Stránka 2 z 7

Napsal: 20/12/2005, 19:20
od YAMATO
SK píše:No ono dosť často hrá schopnosť údržby rozhodujúcu rolu...je síce fajn mať výkonejšie stroje ale ešte lepšie je mať stroje, ktoré môžeš poslať do vzduchu.
To je možno jeden z ďalších dôvodou prečo nebol prijatý He 112...možno oproti Bf 109 bol podstatne náročnejší na údržbu, pričom výkonami nebol výrazne lepší...
SK, žádné možná, prosím. He 112 byl v mnohém o hodně lepší než BF 109, o tom není pochyb. Výrobně byl v porovnání s Bf 109 dražší (ačkoliv je otázka, jak by to bylo ve velkosérii), ale to byl např. i FW 190...no a o údržbě nevíme nic, takže to jsou jen spekulace.

Napsal: 21/12/2005, 00:20
od Atlantis
Lord: Mk IX byl právě reakcí na Fw190 a Němci na to dost často doplácely, neb se V od IX dost blbě rozeznávala (nepatrně jiné rozpětí jako rozlišovací znak), takže často v domění, že jdou na zastaralé typy byly nemyle (a někteří naposled) překvapeni.

Napsal: 21/12/2005, 02:12
od YAMATO
Mk. IX byl dokonce v menším množství přímo přestavován z Mk. V!

Napsal: 21/12/2005, 07:07
od SK
YAMATO píše: SK, žádné možná, prosím. He 112 byl v mnohém o hodně lepší než BF 109, o tom není pochyb. Výrobně byl v porovnání s Bf 109 dražší (ačkoliv je otázka, jak by to bylo ve velkosérii), ale to byl např. i FW 190...no a o údržbě nevíme nic, takže to jsou jen spekulace.
No to nie je možná, ale fakty...

Je zrejmé, že He 112 síce bol lepší ale nie výrazne...

Naopak, výroba He 112 bola nákladnejšia a je teda otázkou či by sa vyplatila... (Fw 190 bol oproti Bf 109 výrazne lepší v niektorých parametroch, takže tam sa to dalo prežiť).

S tou údržbou som to myslel tak, že ďalší stroj navyše by spôsobil výrazne väčšie problémy pre údržbarské tými (pozemný personál) mimo to, že pravdepodobne samotný He 112 bol náročnejší na údržbu oproti Bf 109...

Napsal: 21/12/2005, 10:13
od Fatale
kvuli udrzbe nelitalo tolik 190tek v rusku

Napsal: 21/12/2005, 13:33
od YAMATO
Podle mě převyšoval he 112 Bf 109 dosti výrazně...o dost vyšší rychlost, výrazně vyšší dolet, nesrovnatelně lepší vlastnosti při startu a přistání, skvělý výhled z kabiny....podle mě by se jeho zavedení vyplatilo všem mimo Williho, jehož Bf 109 by byl nakonec zrušen...

O nákladnosti výroby se jen domýšlíme, neboť nedošlo na velkosériovou výrobu...byla by vyšší, ale neviděl bych to nějak dramaticky.

Údržba ano...do doby, než by byl vyřazen Bf 109, pak by to bylo OK. :wink:

Nicméně se bavíme o něčem, co sice podle mě byla chyba, ale zdaleka ne z těch největších...

Napsal: 21/12/2005, 13:39
od SK
Ohľadne toho, že či mal He 112 podstatne väčší dolet môžeme len diskutovať...viem, že sa udáva i 1100 km, ale udáva sa i 690 km, čo je obdobne ako u 109...mimo to ani na fronte sa nám nepodarilo zistiť ako na tom s palivom (a doletom) He 112 skutočne bol... :roll:
Rýchlosť nebola výrazne vyššia, cca 470 oproti cca 500 km/h a je otázka ako by na tom boli ďalšie modernizácie Heinkla...nemyslím, že by si prevahu v rýchlosti udržal...

Napsal: 21/12/2005, 13:51
od YAMATO
Rozdíl 30-40 km mi přijde hodně výrazný. A nevidím důvod, proč by ho "cihloidní" Bf 109 měl nějak dohonit v dalších versích...

Ten dolet byl spíše těch cca 1100 km, vždyť Japonci jej chtěli jako doprovodný stroj pro bombardéry, zklamala je však malá (z jejich pohledu ovšem) obratnost, nikoli dolet.

Napsal: 21/12/2005, 14:02
od Fatale
ono zalezi, do jakych pramenu se clovek kouka, ja uz videl i clanek, kde z He112 udelali naprostej vrak, kterej 109tkam nesahal ani po ostruhovy kolecko, stejne tak jsem videl i takovej, kde to bylo presne naopak, kde je pravda, kdopak vi? 8)

osobne si ale nemyslim, ze by tohle byla hlavni chyba LW, jsem presvedcenej, ze 109tka byla velmi dobry letadlo a v maloktery verzi zaostavala za letadlama spojencu, jedina vetsi vada na jeji krase byl malej dolet, kterej byl treba na pocatku valky, ale kdo vi, jakej by mel opravdu He112, stejne tak si nemyslim, ze by seriove vyrabeny He112 litaly o 150 km/h rychlejc, nez 109tky rady E...ale to je kdyby a mozna...

Napsal: 21/12/2005, 14:03
od SK
YAMATO píše:Rozdíl 30-40 km mi přijde hodně výrazný. A nevidím důvod, proč by ho "cihloidní" Bf 109 měl nějak dohonit v dalších versích...
No asi preto, že od Fka to rozhodne nebol "cihloidný" stroj...
Ten dolet byl spíše těch cca 1100 km, vždyť Japonci jej chtěli jako doprovodný stroj pro bombardéry, zklamala je však malá (z jejich pohledu ovšem) obratnost, nikoli dolet.
Máš údaje o množstve paliva ktoré He 112 niesol? Myslíš, že mal skoro dvojnásobnú zásobu paliva oproti Bf 109? Ja nie a rovnako si nemyslím, že by mal He 112 podstatne nižšiu spotrebu pri použití toho istého (len iná verzia) motoru... :roll:

Napsal: 21/12/2005, 14:13
od Atlantis

Napsal: 21/12/2005, 14:24
od Fatale
to je presne ten prvni pripad, kdy je na he112 vsechno spatne 8)

jinak je pravda, ze se hodne casto zamenuje He100 s He112, He100 vychazel z He112, tam uz ty vykony byly opravdu vynikajici, nicmene se nikdy seriove nevyrabel...
a aby v tom nebyl zmatek prilis malej, He100 byl propagandou nazyvan He113 :mrgreen:

ale abych se vratil k vykonum He112, tohle jsou rany verze He112A a He112B, ty co ma namysli Yamato, to byly v podstate He 100, rady "V", tedy zkusebni prototypy, ale oznacoval se taky jako He112U...

Napsal: 21/12/2005, 18:02
od Dzin
Základní chyba Luftwaffe j enaprosto ejdnoznačná aj e to i základní chyba celého Wehrmachtu popřípadě Německa. Přecenění vlastních a podcenění nepřátelských sil.

Napsal: 21/12/2005, 19:39
od Lord
O tom není sporu, my se tady snažíme rozebírat v čem to podcenění nebo přecenění spočívalo, i když se to stočilo na porovnávání jednotlivých typů, mělo by se jednat spíše o posuzování celkové strategie.

Napsal: 21/12/2005, 21:29
od Atlantis
To tady bylo na začátku: Nedostatečná priorita výzkumu&vývoji, neustálé střemhlavé bombardéry, nezavedení strategického bombardovacího letectva...

Napsal: 21/12/2005, 21:59
od Lord
Ano zavedení strategického letectva, tato složka byla zcela opomenuta, přitom v rozlehlém Rusku nebo i v Anglii by našlo uplatnění.

Obrázek
pro zajímavost ... když se bavíme o síle

Napsal: 21/12/2005, 22:28
od Atlantis
Rusko se mi zdá extrémě podhodnocené. Když se později hovoří o 28 000 letadlech (z toho cca 14 000 frontových). Že by tam v průběhu těch dvou let měly tak šílenou výrobu? To se mi nějak nezdá? navíc moderní ruské typy vznikaly až ve 40/41, předtím se nevyráběly.

Napsal: 21/12/2005, 23:08
od Fatale
rusko na zacatku valky melo v podstate velky prd a nemci jim i to malo prvnim uderem temer znicili, to nebyl propagandistickej blabol, ale fakt, pak ale rusaci presunuli vyrobu mimo dolet nemeckych bombarderu a jeli a jeli a jeli... lidi na to meli dost, tak proc ne

Napsal: 21/12/2005, 23:32
od Dzin
Spočívalo v termínu známém z bojů v Pacifiku "Nemoci z vítězství". Němci zpočátku měli vojenské úspěchy a zdálo se, že vše funguje tak jak má. Proto nebylo třeba nějak více se snažit.
To je třeba to co tvrdím, že kdyby Němci vyhráli válku proti SSSR tak jak plánovali s velkou pravděpodobností by světlo světa nespatřil Panther, Tiger apod. protože by jich prostě nebylo třeba. To že Sověti měli T-34 a KV by nebylo pro ně odůvodnění. Britové měli v roce 40 Matyldu a Francouzi B-1 a výzbroj Němců v tankách se za následující rok do napadení SSSR prakticky vůbec nezměnila. Podobně i v letectvu. Sice zavedli nové typy Fw 190 a Ju 88, ale bylo jich hodně málo a to hlavně proto, že je zatím netlačila pata.

Napsal: 22/12/2005, 00:06
od Lord
Podobné nemoci z vítězství podléhají také nyní Američané. Jak se vyhnout nemoci z vítězství? Musíte vždy myslet jako outsider.