Osli mustek?
Mne pride trošku mimo hovoriť o bezpečnosti APU a horúcich plynoch. Ked existencia toho APU na lietadle zvyšuje bezpečnosť. Lebo vrtula a teda horúce plyny z motora.
Neviem si predstaviť, ze by si niekto senzoricky nevsimol, ze sa blíži k vyfuku spusteneho motora. Preto mi ta poznamka o safety APU C27J prisla vedľa.
Transportní letoun Antonov An-178
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Transportní letoun Antonov An-178
Jj, oslí můstek. Jak Skeptik podotkl, tak je lepší mít výtokovou trysku APU umístěnou, tak aby neohrožovala personál. Nebylo to nic proti tomu, že C-27 má APU, a že je APU bezpečnější, než spuštěny turbovrtulový motor. Jenže ono se to tak nějak dotklo C-27, což je letoun ve vlastnictví OSSR, takže jsi použil oslí můstek k C295.
Ale zpět k tomu drobnému OT, zaznamenal jsem zkazky starých ruzyňských techniků, že jim APU Mrie při nouzáku v roce 1988 tavila asfalt? Zaznamenali jste to nebo je to jen legenda?
Ale zpět k tomu drobnému OT, zaznamenal jsem zkazky starých ruzyňských techniků, že jim APU Mrie při nouzáku v roce 1988 tavila asfalt? Zaznamenali jste to nebo je to jen legenda?



Re: Transportní letoun Antonov An-178
Ako to potom riešili napr. v Kyjeve?
Špeciálnou stojánkou? Eventuálne nemá to riešené rovnako ako Ruslan?
Špeciálnou stojánkou? Eventuálne nemá to riešené rovnako ako Ruslan?

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Transportní letoun Antonov An-178
Trošku mimo túto debatu, ale musím. Fakt je ten An krásny stroj. Zaslúžil by si komerčný úspech.
Re: Transportní letoun Antonov An-178
Není, protože C295, stejně jako ATR42/72, má tzv. "Hotel mód". Ten umožňuje "odepnout a zabrzdit" vrtuli = turbína běží a dodává elektronickou energii, ale vrtule se netočí. Motor tedy funguje jako APU.Juraj Tichý píše:Aha, tak pri vrtulovom lietadle by som skôr preferoval APU, ako potrebu mať spustený jeden motor napríklad pri C295, ktorá APU nemá. Rozdiel v bezpečnosti je priepastný.
Výhodou je jednodušší je instalace (chybí jednoúčelová APU), nevýhoda je vyšší spotřeba "letového" motoru vůči APU.
Nicméně Spartan je mnohem lepší vojenské dopravní letadlo než CASA



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Transportní letoun Antonov An-178
Aha, to je zaujímavé. Hlavne ohľadom CASA v Kanade, kde v RCAF neboli s výberom spokojní a jedným z "proti" bolo aj neexistencia APU.
Re: Transportní letoun Antonov An-178
Pokud nemají na letištích dostatek GPU (Ground Power Unit) a jsou zvyklí "vytápět" letadlo APU, pak si dovedu představit, že neexistence APU ... a tím i vyšší spotřeba a spotřeba resursu motoru na zemi ... může být pro Kanaďany v jejich prostředí poměrně velký problém.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Transportní letoun Antonov An-178
Neumím říci, v roce 1988 jsem na LKPR ještě nepracoval.skelet píše:... zaznamenal jsem zkazky starých ruzyňských techniků, že jim APU Mrie při nouzáku v roce 1988 tavila asfalt? Zaznamenali jste to nebo je to jen legenda?
Je pravdou, že An-225 má dvě APU v gondolách podvozků, jako Spartan. Nicméně jsou relativně vysoko nad vozovkou (cca ve výši motorů B737 Classic) a rovnoběžně se zemí ... takže spíše legenda.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire