Lockheed Martin F-16 Fighting Falcon

Letouny všech typů a použití
Odpovědět
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

EASY_COMPANY píše:touto informací si nejsem zrova jistý, ale neměly první F-16 problém s nějakou komponentou, která říkala pilotovy jestli letí normálně nebo "vzhůru nohama" důsledek toho, že pilot takto zmatený to prostě napálil do země. Zemřelo několik pilotů, a byl podle toho natočen i film
Nevím přesně co se dělo, ale problémy byly. Mimochodem existuje letadlo ktré nemělo problémy? Bojový stroj je složitý komplex ovlivněný spoustou vlivů, čili každá statistika provozních poruch je z počátku dost vysoká a časem klesá. Platí to v podstatě u čehokoli a není to zásadní problém. Je málo strojů které neměly dětské nemoci. Jsou i takové které mají stařecké :) Navíc F-16 měl dost novinek i když nepatřil k nejsložitějším.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

20.května letošního roku firma Lockheed Martin dokončila 4300. letoun typu F-16.

Stal se jím F-16C Advanced Block 50 pro letectvo Ománu.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

Redboy - nepsal jsem že Polsko kupuje olétané F-16, ale že kupuje nové stroje, ty olétané jsem myslel že byla nabídka kterou předložili amíci nám když jsme vypsali výběrové řízení na novou stíhačku pro AČR.

K těm fotkám - já se tomu (C) radši vyvarovám úplně, hodiny práva na mě zanechávají tlustou čáru....
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Jj já Tě pochopil, pronájem olétaných byla naše představa, to jen BAE překvapil. Z nabídek toho posledního tendru je to asi nejlepší, ale ten tendr je špatný.

Máme letadlo, které je vlastně prototyp, díky smlouvě omezené hodiny a bez výzbroje. Co hůř bez výzbroje která je třeba právě na F-16 standartní a podle smlouvy podepsané v Polsku i v ceně. Takže Poláci dostanou nejen AIM-9 (nové), AIM-120C a AGM-65, ale i AGM-88, Paweway III a rozpočet mají na JDAM a kontejnery Litening, tím to letadlo dostávají do jiné kategorie Tj. víceučelové (narozdíl od nás).

Navíc Poláci nevyřadili bezhlavě Su-22 (narozdíl od nás i se sklady plnými řízene munice), ale pilně létají, munici využívají a čekají na to jak ho F-16 vyřadí. Letadlo je tak dobré, jakou výzbroj je schopné nosit a jaký ho řídí pilot.

Ale jak sem psal, chápu naše podmínky a situaci a z té nabídky to bylo asi opravdu nejlepší (jenře neopomenu to) ale........





První start pl F-16C Block 52...../........A takhle vypydají v plné kráce. sestava v Polsku objednané varianty.
ObrázekObrázek
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

To jo, ale ber jen klasické letadlo, neber další výhody nákupu nových strojů, ikdyž je pravda...kde by byly Gripeny s další, novou municí...

Jediné co nevím je kolik letadel si poláci objednali, ale pravdou je to že verze (nebo jak tomu mám říkat) Block 52 už je asi hodně nadupaný letadlo. V tomhle se trošku předbíhají pže je vyráběno mnoho typů, třeba jako ted ten Block 50 pro Omán.
Zkoušel jsem sehnat i rozdíly v cenách, ale tak lehké to nebylo.
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Poláci objednali 48 kusů. 36 kusů F-16C Advanced Block 52+ a 12 F-16D Advanced Block 52+ s motory Pratt and Whitney s datumem dodání posledního 2008. Součástí dodávky jsou i náhradní motory, přilbové zaměřovače pro včechny stroje, řízená munice včetně bomb PwewayIII, kontejnery Litening, protiletadlové i protizemní ŘS (v tom např AIM-120C5, 280ks AGM-154C JSOW!!!!!!..........), simulátory a výcvik obsluhy. Výcvik 12ti pilotů z toho 6ti instruktorů a 145 lidí pozemního personáluběží od roku 2004, takže ihned po dodání bude letos jednotka v operačním nasazení. Platba je rozložena do roku 2015 (čili stejně jako náš pronájem) a celková cena je 3532M$. Offset , jenž je součástí smlouvy a jeho nepnění je důvodem k jejímu zrušení a snížení ceny je 6028M$ a je to hodnocená jako kontrolovaná suma na Polské straně. Čili nelze z toho vypočítat jednotková cena.

Je to nejkoplexnější řešení nákupu ze všech států byv. vychodní Evropy. F-16 nahradí postupně Su-22 a bude sloužit spolu s 54 Migy-29 (ty sou modertnizovány ve spolupráci s němci (od nich jich 23 pochází včetně jejich zásob R-27, R-73 R-60M) a s rusy na resurs 4000hodin a nebo 40let) a nejpozději po roce 2020 budou Migy nahrazeny.

Pokud to bereme z pohledu efektivnosti a bojové hodnoty, měli bysme nejen závidět, ale přímo zelenat. Hold .................
ObrázekObrázek
Janni
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 114
Registrován: 31/10/2005, 00:33
Bydliště: Brünn

Příspěvek od Janni »

F-16 rozhodně není šrot (to byly nikoli českou stranou požadované F-16A "uskladněné" v poušti), ale i F-16C block 50/52 nemají kdovíjaké výhody nad JAS-39C. Z hlediska draku je F-16 starší o 20 let, to jí zkrátka nikdo neodpáře, i když její koncepce je bezesporu nadčasová. Prostě to byla volba výběru a byl vybrán Gripen. Ten má navíc (narozdíl od F-16) modulární avioniku, tudíž přizpůsobení novým úkolům není nijak zdlouhavý a komplikovaný proces.
Neexistují zoufalé situace, existují pouze zoufalí lidé.
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Janni rozhodně nemáš pravdu, právě to byl důvod, proč Poláci udělaly co udělaly. Drak je sice teoreticky starý 20 let, ale to je znaprostá hovadina, součastně vyráběné kusy nemají s původními co společného. Integrální konstrukce a technologie výroby je vyspělejší u "20 let starého F-16C Block52+" než u JAS-39C z roku 2004. Navíc ve výběru, který byl v Polsku velmi transparentní včetně odborných hodnocení jsou důvody jasně stanoveny. Pokud myslíš aerodinamickou koncepci, tak o té u gripenu se kdosi v USAF vyjádřil v době vzniku, :"to je přesně co chceme, u protivníka" (parafrázováno) a na porovnání to nemá zásadní vliv. Hlavními důvody výběru v Polsku byla právě tvou jmenovaná "otevřená architektura" ta u Jas vychází z již uvolněné na export verze MILxxx (nebudu hledat čísla pokud na tom nebudete trvat, jelikož to mám hodně hluboko) a F-16 těchto sériích je na zcela nové, která není uvojněná pro nečleny NATO, čili ani Švédy. Právě to je důvod, proč se některé věci montovaly až u nás přes BAE (IFF...), protože ti k tomu přístup mají. SAAB nemá přístup jen k verzi sběrnice, ale i k protokolům použití moderní výzbroje, proto ani verze C nebude mít možnost použít třeba PaweWayIII, AIM-120D+......... a je toho opravdu dost. Letoun to staví do pozice stíhacího, nikoli víceůčelového stroje. (Nákup 24 pro 14 strojů AIM-120C staršího provedení schopný s letounem spolupracovat naší armádou je směšný). další důvody byly nasazení, jelikož je snimi počítáno pro společné mise NATO, je logistika F-16 standartní, včetně výzbroje i ND. Tento výběr nám zůžil možnost nasazení u akcí NATO (pak že nic NATo nanabízíme, že?) Na JAS je nadšasový datalink přenosu dat na pozemní centrum a jednotky armády pro přímou podporu. Jenže to je u Švédů, my jsme nekoupily a ani nekoupíme pozemní segment, čili jen zátěž pro letadlo. Že by něco podobného jako Britské EF létající s panelem místo kanonu???? :).... Naše koncepce není nejlepší, nýbrž nejhorší řešení a můžete s tímto názorem klidně nesouhlasit. Prostě Evropa nesahá USA ve vývoji a výrobě letadel ani po pr.... (nechci urazit kotníky), je mi líto.

Výběr je jen z důvodu toho, že na náš pořadavek nabídly Švédi nové stroje (ale ne lepší) a my na víc nemáme...... a ani nechceme... a ani nezasloužíme. (pomíjím možnost většího úplatku úředníkům.....ale tohle bere jako narozdíl od předchozího jako mou spekulaci, protože lecos si nedovedu logicky vysvětlit).
Naposledy upravil(a) redboy dne 24/7/2006, 12:01, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sa58 »

I když je to trochu off, líbí se mi "nákup" přebytečné techniky z německa. Nejen MiG-29, ale i Leopardy 2 (z hlavy nevím přesné provedení) z nadlimitních zásob Bundeswehru stojí proti našemu "prodeji" MiGů za vrtulníky a modernizaci několika málo desítek T-72. A to v Polsku vládli postbolševici...


Redboy: Prostě Evropa nesahá USA ve vývoji a výrobě letadel ani po pr.... (nechci urazit kotníky)... Rusko je asijská velmoc :D
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

sa58 píše:
Redboy: Prostě Evropa nesahá USA ve vývoji a výrobě letadel ani po pr.... (nechci urazit kotníky)... Rusko je asijská velmoc :D
Ty seš protivnej :)))), Já to myslel tak, že nákup Ruské techniky byl jaksi mimo. Ale pokud se týče právě standardu NATO nemůže ani Rusko být vhodné. Pokud ovšem předpokládáme použití stroje v operacích NATO a to my předpokládáme.

Mimochodem JAS-39 pokud vím zatím krom Maďarska vyhrálo jen v Jihoafrické republice. Poslední úspěch Gripenu je prohra s Su-30 v Mexiku (že by Mexičané......, aaale to je jedno)
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sa58 »

redboy píše: Mimochodem JAS-39 pokud vím zatím krom Maďarska vyhrálo jen v Jihoafrické republice. Poslední úspěch Gripenu je prohra s Su-30 v Mexiku (že by Mexičané......, aaale to je jedno)
Myslím že v posledním ATM je článek o pronikání ruské letecké techniky na trhy latinské a jižní ameriky.
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
Janni
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 114
Registrován: 31/10/2005, 00:33
Bydliště: Brünn

Příspěvek od Janni »

Redboy:
Že se v době vzniku "nějaký odborník z USAF" takto vyjádřil o Gripenu mě ale vůbec nepřekvapuje. Zřejmě to bude stejný "odborník", který léta šířil teze o kopírování amerických technologií do sovětských/ruských letounů(z F-15, F-16 a F-18 do MiGu 29 a Suchoje 27 :shock:)
. Tudíž toto mě nechává ledově klidným.
Možná by ses divil, že zase tolik změn draku mezi A a C mimo křídla nenajdeš(rozhodně to není srovnatelné s L-39/L-159), což je ovšem poklonou konstuktérům GD.
Co se týče datových sběrnic, nebudu se přít, v tom máš samozřejmě pravdu. Možná by ale bylo vhodné porozhlédnout se po evropě, kdo všechno je má už zavedené. Krátký seznam.
Co se otázky výzbroje týče, to je záležitost zákona o zachování debility na MNO, netýká se Gripenu. Je to smutné, ale je tomu tak. Hlavní úlohou Gripenů je ochrana vzdušného prostoru, i mě se to zdá poněkud zvláštní, ale co s tím naděláme.
Možná si zkus srovnat časy pro výměny náhradních dílů/motoru/avioniky a srovnej. Nebudeš se stačit divit. V tomhle ohledu Falcona vůbec nevytahuj, působí to směšně. Švédům se musí nechat, že mají neuvěřitelně vyfachčený systém pozemní obsluhy.
Na politiku tady žehrat nehodlám, co naděláme, Poláci si umí víc dupnout. Ale když už jsme u toho, uvědom si, že EF-2000 je obludný politický letadlo, nic jiného. Prostě musel být. A nezapomeň na Rafala.

úplně pod čarou, proboha udělej něco s tím pravopisem, trhá mi to očka... :-)
Uživatelský avatar
Pegeucko
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 2793
Registrován: 14/7/2005, 10:40
Bydliště: jižní Čechy

Příspěvek od Pegeucko »

Poláci si umí nejen dupnout. Hlavně mají trochu větší peněženku než my.
Nedávno se vyjádřil zástupce min.obr. Polska, že za kontrakt na F-16 zaplatí Poláci 3,8 miliardy US.
První 4ks by měly být letos listopadu a do r.2008 by měli dostat všech plánovaných 48 F-16 (36 jednomístných F-16C + 12 dvoumístných F-16D)
Pro srovnání - my za Grippeny dáme 20Mld Kč ,tj cca 840milonu US - 4,5 x míň
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Nedokáži porovnat doby výměny motoru u JAS-39 a F-16, jelikož ty časy nevím. Co vím je že čas výměny motoru F100 u F-15C trvá „necelých 30minut“, jelikož má F-16 tytéž motory a to je jednomotorová, nebude to více. Když vezmeme v úvahu, že F100 má tah 120kN a váží 1380kg a RM-12 má tah 80kN a váží 1050kg (to tu uvádím vzhledem k tomu, že k hmotnosti rozměrům a výkonu odpovídá zavěšení motoru v letounu) tak schválně, jak JAS překvapí? Ale opravdu netuším, jestli je to důležité….Pomíjím, že RM-12 je podstatě licenční F404 z F-18, jelikož si vlastní vyvinout neumí.
Rafale? No toho bych se nerad dotknul, jelikož je to asi nejhezčí stíhačka současnosti , ale vem dvě věci. Prototyp z roku 1986 a dodnes se v podstatě dají spočítat na „prstech rukou“, zhruba podobně jako JAS (cca200ks?). Jeho exportní „úspěchy“ jmenovat nelze, nejsou. Za období výroby obou strojů se prodalo nejen víc F-16, ale i F-18, F-15, Su-30, Mig-29…. než „evropských strojů“ dohromady a pomíjím, že hodně do Evropy. Proč proboha létají Fini s F-18? Ale šlo by jmenovat třeba Švýcary,….. Právě exportní výsledky jsou barometrem kvalit letounu a to je JAS nejlevnější.

Poláci dupnout…to jako kam, na co, proč?? Měli stejné podmínky. Dražší?? Víc peněz.. to ano, jsou větší a myslí to vážně, ale když bys odečet (ale to nedokážeš, jelikož to asi nezjistíš…možná) cenu výzbroje a to, že po roce 2015 budou stroje jejich nikoli jak u nás Švédské, tak bys možná zjistil, že zas tak dražší ne.

My za pronájem zaplatíme „okolo 19,6 mld Kč“ což je okolo 850M$ tj. 60M$ na stroj. Je to málo?? Argumentace, že v tom jsou opravy neobstojí, jelikož Poláci v ceně mají ND taky na 10let. U Poláků to vychází jednou tolik (cca 125M$ na stroj), jenže i se zmíněnou výbavou a výzbrojí, což si troufnu odhadnout nebude k polovině daleko.My neměli v ceně ani munici do kanonu (mimochodem ráže 27mm, když M61 používá tutéž munici jako náš Plamen) Ale pravda, dražší to je. Já to připouštím, jenže oni to zaplatí za něco co mají.
Píšeš „ochrana vzdušného prostoru“, ale ano, to ano, ale nebyli jsme masírováni pojmem „víceúčelové letadlo“??


Ale já sem říkal, nemusíte se mnou souhlasit, já nemám patent na rozum!!
S tím písemným projevem máš pravdu, budu to po sobě číst…………….
Naposledy upravil(a) redboy dne 1/7/2006, 19:37, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Pegeucko píše:Poláci si umí nejen dupnout. Hlavně mají trochu větší peněženku než my.
Nedávno se vyjádřil zástupce min.obr. Polska, že za kontrakt na F-16 zaplatí Poláci 3,8 miliardy US.
První 4ks by měly být letos listopadu a do r.2008 by měli dostat všech plánovaných 48 F-16 (36 jednomístných F-16C + 12 dvoumístných F-16D)
Pro srovnání - my za Grippeny dáme 20Mld Kč ,tj cca 840milonu US - 4,5 x míň
Ale, pokud bych vyšel z Tvých čísel tak je to 79,16 ku 60 M$ na stroj, to je rozdíl cca 30%.... pronájem vs. prodej.

Promiň, ale to je argumentace jak od našich politiků.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Pegeucko
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 2793
Registrován: 14/7/2005, 10:40
Bydliště: jižní Čechy

Příspěvek od Pegeucko »

Nevyslovoval jsem názor,jen sumarizoval fakt.
Ani F-16 ani Grippen nejsou letouny podle mého gusta. Osobně by mi vyhovoval třeba SU-30,který by vyhověl i finančním možnostem ČR (30mil US za kus - to je půlka co z Gr).
Ale to je právě politika,že tady "musí" být letoun ze "západu". Přitom je to úplně fuk - dnešní ruský letouny není problém zkompatibilnit s normou NATO.
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Pegeucko, mě by se líbil taky, jenže to opravdu nejde. Jsme členy NATO a podle toho bychom se měli chovat. Nejde jen o letadlo a výbavu, ale i o výzbroj a logistiku. Je problém té kompatability, úprava u člena NATO by přišla na velký peníz a asi nikdo takový není. I Německé a nebo dnes Polské stroje s tím bojovaly a to maj Němci zkušenost. V případě konfliktu (a proto to je) je nákup standardního NATO stroje lepší.

Navíc Su-30 je na naši republiku trochu moooc silný stroj. I když díky odpisu byv dluhů..... to by byla mašina :). Já sem už od začátku, když se začalo mluvit o nákupu (ze "západu") slintal po F-18, jenže jednak ho přestali vyrábět a jednak...........
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Pegeucko
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 2793
Registrován: 14/7/2005, 10:40
Bydliště: jižní Čechy

Příspěvek od Pegeucko »

Německé i Polské stroje byli dědictvím z dob Varšavské smlouvy.
V dnešní době už sami Rusové nabízí techniku(včetně letecké) s vybavením, které by bez větších komplikací vyhověli standarům NATO. I když je to politicky nereálné, jedno pozitivum by na tom nákupu určitě bylo:
Naše piloty i s letouny Su-30 by si NATO zvalo na všechny cvičení, aby tam představovali "nepřítele".
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Jo, ještě sme přehlédli: 4.květma 2006 bylo letectvu Saudské Arábie dodáno prvních 10 z 80ti objednaných F-16E/F Block60. (55ks F-16E, 25ks F-16F) .Součástí dodávky je mimo jiné 491ks AIM-120B, 267ks AIM-9M, 163ks AGM-88, 1163ks AGM-65D/G, 52ks AGM-84, laserem naváděné pumy....

F-16E/F tj Block60/62 se vyznačuje mimo zcela nové avioniky především radarem AN/APG-80 s elektronickým vychylováním paprsku (AESA) a AN/ASQ-28 IFTS což je FLIR čidlo umístněné před pilotní kabinou velmi podobně jako známe u ex Sovětských strojů s podobnou integrací do avioniky. Motorem je GE F110-GE-132.

F-16F
Obrázek

F-16E/F. Před čelním štítkem, před anténami IFF je vidět "bublina" FLIR čidla
Obrázek

V soutěži F-16 zvítězil nad Dassault-Aviation Rafale.
ObrázekObrázek
Jiří Hejtich
vojín
vojín
Příspěvky: 11
Registrován: 13/9/2006, 17:53
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiří Hejtich »

První projekt, který později vedl k F-16, vznik bez podpory oficiálního vedení USAF. Naopak nadšené podpory se mu dostalo ze strany pilotů, kteří létali ve Vietnamu. Projekt poté, co se ho podařilo protlačit kongresem (k nelibost US NAVy, které potřebovaly peníze na F-14), dostal název LWF (light weight fighter). Mezi požadavky byla schopnost porazit MiGy 17 a 21 v manévrovém vzdušném boj (koncepce, že je věcí minulosti, byla vedením USAF definitivně opuštěna). Měl být co nejmenší, rychlost aspoň M=1,6, vysoký poměr tahu ku hmotnosti (1:1). I další schopnosti naznačují, že se hodně vycházelo ze zkušeností z Vietnamu. Možnost vysokých násobků (9 G), výborný výhled z kabiny, sedadlo skloněno pod úhlem 30°, což pilotovi umožňuje odolávat vyšším přetížením. U General Dynamics se rovněž poučil z vývoje F-111, který trpěl problémy s narůstáním váhy. Zde konstruktéři důsledně dbaly, aby se v průběhu projektu zvyšovala jen minimálně. Do výběrového řízení postoupil YF-16 proti YF-17 od Northropu.
Podporu našel projekt LWF i u evropských spojenců, kteří hledali náhradu za stárnoucí F-104 a jiné. Od roku 1978 byla zavedena licenční výroba v Belgii u firmy SABCA. USAF na F-16 rovněž změnila názor a viděla v něm vhodný „doplněk“ k F-15, poháněné stejnými motory.
Vláda USA se zpočátku zdráhala uvolnit na vývoz motory F-100, proto byl postaven jeden prototyp s motorem J-79. Jelikož je J-79 delší než F-100, měl letoun konec výtokové trysky dál za VOP. Poté co bylo embargo na F-100 zrušeno, byl projekt s J-79 ukončen.
Jeden z prvních letounů, u kterého se dbalo na snížení provozních nákladů- např. křidélka a části podvozku lze vzájemně zaměnit levou za pravou, bylo omezeno použité drahého titanu.
Co se týče FBW, tak se vyskytl problém se stabilitou při střelbě s kanonu, která byla způsobena nedostatečnou izolací gyroskopů, což bylo rychle odstraněno.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“