Projekt bitevního křižníku HMS INCOMPARABLE (1915)
Moderátor: jarl
Re: Projekt bitevního křižníku HMS INCOMPARABLE (1915)
Přerušili jediné železniční spojení do východní části Turecka , to znamená, jak Bagdátskou tak směr na Hedžáskou dráhu. Zároveň by s velkou pravděpodobností vyvolali povstání Arménů. Všechny východně umístěné turecké divize by se pravděpodobně velmi brzy staly nebojeschopné, protože by neměly střelivo. To se z velké části vozilo z Německa , popřípadě část pěchotního střeliva se vyráběla ve dvou malých továrnách v západní části Turecka.

Re: Projekt bitevního křižníku HMS INCOMPARABLE (1915)
No, jak by to asi tak dopadlo.
Turci by střelivo a potřebné dopravovali stejně jako do Bagdádu, nebo na Kavkaz třeba na oslích hřbetech. Arméni by neměli proč se bouřit, protože od Středozemního moře byli sakra daleko ( podhůří Kavkazu) a jejich případné povstání záviselo na ruském postupu.
No a kolik divizí a sborů by taková sranda stála Spojence?
Vylodění v Dardanelách mělo za úkol vyčerpat Turecké síly, aby se nemohly realizovat právě v Bagdádu, rozhodně nikoliv jen přerušit transport.
Turci by střelivo a potřebné dopravovali stejně jako do Bagdádu, nebo na Kavkaz třeba na oslích hřbetech. Arméni by neměli proč se bouřit, protože od Středozemního moře byli sakra daleko ( podhůří Kavkazu) a jejich případné povstání záviselo na ruském postupu.
No a kolik divizí a sborů by taková sranda stála Spojence?
Vylodění v Dardanelách mělo za úkol vyčerpat Turecké síly, aby se nemohly realizovat právě v Bagdádu, rozhodně nikoliv jen přerušit transport.


Re: Projekt bitevního křižníku HMS INCOMPARABLE (1915)
Před rokem 1914 žilo v turecké Anatolii asi 1,7 mio Arménů ( 10% obyvatelstva ). Vedle severo- východní části ( severně od jezera Van ) také ve vilayetu Adana a to je hned vedle v podstatě druhá strana Alexadrettského zálivu( turecky : Iskenderum). Dardanelská operace byla provedena také z důvodu spojení s Ruskem ( vývoz obilí, dovoz výzbroje) a hlavně z politických důvodů a to přivedení Balkánu na stranu Dohody ( viz memorandum tajemníka britské válečné rady Maurice Hankey ze dne 29.prosince 1914).

- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt bitevního křižníku HMS INCOMPARABLE (1915)
Tady bych spíše viděl jako problém omezená velikost doků. Pokud by jsi chtěl u lodi o délce 305 m přidat další hlavní dělovou věž, tak by to znamenalo nárůst délky tak min o 20 metrů. Spíše více. Protože potřebuješ nejen prostor pro vlastní věž s barbetou a sklady, ale i větší kotelnu a strojovnu, protože by jsi opět tahal hezkých pár tisíc tun navíc. Samozřejmě za předpokladu, že by byl pořád stejný požadavek na rychlost.davidjak píše:Je to sice jen takové teoretizování, nicméně...Pochybuji, že by přidání čtvrté věže, resp. 8 děl 457 v uspořádání 4x2 znamenalo až takové prodražení. Výhodou by bylo, že by šlo o výrobu již zavedených děl. Kdežto dělo 508 by bylo nutno vyvinout ( obrovské náklady), bylo by pro ně vyvinout novou věž ( další náklady), ta věž by byla mnohem větší, těžší, dražší. Dvojitá věž pro 457 mm děla by jistě byla i výrobně snazší atd
Co se měkkého podbříšku Evropy týče, tak za WW1 byl opakovaně zkoušen. Viz. například vtažení Itálie do války, aby vyřadila co nejrychleji Rakousko-Uhersko. Rovněž makedonská fronta a samozřejmě i pokus o Galipolli.


