Hlavně ohledně prohlášení nějakého směru za ideologicky nepřípustný - protože vyvráceno sestřelení kanonem (třeba ze Su-25) zdaleka není. A ve skutečnosti !!! žádný důkaz zásahem Buku není !!!
Důvody:
1. Nepřipadají vám ty průstřely v troskách letadla jaksi kulaté ? Kulatých je tam hodně. Je to vidět hlavně na poškození těch vnitřních plechů, tam kde dopad projektilu byl kolmý. Nemůžu si pomoci, ale průstřel fragmentem z hlavice Buku musí vypadat jinak. Hlavice Buku má válcový tvar, plášť je svařený ze dvou vrstev kalených ocelových, asi 20x20x5 mm velkých kousků. To přece nemůže udělat kulatý otvor, ani vzdáleně. A takových je tam plno.
2. Na kusu rámu kabiny a plechu kolem něj je to vidět také, hlavně zezadu. Zepředu je patrné, že je díl ze dvou vrstev, tenké vnější, asi nějaké letecké slitiny Al..., spodní tlustší, také nějaká slitina. A ta horní je v místě penetrace potrhaná. A to že hodně, více než by udělal zpětný výron materiálu při průstřelu nebo aerodynamické síly. Vypadá to ... přesně jak po zásahu trhavě-průbojného granátu z leteckého kanonu. Výbuch tenkostěnného granátu potrhal vnější potah, ocelový/wolframový/DU podkaliberní penetrátor pronikl dovnitř další vrstvou. Kulatou dírou (což nemusí být vždy, někdy se materiál trhá, díra je oválná atd). Jaký je asi průměr těch děr ? Co kdyby seděl k průměru podkaliberního penetrátoru munice ráže 30 mm ? Nemáte tady někdo obrázek, jak je taková věc velká a jak vypadá ? Děr vyložené kulatých je v tom mnoho, fakt to nevypadá na průrazy předfragmentovaných cca 20x20x5 mm střepin. Spíš něčeho válcového. :-)
To jsou důkazy, které máme celou dobu přímo před očima.
Ohledně bájí a nesmyslů o Su-25:
Su-25 má udávaný dostup 7 km. Ale to je omezeno nepřetlakovou pilotní kabinou, ničím jiným. Má to normální kyslíkový dýchač a vybavení pro výšky jako běžná letadla, třeba stíhačky z druhé světové. Tedy pokud se s tím letí výše než 7 km, pilot riskuje zdravotní problémy asi stejné, jako měli výškoví letci z druhé války, kdy také nenosili ani kompresní obleky a létali v nepřetlakových kabinách jen s kyslíkovým dýchačem. Motory vyšší výšky umí, nakonec jsou velmi naddimenzované, protože jednak je nosnost letounu 7 tun (záleží na nadmořské výšce působení a teplotě vzduchu - v Afghánu to bude o něco míň), druhak je to schopné stoupat na jeden motor (rezerva pro poškození palbou).
Nevím, jak je to s výškovostí motorů, ale známý od letectva, co s tím před téměř 30-ti lety létal v ČSLA, se zmiňoval, že při letech s tím "přeskakovali bouřky", když bylo blbé počasí. Do 12 km výšky.
Dvojkanon GŠ-30 na kyvadlovém principu má kadenci nad 2000 ran/min, tedy přes 30/s. Účinný mířený dostřel (s laserovým dálkoměrem a gyroskopickým zaměřovačem, což Su-25 má) je přes 2 km. Kdyby to pilot nasypal do čumáku Boeingu zepředu, nevypadalo by to zrovna tak jak to vypadá z těch trosek ? Funguje to tak trochu jako brokovnice, při té obrovské kadenci.
Ohledně hypotetického sestřelu kanony, pokud se to někomu zdá nesmyslné a nemožné - bez radaru, bez raket, bez výškového obleku, bez přetlakové kabiny, bez navádění ze země, ... tak potom budou asi nesmyslné všechny sestřely bombardérů z druhé světové, kde k podobným věcem docházelo běžně - i na vstřícném kursu, byla to oblíbená metoda, jelikož se tak dalo vyhnout obraně letadel.
Další nepřímá indicie, že vše mohlo být úplně jinak je v tom, že start a let rakety z Buku nikdo neviděl. Nenatočil. Nevyfotil (fotka od kyjevských je fake - slabá stopa, jiné mraky, žádní svědci na místě). Trosky spadly na moc malou plochu. Po dopadu trosek hořelo palivo (při výbuchu hlavice Buku bouchne sekundárním zapalovačem i motor a kousky nespálené tuhé pohonné směsi zapálí unikající palivo ze zasaženého letounu, tedy palivo vyhoří a zbytek se rozfouká, než to dopadne na zem; že by se zachovala nějaká celá nádrž - nepravděpodobné). Podle radarových záznamů letadlo ještě chvíli letělo - balistický pád začal až cca 3 minuty po zásahu - tedy rozpadlo se na kusy až později, asi vlivem aerodynamických sil; při zásahu Bukem obvykle následuje výbuch paliva (a neříkejte, že kerosen nebouchá - copak nevybuchl TWA800

Zkrátka, nemyslím, že by tato varianta byla vyvrácena, zavržena, pokořena (ačkoliv odsouzena byla jako ideologicky nepřípustná, proruská, až přímo trollovská).
Jsem zvědavý, co se najde na místě katastrofy: čtvercové ocelové fragmenty z hlavice Buku nebo válcové ocelové/wolframové/uranové penetrátory z 30 mm kanónových nábojů ?