Saab JAS-39 Gripen

Cokoliv o této skvělé severské zemi
Odpovědět
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11900
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Saab JAS-39 Gripen

Příspěvek od Zemakt »

No, já mám základ taky o cca jednu třetinu a více menší než faktickou mzdu.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4171
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Saab JAS-39 Gripen

Příspěvek od niko »

Jasne Zemakt, ale zeby mal niekto v armade v hrubom kvoli priplatkom dvojnasobok svojho zakladu a este nedajboze v cistom jak sa to tu pisalo je absurdne. A to vsetko minimalne a 280 ludi kazdy jeden. :lol:
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11900
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Saab JAS-39 Gripen

Příspěvek od Zemakt »

Jsem myslel že se celou dobu bavíme o hrubém. A příplatky máš pevně dané platovým vyměrem, tedy měsíc co měsíc. Pak jsou ještě jiné, třeba za pohotovost či přesčasové hodiny a odměny samozřejmě. Ty mohou být jiné nebo žádné. Jinak těch 7000 bych spíš tipoval na doktorský plat. Nicméně pointa tohoto flame byla zamýšlená zcela jinak, tj. že pokuď nemáš pevně danou metodiku jak počítat nákladovost letové hodiny, je to celé o ničem. Proto jsem i před tím psal o nákladech čistě za palivo, mazivo, aj. podobné položky. To jsou pevná a relevantní data.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4171
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Saab JAS-39 Gripen

Příspěvek od niko »

Zemakt suhlasim. Ono realita je taka, ze kazda krajina, alebo povedzme prevadzkovatel, bude mat rozdielnu cenu letovej hodiny. A taktiez sa ta cena letovej hodiny bude rok od roka menit. Nie len kvoli veku lietadiel, ale aj kvoli rozdielu vstupnych cien. Preto nejake niekolko rokov stare porovnanie cien od janes bez casoveho ohranicenia a urcenia, ci je to all in naklad, alebo len cena paliva a povedzme plynov a maziv nema vobec ziadnu relevanciu.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11900
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Saab JAS-39 Gripen

Příspěvek od Zemakt »

Souhlas, a proto na scénu nastupuje selský rozum a příměr o šestiválci. V případě Gripenu, i potřebnému minimu člověkohodin na jednu letovou hodinu. To je také známý údaj. Ale přesnou částku zkrátka nejsme schopni rozklíčovat. Takže jen suché konstatování, Gripen bude mít letovou hodinu nepřekvapivě levnější. O kolik? Těžko říct.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4171
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Saab JAS-39 Gripen

Příspěvek od niko »

To jednoznacne. Ono pri porovnani s F-15 podla mna vobec nie je co riesit. Ako pises, tam to da sedliacky rozum.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Saab JAS-39 Gripen

Příspěvek od Wasp »

Někdo nějaký kokrétní čísla na F-15 ?
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4171
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Saab JAS-39 Gripen

Příspěvek od niko »

Za ake letectvo ? Pre aky stary stroj ? Kde je lokalizovany - doma, v zahranici? Ktora letka - ci bojova, ci standardna atd atd. Ale priemer vsetkych tychto cien robi urcite kazdorocne USAF. Co by tu ale par ludi malo pochopit je, ze cena letovej hodiny je parameter, ktory sa neustale meni od krajiny ku krajine a v priestore aj case a hlavne nie je stabilny. Niekedy moze byt letova hodina lacnejsieho lietadla drahsia, ako u vykonnejsieho. Vid. perfektny priklad slovenskych MIG-29 s cenou letovej hodiny 50.000 €. Co je viac ako malo svojho casu USAF na F-35.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Saab JAS-39 Gripen

Příspěvek od Wasp »

Všechny data co k Eaglu najdeš, nedělám rozdíl :-D Ale jako letectvo - celek. Jednotlivé jednotky bych posuzoval až pokud by šlo o krajnosti.
Jasně že je rozdíl třeba začátek služby, kdy je idea dosáhnout toho co se naplánovalo. Prostředek služby, kdy je vše zaběhlé a stroje šlapou a konec služby, kdy stroje nešlapou a stroj se třeba ocitne na okraji zájmu.
Zajimalo by mě jestli tento stroj dosáhl v turnaround a člověkohodínách při obsluze toho co si tehdy v sedumdesátkých napsali na papít.

Abych nebyl OT.
Podle mě je Gripen spíše úspěšný. Saab chtěl více, ale, přeci jen, vzhledem k tomu všemu co se stalo za posledních 20 let v leteckém světě, jsou jeho prodeje celkem OK.
Švédi jsou limitováni svoji nízkou politickou silou a i tím, že jejich letadlo má americké technologie. Jsem rád že Gripen tady je. Kopnu si do F-35, to letadlo je tak strašně škaredý že líbat přejetou ropuchu na cestě mě příjde zajimavější než se dívat na videa s ním. Kdyby byl Gripen v takových počtech na světě jako američan, ta jeho cena provozu a samotná cena letadel by byla hódně zajimavá.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Saab JAS-39 Gripen

Příspěvek od Skeptik »

niko píše:Co by tu ale par ludi malo pochopit je, ze cena letovej hodiny je parameter, ktory sa neustale meni od krajiny ku krajine a v priestore aj case a hlavne nie je stabilny.

Niekedy moze byt letova hodina lacnejsieho lietadla drahsia, ako u vykonnejsieho. Vid. perfektny priklad slovenskych MIG-29 s cenou letovej hodiny 50.000 €. Co je viac ako malo svojho casu USAF na F-35.
První část ... absolutní souhlas

Druhá část ... každé letadlo, které nelétá (třeba proto že není na palivo), má extrémně drahou letovou hodinu.

Jediné co je porovnatelné jsou náklady na letovou hodinu u relativně velké flotile letadel, která nalézají ročně stejný počet hodin (tedy výpočet).
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4171
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Saab JAS-39 Gripen

Příspěvek od niko »

Skeptik, na Slovensku nie je na palivo ? :D Neblazni kamos, to bol stav mozno v 90tych rokoch, dnes migy u nas nelietaju hlavne pre ich zly technicky stav. Rovnako ako v Bulharsku. Ale inak suhlasim. Tym, ze nelietaju, predrazuje to ich letovu hodinu.

Wasp: Gripen samo o sebe nie je zla konstrukcia a lietadlo to je dobre. Zial vo svete sa nedokazala vyraznejsie presadit ci uz z dovodu politiky, alebo jeho exotickosti v dobe, kde boli americke a ruske lietadla za kazdym rohom a pre perspektivnych zaujemcov bola preto kupa znameho stroja bezpecnejsia. Osobne som ale rad, ze sa tento vyrobca v Europe drzi. Je dobre tu mat aj produkciu lahkeho stihaca.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Saab JAS-39 Gripen

Příspěvek od Skeptik »

niko
To byl jen příklad (nejabsurdnější co mne napadlo). Nemělo to nic společného se slovenskými MiGy.
Nicméně pokud je důvodem nízkého náletu nedostatečná údržba kvůli nedostatku peněz ... jak tvrdil velitel slovenského letectva po tom nepochopitelném frajeření, co skončilo katapultáží ... tak je to totéž jako "nedostatek paliva" či "nedostatek pilotů".
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4171
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Saab JAS-39 Gripen

Příspěvek od niko »

Neviem o tom, ze by OS SR mali problem s udrzbou kvoli peniazom. Prave naopak, do Migov sa nalieva penazi az az, len zmluvy su postavene uplne nevyhodne pre OS SR. A to uz z kadeakych historickych dovodov, ktore tu nechcem rozoberat. V zasade bola chyba prejst na bezgeneralkovy system a dotiahnut tych 20 ruskych technikov na Sliac namiesto generalok. Ak by sa bolo ostalo pri generalkach, hoci aj v Rusku-Bielorusku, lietadla by boli v lepsom stave.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Saab JAS-39 Gripen

Příspěvek od Skeptik »

Možná má velitel slovenského letectva špatné informace :wink: :lol:
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4171
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Saab JAS-39 Gripen

Příspěvek od niko »

Nemyslim si, ze by som bol v niecom v rozpore s velitelom letectva. Ze sa nadava, ze nie su peniaze. Jasne, ze hej pri letovke za 50.000 €, bodaj by aj nie.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Saab JAS-39 Gripen

Příspěvek od Skeptik »

Tak ještě jednou ... cena letové hodiny je funkcí náletu.
Sám jsi na to upozorňoval.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4171
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Saab JAS-39 Gripen

Příspěvek od niko »

No a ? Co to ja popieram ? Tak to pre istotu zhrniem. Platime neskutocne peniaze RSK Mig za to, ze nase lietadla sice kvoli technickym dovodom nelietaju, ale su oficialne zmluvne vedene ako letuschopne. Na to je samozrejme naviazana vysoka cena letovej hodiny. To, ze sa taka zmluva niekedy podpisala a ze sme dnes v situacii, kedy s Rusmi musime podpisat prakticky hociaku servisnu zmluvu, aj keby si tam napisali, ze slovensky pilot musi lietat iba v brade deda mraza je uz ina vec a hlavne na dlhu debatu. Aby som parafrazoval Bohusa z K.rvahosigutentag, budme radi, ze je to cele coskoro za nami.
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Saab JAS-39 Gripen

Příspěvek od Julesak »

A teda plní RSK Mig tú zmluvu, čo má s nami podpísanú, alebo nie?
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4171
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Saab JAS-39 Gripen

Příspěvek od niko »

Julesak je to zlozitejsie. RSK ma garantovat denne 8 lietadiel v prevadzke. Z toho ale mozu byt len 4 letuschopne. Cize prakticky to moze vyzerat tak, ze 3 lietadla su v hotovosti letuschopne, jedno je na vycvik pre 9 pilotov a 4 v hangaroch na mensich opravach, tecucich olejoch, vypadnutych vyskomeroch atd. Co su aj najcastejsie poruchy. Cize aj ked RSK splni podmienky zmluvy a vsetko je pravne v poriadku, mame na vycvik 9 pilotov len jedno jedine lietadlo. Cize podla hesla: operacia uspesna, len pacient zomrel.
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Saab JAS-39 Gripen

Příspěvek od Julesak »

No ale to je potom problém MO SR, ktoré takú zmluvu uzavrelo, nie RSK Mig.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Odpovědět

Zpět na „Švédsko“