES-421 zvládá navádět i tyto střely. Ostatně sdružuje v sobě TV a IČ kameru, laserovým dálkoměr a ozařovač cílů = vše potřebné.
3) Řízené střely komplexu 9М120 Атака-В byly do Ka-52 integrovány až v roce 2011, jako levnější a zároveň univerzální varianta k základnímu 9K121. Nazvat je ale "archaickými", zvláště pak jejich variantu 9M120M z roku 1998, která je do systému Ka-52 integrována, to vyžaduje opravdu hodně informací. Opět podotknu, že "papírově" tato "archaická" střela svými výkony minimálně odpovídá AGM-114K Hellfire. O srovnání s takovou archaičností jako je BGM-71E TOW 2A ani nemluvě
4) Je známo, kolik Ka-52 ruská armáda objednala. Kolik 9M120M Ataka a 9K121 Vichr bylo objednáno společně s nimi, nevím. Nepředpokládám ale, že by Rusové objednali nejmodernější vrtulníkový systém "bez střeliva".
A ještě na doplnění - náhodou jsem narazil na pár obrázků Ka-52 z výcvikového střediska. Tak se o ně dělím
http://www.webpark.ru/comment/letniy-ts ... rgke-ka-52
Dle opotřebení a zašpinění v kabině je vidět, že užíván je opravdu intenzivně.