Je známo že Rusko zadalo požadavek na vytvoření nového vrtulníku pro jejich letectvo který by se měl podobat spíše západním typům.Tento vrtulník by měl být náhradníkem pro Mi-24 Hind který už zastarává a je potřeba jej nahradit, taky měli rusové požadavky na radikální technické změny u nového stroje...změny...těch změn bylo víc co chtěli

Ale ne, jde o to že po velikých zkušenostech z války v Afghánistánu a teď naposled z Čečenska kdy se ruští piloti naplno seznámili s účinky raket země-vzduch které se staly jedinou pořádnou obranou jejich protivníků v boji se silně ozbrojenými vrtulníky. Ikdyž se rusové tak trochu chlapili tím že dokázali vytvořit silně vyzbrojený vrtulník který byl schopen navíc nést vojáky - Mi-24 po zkušenostech z těchto válek si uvědomovali nedostatky Hindů a proto se v nové zakázce měly vlastnosti jako dodatečná nosnost vojáků eliminovat - nový vrtulník měl mít pokud možno ce nejmenší velikost za použití silného pancéřování, silné výzbroje a skvělé obratnosti která by vrtulníky propůjčovala další možnosti - nový stroj měl být schopen boje za použití krytí v terénu.
Možní nástupci kteří spolu jednu dobu "bojovali" o post nového stroje v ruské armádě byli 2: Mi-28 Havoc a právě Ka-50 Hokum.
Hokum vzhledem k tomu že má lepší technické vlastnosti než Havoc se ale tím nástupcem nestal vzhledem k jeho pozdnímu zapojení do výběrového řízení a proto místo po Hindech začali v malé míře zaplňovat právě Mi-28,píšu v malé míře pže všichni určitě ví jak je to s financováním ruské armády. Jenže Ka-50 se do ruské armády taky začíná pomalu dostávat a to díky tomu že Havoc má některé nevydařené vlastnosti které mají být vylepšeny v jeho lepším provedení a to vrtulníku Mi-40. Tím rusové v Ka-50 uviděli nové světlo

Takže ke Ka-50 Hokum. Tenhle vrtulník je radikální v tom že ho "obsluhuje" jen jediný pilot který obsluhuje všechny systémy.O tomto je vedena taky rozvážná diskuse vzhledem k tomu že se to zdá mnohým jako velice namáhavé pro jednoho pilota, udájně prý až moc.Ostatně piloti sami se pokládají jako jednu ucelenou skupinu "elitu" ve vrtulníkovém letectvu ruska - ikdyž jich je trošek takže čemu se divit



Ikdyž toho o vlastních obranných systémech Vlkodlaka není moc známo,stejně jako o celém vrtulníku pže jsou na něho rusové docela hákliví

A to hlavní - zbraně na Ka-50.Základem je 30 mm kanon 2A42 který je umístěn na pravé straně a pilot může volit mezi 500 kusy munice exploztivní nebo protitankové.
Hlavními zbraněmi proti tankům jsou ruské naváděné střely ZT-3 Vichr/AT-9 - jenže tady se vytvořil malý nedostatek a to že Ka-50 nmá pomocné systémy které umožňují vlastní zaměření cíle pro tyto střely a pilot je tak závislý na zaměření od pěchoty,nebo od leteckých návodčích.
Dalšími zbraněmi jsou už klasická pouzdra s neřízenými raketami ráže 57,60 a 80 mm. Stále různé pumy, naváděné střely vzduch-země jako KH-25, řízené střely pro vlastní obranu před jinými letouny vzduch-vzduch R-73,R-60 a jiné. NA vnitřních závěsnících mohou být neseny i přídavné palivové nádrže.
V případě zasažení samotného stroje se může pilot po "odstřelení listů rotorů a odpoutání kabiny zachránit pomocí nouzového vystřelovacího sedadla Zvezda K-37.
Technické údaje
motory:TV3-117VK, výkon 1 660kW
max. rychlost: 350 km/h
dolet:250 km - bojový
dostup: 4 000 m
Rozměry
průměr hl. rotoru:14,50 m
délka i s rotorem:16 m
výška:5,40 m
Ka-50 má několik modifikací. Verze Ka-50 A to je klasická bojová verze.
KA-50N - to je noční verze která ma navíc v čele laserový oznaočvač FLIR a přídavný radar - vše montováno v přídi.
Ka-52B - to je verze která je dvoumístná a slouží pro průzkum a velení.
Ka-52EW - stroj pro radio-elektronický boj
Ka-52 - cvíčný stroj s 2 sedačkama.
Další modisikací Hokumu jsou nové stroje a to Ka-52 ty už jsou na jinou bázi - jsou daleko menší a obsahují lepší technické vybavení,jsou to ale zatím prototypy jsou ve fázi zkoušení.

