Viděl jsem ho jako model na Idetu v 90. letech. Škoda, že jsem si ho nevyfotil. Ty podvěsy s kanóny vypadaly skoro stejně jako ty, které se dávaly na štuky. Uváděli u něj, jestli se dobře pamatuju, že může nést i rakety. Jaké, to už netuším....Fatale píše:Tybláho, tohle bych strašně rád viděl, nenašel by se nějakej snímek?pepah píše:No není úplně pravda, že sem Čmelák nepatří. V Egyptě létal minimálně jeden Z-37, který měl v bandách kulomety a sloužil u pohraniční stráže.
Zlín Z-26 „Trenér“ a jeho následovníci
A Mistr Sun pravil: "Pokud nebyly povely dosti jasné, rozkazy dosti srozumitelné, pak je to chyba hlavního velitele."
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Dnes jsem zjistil, že "náš" Trenér (C-105) je údajně nejstarším letuschopným Trenérem na světě
A kupodivu nemá ani moc nalítáno, takže by mohl ještě pár let krásně létat
Je to fešák..máme ho v původní armádní kamufláži, ve které se na něm trénovali piloti, kteří později létali na moderních proudových MiG-15 a podobné havěti
. MiGy-15 jsou už desítky let v důchodu, ale Trenér stále trénuje 



Je to fešák..máme ho v původní armádní kamufláži, ve které se na něm trénovali piloti, kteří později létali na moderních proudových MiG-15 a podobné havěti



- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Sapíku, v Příbrami je Zlínů jak máku, C-105, C-205, Z-42, Z-43, Z-142..
Ten C-205 už se kvapem blíží svému konci, momentálně má okolo 5500 hodin a prodloužení nad 6000 už možné není - pouze jako experimentální stroj, ale s tím by se nesměly vlekat větroně (jeho hlavní náplň práce) ani tahat lidi na vyhlídky. Těch posledních 500 hodin vyjde při současné intenzitě zhruba na tři roky (co jsme přibližně počítali).
Pop: Já v něm nikdy neletěl a asi ještě dlouho nepoletím
, ale když nezapomenu, tak se poptám.
Ten C-205 už se kvapem blíží svému konci, momentálně má okolo 5500 hodin a prodloužení nad 6000 už možné není - pouze jako experimentální stroj, ale s tím by se nesměly vlekat větroně (jeho hlavní náplň práce) ani tahat lidi na vyhlídky. Těch posledních 500 hodin vyjde při současné intenzitě zhruba na tři roky (co jsme přibližně počítali).
Pop: Já v něm nikdy neletěl a asi ještě dlouho nepoletím

- sa58
- 1. Armádní generál
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 4/2/2005, 12:43
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Hansi, Zlínů je na celém světě plná pr***, ale už se asi žádných nových nedočkáme... Prostě konec značky Zlín... (snad se mýlím).
http://www.zlinaircraft.cz/photohistory.html
http://www.zlinaircraft.cz/photohistory.html




"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Hansi, nádhera...
To je snad nejhezčí fotka na celé PALBĚ.
Prodat je vždycky ten největší problém. Ale je zajímavé, že zatímco "klasická" letadla nám najednou nejdou ( hlavně prodat ) tak alespoň v UL letadlech je to trošku jinak. Já tuto oblast moc nesleduju, ale i to co sem zachytil nevypadalo až tak špatně.
Tak mě napadá, takový UL Trenér....
To je snad nejhezčí fotka na celé PALBĚ.
Prodat je vždycky ten největší problém. Ale je zajímavé, že zatímco "klasická" letadla nám najednou nejdou ( hlavně prodat ) tak alespoň v UL letadlech je to trošku jinak. Já tuto oblast moc nesleduju, ale i to co sem zachytil nevypadalo až tak špatně.
Tak mě napadá, takový UL Trenér....




"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Bojím se, že Moravan už nic smysluplného nevymyslí. Má předražená letadla, nesmyslný systém údržby, problémy s výrobou, zpoždění v dodávkách, špatnou servisní síť, drahý servis, bulletin za bulletinem. To co výmýšlejí teď, měli dělast před deseti až patnácti lety (změny systému údržby, uvažování o výrobě obnovené řady 26, úpravy řady 42 hlavně pro vlekání). Jen nutí provozovatele se Zlinů zbavovat a ohlížet se po olítaninách v zahraničí. Je to škoda, Cessny a Pipery jsou letadla pro farmáře, skutečné létání je jen ze Zlinem. Do toho problémy s vrtulemi Avia, problémy s drahými generálkami motorů řady M. Myslím, že by Zlin vzkřísil silný zahraniční partner,ale to už asi také nehrozí. Navíc nastupují nový výrobci jako je Evektor (i když budoucnost Cobry je možná teď na stejné úrovni jako budoucnost Zlinů) a moc pěkný projekt čtyřsedadlovky představil Tl ultralight http://tl-ultralight.cz/cz/novinky/tl-4000/13 .Hans S. píše:Těžko říct. Pokud se podaří vymyslet něco opravdu dobrého a konkurenceschopného, proč ne. Otázka je, jestli v dnešní konkurenci a otevřených hranicích na západ to je vůbec možné.
A zde http://www.podesva-air.com/FOTOGALERIE/ ... trener.htm spousta fotek ul Trenera různých modifikací.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Pop: ty vztlakové klapky na příbramském Oscar-Kilo-Delta-Victor-Golf jsou elektrické. Nachází se v něm dokonce i jedna fíčurka, která se tam při renovaci a rekonstrukci objevit neměla - mechanický startér i s klikou. Použit byl snad jen jednou, kdy ani samotná opravárenská četa nevěřila, že může fungovat. Ale světe div se, motor škytnul a naskočil (dcera "otce" tohohle letadla mi říkala o údivu, jaký nastal) 
Jinak o víkendu jsem lítal s L-13 za vytrvalého deště a při bočním větru v okolo 4 - 5 m/s...bylo cítit téměř až válečné vzrušení. Vidět bylo prd, ještě k tomu zakryté přístroje. Tak to mám rád 8)

Jinak o víkendu jsem lítal s L-13 za vytrvalého deště a při bočním větru v okolo 4 - 5 m/s...bylo cítit téměř až válečné vzrušení. Vidět bylo prd, ještě k tomu zakryté přístroje. Tak to mám rád 8)
Kdybys měl cestu kolem Příbrami (letiště Dlouhá Lhota), asi by nebyl problém menší inspekci s prohlídkou zajistit. Ta mašinka létá úplně běžně a kdybychom našli někde kliku, dalo by seHans S.: Dík za informaci. Ten mechanický startér je skutečná raritka. Chtěl bych jej zkusit.

No znáš toMyslím, že jsi si na přistání připadal jako ve skluzu ( pořádná sekera), do toho déšť - lepší počasí jsi nemohl požadovat na zakryté přístroje. A co čára horizontu? Zřejmě velmi výrazná?



-
- rotmistr
- Příspěvky: 149
- Registrován: 10/12/2010, 17:01
Jenom doplním, všechny klasické stopětky mají klapky elektrické, mechanické mají Z - 126 T, které vznikly úpravot draků dvěstěpětek při nedostatku motorů Walter Minor 6-III.
Osobně se mi lépe manipulovalo s mechanickýma, zvláště při letmém a "nouzáku". Létání na stopětce je opravdu požitek a také to trochu zavání tím válečným řemeslem, start z ostruhy, sedět v ose a mít pravou na kniplu a levou na plynu, nostalgie
Osobně se mi lépe manipulovalo s mechanickýma, zvláště při letmém a "nouzáku". Létání na stopětce je opravdu požitek a také to trochu zavání tím válečným řemeslem, start z ostruhy, sedět v ose a mít pravou na kniplu a levou na plynu, nostalgie

Fotografie nového modelu Zlin-143 Lsi Genius. Že by blýskání na lepší časy? Moderní kokpit, zaoblený design a osvědčená konstrukce, výrobce tento Zlin nazývá SUV mezi letadly :-)
http://www.zlinaircraft.eu/cz/novinka/6 ... afenu.html
http://www.zlinaircraft.eu/cz/novinka/6 ... afenu.html
Tři Zliny 242L objednala polská akademie vzdušných sil (Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych).
http://www.zlinaircraft.eu/cz/novinka/9 ... ratky.html
Test Zlinu 242L
http://www.zlinaircraft.eu/cz/novinka/1 ... hopny.html
http://www.zlinaircraft.eu/cz/novinka/9 ... ratky.html
Test Zlinu 242L
http://www.zlinaircraft.eu/cz/novinka/1 ... hopny.html
Trošku na odlehčení :-)
http://gonzoaviation.blogspot.com/2011/ ... -fera.html
http://gonzoaviation.blogspot.com/2011/ ... -fera.html
Re: Zlín Z-26 „Trenér“ a jeho následovníci
Já věděl že existuje. Tak tady je. Bojový Čmelák.
http://www.rozhlas.cz/zpravy/technika/_zprava/1676962
http://www.rozhlas.cz/zpravy/technika/_zprava/1676962
Re: Zlín Z-26 „Trenér“ a jeho následovníci
Článek o bojovém Z-37 TM
http://technet.idnes.cz/bojovy-turbocme ... enstvi_erp
http://technet.idnes.cz/bojovy-turbocme ... enstvi_erp
Re: Zlín Z-26 „Trenér“ a jeho následovníci
vlastně škoda, že už se čmelák nevyrábí. Byl by to relativně osvědčený základ na UCAV s možností pilotáže 




Re: Zlín Z-26 „Trenér“ a jeho následovníci
Skelete co UCAV, ale pravdepodobne celkom zaujimavy hrac v kategorii jednomotorovych turbovrtulovych COIN lietadiel....
V podstate nieco ako AT-802 U
V podstate nieco ako AT-802 U