OSSR - výběr nového kolového BVP

Odpovědět
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4172
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od niko »

Ako pise flader. XP potvrdila sama Patria. V konecnom dosledku sa asi vsetci zhodneme na tom, ze to nie je "stara Patria" ako ju podla obrazku z internetu identifikoval Krajnak.

Apropos pani na IDEBe bude k videniu aj novy BPzV. Uz tam aj stoji. :wink:
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od klingy »

Niko, Arten na zaklade rozmerov a Krajniak na zaklde obrazka, sice "creva" nevideli ale je to stara Patria
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4172
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od niko »

Klingy, kedy ja som tvrdil, ze je to "stara Patria" ?
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od klingy »

Niko: namiesto ciarky mala tam byt dvojbotka, samozrejme ty si to nikdy netvrdil, ale Arten a Krajniak
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4172
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od niko »

Klinky: Aha, jasne. Rozumiem. :wink:
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Arthur »

niko píše:Apropos pani na IDEBe bude k videniu aj novy BPzV. Uz tam aj stoji. :wink:
:-?
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od arten »

Už sme to tu predsa preberali.
Flader píše:Arten,nezavadzaj a neklam! Patria sama potvrdila ze to ke podvozok XP, tak tu laskavo nezavadzak ze to je stara amv.
Ale tak zase no. Argument, že Patria potvrdila? Seriously? Tak ako potvrdila vývoj, že? :rotuj:
(Flader seriózne - výrobca si picne značku akú chce samozrejme, podstatný je nesúlad s TTD ktoré samá Patria deklarovala pre XP)
klingy píše:Niko, Arten na zaklade rozmerov a Krajniak na základe obrazka, sice "creva" nevideli ale je to stara Patria
Klingy, nedávaj mi do úst, čo som nenapísal. Ja som jasne napísal:
Arten píše:Že to nie je XP naozaj vidno na prvý pohľad. A keďže už vieme aj parametre, tak je úplne jasné, že je to "stará" AMV s nejakými prvkami XP, resp. ak by sme chceli byť milosrdní tak "vývojový stupeň" medzi AMV a AMV XP.
A teraz:
- rozmery - rovnaké, ako stará AMV, nie predĺžená XP
- pohyblivosť - má jediný prvok z XP - motor. Ináč je bez väčších kolies, bez natáčacej zadnej nápravy a asi aj bez nového pruženia/pojazdového ústrojenstva, lebo:
- hmotnosti - má len o tonu vyššiu max. hmotnosť ako AMV. Nie o tri (až päť - podľa zdroja) ako XP
- ochrana - ide o vôbec najslabšie chránený derivát Patrie vôbec... :???:
Môže samozrejme mať nejaké prvky elektroniky a dielčie vylepšenia z XP. Ale XP to v základných TTD nie je ani náhodou... :sad:
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1455
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Flader »

arten píše:Už sme to tu predsa preberali.
Flader píše:Arten,nezavadzaj a neklam! Patria sama potvrdila ze to ke podvozok XP, tak tu laskavo nezavadzak ze to je stara amv.
Ale tak zase no. Argument, že Patria potvrdila? Seriously? Tak ako potvrdila vývoj, že? :rotuj:
(Flader seriózne - výrobca si picne značku akú chce samozrejme, podstatný je nesúlad s TTD ktoré samá Patria deklarovala pre XP)
Aha, takže ako vždy všetci klamu, len Arten vnáša ako maják svetlo do tmy našej nevedomosti... Ale no tak...
Najprv si trochu uvedom, čo to tá AMV XP je. Je to práve ten podvozok a motor od ktorého sa všetko iné odvíja. Umožňuje postaviť vozidlo z vyššou nosnosťou. Či ju zákazník využije až na hranicu konštrukčných možností je už len na ňom. Máš ale pravdu, že sa to tu už riešilo, tak trochu zopakujeme. Všetky patrie majú základnú ochranu tú istú (lv. 3) Podstatné je ale akú dodatočnú ochranu je na ne možné "zavesiť". XC-360 umožňovala zavesiť dodatočné pancierovanie do stupňa 4. Viac neuviezla. Nový podvozok znesie až po stupeň 5 - ak to ale bude prevádzkovateľ chcieť. Ak si nebude želať urobiť z tej 8x8 síce výborne chránenú ale pomerne ťažkú kravu, tak môže použiť dodatočné pancierovanie na stupeň 4.
Riaditeľná nápravá chýba, to sa zhodneme. Ale je to zrejmä daň za plávateľnosť tohto vozidla. Mimochodom, pôvodne predstavený demonštrátor XP plávajúci nebol, takže minimálne tu sa ten vývoj robiť musel.
Plávajúci nebol ani prototyp Rosomak XP ktorý si tu už spomínal. Mimochodom aj ten mal použitú korbu tvaru zhodného s XC-360. Aj keď ani tie korby nie sú úplne totožné. XC-360 totiž nemali zadné sklopné rampy napríklad, prípadne kameru vodiča vpredu (to sú ale samozrejme už len detaily ktoré nie sú až tak podstatné). Pritom si tu tvrdil že je postavený na XP podvozku, tak ako to je? Či všetci klamú, len keď sa to momentálne hodí?
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od arten »

Flader,

v prvom rade uprav tón, lebo skrátka nemáš na to aby si si to mohol dovoliť - zmiešavaš hrušky nie že s jablkami, ale z uránom...

- "takže ako vždy všetci klamu," - nutne nemusí ísť o klamanie. Výrobca si slobodne zvolí marketingový názov aký chce. Časť prvkov použitých v XP predsa bolo použitých už predtým, napriek tomu ponechal názov AMV a teraz naopak.
Zhodou okolnosti ale vieme, že v tomto prípade Patria už raz klame - vo "vývoji" a máme to čierne na bielom - viď zmluvu ktorú zverejnil Dubéci.
- "Je to práve ten podvozok a motor od ktorého sa všetko iné odvíja" - to ty si sa tak rozhodol? Tak hneď prvý predpoklad ti padol:
- "Umožňuje postaviť vozidlo z vyššou nosnosťou." - no neumožňuje. Maximálna je 28t. O tonu viac ako AMV a o 3t/5t menej ako XP. Na BOV už "zákazník nevyužije" vôbec nič (a nad 25t stráca plávateľnosť mimochodom)
- "Všetky patrie majú základnú ochranu tú istú (lv. 3)" "XC-360 umožňovala zavesiť dodatočné pancierovanie do stupňa 4. Viac neuviezla." - nie. Najnižšie levely odvodencov Patrie AMV sú 3 celokruhovo a 4 spredu. Najvyššie 4 celokruhovo a 6 spredu. BOV má aj spredu len Lvl. 3.
- v tých Poľských príkladoch máš úplný chaos. Demonštrátor Rosomax XP nemal korbu totožnú ani z XC-360 ani s BOV. Spomínal som koncept Rosomak M concept, čo je plávajúci demonštrátor - analóg Scipia a iný vývojový smer ako poľský Rosomak XP... A M concept mimochodom má mať už lv. 4 celokruhovo...

Takže zhrnuté a podčiarknuté - jedinú potvrdenú vec čo vieš doložiť z XP je motor. Všetko ostatné (od dĺžky, pojazdového ústrojenstva, hmotnostných parametrov) doložiť XP nevieš a sú rovnaké/bližšie pôvodnej AMV, ako XP.
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od klingy »

Arten, sa ak to ma 700k motor, tak to znamena novu prevodovku nove rozvodovky a teda novy podvozok, ad vypustenie zadnej natacavej napravy (ktore nieje mimochodom v zaklade) = odlahcenie

Tak ako piseses max bojova hmotnost XPcka je max 30 ton, 360ka ma max bojovu hmotnost 27 ton nasa patria ma 28 ton cize o tonu viac nez je max hmotnost 360 resp. 2 tony menej nez ma XP, co s toho vypliva, no ze podvozok to nemoze mat z 360 lebo brzdy, zavesenie odpruzenie atd...
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1455
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Flader »

arten píše:Flader,

v prvom rade uprav tón, lebo skrátka nemáš na to aby si si to mohol dovoliť
Toto myslíš akože vážne? To teraz štandardne budeš urážať každého kto s tebou nesúhlasí? Tak teraz si to s tou tvojo aroganciou prehnal...

A inak, to nám chceš fakt povedať, že ak je podľa teba základný stupeň ochrany u Patrii lv.3 a lv.4 vpredu (čo nerozporujem, ja som ale nikde také info nenašiel, všade bol spomínaný len lv.3), že to tak nebude aj pri korbe BOV8x8? To akože špeciálne pre Slovensko vyvinuli korbu so zníženým stupňom ochrany? Alebo špeciálne pre Slovensko sa len vpredu má použiť iný, prípadne tenší materiál? Ale no tak, to ti naozaj nepríde trochu pritiahnuté za vlasy?
Pre mňa sú smerodajné oficiálne info Patrie. Išli by proti sebe ak by v tomto klamali.
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Arthur »

Už je tam BOV 8x8 vystavené v maskovacej sieti a modernizované BVP-čko zakryté plachtou.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od klingy »

Flander vysvetlim, mas zakladnu korbu ta je zvacsa zvarena tak aby povedzme drzala lvl 3 s predu lvl 2 z boku (7-10mm pancierovej ocele o vysokej tvrdosti), a potom mas no nazvyme to predstavny pancier, ten moze byt z roznych materialov ( UHS ocel, keramicky kompozit) s pravidla pri kombinacii to ti potom vytvara vysledny level v nasom priapade fotiek je pouzity ako predstavny pancier ocel takze ochrana by mala byt LVL 3 mozna 4 celokruhovo povedzme 10+10mm + nejake percenta naviac vduchova vrtsva (aspon podla fotiek sa mi tak zda) ak ju zhodime a nahradime kompozitom) tak technicky mozeme dostat lvl 6 resp. lvl 5 celokruhovo pri dodrzani maximlanej nosnosti podvozku
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1455
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Flader »

Klingy to mi je jasné. Ale práve, že Arten tvrdí, že samotné korby majú mať základ lv. 3 a lv. 4 vpredu, len slovenské BOV má mať záhadne samotnú korbu zpredu lv. 3. To je to, čo mi na tom nesedí. že buď majú všetky korby Patrii lv.3 aj zpredu, alebo sa pre Slonesko vyvinula špeciálna korba z tenšieho (iného) materiálu.
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od arten »

klingy píše:Arten, sa ak to ma 700k motor, tak to znamena novu prevodovku nove rozvodovky a teda novy podvozok, ad vypustenie zadnej natacavej napravy (ktore nieje mimochodom v zaklade) = odlahcenie

Tak ako piseses max bojova hmotnost XPcka je max 30 ton, 360ka ma max bojovu hmotnost 27 ton nasa patria ma 28 ton cize o tonu viac nez je max hmotnost 360 resp. 2 tony menej nez ma XP, co s toho vypliva, no ze podvozok to nemoze mat z 360 lebo brzdy, zavesenie odpruzenie atd...
To ale len presne potvrdzuješ čo píšem - nie je to XP. Má možno nejaké prechodové prvky.
(a mimochodom, je to ešte horšie - v podstate neprichádza do úvahy navýšenie nad 25t, lebo stráca plávateľnosť. Žiaden potenciál budúcej modernizácie :( )


Flader -zbytočne sa rozčuľuješ. Ja ťa neurážam, len už ma prestáva baviť, keď tu na mňa útočí, že "klamem" a "zavádzam" niekto, kto evidentne nemá naštudované základné veci. Tak sa ukľudni, pozri si zdroje a potom konštruktívne debatujme.
klingy píše:Flander vysvetlim, mas zakladnu korbu ta je zvacsa zvarena tak aby povedzme drzala lvl 3 s predu lvl 2 z boku (7-10mm pancierovej ocele o vysokej tvrdosti), a potom mas no nazvyme to predstavny pancier, ten moze byt z roznych materialov ( UHS ocel, keramicky kompozit) s pravidla pri kombinacii to ti potom vytvara vysledny level v nasom priapade fotiek je pouzity ako predstavny pancier ocel takze ochrana by mala byt LVL 3 mozna 4 celokruhovo povedzme 10+10mm + nejake percenta naviac vduchova vrtsva (aspon podla fotiek sa mi tak zda) ak ju zhodime a nahradime kompozitom) tak technicky mozeme dostat lvl 6 resp. lvl 5 celokruhovo pri dodrzani maximlanej nosnosti podvozku
BOV ma naozaj Lvl. 3 celokruhovo. Lebo hmotnosť. A bolo by to riešiteľné, ako píšeš, ak by zvolili koncept riešenia pancierovania, ako Rosomak Concept M, alebo Patria 28A. Ale nezvolili... :???:


(btw. - o čo vám vlastne ide chalani? za každú cenu (sa?) presviedčať, že BOV je ok? Je tak ťažké priznať si, že je to skrátka zbúchaná mašina (de facto horšia ako Scipio), kde vôbec nejde o TTD a kvalitu, ale o to ako vyviesť čo najviac peňazí do vreciek oligarchov SNS? Málo informácii o tom aký podvod to celé je bolo publikovaných? Nezaslúžime si za tie prachy fakt špičkovú mašinu?)

EDIT:

Obrázek
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1455
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Flader »

arten píše:
klingy píše:Arten, sa ak to ma 700k motor, tak to znamena novu prevodovku nove rozvodovky a teda novy podvozok, ad vypustenie zadnej natacavej napravy (ktore nieje mimochodom v zaklade) = odlahcenie

Tak ako piseses max bojova hmotnost XPcka je max 30 ton, 360ka ma max bojovu hmotnost 27 ton nasa patria ma 28 ton cize o tonu viac nez je max hmotnost 360 resp. 2 tony menej nez ma XP, co s toho vypliva, no ze podvozok to nemoze mat z 360 lebo brzdy, zavesenie odpruzenie atd...
To ale len presne potvrdzuješ čo píšem - nie je to XP. Má možno nejaké prechodové prvky.
Arten, práve tie tvoje "prechodové prvky" sú to, čo pred pár rokmi rpedstavila Patria na demonštrátore a ktoré sa anzývajú XP. XP nie je revolúcia, ale evolúcia AMV.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1455
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Flader »

arten píše: BOV ma naozaj Lvl. 3 celokruhovo.
Takže nám chceš stále tvrdiť, že pre Slovensko sa vyvinula úplne nová korba tavru klasickej korby Patrie s nižším stupňom ochrany vpred? Nie ej to náhodou tak, že stupeň 3 je základ pre všetky korby?

A keď má mať taký problém s hmotnosťou, prečo na záberoch z testovania PTRS má navešané ešte aj prídavné pancierovanie? To akože ho osádzali pre jednu reportáž v TV?
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4172
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od niko »

Arten v tomto ti fakt chyba kriticke myslenie. Pises o podvodoch na MO a barz com a aj sam Krajnak s Galkom minuly tyzden uznali, ze o ziadny podvod nejde, ale o netransparentnost. A to je riadny rozdiel. Cize cela tvoja kritika obstaravania moze byt tak nanajvys v moralnej rovine. Tam ti to aj uznam. Ale netvarme sa, ze dnesna medialna vojna Nada s SNS a Dubeciho predvolebna kampan PS ma aj oporu v zakone. Lebo to netvrdi ani sama opozicia.
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13661
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Rase »

arten:
díky za tabulku

Flader:
kdy se mrkneš na zkoušky původního prototypu AMV XP (viz obrázek), tak je očividné, že se jedná spíš o fungl nové vozidlo a nikoliv jen vylepšené AMV. Jasně, je to slovíčkaření, ale osobně beru CV90 Mk.IV taky jako fungl nové vozidlo, oproti starším CV90. To pro OSSR bych spíš nazval hodně vylepšenou AMV s prvky XP, a byť výsledek výrobce nazývá XP, nespojoval bych je (vidím v tom spíš marketing). I tak si myslím, že Patria splnila slovenské požadavky nejlépe a tak bych spíš než samotné vozidlo řešil, zda je adekvátní cena.

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Arthur »

to niko: absencia kritického myslenie nielen pri BOV 8x8 (vojenských akvizíciach) by som povedal, že chýba naopak niekomu inému, nakoľko tí čo sa pýtajú - komentujú, povedzme si nie je ich veľa sú automaticky označovaní za lobistov (Naď, Bednár, Ondrejscák, Dubéci, Šnídl, Kovačič, Krajniak) a pod. pritom poukazujú na nezrovnalosti a netransparentnú komunikáciu. Aj tu sa predsa diskutuje a vymieňame si názory na relevantné otázky, v mnohom vyvodzujeme domnienky a pod. či je to XP, AMV alebo AMV s niektorými prvkami XP a pod.

Ale kde je tá odborná druhá strana, ktorá by dávala odpovede resp. pokúšala sa dávať na uvedené otázky ak si odmyslíme tunajšie fórum, kde si diskusiu vážim?

Potom sú tu redaktori, ktorí moderujú politické relácie pričom tí sami podľa svojich vlastných slov sú v téme absolútny laici Bielik, Dolinský, Strižinec, Závodský, pri ktorých si aj tak jedna resp. druhá politická strana aj tak v ich politických reláciách povie len to svoje.

Ale kde sú odborníci tej druhej strany (ak si odmyslíme samotné MO SR). Kde sú ich reportáže, blogy, odborné články na armádninoviny.cz, militarybox.cz vyjmúc ATM ako partnera MO SR.

Prečo nepublikujú, prečo neoponujú veď pre diskusiu by to bolo predsa maximálne prínosné!

Naopak mnohí sme až nad mieru tolerantní pretože OS SR (ASR) bola roky nielen finančne a materiálne podhodnotená a teraz to mnohí s privretím očí berú ako, že aspoň sa konečne niečo nakúpi (akvizuje) lenže podstata je vždy pri efektívnosti, hospodárnosti a v neposlednom rade transparentnosti, že ak je konečne všeobecný konsenzus na modernizácii z transparentným zapojením čo najvyššieho množstva domácich firiem z obranného a bezpečnostného priemyslu SR (prezident, koalícia a aj opozícia) na navýšenie nielen % HDP, ale aj rozpočtových zdrojov nad rámec samotnej kapitoly MO SR, prečo z toho pre OS SR nevytĺcť, efektívne, hospodárne,transparentne čo najviac pre OS SR tj. vojakov ako takých.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika a dělostřelectvo“