Raritní a zajímavé fotografie - železnice

Galerie, Album, výroky o válce.

Moderátor: jarl

seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4648
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Raritní a zajímavé fotografie - železnice

Příspěvek od seabee »

No vidíš, tak se vede faktická diskuze a ne nadávkami, uznávám, fakt tam byly čtyři PS na čtyři hnané nápravy. Ne na všechny nápravy, jak jsi psal. Že to ale trvalo, než jsi to uznal.

A pětikolka není žádný technický název, je to přezdívka podle počtu hnaných náprav, řada 524. Kde vidíš jakou zvrhlou logiku? Technické je až značení 1E1 a je je logické - jedna nehnaná, pět hnaných a jedna nehnaná náprava - dohromady sedm všech náprav. Jak tomu přezdíval ajznbón je lhostejné. Celkový počet - to jsou všechny nápravy.

Power unit

As already mentioned, the drive axles were not coupled to each other. Each driving wheelset had a steam engine mounted on one side outside the wheel plane with two double-acting cylinders in a V-shape arranged at 90°. In order to distribute the mass evenly, the engines were arranged on the left-hand side of driving wheelsets 1 and 3 and on the right-hand side of driving wheelsets 2 and 4. The motors belonged to the sprung part of the vehicle and drove the driving wheelsets via Siemens-Pawelka articulated couplings to compensate for the movements between the driving wheelset and the sprung locomotive parts.

The crosshead-guided connecting rods of the pistons drove the drive gear set shafts via the aforementioned articulated couplings via a crankshaft mounted in the engine housing. Steam was fed to the cylinders via ordinary internal-flow piston slides controlled by a variable eccentric.

The steam engines were oil-tight encapsulated, the lubrication of the steam engines in these was effected by a gear pump, of the piston and slide valve running surfaces going under steam by a Bosch pump and in all other respects (engine and control) by centrifugal lubrication. All bearings in the engines were roller bearings, with the exception of the driving rod bearings on the crosshead pins. The crosshead bolts of engine B were fitted with needle bearings on an experimental basis.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 14111
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Raritní a zajímavé fotografie - železnice

Příspěvek od Zemakt »

Jáj, jedna priblblá otázka a takový haloo. K soustruhu s vámi.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Ataman
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1566
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Raritní a zajímavé fotografie - železnice

Příspěvek od Ataman »

seabee píše: 24/7/2024, 18:02čtyři hnané nápravy. Ne na všechny nápravy, jak jsi psal. Že to ale trvalo, než jsi to uznal.
Nic takovýho sem neuznal, ani nemohu. My ajznbóni tam vidíme čtyři nápravy neboli kola a dva běhouny. Budeš li se bavit s ajznbónem o počtu kol lokomotiv řad 5xx, vždycky ti bude tvrdit, že jich je pět, bez ohledu na počet běhounů.
seabee píše: 24/7/2024, 18:02Jak tomu přezdíval ajznbón je lhostejné.
Ajznbón tomu nějak přezdíval z nějakýho důvodu, viz výše.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4648
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Raritní a zajímavé fotografie - železnice

Příspěvek od seabee »

No, to je ono. Teď jenom poznat rozdíl mezi všechny a všechny poháněné.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Uživatelský avatar
Ataman
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1566
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Raritní a zajímavé fotografie - železnice

Příspěvek od Ataman »

seabee píše: 24/7/2024, 22:00Teď jenom poznat rozdíl mezi všechny a všechny poháněné.
Je to marný...
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Uživatelský avatar
Ataman
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1566
Registrován: 1/4/2008, 20:31

Re: Raritní a zajímavé fotografie - železnice

Příspěvek od Ataman »

Zemakt píše: 24/7/2024, 18:13K soustruhu s vámi.
Jo, podúrovňovýmu.
Cerkev je blízko, ale je ledovice. Krčma je daleko, ale půjdem opatrně.
Odpovědět

Zpět na „Fotografie, vtipy, citáty“