Re: Torpédoborce třídy Zumwalt
Napsal: 6/5/2020, 18:01
To dávam ako všeobecný príklad pre situáciu "že niekto dostane nejaké zadanie a nakoniec sa to musí používať inak".
Dzine, pokud ti to nedošlo, tentokrát to netvrdím já, ale jakýsi Lieutenant Kyle Cregge, z U.S. NavyDzin píše:Skeptik
To je ale pořád dokola a základem je tvoje nepochopení toho, jak má vývoj probíhat. Jak jsem tedy psal, při svém hodnocení mícháš několik různých věcí dohromady bez přihlédnutí k faktickému stavu celého vývoje. ...........
Tentýž Lieutenant Kyle Cregge ve svém článku tvrdí, že:Dzin píše:Takže teď ale už předpokládám, že máme jasno, že Zumwalt má být od počátku víceúčelovou lodí (multi-mission ship) se širokou škálou působnosti.
Tedy, že v prosinci 2017 Navy "otočilo" a změnilo účel Zumwaltu.In December 2017, the Navy (OpNav N96) announced a pivot in class requirements, turning the ships into focused surface-strike platforms—a mission they are highly capable of, with 80 vertical launching system (VLS) cells.
Because the ship was designed ... to support fleet planning and operations as a surface-strike and fleet-command platform. Note the “and”—the question is not whether the Zumwalts can do surface strike or fleet command. They can do both.
a dáleProtože loď byla navržena ... pro podporu flotily pro plánování a operace pro hladinové údery a velení loďstva. Povšimněte si slůvka "a" - otázkou není, zda Zumwalt dokáže provádět hladinový úder nebo velet flotile. Může dělat oboje.
No other ship has the same command, control, communications, and ASW infrastructure or the persistence (thanks to its stealth), and organic strike firepower. Putting fleet commanders on the Zumwalts will shorten the permission chain. In short, there is no better ship in the fleet to operationally manage the afloat integration of the submarine force and various surface strike assets, while remaining itself untargeted. The Zumwalts are the Navy’s best platform to be an upgunned LCC for high-end combat.
Prostě si jen vytrhl jednu větu z kontextu, ale to nestačí. Jak píše Zemakt, evidentně to není tak, že by to pan (námořní) poručík nechápal, ale spíše ty nechápeš jeho. Snad se neurazíš.Žádná jiná loď nemá stejnou velitelskou, řídicí, komunikační a protiponorkovou infrastrukturu nebo vytrvalost (díky technologii stealth) a organickou údernou palebnou sílu. Nasazení velitelů flotily na Zumwalty zkrátí řetězec velení. Stručně řečeno, ve flotile neexistuje lepší loď, která by operativně řídila propojení ponorkových sil a různých jednotek pro hladinový boj, aniž by sama byla detekována. Zumwalty jsou nejlepší platformou námořnictva, aby se staly vyspělou LCC pro vysoce pokročilý boj.
Lodě na moři postupně reznou je proto důležité na nich provádět vždy po nějaké době celkovou údržbu a rez z nich odstraňovat. Problém s ruskými loděmi potom nebyl v tom, že rezly, ale že tu rez nikdo pravidelně neodstraňoval a tedy se dostávala do větší hloubky materiálu a způsobovala rozsáhlejší strukturální poškození, než běžné povrchové, vznikající provozem.Skeptik píše:Pozn. Nic nového pod sluncem, tuto kamufláž používalo sovětské námořnictvo prakticky na všech svých hladinových jednotkách
Jasně, tam šlo o to nesmyslné srovnání tohoto typu poškození vyplývající z běžného provozu u každého námořnictva s tím, kterým neslavně proslulo ruské námořnictvo po rozpadu SSSR a z toho vyplývající problémy s údržbou obrovského počtu zděděných lodí.Julesak píše:To je taký obecne obľúbený omyl - hrdzu samozrejme odstraňoval a odstraňuje aj VMF.
Samozrejme nie u odstavených plavidiel (alebo čakajúcich na opravu), ale u tých prevádzkovaných áno.
Podle vysvětlení na The Drive se jedná o místa, kde odpadly RAM dlaždice.Rase píše:Docela mi vrtají hlavou ty některé zrezlé bloky (čtverce na věži) u Zumwaltu. U ostatních plavidel jsou na mnohem víc očekávanějších místech.