Stránka 67 z 145

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/8/2022, 10:15
od Shania
Lynx píše: 1/8/2022, 22:17 OK, to beriem. Ktoré iné lietadlo vie letieť 1,8M s tým co ste napísali?
I ten Mach 1,8 neni prakticka rychlost pro E/EX, museli by se zbavit A/G CFT.

1,8M da cela rada stroju, musis pouze pocitat s tim, ze trva hodne dlouho a stoji to hodne paliva se na tuhle rychlost dostat, takze cca 5-10min a tak 100-150km.

Takze je to spis o tom, pro ktere stoje je to prakticka rychlost a v jakem pripade. Jeslti je to ze zeme, nebo od tankeru, atd... Min tohle F-22, F-15C, Eurofighter, Su-27+, F-16 i kdyz bezne s tolika AAM nelitaji, to stejne Rafale.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/8/2022, 10:38
od Flogger G
Tohle je pro F-15 praktická max. rychlost s vnějšími podvěsy. Vyšší rychlostí se létá akorát při úprku z boje.
Kolik dá s vnějšímy bandaskami na petrák F-35?

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/8/2022, 10:47
od skelet
F-35 bandasky používá jen v beast modu, jinak ne. Takže bezpředmětná otázka.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/8/2022, 10:56
od Flogger G
Takže beru otázku zpět.
A jak to dopadne při podvěsu dvou nebo čtyř střel pro manévrový boj? Zatím nemají nic do zbraňového prostoru a musí to vozit pod krovkama.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/8/2022, 11:56
od Shania
Flogger G píše: 2/8/2022, 10:38 Tohle je pro F-15 praktická max. rychlost s vnějšími podvěsy. Vyšší rychlostí se létá akorát při úprku z boje.
Kolik dá s vnějšímy bandaskami na petrák F-35?
F-35A max rychlost je omezena umele, stroj je schopny letet rychleji.

Externi podvesy pro Aim-9X nemaji prakticky vliv na letove vlastnosti.

Tady mas nejpomaleji akcelerujici verzi C

S 6x mk84 v nadzvukove rychlosti

Obrázek

Takze to shrnu, F-35 muze naprosto bezproblemu litat maxilani rychlosti s plnou interni vyzbroji, tedy i veci tezsich jak 2x mk84. A muze tak letet dost dlouho.
Nic co tohle taha takovy naklad externe takhle rychle litat nebude. Mozna tak Mig-31.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/8/2022, 12:51
od Arthur
Gripen versus F-35. Nebylo by správné na americký letoun hned kývnout
zdroj: https://www.lidovky.cz/nazory/gripen-ve ... azory_lros

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/8/2022, 13:09
od Shania
Arthur píše: 2/8/2022, 12:51 Gripen versus F-35. Nebylo by správné na americký letoun hned kývnout
zdroj: https://www.lidovky.cz/nazory/gripen-ve ... azory_lros
je to zamcene, asi budes muset clanek odemknout a nebo text zkopirovat.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/8/2022, 14:54
od Flogger G
Asi jsem přišel o část IQ - jak je rychlost F-35 omezena uměle? To se při určitém dosaženém Machu již nezvyšuje výkon motoru nebo se otevřou aerodynamické brzdy? Ptal jsem se na maximální rychlost letadla s podvěsy ve stíhací konfiguraci. Obrázek byl již na nějaké předchozí stránce.
Takové proudění je vidět na těsně podzvukové rychlosti. Při nadzvuku by to bylo velmi ostře ohraničeno šikmou rázovou vlnou rozbíhající se kuželovitě od tělesa střely či pumy.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/8/2022, 14:59
od Arthur
Gripeny jako možná budoucnost českého letectva – řešení pro případ neúspěchu akvizice F-35
zdroj: https://www.czdefence.cz/clanek/gripeny ... izice-f-35

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/8/2022, 15:03
od skelet
Ve stíhací konfiguraci má F-35 na vnějších podvěsech 2x AIM-9X, ty asi budou mít těžko nějaký velký odpor. Takže tam bude ta jeho maximálka rovna M1,6.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/8/2022, 15:13
od Flogger G
Díky, skelete, to si musím uložit - 1,6M.
Ono není nějaké umění dosahnout vysokých rychlostí s nákladem, jež nevyvozuje aerodynamický odpor - v uzavřeném zbraňovém prostoru. To dokládají rychlé úniky ruských Tu-160 s ukrytou výzbrojí japonským F-35 nad vodami Japonského a Východního moře.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/8/2022, 15:21
od Zemakt

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/8/2022, 16:05
od Flogger G
Díky, Zemakt. Tak i modernizované C/D mají mít možnost využití střel Meteor a IRIS-T, jako nové E/F.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/8/2022, 16:15
od Arthur
Písal som to už minule. Čo sa týka Gripenu C/D resp. prechodu na F-35A tak je to poradoxné pre letectvo, ktorého armáda nevyužíva (alebo nevie využiť alebo len nechce) pri JAS-39 Gripen C/D Block 1 ani plnú "softwarovú" podporu štandardu MS20 Block 2.2 pričom sa stále plánujú aj nové modifickácie Block 3 a Block 4.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/8/2022, 16:34
od Flogger G
Tvoje vyjádření chápu, částečně s ním i souhlasím, Arthur. Jenže s potentáty volenými ani armádními nic nesvedeme.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/8/2022, 16:59
od Wasp
Motor PW-220
F-15E s CFT + Lantirn + podtrupová PPN + 4* AIM-9 + 12 mk.82 má maximální tabulkovou rychlost 1,25M
F-15E s CFT + Lantirn + 4*AIM-9 + 12* MK.82 - 1,45M
F-15E + 4*AIM-7 - 2,45M

Motor PW-229
F-15E ( vzletová váha 62 000 liber) s CFT+ Lantirn + podtrupová PPN + 4*AIM-9 + 12* MK.82 má maximální tabulkovou rychlost 1,6M
Akcelerace :
stejná konfigurace, 10 000 ft. 0,45M -1,2M - 144 vteřin
40 000 ft. 0,8M - 1,6M - 720 vteřin.
Jde o nejlepší časy.

Z uvedených letadel které +- létají rychlostí F-15 bych si nebyl jistý u F-16, ta bude ztrácet a Rafale.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/8/2022, 17:00
od Wasp
Arthur píše: 2/8/2022, 16:15 Písal som to už minule. Čo sa týka Gripenu C/D resp. prechodu na F-35A tak je to poradoxné pre letectvo, ktorého armáda nevyužíva (alebo nevie využiť alebo len nechce) pri JAS-39 Gripen C/D Block 1 ani plnú "softwarovú" podporu štandardu MS20 Block 2.2 pričom sa stále plánujú aj nové modifickácie Block 3 a Block 4.
Už minule jsem si všiml a souhlasím :up:

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/8/2022, 17:01
od skelet
Myslím si, že kdyby byl ve výběru F-15EX, tak bys s Arthurem nesouhlasil 🤦‍♂️😁

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/8/2022, 17:02
od Wasp
skelet píše: 2/8/2022, 17:01 Myslím si, že kdyby byl ve výběru F-15EX, tak bys s Arthurem nesouhlasil 🤦‍♂️😁
Myslím si že je to hloupost.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 2/8/2022, 17:15
od skelet
Jen to odmítáš připustit.
S Grilem C se to má tak, že za deset let bychom museli udělat nové výběrové řízení, kde by byl ve výběru prakticky jen jeden letoun, a to F-35. Možná bude k dispozici KF-21, ale to je vše.
Linka Gripen E bude zavřená, neb jsme prakticky poslední šance, aby jlho ještě někam prodali.
Všechny cesty vedou jedním směrem...