Transportní letoun Antonov An-178
Transportní letoun Antonov An-178
Transportní letoun Antonov An-178
Transportní letoun Antonov An-178 má počátky v roce 2010, kdy generální konstruktér Dmytro Kiva zahájil jeho stavbu. Jde o militarizovanou verzi civilního dopravního letadla An-158 a vývoj je hrazen výhradně z vnitřních zdrojů firmy. Dne 16. dubna 2015 byl hotový prototyp a první let se uskutečnil o měsíc později. Poprvé byl na Západě představen na Paris Air Show 2015. Vznikl rovněž druhý prototyp pro statické zkoušky. Nový stroj je vybaven stejnou avionikou jako An-148, zde se hodí zmínit, že v roce 2013 objednalo ruské ministerstvo obrany 15 letadel An-148 za 550 mil dolarů a celkově požadovalo až 59 kusů. Vzhledem k bojům na východě země, ale došlo ke zrušení objednávky. Antonov se tak musel popasovat se ztrátou zákazníka i výpadkem dodávek komponentů z Ruska, nebo ztraceného východu země. Proces certifikace výrobní normy ale má být dokončen ještě v roce 2019. Antonov An-178 dokáže přepravit až 18 tun nákladu na vzdálenost 1 000 kilometrů, s nákladem o hmotnosti 10 tun je schopen překonat vzdálenost 4 000 km. An-178 měří na délku 33 m, při rozpětí křídel 28,8 m. Nejvyšší rychlost ční 825 km/h, nadmořská výška letu 12 km, dolet 5 500 km. Rozměry nákladového prostoru jsou 16,65 × 2,75 × 2,75 m. Uvnitř nákladového prostoru je tak dostatek místa pro dva standardizované kontejnery ISO (20 stop). V současné době je An-178 vybaven ukrajinskými motory D-436-148FM (2x84 kN) a elektronickými systémy. Podle ředitele a hlavního inženýra firmy Antonov, je však plánována verze se západními motory a avionikou. Již před rokem 2015 Antonov oznámil užší spolupráci s polským průmyslem a také spolupráci se Saudskou Arábii na vývoji lehkého turbovrtulového dopravního stroje An-132. Saúdské letectvo vyjádřilo zájem o 30 strojů. Antonov rovněž plánuje modernizaci strategického dopravního letadla An-124 a vývoj dopravního letadla An-70 s proudovými motory. V obou případech usiluje o spolupráci se západními firmami, které mohou dodat pohonné jednotky i avioniku. An-178 může vzlétat i přistávat na jakýchkoliv typech letišť, včetně vzletových a přistávacích drah s nezpevněným povrchem, díky čemuž je vhodné pro vojenské účely. Výroba letadel má probíhat v Sériovém závodě Antonov, zároveň je v plánu licenční výroba v zahraničí. V průběhu let bylo oznámeno, že Irácká armáda objednala 2 kusy, v dubnu 2015 vyjádřila zájem o 10 kusů společnost Silk Way Airlines, dále Maximus Air a A-Star - China Bejing technology company, má zájem o licenční výrobu 50 letounů An-178. Zde jde ale spíš o pouhé plány.
Ukrajinské ministerstvo vnitra závazně objednalo pro Národní gardu celkem 13 letounů An-178. Zde patrně nahradí starší vojenské transportní letouny An-12, An-26 a An-32. Čerstvou aktualitou je objednávka z Peru, kde byl An-178 vybrán jako náhrada za dosluhující An-32B a získá jej tamní policie. Ukrajinský stroj porazil v tendru letouny Leonardo C-27 Spartan a Airbus C-295M. Přestože počet nakoupených letounů nebyl zveřejněn, byla uvedena cena 65 mil dolarů, což naznačuje, že jde o jediný kus. V závislosti na konfiguraci může An-178 stát 25 až 40 mil dolarů, k čemuž je nutno připočíst logistický a školící balíček. Jisté ale je, že Peru se tak stane prvním exportním úspěchem letounu An-178.
Zdroj:
https://www.aeroflap.com.br/peru-escolh ... ransporte/
https://www.defensa.com/peru/peru-adqui ... convertira
https://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-178
Naposledy upravil(a) Rase dne 8/11/2022, 18:50, celkem upraveno 2 x.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Transportní letoun Antonov An-178
V listopadu 2019 podepsala společnost SpetsTechnoExport, která je součástí ukrajinského státního koncernu Ukroboronprom, smlouvu s ministerstvem vnitra Peru, na dodávku transportního letounu An-178. Smlouva stanovuje termín dodání, prodloužené záruky, servis a výcvik pro potřeby národní policie PNP (Policía Nacional del Perú). Podpisem smlouvy se pro novou generaci transportních letadel Antonov otevírá latinskoamerický trh.
https://defpost.com/antonov-continues-a ... -for-peru/
https://defpost.com/antonov-continues-a ... -for-peru/
Naposledy upravil(a) Rase dne 8/11/2022, 18:50, celkem upraveno 1 x.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Transportní letoun Antonov An-178
Ukrajina plánuje nákup troch AN-178 ako náhradu za stárnuce (a havarované) AN-26Š
https://defence-blog.com/news/ukraine-p ... craft.html

https://defence-blog.com/news/ukraine-p ... craft.html

“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: Transportní letoun Antonov An-178
No, to plánuje už dlouho ... před rokem podepsali Memorandum dokonce na 13 letadel ... ale pořád nic.
První, které se staví (snad) je pro Peru a měl by být předán v příštím roce (snad).
První, které se staví (snad) je pro Peru a měl by být předán v příštím roce (snad).


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Transportní letoun Antonov An-178
Minulý mesiac dokončili prípravky pre výrobu draku lietadla, táto potenciálna objednávka je reálnejšia, tie prípravky si vlastne zaplatilo Peru . Hádam sa Ukrajina na tom povezie. Bez objednávky z Peru by asi nič z toho nemali.
Trošku smutné kam to Antonov dotiahol. Popri tom v tom čo robil patril k svetovej triede ešte v 90 rokoch.
Trošku smutné kam to Antonov dotiahol. Popri tom v tom čo robil patril k svetovej triede ešte v 90 rokoch.
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: Transportní letoun Antonov An-178
Ukrajina pořizuje první várku dopravních letadel An-178
Dnes 29. prosince byla podepsána smlouva na nákup první várky středně velkých dopravních letadel An-178. Politické rozhodnutí zahájit nákup An-178 bylo učiněno 29. září 2020 v důsledku havárie lehkého transportního letounu Antonov An-26 o čtyři dny dříve (26 lidí bylo zabito). Momentálně byla podepsána smlouva na první tři kusy s možností pořízení zhruba 30 těchto letounů, tedy kompletní náhradu za An-26 provozované jak ukrajinským ministerstvem obrany tak i vnitra. Výrobce momentálně dokončuje stavbu prvního An-178 objednaného v srpnu 2019 ministerstvem vnitra Peru. V různé fázi stavby jsou pak další čtyři stroje. Jeden objednala neznámá společnost z Iráku a deset kusů ázerbájdžánská letecká společnost Silk Way Airlines. Výrobce propaguje An-178 jako první ukrajinský dopravní letoun ve své historii bez komponentů ruské výroby. Podpis smlouvy s ukrajinským ministerstvem obrany může umožnit získání nových zakázek, mimo jiné je zde zájem v Turecku, které sice provozuje malý počet Airbus A400M Atlas, ale bude potřebovat víc dopravních letadel.
https://zbiam.pl/ukraina-zamawia-pierws ... iIYU2XOEjM
Dnes 29. prosince byla podepsána smlouva na nákup první várky středně velkých dopravních letadel An-178. Politické rozhodnutí zahájit nákup An-178 bylo učiněno 29. září 2020 v důsledku havárie lehkého transportního letounu Antonov An-26 o čtyři dny dříve (26 lidí bylo zabito). Momentálně byla podepsána smlouva na první tři kusy s možností pořízení zhruba 30 těchto letounů, tedy kompletní náhradu za An-26 provozované jak ukrajinským ministerstvem obrany tak i vnitra. Výrobce momentálně dokončuje stavbu prvního An-178 objednaného v srpnu 2019 ministerstvem vnitra Peru. V různé fázi stavby jsou pak další čtyři stroje. Jeden objednala neznámá společnost z Iráku a deset kusů ázerbájdžánská letecká společnost Silk Way Airlines. Výrobce propaguje An-178 jako první ukrajinský dopravní letoun ve své historii bez komponentů ruské výroby. Podpis smlouvy s ukrajinským ministerstvem obrany může umožnit získání nových zakázek, mimo jiné je zde zájem v Turecku, které sice provozuje malý počet Airbus A400M Atlas, ale bude potřebovat víc dopravních letadel.
https://zbiam.pl/ukraina-zamawia-pierws ... iIYU2XOEjM
Naposledy upravil(a) Rase dne 8/11/2022, 18:49, celkem upraveno 1 x.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Transportní letoun Antonov An-178
Nebude to pomocný energetický zdroj?

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Transportní letoun Antonov An-178
Neboli. ApU.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Transportní letoun Antonov An-178
Protože je to big APU, která vykazuje i nějaký dopředný tah
. Vtip. Náhodou, kromě horšího přístupu zrovna v těchto místech moc nepřekáží.



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Transportní letoun Antonov An-178
Chápem v sovietskom rusku je všetko väčšie.
Nič logickejšie ako APU ma veru nenapadá.
Ale teda zvláštne umiestnenie znamenajúce komplikovanú údržba. Možno toto umiestnenie konštruktér potreboval pre lepšie rozloženie hmotnosti lietadla.

Nič logickejšie ako APU ma veru nenapadá.
Ale teda zvláštne umiestnenie znamenajúce komplikovanú údržba. Možno toto umiestnenie konštruktér potreboval pre lepšie rozloženie hmotnosti lietadla.
Re: Transportní letoun Antonov An-178
Na rovnakom mieste to má veľa lietadiel, napr. B747.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Transportní letoun Antonov An-178
Dle informací z listopadu 2020 byl kontrakt s ázerbájdžánskou Silk Way zrušen ... kvůli neplnění termínů.
https://press.unian.ua/m/press/dp-antonov-11234156.html
Tvrdý kontrakt je tak pouze 1 letoun pro peruánskou policii (letoun staví Antonov z vlastních financí) a 1 letoun pro letectvo Iráku. Pokud tedy ukrajinské MO poskytne k těm 3 letounům (ex-Silk Way) i financování, může to být pro Antonova záchrana před bankrotem.
Otázkou je, zda to bude stačit ...
https://press.unian.ua/m/press/dp-antonov-11234156.html
Tvrdý kontrakt je tak pouze 1 letoun pro peruánskou policii (letoun staví Antonov z vlastních financí) a 1 letoun pro letectvo Iráku. Pokud tedy ukrajinské MO poskytne k těm 3 letounům (ex-Silk Way) i financování, může to být pro Antonova záchrana před bankrotem.
Otázkou je, zda to bude stačit ...


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Transportní letoun Antonov An-178
Je to dokonce nejrozumnější umístění APU.Julesak píše:Na rovnakom mieste to má veľa lietadiel, napr. B747.
APU totiž většinou "běží" na zemi, a umístění na podvozkové gondole, jak ho má ten Spartan, není zrovna rozumné. Z hlediska Safety.
A320



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Transportní letoun Antonov An-178
V akom zmysle?
Re: Transportní letoun Antonov An-178
V tom smyslu, že se kolem letadla na zemi pohybují lidé.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Transportní letoun Antonov An-178
Aha, tak pri vrtulovom lietadle by som skôr preferoval APU, ako potrebu mať spustený jeden motor napríklad pri C295, ktorá APU nemá. Rozdiel v bezpečnosti je priepastný.