MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

ZZZ, je to jeho názor.
Instruktor, maintaince, ale bylo by zajimavé najít třeba polské rozhovory s piloty Migu-29. Ale myslím si že používejí verze které popisuje indický pán, a indický pán mluvil o modernizacích, tedy snad nebudeme proti sobě dávat letadla z 1991 a 2014, ale vyplívá z toho to, že s modernizacema je Mig-29 plně srovnatelný s F-16.
Juraj Tichy
F-15 nemá taky omezovač g.
Má to výhodu v tom, že pilot se může dostat za hranu, když to potřebuje a nevýhodu úplně stejnou, že může díky tomu dojít k destrukci letadla, častěji se spíše dole mění křídla.
Létat takto ale vyžaduje větší tréning.
S omezovačem g je létat na hraně jednodušší.
Naposledy upravil(a) Wasp dne 10/6/2020, 19:43, celkem upraveno 1 x.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

V rozhovoru není specifikovaná verze 29 ani F-16, podle mě mluví obecně.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od zzz »

Wasp píše:V rozhovoru není specifikovaná verze 29 ani F-16, podle mě mluví obecně.
Kdybys napsal, že pan Harish Masand je vyznamenaným veteránem z války v roce 1971, tak čtenáři by to mohlo docela napovědět asi z jaké doby jsou jeho zkušenosti s MiGem-29
https://hushkit.net/2019/08/12/flying-f ... sh-masand/
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

Mám za to že pokud byl instruktor a je nebo byl letecký maršál , asi jeho názory dokáží být relevantní. Datum vydání článku 2019 se mi zdálo docela aktuální, tedy můžou si palbáci udělat názor sami a buď - myslet si že zůstal v devadesátých letech, nebo mluví více aktuálně a obecněji.
Mluví o opravdu zajimavých věcech.
Ale už jsem psal že :
Bylo by dobré přinést rozhovor třeba s polským pilotem, ale snad nebudeme proti sobě stavět 9-12 který je lehce modernizovaný s F-16 Block 52+.
A nebo polské Migy mají nějakou hloubkovou a výkonostní modernizaci ?
Naposledy upravil(a) Wasp dne 10/6/2020, 20:49, celkem upraveno 2 x.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4675
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od niko »

Wasp: Hlbkovu modernizaciu polske MIG-29 nemaju.
Chlapi, je sice pekne, ze vsetci piloti, koti skoncili karieru do roku 1995 povazuju MIG-29 za super lietadlo, ale dnes je rok 2020. Väcsina prevadzkovatelov sa MIG-29 vo velkom zbavuje, v ratanie Ruska a novych zakaznickov je ako safranu. To lietadlo neuspelo technicky, bojovo a dnes uz ani obchodne.

Skeptik nechcem sa tostat do roviny teoretizovania. MIG-29 si v Srbsku, ano nikde inde bojovo ani neskrtov. To je fakt, ktory nemozno odargumentovat vyhovorkou, ze: nooo ale neboli vhodne podmienky nasadenia. Jo nikdy v historii toho typu neboli.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

Myslím že si pořád nerozumíme a plácáme se dokolečka.
V čem Mig-29 jako konstrukce selhal a proč se to nedá napravit.
Třeba tato otázka nám pomůže.
Já vnímám Mig-29 jako F-16, ovšem liší se pro mě ve dvou parametrech, které zásadně určují které letadlo je v čem lepší.
Dva motory a kratší dolet Migu 29.
Dva motory mají výhody v lepších výkonech ale jsou náročnější na údržbu.
Kratší dolet je dán předpokládaným nasazením a měl být upraven u verze M.

Avionika se dá vždy aktualizovat na dnešní standard.

Já nevidím, mimo špatného přístupu firmy Mig a to že jde o ruské letadlo žádné vážné důvody konstrukce Migu 29, aby se dalo mluvit o špatném letadle, překonaném, atd.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od zzz »

Wasp píše:Mám za to že pokud byl instruktor a je nebo byl letecký maršál , asi jeho názory dokáží být relevantní. Datum vydání článku 2019 se mi zdálo docela aktuální, tedy můžou si palbáci udělat názor sami a buď - myslet si že zůstal v devadesátých letech, nebo mluví více aktuálně a obecněji.
Mluví o opravdu zajimavých věcech.
Ale já nemám nic proti, ať si "každý udělá svůj názor". Jen jsem měl možná větší očekávání než Ty, když jsem viděl jaký rozhovor jsi annoncoval. Doufal jsem, že bude vzájemného porovnání mezi jednotlivými verzemi MiGu-29. Neboť Indie je asi nejzkušenější uživatel MiG-29 (myslím jak v letectvu a to až k UPG, tak v námořnictvu). Osobně bych si tipnul že nejnovější znalosti citovaného pilota jsou z devadesátých let.

IMHO zdaleka tak rozsáhlé znalosti o různých verzích MiGu-29 (jako jsou v Indii), nemá druhý nejzkušenější uživatel - Alžírsko.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Wasp »

Psal jsem že verze nepsal a že mluvil obecně. Omlouvám se že jsi čekal více, nenašel jsem zatím žádný lepší rozhovor na téma Mig-29 a tento je rok starý.
Ale na YT najdeš anglický rozhovor s pilotem co má asi 800 hodin na Migu 29. Třeba tam bude něco zajimavého.
Odkaz
https://www.youtube.com/watch?v=YFw1iVmY2L8&t=436s

Tady je rozhovor který pak přepsal Hush Kit, indický Air Marshal
https://www.youtube.com/watch?v=l1X4IYYYDVk
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od zzz »

Wasp píše:Omlouvám se že jsi čekal více, nenašel jsem zatím žádný lepší rozhovor na téma Mig-29 a tento je rok starý.
(...)
Ne, není třeba se omlouvat. Díky!
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4675
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od niko »

Wasp píše:Myslím že si pořád nerozumíme a plácáme se dokolečka.
V čem Mig-29 jako konstrukce selhal a proč se to nedá napravit.
Třeba tato otázka nám pomůže.
Já vnímám Mig-29 jako F-16, ovšem liší se pro mě ve dvou parametrech, které zásadně určují které letadlo je v čem lepší.
Dva motory a kratší dolet Migu 29.
Dva motory mají výhody v lepších výkonech ale jsou náročnější na údržbu.
Kratší dolet je dán předpokládaným nasazením a měl být upraven u verze M.

Avionika se dá vždy aktualizovat na dnešní standard.

Já nevidím, mimo špatného přístupu firmy Mig a to že jde o ruské letadlo žádné vážné důvody konstrukce Migu 29, aby se dalo mluvit o špatném letadle, překonaném, atd.
Podla mna je zla cela koncepcia MIG-29. Je to subojove lietadlo primarne urcene na dogfight v dobe, ked sa vzdusny boj na kratku vzdialenost prakticky nerealizuje v bojovych operaciach. S dosahom radaru 70 km a rakiet 25 km proste na BVR vela vody nenamuti.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Skeptik »

niko píše:Skeptik nechcem sa tostat do roviny teoretizovania. MIG-29 si v Srbsku, ano nikde inde bojovo ani neskrtov. To je fakt, ktory nemozno odargumentovat vyhovorkou, ze: nooo ale neboli vhodne podmienky nasadenia. Jo nikdy v historii toho typu neboli.
Jenže to není teoretizování.
To je jen krutá realita zkurvené války. Zvláště je-li vedená proti několikanásobně silnějšímu agresorovi.
A co se té, neustále omýlané, "neúspěšnosti" MiGu-29 týče, tak on opravdu nikdy nepůsobil za rovnocenných (nebo rovnocennosti se alespoň trochu blížících) podmínek.
Logicky, do bojů se dostal až po rozpadu SSSR a když bojoval, tak vždy na straně slabšího.
S moderními západními letadly se MiG-29 potkal pouze 2x.
V roce 1991 ve Válce v Zálivu kde, ačkoli irácké letectvo jednoznačně tahalo za kratší provaz, nedopadly zas tak špatně. Jak už jsem psal, dvě sestřelená britská Tornáda a poškozená F-111 a B-52 oproti 3 ztraceným MiGům-29 není při té přesile zas tak špatné.
V roce 1999) při napadení Jugoslávie, kde ale pouhých 14 MiG-29 (v relativně špatném technickém stavu) čelilo víc jak 1.000 letadlům NATO.

Fakt netuším, co je na tom tak těžké na pochopení?
OK, pojďme to otočit. Napiš, prosím konkrétně, ve kterých konfliktech byly MiGy-29 v situaci, kdy měly aspoň trochu šanci ... a neuspěly. Mě takový případ opravdu nenapadá.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Skeptik »

niko píše:Podla mna je zla cela koncepcia MIG-29. Je to subojove lietadlo primarne urcene na dogfight v dobe, ked sa vzdusny boj na kratku vzdialenost prakticky nerealizuje v bojovych operaciach. S dosahom radaru 70 km a rakiet 25 km proste na BVR vela vody nenamuti.
niko, sorry, ale ty si to fakt představuješ jak Hurvínek válku :( ... nebo jak puberťák od flight simulátoru.

Stíhací letadla přeci vždy působí s nějakou podporou ... pozemní radary AWACS atd.
Nikdy ne sami. A když sami, tak už je něco hooodně špatně.

Vlastní radar se zapíná až v terminální fázi ... není důvod proč se prozradit dříve. Pro tento účel je i těch 70 km dostatečných ... ale upozorňuji, že to je hodnota pro původní radary z poloviny 80-tych let 20. století. To je 35 let starý radar !!!
Takže ho srovnávej s AN/APG-66 z původních F-16A, s dosahem do 50 km.
Moderní verze Žuku s PESA anténou, o těch s AESA anténou ani nemluvě, jsou zcela někde jinde.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od kenavf »

niko píše:...
Podla mna je zla cela koncepcia MIG-29. Je to subojove lietadlo primarne urcene na dogfight v dobe, ked sa vzdusny boj na kratku vzdialenost prakticky nerealizuje v bojovych operaciach....
Prečo si myslíš že je primárne určené pre dogfight?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4675
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od niko »

Skeptik: Nebudem na tie okrajove veci reagovat, lebo by sme to tu rozoberali tyzden.
Takze. pri kampani NATO vs. Srbsko nestalo 14 lietadiel voci 1000, ale 240 srbskych lietadiel voci 1000 lietadlam NATO. Ono na obidvoch stranach bola predpokladam väcsina lietadiel nebojova. V samotnych leteckych subojoch sa stretalo poväcsinou 10-15 bombarderov chranenych doprovodom jedneho stihacieho roja-4 lietadla. Srbi väcsinou utocili vo dvojiciach. Cize suboj bol takmer vzdy s doprovodom a utociacimi Srbmi v pomere 1:2, max. 1:3. Pre rychly utok a nasledne rychly utek na zakladnu Srbi nemali vobec zle sance oproti lietadlam NATO, ktore ak by sa pustili do intenzivnejsieho dogfightu, boli by velmi rychlo bingo fuel, kedze leteli na jedno az dve dotankovavania vo vzduchu.

Ano, kazdy vzdusny boj sa odohrava v nejakom prostredi radaroveho obrazu, PVO atd. A ano, letecky zväz spojencov bol odhaleny srbskou PVO, ktora zdvyhla hotovost, cize mali radarovy obraz, ked dokazali navadzat dvojice lietadiel na utocne zväzy a postrelovat ich raketovou a hlavnovou PVO. Srbska PVO pokial viem nebola umlcana pocas celej vojny. Ved sa z NATO este media smiali, ze ako srbsky low tech vybabral s americkym high tech. Americka F-117 bola zostrelena len 3 dni po tom velkom suboji F-15 a F-16 s Mig-29 zo dna 24.3.1999, ktory sme rozoberali a americka F-16 C iba dva dni pred zostrelenim Pavlovica :!: Nie je teda pravdou, ze by Srbi v case tych velkych stretov MIG-29 s lietadlami NATO nemali ziaden radarovy obraz a nefunkcnu PVO.

Vojna v zalive 1991: MIG-29 ma na konte poskodenie F-111 a B-52, ziadne zostrely dvoch Tornad MIGu-29 pripisane nie su.

Kenavf: A na co ine je urceny ? Je to cistokrvny stihac s velmi obmedzenou schopnostou posobit proti pozemnym cielom a s velmi obmedzenymi BVR schopnostami. Vyslovene dogfightove lietadlo. No a v dogfighte je urcite super, len dnes sa uz striela na 25 km +.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od skelet »

niko: záleží o které verzi se bavíš. V osmdesátých letech byla "29" na úrovni té doby. Nijak nezaostávala za Mirage 2000, F/A-18A/B a předčila F-16A/B/C/D (než dostaly AIM-120, tedy cca devadesátá léta), pak jim samozřejmě začal ujíždět vlak.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Skeptik »

niko
Sorry, už v té diskusi nemíním pokračovat.
Zbytečně tím plevelíme vlákno o nástupci MiGu-29.
Pokusil jsem se ti to vysvětlit, ale evidentně bez úspěchu.
Nevím, zda to nechápeš, protože to neumím vysvětlit, nebo to chápeš, ale nechceš si to připustit, protože je to v rozporu s tvým přesvědčením / vírou.
Dle jiných postů vím, že jsi dostatečně inteligentní, a tak se domnívám, že "B" je správně.

Jen ještě poslední dvě shrnutí:

1) máš pravdu, že z těch 1.030+ letadel na straně NATO všechna nebyla jen bojová letadla. Něco byla výzvědná letadla, tankery, AWACS apod.
Většina ale bojová letadla byla.
Na straně Jugoslávie je to jednodušší - do bojů proti NATO se zapojila pouze letadla 240. stíhací eskadry. Tedy MiG-29. Do bitevních akci v Kosovu zasáhly ještě Super Galeby a Oraa, ale to nebylo v rámci odrážení agrese NATO. Ostatně seznam Jugoslávských ztrát dle typu to jasně dokládá.

2) Při leteckém útoku je seznam cílů následující:
- pro bombardéry agresora je primární cíl na zemi, zaplést se do vzdušného boje znamená nesplnění úkolu;
- pro stíhací letadla obránce jsou primárním cílem bombardéry agresora, zaplést se do vzdušného boje s jejich stíhacím doprovodem a nechat je proletět znamená nesplnění úkolu;
- pro stíhací doprovod agresora jsou primárním cílem stíhací letadla obránce, nechat je proniknout k bombardérům a některý z nich sestřelit (nebo je donutit odhodit pumy a bránit se) znamená nesplnění úkolu.

Sestřely protivníkových letadel nejsou účelem, ale jen nástrojem vzdušného boje.

Pokud se stíhací letadla obránce nechají zatáhnout do boje se stíhacím doprovodem agresora, automaticky to pro ně znamená prohru ... i kdyby je všechny sestřelily.
Nevšímáte si stíhacího doprovodu agresora a věnovat se bombardérům ale znamená poskytnout stíhacímu doprovodu šanci zaujmout výhodnou pozici.
Pro stíhače obránce je to vždy dilema, ale opět "B" je správně.
Ideální samozřejmě je pokud jsou obránci alespoň 4. Jedna dvojice se pokusí zavázat stíhače agresora bojem a druhá dvojice (či víc) napadne agresorovi bombardéry ... jenže jugoslávských MiG-29 nikdy nebylo víc jak 2 = musely to hrát na štěstí a chybu agresora. Nic jiného jim nezbývalo.

P.S. Ta britská Tornáda.
Obě byla prokazatelně zničena. Britové tvrdí, že palbou ze země, Iráčané že střelami R-60 z MiGů-29. Žádné šetření příčin provedeno nebylo = nezávislé určení co je zničilo nemáme. Vyber si :wink:
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od Skeptik »

skelet
Souhlas. Jenže ten vlak v polovině 90-tych letech začal ujíždět těm MiGum-29 z let 80-tych ... nikoli jejich modernizovaným verzím, které se do provozu dostaly počátkem 21. století, a jejichž výsledkem je MiG-29M2 resp. MiG-35.

A dovolím si tvrdit, že dnes je MiG-29M2 či MiG-35 plnohodnotným protějškem F-16C Block 52, F-16I či F-16V.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od skelet »

Skeptik: tyto verze už prakticky nikdo nechce, takže je už opomíjím. Furt je to o tom, že "29" toho moc nedokázaly předvést, ať už byly podmínky jakékoliv. I potyčky mezi Indií a Pákistánem mají na svém hrbu především Mirage 2000 a Su-30. Je otázkou proč. Sumasumárum slibný stíhač, který díru do světa neudělal (Rafale a Typhoon bych do toho, přes snahy některých, netahal, neb ty se do ostrého vzdušného souboje ještě nedostaly. Aspoň co vím).
ObrázekObrázekObrázek
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od zzz »

skelet píše:niko: záleží o které verzi se bavíš. V osmdesátých letech byla "29" na úrovni té doby. Nijak nezaostávala za Mirage 2000, F/A-18A/B a předčila F-16A/B/C/D (než dostaly AIM-120, tedy cca devadesátá léta), pak jim samozřejmě začal ujíždět vlak.
Tím bych se nebyl tak úplně jistý. Opravdu záleží na očekávání/potřebách toho či onoho uživatele.
např. je možné, že pro Eritreu a pro Jemen dával smysl https://ruslet.webnode.cz/technika/rusk ... 9smt-9-18/.

Na druhé straně moc nerozumím těm úvahám jak jsou výborné dřívější verze, když v Evropě je plnohodnotně používá akorát Srbsko a část ruských a ukrajinských ozbrojených sil. Všichni ostatní uživatelé se těchto letadel zbavují resp. upřednostňují jinou techniku. Což mě překvapilo zejména u Běloruského letectva které patrně netrpí sovětským embargem na náhradní díly a může využívat relativně sofistickou údržbu od běloruské firmy včetně vlastní varianty upgrade https://ruslet.webnode.cz/technika/rusk ... /mig-29bm/

Řekl bych že jde o svým způsobem o jednoúčelové letadlo, což je ten hlavní "zabiják" tohoto typu.

Hádankou pro mě zůstává proč po třetí do téměř stejné řeky vstoupili v Alžírsku... Šlo o to si nákupem velkého balíku zbraní koupit nakoupit zbraně (a podmínkou dodávky byl nákup i nechtěného zboží) kdyby eskaloval alžírský vnitropolitický "sud s prachem" během tamních přelomových voleb https://en.wikipedia.org/wiki/2019_Alge ... l_election ?
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus

Příspěvek od skelet »

zzz: já se bavím o letech 1984-1995 (cirka), když to ty o letech pozdějších. Nejsme ve sporu.
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Letadla“