MiG-31 Foxhound

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17911
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Redboy samo.. myslím, že AIM-47 ani jinou než jadernou hlavici mít neměly. Ale je to už dávno co jsem se Falcony zaobíral. Třeba se pletu. Nicméně úprava pumovnice pro jadernou bombu by byla brnkačka.. tedy pokud by se do té pumovnice nějaká vešla.
Navíc externí podvěs je u takového letadla (logicky) ptákovina. Aerodynamický odpor by byl velký, nárok na konstrukci letadla a bomby rovněž. Takže by mi do velké míry klesly výkony letadla. Čistá "25" měla maximálku M3.12, ověšená pak M2,8. U SR-71 s podvěsem by to bylo podobné + snížený dolet vlivem vyšší spotřeby motorů.
ObrázekObrázekObrázek
Vladimír
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 486
Registrován: 9/7/2010, 10:34

Příspěvek od Vladimír »

Hektor píše:Pristáli niekedy MiG-25 alebo 31 v ČSR? Mám pocit že v rámci projektu Buran bolo vybrané ako záložné letisko v Budejoviciach a jedným z testov bolo aj pristátie a vzlet MiGu-25U ale to je len letmá a neurčitá spomienka.
Pokud se pamatuji dobře, z doby služby u PVOS, tak se uvažovalo o letišti pro Mig 25 u Hradčan. Tamní VPD by to bez problémů zvládla.

Vždycky mě pobavilo, když na pravidelný let SR - 71, který kopíroval hranice SRN/NDR + ČSSR z Greenham Common startoval hotovostní Mig 23 ze Žatce. Každopádně nás tím imperialisté sr.li, protože při takokvém letu zapínali na kopcích všechny mašiny a díky tomu, že nebyl dodržen harmonogram odběru elektrického proudu, vyúčtoval rozvodný podnik praporu měsíčně několik milionů penále a obvykle po 10. každého měsíce u praporu jezdila jenom sanitka, Š 105S velitele a jedna Avia na poštu a zásobování - nebylo na benzín a od 15. už nebylo ani na jídlo, tak jsme měli obden k večeři lečo (5 litrová lahev za 25 Kčs).
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17911
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

stejnou bžundu měli určitě i Izraelci, když koukali na své Mirage III a Phantomy2 jak bezmocně šplhají vzhůru za "25". A vymýšlejí různé pasti jak je dostat (stejně jako my) :wink:

Nicméně jako moderátor této sekce si další poznámky k MiG-25 ponechejte přímo do jejího vlákna. Toto je vlákno o MiGu-31.
Naposledy upravil(a) skelet dne 20/8/2010, 14:26, celkem upraveno 2 x.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

Ešte k možnosti podvesiť jadrovú bombu na trojmachový stroj:
Mig-25RB a BM mali možnosť nosiť bomby na externých závesníkoch.
Ale boli to špeciálne tepelne odolné bomby FAB-500T/TS, ktoré údajne znášali ohrev až nad 200°C.
Nukleárne nálože sú naopak tepelne značne citlivé a vo väčšine prípadov sú počas skladovania a prepravy trvalo pripojené na klimatizačné jednotky.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

skelet píše:Nicméně úprava pumovnice pro jadernou bombu by byla brnkačka.. tedy pokud by se do té pumovnice nějaká vešla.
Jak se to veme. Brnkačka asi ne, ale všechno jde, jen malé děti ne, těm to trvá rok. To by šlo říci, že by byla brnkačka upravit pumovnici F-102 pro jadernou pumu. A shodnem se na tom, že je to pitomost, že? Ta koncepce je podobná. Podobně jako je prostě blbost jaderná puma na MiGu-31... Zavěšení a použití jaderné zbraně není jen o tom, jestli ji tam pověsím. Při hrubé nadsázce jde říci, že ji přidrátuju třeba na Blaníka, ale její použití, bezpečnost, podpora.. jsou relativně složité věci, pro to je třeba poměrně dost času a peněz. Jak ve Spojených státech, tak v sojuzu byly tyto testy a koncepce použití poměrně obsáhle testovány typ od typu. To jsou stovky hodin letů s maketami, uzpůsobení, případně vývoj zbraně pro ten který typ atd. atd. atd.
skelet píše:Navíc externí podvěs je u takového letadla (logicky) ptákovina. .
V tomhle případě jistě, pokud by vznikla úročná verze na bázi A-12, tak by jistě šlo o interní provedení pumy. Vidíme to na základních prostředcích jaderného napadení u Spojených států té doby. Šlo by jmenovat základní představitele F-105, F-111, A-5. U nadzvukových strojů normální. Ale třeba MiG-25 je příkladem toho, že není vše nalinkované. Tam je taq puma ale jaksi navíc.
skelet píše:Aerodynamický odpor by byl velký, nárok na konstrukci letadla a bomby rovněž. Takže by mi do velké míry klesly výkony letadla. Čistá "25" měla maximálku M3.12, ověšená pak M2,8. U SR-71 s podvěsem by to bylo podobné + snížený dolet vlivem vyšší spotřeby motorů.
Maximálka MiGu-25RB s 4xFAB500 byla M2,35, pochopitelně klesl dolet a dostup. Jaderná puma se zavěšovala jedna pod trup, jestli mě paměť neklame (su v práci), tam byl vliv menší, asi, zhruba.. MiMochodem maximálka MiGu-25 je oficiálně M2,85.
Stíhací verze je pochopitelně mimo.

Nelezeme od migu a stíhaček pryč?
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
asija
poručík
poručík
Příspěvky: 782
Registrován: 16/9/2009, 12:00

Příspěvek od asija »

Nukleárne nálože sú naopak tepelne značne citlivé a vo väčšine prípadov sú počas skladovania a prepravy trvalo pripojené na klimatizačné jednotky.
proc je tomu tak? Jediny duvod co me ted napda by byla tepelna roztaznost exolozivnich cocek, ktere by pak mohly ztratit presne zakriveni.
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

skelet píše:.. myslím, že AIM-47 ani jinou než jadernou hlavici mít neměly. Ale je to už dávno co jsem se Falcony zaobíral. Třeba se pletu.
kopapaka píše: tu původně měla tvořit jaderná hlavice W-42 o síle 0,25kt TNT. Protože její vývoj byl zastaven, byla prozatímně použita klasická bojová hlavice o hmotnosti 45kg, odpalovaná bezkontaktním zapalovačem.
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=2543

Obrázek
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

asija píše:proc je tomu tak? Jediny duvod co me ted napda by byla tepelna roztaznost exolozivnich cocek, kter by pak mohly ztratit presne zakriveni.
Po pravde, prečo to tak je presne neviem. Ale tepelná rozťažnosť nebude jediný alebo hlavný dôvod - tých bude určite viac.
Tá dutá plutóniová guľa v náloži celkom dosť hreje aj "sama o sebe" - čo som čítal, u niektorých typov náloží to bolo i viac ako sto wattov. Okolo vysokovýkonné výbušniny, nepretržite pracujúca elektronika, batérie... - a všetko zabalené v dobre tepelne izolujúcom plášti či tepelnom štíte...
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Příspěvek od Julesak »

Pred časom tu bol dopyt po informáciách o výzbroji Migu-31. Z modelárskeho hľadiska to asi už nie je aktuálne, ale predsa pridám pár fotiek Migu-31 s podvesenou výzbrojou:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17911
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Lepší fotka, která ukáže jak je PLŘS R-40 se asi najít nedá
Obrázek
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17911
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Nízký průlet .. místy má zvuk jako Tie Fighter z hvězdných válek :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=aIPqO5HeczE

a pár pěkných záběrů včetně předletové přípravy a výhledu periskopu zadního pilotního prostoru
http://www.youtube.com/watch?v=VtreAn3Pfjo
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

Tiež pár videí:
http://www.youtube.com/watch?v=cWEUe1CU ... re=related
prototyp 31m s podvesenými R-77

Zveno MIG-31:
http://www.youtube.com/watch?v=mUDisB1K ... re=related

Tak tohto neviem pomenovať -frajer či furiant Gríša:

http://www.youtube.com/watch?v=TQBqviCW ... re=related
akim-cz
Příspěvky: 9
Registrován: 5/2/2011, 21:06

Příspěvek od akim-cz »

Tož lidičky já sem dostal od přítelkyně dárek a to let v migu 31 až do jeho dostupu a chvíli nadzvukem a snad prý i možnost vyzkoušení pilotáže,je to v rusku a bude to na konci května je to rožšířený výlet na 13dní kdy se budu účastnit předletových příprav,let v migu 29 a pak v migu 31.Takže pak počítejte že se po návratu pochlubím a pokusím se popsat svůj zážitek z tohoto letadla a pokusím se vyspovídat pilota a techniky jak to jen půjde tak snad budu vědět jaké je to s 31 v praxi.
Hektor
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1022
Registrován: 28/5/2008, 15:49

Příspěvek od Hektor »

Veríme, podobnú akciu vyhral nejakí šťastlivec od Gillete (v rámci mach3) a potom sa o tom chvastal v L+K. Vtedy som si ešte nemal čo holiť tak som bol strašne sklamaní že nemám šancu vyhrať. Podstatné ale je že mu dovolili fotiť a to celkom bohato, takže na nás silno mysli a všetko si pekne nafoť.
PS: nemá tvoja priateľka sestru?
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

To Hektor nemusíš si preto vešať ďalšiu ženskú na krk, stačí Ti min. 500 tácú + letenka a pobyt, viza dostaneš bez problémov, je to v rámci zvýhodneného turistického ruchu, záujem je aj tak veľký tak skôr ako 3 mesiace od zaplatenia si za knipel nesadneš. Čo sa týka fotodokumentácie letu a DVD tú máš v cene od profesionálov Itartass, ak Ti ešte hnijú peniaze môžeš si prikúpiť kombinézu aj pretlakový odev v ktorom si letel. Prilbu pokiaľ viem nepredávajú. V MiGu-29 Ti dovolia aj chvíľu pilotovať v 31-tke s tým nerátaj. Dosiahnutá výška a rýchlosť záleží od konkrétnych atmosférických podmienok, ale min. 23 000 m nad zemou a na chvíľu aj rýchlosť 2,5 Macha sa dosahuje v každom lete. Šťastlivci sa dostali aj na 2,7 Mach a výške cez 25 000 m. Zdravotný stav preveria špecialisti v rámci predletovej prípravy, omezenia sú: vek min.18, hmotnosť max. 100 kg, výška do 195 cm. Nakoniec to najdôležitejšie - jeden z kontaktov:

http://www.zlutaraketa.eu/41,mig-31-let-vesmirem.html
http://videoalbumy.azet.sk/mig-31/wLCUKEZTBY7SieH2/

Širšiu ponuku ponúkajú ruské stránky vrátane net-tlmočníka, pozor je tu vysoká šanca niekomu naletieť!
akim-cz
Příspěvky: 9
Registrován: 5/2/2011, 21:06

Příspěvek od akim-cz »

To někomu naletět je asi rýpnutí do mně že,nemusíš rýpat.Jinak cena té akce co jsem dostal já je daleko více než jsi napsal,jedná se o rozšířenou verzi s lety ve dvou letadlech.Za 500 máš jen jedno a seš tam pár dní.
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

Vôbec som nemyslel Teba, ani te neznám :) ruske akcie su v prepocte aj 800 a trvajú cca týždeň. Za tých 500 je skutočne len ubytovať, 2. deň základňa+ prednáška MiG-31, 3.deň príprava +let do 30 min. 4.deň Moskva+múzeum a hajde domov. Dúfam že máš lepší balík a prajem Ti to.
Hektor
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1022
Registrován: 28/5/2008, 15:49

Příspěvek od Hektor »

Ale zavesiť si na krk ženskú čo má peniaze!!!
Alebo nechcete ma adoptovať?

Zdravotný stav 100% som darca krvi takže to mám overené odborníkmi.
Aj kádroví posudok mám tip top, otec družstevník matka robotníčka.
Len tie financie nejak obstarať.
Uživatelský avatar
Ionor
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 877
Registrován: 18/6/2008, 03:56
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ionor »

Pokiaľ si aj darca orgánov, je tu možnosť...
Na fórum už neprispievam, smerujte svoje nezmysli na ostatných členov fóra...
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
akim-cz
Příspěvky: 9
Registrován: 5/2/2011, 21:06

Příspěvek od akim-cz »

ad absik prosím tě promiň já si tě spletl s jedním nepřejícím který do mě rýpal omlouvám se ti za to opravdu promiň,spltl jsem si tě

Jinak už to mám potvrzené přímo ze Sokola to je přímo to letiště u továrny,
takže vracet se budu 12 června a jen co se do toho dám tak vám to napíšu jaké to bylo.A musím dát za pravdu absikovi protože 31 opravdu nebudu moci zkusit pilotovat ale 29 určitě samozřejmě pod přísným dohledem.Já mám PPL-A ale to je na vrtule takže se těším,no uvidíme určitě se těžte na reportáž jak na 29 tak 31.Jinak kolik to celé stálo zatím já nevím(přítelkyně tají)ale je to přímo od kanceláře Sokola takže je to bez provizí kanceláří.A hotel máme 3hvězdičkový.no uvidíme. a absíku ještě jednou promiň Zatím
Odpovědět

Zpět na „Letadla“