Napsal: 10/5/2006, 11:09
Ano, ano, krásná X-4. Chtělo to pár měsíců navíc. Sice nic dokonalého, ale na psychyce pilotů B-17 by to natropilo pořádnou paseku...
To hej,obzvlášť nenáročnosť na výrobu, spolahlivosť motorov + dlhá životnosť a iné veci boli obzvlášť dotiahnuté do dokonalosti.Akvaman píše:Prostě Me262 byl nejdokonalejší letadlo 2.světové války ...
co konkrétně hledáš? Osud dvou konkrétních letounů? To asi bude dost mravenčí práce, kdy pochybuji, že by ti tady byl někdo schopen výrazněji pomoci. Jediná cesta (a to velmi nejistá) by asi vedla přímo přes archiv konkrétní letecké továrny (dle výrobního bloku, 501 - 5011, by neměl být problém zjistit, odkud stroje sjely). Tam by "snad" mělo být zaneseno, k jaké konkrétní jednotce byl letoun přidělen a kdy. No a pak bys musel dostat do rukou technické záznamy dané jednotky, zřejmě přímo od jejího TO, kde by byl osud obou letounů zanesen. Jedná se o dost mravenčí práci, kdy bych osobně očekával nutnost projet polovinu Německa a doufat, že do archivů dostaneš přístup. A i pokud by ses všude dostal, tak výsledek je značně nejistý. Sledoval jsem podobné hledání osudů některých Fw 190. Mravenčí práce a výsledek nejistý - a to se nejednalo o konec války, který je archivovaný méně.airforce píše:Ahoj .
Hledám zdroj de je možné sehnat informace o letadlech Me-262 po jich výrobním číslům. Zvašt 501199, 501198, byly ve vyrobě na kolem 17.01.1945.
Díky všem.
Mutke se 50 let po válce rozmluvil o tom, že si myslí, že překročil Mach 1 na Me 262 v dubnu 1945.Batjuska píše:Muzeme dat klidne rec, ale nejdrive zkusme par odkazu:
strucna ochutnavka: http://en.wikipedia.org/wiki/Hans_Guido_Mutke
detailni rozbor: http://mach1.luftarchiv.de/
Diskuze staci hledat v google diskuzich "Mach 1 Me-262" apod. jsou jich mraky od analyz az po naproste vykriky.
Me 262 byl schopen dosáhnout v horizontálním letu maximální rychlosti asi 870 km/h ve výšce 6000 m, viz tento graf:airforce píše:Zajmavy članek ale myslin že to jenom vymysel duchodce. Můžu přípustit že Mečko dosahlo 700-800 km/h ale vic - to pochybují. U rychlosti blizké M začinají fungovat trochu jine fizické zakony ktere vyžadují i jinu konstrukce draku, motoru a přístroju. Pravě ti to věcy zpusobyly havarijé prvniho proudoveho letadla v kterem zamřel moc zkušeny pilot Bachčivangi.
Souhlasím, ale jak jsem psal - zřejmě jediná moderní studie provedená na mnichovské technické univerzitě nebyla zveřejněna. A není znám ani její rozsah, vstupní hodnoty, způsoby měření..v podstatě vůbec nic.Zajmavé mohly bit vysledky počitačové imitace fizické modely Me-262 v různych podminkach letu, rychlosí a vyšek.
Tak se opravdu skutecne jmenoval?Prav%u11b ti to v%u11bcy zpusobyly havarijé prvniho proudoveho letadla v kterem zam%u159el moc zku%u161eny pilot Bach%u10divangi
Me 262 se nestal základem snad žádného dalšího letounu, jeho koncepce s motory na křídle nebyla pro stíhací letoun výhodná, od čehož se zřejmě odvíjelo vše ostatní.airforce píše: 262 je výjimečný letoun a stal základem pro Mig a Su. Možná ještě zkusit sehnat výsledky zkoušek prvních stíhaček na základě Me-262. Určitě budou schodné.
P.1101 spíše ne, o tom snad Sověti věděli jen velmi málo (pokud vůbec něco). S ostatními letouny kdo ví, jak to bylo. Po válce ztrácím kontrolu nad obecným vývojem věcíAlchymista píše:Focke-Wulf Ta-183 a Messerschmitt P.1101 by teoreticky mohli predstavovať tiež ideový základ pre prvé prúdové Jaky (Jak-15, Jak-17, Jak-23). Motory vychádzali z nemeckých Jumo.
Lenže používali priame krídlo s typickým jakovlevovským tvarom, čo je zrejme podstatnejšie.
Ten elektrooptický systém odpalu zbraní při průletu pod letadlem protivníka byl skoro určitě určen a zkoušen pro Me-163, dokonce snad s tím měli i jeden sestřel. (více asi v knize od Mano Zieglera)J.T.C píše:No jednoznačně o tom nepíšou,bo zkoušky dělali na pozemní terč,ale zajimavé bylo na tom to že měl přibližně rozměry B-17 a udavali uspěšnost zásahu ze 30 výstřelu 25-27 zásahu. Ale z logického hlediska by vyhledávaní tanku dělalo pilotovi problémy,už kvuli té rychlosti.To už bych spíše věříl v nějaký agregát v podobě bezzákluzáku umistěný v trupu a spoštěný fotobunkou nebo magnetickým polem,což v té době zkoušeli na Hs 129.I když jsem někde čet že se zkoušelo něco podobnýho i proti letadlum,ale mam dojem že to nebylo se souvislosti s Me 262. K R4M zajimavé bylo na nich to ,že ač byly učinné tak je kromě pár případu nepoužili,a přitom do konce války se jim ve skladech povalovalo cca 2000 ks těchto raket.